Jeigu aš su šeima būtume buvę toje stotelėje, po įvykio aš tikriausiai atsistočiau, įpisčiau bankę idiotui vairuotojui ir tada jau galvočiau, ar nelūžo joks šonkaulis.
Dažnai pagalvoju, jog visokius girtus idiotus keliuose, 150 km/h lakstančius rajonų gatvelėmis, reikia pirma gerai padaužyt, o tik tada sodinti ilgiems metams užkraunant šimtus tūkstančių eurų baudų.
Bet tada man įsijungia sveikas protas. Kas iš to? Vienas idiotas išmoks gyvenimo pamoką ir keiks visą likusį gyvenimą tuos, kurie jį atidaužė, ir tuos, kurie jam užkrovė milžinišką finansinę naštą? Na taip, pamoka bus teisinga, bet kas iš to mūsų visuomenei?
Nesuprantu žmonių, kurie piktinasi, kad šioje situacijoje, kai prašoma paramos, yra kažkas blogo. Ar mes gyvename neklystančioje visuomenėje? Ar durnelis, padaręs klaidą, pasmerktas visam gyvenimui? Juk prašo ne panaikint baudą ir neapsimetinėja nekaltu. Aš suprantu, kad čia sužaidžia asmeninės baimės faktorius, kad tokioje stotelėje kada nors gali stovėti pats – aš pats to bijau. Bet ar tai reiškia, kad iškart reikia žudančio linčo teismo be jokios išeities kaltininkui?
Šeima pamatė, kad finansinė našta bus tragiška – taigi, prašo pagalbos. Bet kažkodėl atsiranda žmonių, kurie piktinasi tokiu tėvų sprendimu. Toks jausmas, kad reikalaujama tokius durnelius vairuotojus uždaryti iki gyvenimo galo, užkrauti jiems milijonus eurų baudų ir neleisti daugiau gyvenime patirti absoliučiai jokio džiaugsmo. Kitaip sakant, prisidirbai – geriau išnyk iš pasaulio.
O vėliau tokių dalykų norintys žmonės pyksta, kad kažkas drįsta kaltinti policininką