Iš Ežiuko sužinojau, kad ruošiamasi branginti viešojo transporto bilietų kainas. Mėnesinis bilietas gali brangti iki 100lt. Vienkartinių bilietų kaina gali siekti beveik 2 litus.
Tai pagalvojau, jeigu tokios benzino kainos išsilaikytų ir labai stipriai nebepakiltų, tikrai mesiu viešąjį transportą ir važinėsiu automobiliu (nors nuo šiandien keliems mėnesiams jo netenku). Nes, visų pirma, kai kurie maršrutai gausis daug pigiau, nei važiuoti su persėdimu perkant kelis bilietėlius. O antra, mokant vis daugiau, norisi ir kokybės. O kokybės – nėra. Aišku, kad būtų kokybė, reikalingi pinigai. Tačiau kalbant apie kontrolierių elgesį, vairuotojo supratimą – tam pinigų nereikia, bet kontrolieriai ir vairuotojų abejingumas – bene šlykščiausi dalykai šioje srityje.
Gerai nors tiek, kad šiuo metu dažnai ir daug važinėti nereikia. O dažnai ir dviratis puikiai pasitarnauja.
Girdėjau kažką ir apie baudas zuikiams >> minimali 60 Lt. So, viskas kyla, tik kažko abejoju, kad kyla ir vairuotojų atlyginimai…
P.S.: Blog’o laikrodis pieno riebumą rodo ar ką? :)
Studentinis mėnesinis tikriausiai kainuos 20lt :)
Jei ir toliau kils, tai teks pėsčiom į univerą vaikščiot :D
oh, pasirodo blogo laikrodžio nepersukau. nekenčiu laiko persukimo :| ačiū už pastebėjimą.
mantai, pėsčiom vaikščiot visada geriausia. tik batų gerų reikia. sveika!
Jo bli, iš antakalnio iki MRU :D
Reiktų kokią ketvirtą ryto keltis :D
Mhm, man pasirodė, kad blog’o autorius nelabai domisi šia tema, ir ją čia paskubom, nežiūrėdamas į kontekstą. Tai tiesiog supažindinsiu su platesne situacija:
Jau šian nusprendė – pabrangins nuo gruodžio.
100 Lt kainuos mėnesinis bilietas autobusui ir troleibusui, įskaitant savaitgalius. Tikrai ne visiem reikalingas toks ‘premium edition’. Yra pigesni variantai: be savaitgalių; tik troleibusams, tik autobusams, arba tik vieniem iš jų be savaitgalių. Furthermore, moksleiviams ir studentams mėnesinis bilietas pabrangs nuo 12 Lt iki 20 Lt. Ar čia pasaulio pabaiga?
Galima dar apsiskaičiuoti, gal visai apsimokės važinėti su vienkartiniais, kurių nelengvatiniai kainuos 1,80 Lt.
Čia aktualiausia tiem, kuriem nereikia persėdimų.
Dėl pačio branginimo. Čia tikrai ne naujas išmįslas. Dar liepą Vilniaus opozicijoje esantys konservatoriai siūlė bilietus pabranginti iki šitiek, kiek padarė dabar, motyvavo skolose bebaigiančiu uždusti viešuoju transportu. Tvarka ir teisingumas nedrįso branginti prieš rinkimus. Kadangi transportas dabar jau visiškoj komoj, nebėra iš ko atsarginių dalių pirkt ir atlyginimus mokėt, ypač autobusų parkas (neseniai buvo straipsnis, jog neradę pinigų, nuo sausio galimai nebeišvažiuotų į gatves), nebeliko kur dėtis, teko pabranginti. Aišku, metas nelabai koks, žiemą brangsta šildymas ir visa kita. Bet branginama ne iš gero gyvenimo, patikėkit.
Dabar kokybės reikalavimas. Prieš kelis mėnesius buvo rašyta, jog Vilniaus viešasis transportas atsipirktų tik tuo atveju, jei kainuotų kažkur 3-5 Lt bilietas. Kadangi taip nėra, aišku, kad jis gyvena pirmiausiai iš subsidijų, t.y. anaiptol nėra pelningas->pertekęs pinigais. Nesusipažinę su reikalu žmonės dažnai mėgsta aiškint, kaip būtų gerai, kad pripirktų naujų troleibusų, jie važinėtų dažniau, tada ir būtų gera transporto kokybė. Pasistengus troleibusų pripirkt gal ir pavyktų. Tik tada reikia ir vairuotojų, ir kontrolierių daugiau. O čia ir yra sunkioji dalis – atlyginimai kas mėnesį suryja ypač daug pinigų. O jei jų nekeliam, galvojat, labai daug kas nori eit dirbt tokio darbo už tokį atlyginimą, koks mokamas?.. Nieko keisto, jei susirenka gal ne pačių aukščiausių moralinių savybių liaudis, nes tokia laukiama kur kas pelningesniuose darbuose. Mano nuomone jau geriau tegu dirba tokie, kokie dirba, kad ir nemalonūs, negu jokie, t.y. kas antras troleibusas neatvažiuoja..
Na ir desertui dar trumpai apie kainas kitur (liepos mėnesio info, nuo to laiko jos galėjo dar išaugt). Čia tiem, kurie mano, kad Vilniuje viešojo transporto kainos bus neadekvačiai didelės:
6 didžiausių Lietuvos miestų visuomeninio transporto vienkartinių bilietų kainos be nuolaidų (nuo brangiausio iki pigiausio):
Klaipėda: perkant transporto įmonės patalpose 1,42 Lt, kioske 1,50 Lt, transporte 2,00 Lt.
Alytus (autobusų nėra, juos atstoja mikroautobusai): 1,50 Lt.
Šiauliai: perkant kioske 1,40 Lt, transporte 1,60 Lt.
Kaunas: perkant kioske 1,20 Lt, transporte 1,50 Lt (ruošiamasi brangint).
Vilnius: perkant kioske 1,10 Lt, transporte 1,40 Lt.
Panevėžys: perkant kioske 1,00 Lt, transporte 1,30 Lt (bet teko skaityt, kad norima brangint, be to Panevėžyje brangesnis mėnesinis bilietas (64 Lt, Vilniuje 60 Lt)).
Nežinau, kaip jūs, bet aš įžvelgiau šiokį tokį ekonominį absurdą, kad aukščiausiu gyvenimo lygiu besidžiaugiančio Vilniaus, kuriame gyvena daugiausiai uždirbantys žmonės kainos buvo mažesnės už mažesnių ir skurdesnių miestų. Dabar viskas tiesiog grįš į savo vietas.
Pritariu st_, nes jau geriau važiuojantis transportas negu jokio. O šiaip nesuprantu ko jis taip nepatinka liaudžiai. Važinėju dažnai, į dieną minimum po 4 kartus, o to kažko “baisiai nemalonaus” ir “nepakenčiamo” nepastebiu.
Studentams 12 litų pabangimas iki 20 stipriai pasijus? Baikit, nusipirksiu dviem alaus buteliais per mėnesį mažiau ir viskas stos į vietas.
oh kaip komentarai negražiai susimėtė pakeitus laiką :|
st_, ačiū už išsamią info. panašiai apie daug ką galvojau, bet nenorėjau rašyti smulkiau, nes norėjau va tokios diskusijos :) dėl pabrangimo studentams, tai sąlyginai jis mažas. tačiau aš ne studentas ir ne moksleivis. ir man atrodo, kad 100lt mokėti už mėnesio važinėjimąsi tokios kokybės transportu ir aptarnavimu… žinau žinau, kad kad viskas būtų geriau, tam ir reikia tų pinigų. tačiau norisi ir paburbėti. nes kiek man tenka važiuoti autobusais ir ypač troleibusais, tai man nebūna jokio malonumo. niekada nebūdavo, per metų metus. na, nebent tada, kai važiuodamas į mokyklą miegodavau.
kodėl taip skundžiuosi VAP – todėl, kad jis man iš principo nepatinka. aš būčiau už tai, kad viešojo transporto sektorius būtų privatizuotas – didesnės kainos, bet užtat ir kokybė būtų nuostabi. vien mikrūškės – sąlyginai brangu, 3lt, bet užtat koks greitis ir patogumas.
beje, nustebino kainos kituose miestuose. kažkaip kitaip įsivaizdavau. dabar net mūsų bilietėlis gan pigiai atrodo :)
beje, metu didelį pliusą į VAP daržą – perskaičiau, kad planuojama diegti kameras troleibusuose. puiki idėja, nors ir neaišku, kiek ji pasiteisins.
ne nuu tai kokia cia problema, reik netinget dirbti ir bus pingu visiem bilietam
Privatizavimas dažnai atrodo patrauklia išeitim, bet tai komplikuotas reikalas. Ir pats supranti, kad privatizavus baisųjį viešąjį transportą, jis visas nepavirs dailiais patogiais ir greitais mikriukais ;) Nes jei pavirs, tada Vilnių turėtų ištikt socioekonominė katastrofa ar kažkas panašaus.
Jei kažkas klausia kodėl, siūlau trumpai pagalvot apie mikriukus. Kuo jie skiriasi nuo viešojo transporto, be to, ką aukščiau paminėjau? Na, ir tuo pačiu galit pagalvot apie tuos visus privačius “centinius” miesto autobusus (kurie irgi kur kas malonesni už viešąjį), kaip 062 Fabijoniškės – Stotis ir pan. už 1,10 Lt. Aha, pasirodo jiem šitiek uždirbt užtenka, ir visai jie nebankrutuoja! Tai kaip čia yra?
Visų pirma, siūlau pažiūrėti, kokiais maršrutais važinėja mikriukai ir privatūs autobusai. Aha, teisingai: pelningais. Stotis-tankus mikrorajonas. Arba oro uostas-tankus mikrorajonas-centras-tankus mikrorajonas-akropolis-tankus .. Na, supratot. Kada važinėja? Dažniausiai pelningiausiu piko metu ryte ir vakare (dargi rinkodaros būdas – jie mėgsta atvažiuot pora minučių anksčiau prieš to paties maršruto viešąjį), rečiau dieną. Rask tu privatų, kuris tą vieną kitą vargšą miestietį 23.30h namo vežtų :) Ir dar vienas dalykas. Mikriukai (o jei neklystu, ir privatūs autobusai) netaiko nuolaidų, neturi ir mėnesinių bilietų. Būk tu studentas, moksleivis, vos paeinąs pensininkas, sausio 13-tosios dalyvis, jiem mokėsi vis tą patį pinigą, kaip ir gerai uždirbantis. Ir būtinai sumokėsi, nelabai ir pasitaiko, kad mikriuku kas nors važiuotu zuikiu – tad ir visų nemėgiamų asocialų ten nepamatysi.
O dabar gi pažvelkim į viešąjį. Jo dalia – važiuoti ne tik piko metu Fabijoniškės-Stotis, bet ir Pašilaičiai-Paneriai-Titnago st. ankstų šeštadienio rytą, kai važiuoja vos keli žmonės. Visa, ką pirmas maršrutas uždirba, antrasis suvalgo. Jei tai neįtikina, prisiminkit, kokius veidus dažniausiai matot viešajam transporte. Aš tai matau daug studentų, moksleivių, pensininkų.. Žodžiu, visų tų nuolaidinių, socialiai remtinų grupių. Iš jų irgi daug neuždirbsi (o dar zuikiai). Atimk jiems nuolaidą, ir daug jų nebelips į autobusus. Moksleivį į mašiną įsisodins tėvai, šitaip pailgindami kamštį, studentas emigruos, kur įmanoma išgyvent, pensininkas (o jie labai mėgėjai balsuot) per artimiausius rinkimus tave ištrenks iš valdžios;) Viešasis transportas tam ir yra, kad atliktų viešąją funkciją – sumažintų užterštumą, dalį žmonių išlaipindamas iš mašinų; kad būtų prieinamas tiems, kuriems neprieinami kiti kelionės būdai; nepaliktų žmonių be susisiekimo atokiuose rajonuose.
Žinoma, aš neneigiu, kad dažniausiai privačių bendrovių vadyba toli lenkia viešojo sektoriaus gebėjimus. Bet čia problema pakankamai gili, ir negalima šokt pasirinkt vieno ‘akivaizdaus’ sprendimo.
Ir sorry už dar vieną nekompaktišką išsireiškimą. Tikiuosi, kad bent keliem žmonėm tai ką pasakiau, bus vertinga;)
man tai labai patinka nekompaktiški išsireiškimai :) pamąstyt yra apie ką, paskaitinėt įdomiau būna :)
dėl maršrutų pastebėjimo puikiai. nepagalvojau apie šį dalyką.
Jei kam įdomu – nauja info prie to paties:
Mikriukai, kurie kainavo 3 Lt, kainuos 4 Lt (tie, kurie važiuoja per centrą). Tie, kurie kainavo 2 Lt, kainuos 3 Lt.
Naktiniuose autobusuose vairuotojui reikės susimokėti 3 lt už važiavimą (paprasti vienkartiniai ir mėnesiniai bilietai netiks).
Gerai, mielieji, o ką daryt nebe studentui, kuris gyvena Vilniuje, uždirba nedaug, o už butą, maistą ir t.t. reik pačiam mokėtis? tas šimtas litų, man asmeniškai, yra apiplėšimas viduryje baltos dienos (na, ne apiplėšimas, bet šimtas litų arba maždaug 33 alaus buteliai, už susmirdusį transportą yra daug).
ir dėjau skersa, kaip važinėja ir kur važinėja transportas. Tegu pradeda mastyt optimalius maršrutus ta mūsų brangiausioji savivaldybė kuri tikrai nevažinėja viešuoju transportu, jei jau jis brangsta ar neturėtų kilti jo kokybė(taip taip skaičiau st_ pasisakymus, bet man nuo to nepagerėjo)? kodėl aš turiu sėdėt vienam trule mokėdama 100lt su bomužu kuris nieko nemoka? arba kodėl aš turiu važiuot trulu su tais pačias zuikiais kurie irgi nieko nemoka. Garbės žodis, sužvėrėsiu, spardysiu lauk visus bomužus ir taškysiu zuikiams snukius reikalaudama grąžint mano pinigus…
taip, gerbiamieji, pinigai žmones daro žvėrimis..
ir galiausiai, matyt eisiu, pagaliau, laikytis teises.. o va tada padidėjus kamščiams aš pasižiūrėsiu ką mūsų pačių išrinktas cirkas darys. =)
Sutinku su Tsu, kad daug maršrutų tikrai neoptimalūs. Be to, bilietų sistema visiškai nepalanki persėdimams. Aišku, galima pasakyt, kad 100 Lt nebūtina mokėt, sumokėk 60 Lt (pabrango nuo 40 Lt), ir važinėk tik darbo dienom, bet čia ne visiem toks sprendimas tinka. O žiūriu, kad Tsu labai tiktų kontrolieriaus darbui:)
Ai, ir dar klausimėlis dėl teisių ir mašinos. Kaip čia yra, kad 100 Lt už transportą susimokėt nebeišeina, o va ir teisėm laikyt, ir mašinai pirkt ir aprūpint, ir per mėnesį tikėtinai ir 200 Lt pravažinėt, tai jau pinigų yra? Tada taip ir sakykit, kad main problem ne pinigai, o komforto stygius (bomžai) viešajam transporte, ir visiškai su jumis sutiksiu:)
Šiaip jau mano pasiūlymas, jei trumpai, būtų: įleisti į transportą tik per priekines duris, vairuotojui tikrinant bilietus. Pliusai: jokių zuikių ir bomžų (komfortas auga), nebereikia mokėti algų kontrolei (biudžetas auga). Minusai: piko metu labai gaištųsi laikas, ypač kol dar keleiviai nepratę; vairuotojai, gavę tokią sunkią pareigą, užsiprašytų didesnės algos. Būdai sušvelninti minusus: dar daugiau A juostų ir žalių šviesoforų viešajam transportui (stotelėj pastovi ilgiau, bet nuveža greitai); vairuotojam algą padidinti iš tų pinigų, kurie buvo skirti kontrolei. Mano įsivaizduojamas rezultatas: bendras komfortas didėja, kadangi troleibusai užsipildo padoresniais ir pilną kainą mokančiais žmonėm, kurie tokį pašvarėjusį transportą pasirenka vietoj mašinos, sumažėja ir kamščiai.
st_, superinis pasiūlymas su visu verslo planu! :)) eik siūlyt jiems :))
beje, kaip spėju, kontrolieriams algas moka ne VAP, o susisiekimo ministerija, nes kontrolieriai nepriklauso VAP. taigi čia suktas reikalas.
dėl mašinos. kaip ir rašiau įraše, ne tik dėl pinigų mašina patogiau – ir dėl kitų dalykų. man visada nepatikdavo važiuoti vieš. transportu. dėl kontrolierių, dėl bomžų, dėl forsų, dėl stumdymosi. nemėgstu tų dalykų. ypač žiemą bjauru, kai visi kosti tau į veidą :) be to, paskaičiavau, kad kai kurie maršrutai man daug pigesni važiuojant su mašina (kai nėra didelių kamščių, bet per kamščius stengiuosi nevažinėti). dažniausiai tai trumpi atstumai, kur reikia persėdimo.
va va…oi kaip seniai masčiau, kad būtent taip ir turėtų būti, kaip sako st_, bet visi mane sužlugdė sakydami, kad to kas yra Anglijoje niekad nesulauksim (aš apie įlipimą per pagrindines duris), nes Anglijoje viešasis transportas yra ne pagrindinė, o papildoma transporto priemone, ja naudojasi labai mažai žmonių. Pas mus tuo tarpu viešasis transportas, sakyčiau, pagrindinė transporto priemonė.
Taip, pagrindinė problema ne pinigai, o komforto stygius.
ir dauguma komforto trukumų surašė buržujus. Tiesiog nekenčiu tu kosėjančių, besiskrepliojančių piliečių..
Gaila, kad neįmanoma dviračiu važinėt žiemą…
Tai klausyk. Laiku susivokiau ant dviračio persėst. Nuo vasaros pabaigos troleibusu tik kokius penkis kartus važiavau.. pasižiūrėjau, kad gyvendama be viešojo transporto ne tik pinigų sutaupau, bet ir nervų, kai kuriais atvejais laiko ir nuotaikos nesigadinu :) 20Lt per mėnesį nėra didelė suma, bet juk gyvenam laikais, kai mokėdamas pinigus, mainais nori gauti kokybišką paslaugą, o ne beleką..
tik perskaičius įrašą iškart žadėjau suomišką sistemą aprašyti, bet matau st_ jau ta padarė. Dar pridėsiu, kad kelionės laiką suomiai trumpina stabdydami autobusą tik tuo atveju, jei kas nori įlipti/išlipti. Atvažiuoja tavo autobusas-pakeli rankutę ir jis tavo. Nori išlipti-spaudi mygtuką autobuse (naujuose Lietuvos autobusuose yra tie mygtukai, mačiau. Tik jie nenaudojami pagal paskirtį.Ikarusų seniai reikėjo atsisakyti..). Ir laikas, kuris naudojamas “beverčiams” sustojimams susitaupo, kelionės laikas trumpesnis ir patrauklesnis keleiviams, daugiau viešojo transporto vartotoju, didesnis pelnas, mažesni kamščiai mieste, mažesnis užterštumas. Ir kainų didinti nebereiks.. Juk dviračio išradinėti nereikia, tegu pasižvalgo savivaldybė į užsienio praktiką…ech…
aha, o kur reklamos pinigai??? visi autobusai ir troleibusai išmarginti jomis…
vairuotojai yra savo kėdėse karaliai, kuriems nusispjaut į keleivius ir visiškai vienodai kas vyksta aplinkui, nes jie nei už ką neatsakingi…
manau, kad čia ne bilietų kainoje problema, o įmonių (VA ir VT) valdyme – seni dėdės tingi pajudinti pilvukus (nu spėju :)
optimizacija yra svetima valstybinėms įmonėms, nes gi arba valstybė arba klientas užmokės.
ir ps dėl “liuksinių” visos savaitės bilietų – labai daug žmonių dirba slenkančiu grafiku ir tie darbai nėra dėl to geriausiai apmokami šalyje, todėl prašyčiau susilaikyti nuo tokių piktinančių pavadinimų — ir taip nervai nelaiko :]
Šia tema teko skaityti šiek tiek straipsnių ir galiu pasakyti, kad vienas dalykas buvo pavėluotas – baudų kėlimas. Kai maksimali bauda važiuojant zuikiu yra 20 litų, tai kiek sykių maksimaliai tave gali pagaut? na tris kartus per mėnesį, bet čia beveik niekis yra, juk kurį mėnesį gali sau be jokių pagavimų pavažinėti. Taigi tokie yra “ekonominiai zuikiai”. O ir šiaip, manau, vėlgi ne mano mintis, kad kontrolieriams turėtų būti mokamas fiksuotas atyginimas ir tam tikras procentas nuo pagautų “zuikių”, tada sumažėtų ėmimas į kišenę, o tuo pačiu padidėtų surenkamos pajamos.
Neseniai teko būti Klaipėdoj ir labai nustebau, kai kioskelyje už bilietėlį teko pakloti 1,7Lt. Tad nėra čia ko per daug piktintis.
Neblogos mintys, kad prieš įlipant į transporto priemonę tave patkrintų ar tu tą bilietėlį turi ar ne ir, kad stotų paspaudus mygtuką ir būtų stabdomi kaip mikriukai.
Vokietijoje i autobusus visi lipa per priekines duris, vairuotojas tikrina bilietus. Autobusas stotelėje stoja tik tada jei paspaudi STOP mygtuką.
man patiko mintis apie gautas pajamas už reklama ant vt..būtų įdomu kokią ataskaitėlę pamatyt ir pažiūret,į kieno kišenių pinigai nuplaukia,kad skolų užlopyt negali..o dėl įlipimo per priekines duris,tai čia realiai neįgyvendinama..patys pagalvokit: pensininkai,vaikai,norintys nusipirkt bilietą, plius šiaip dundukai visokie..nee,nerealu:D
jei galvočiau sąžiningai kai nereikia pasirodyti geresniu žvėrim negu kad esi, o išsiaiškint pačiam sau – 20 litų tikrai ne pinigai už mėnesį nemokamų paslaugų, mėnesį, tai 30 dienų, ponai. Ir 50, ir 100. Argi alaus buteliais reikia matuot? Ar kada nors ALUI buvo gaila pinigų? Vairuotojai tai jau tikrai nėra blogesni už jų keleivius, kuriem turėtų jaustis dėkingi, kad suteikė paslaugą? O primokėt dar nereikia? :) išpindėjimo manija, žmonės. Pažiūrėkit, maisto bankui kiek surinkta produktų, o kiek jų nupirkta tą dieną veltui, pakeliui į eurovaistines lieknėjimo piliulių. Gaila, ar ne? Patiko V.Jankausko straipsnis gruodžio Verslo klasėj: idealus užsiėmimas – kaltinti kitus, ir veiklos netrūksta ir pats už visus geresnis gi. Nori alaus? Moki. Nori dešros? Moki. Nori važiuot? Mokėk. That’s all.
nemokamų paslaugų? tai už ką tie 20,50,100 lt.. prie ko čia tas maisto bankas?..viskas su juo normaliai;D visai čia kita tema.. vaj vaj,kaip skambu: nori dešros?moki., o tai kas sako,kad nereik už paslaugas mokėt?reikia. tik adekvačiai. ir kainas kelt adekvačiai. va ir visas išpindėjimas.
dėl to įleidimo per priekines duris, tai geras klausimas kaip daryti piko metu, rytais. Pvz aš rytais stengiuos prie pat durų stovėti, kad atvažiavus prie stotelės nereiktų grūstis per visą autobusą. Kai troleibusas prisigrūda tiek, kad net durys vos užsidaro, tikrai menkas malonumas yra grūstis per tokią spūstį link durų, kai neretai sunku net pajudėti. Ką jau bekalbėti apie tai, kad visas judėjimas vyktų per priekines duris (juk jei įleidžia tik per priekines, tai ir išeit visi turi per priekines?), tada išvis laipinimąsis truktų kokias penkias minutes, o tada tikrai geras klausimas ar kažko sutaupoma…
islipt galima per visas ;) ir Vokietijoj kazkodel nebuna jokiu dideliu kamsciu ilipant, o jei piko metu pas mus jie ir susidarytu, tai galima gi pakenteti..
pas mus, deja, įlipimo pro vienas duris sistema neįmanoma. britanijoje ji veikia todėl, kad autobusais važinėja daug mažiau žmonių ir yra kur sutilpti ar prasilenkti. pas mus košmaras būtų.
ble,cia kokios nesamones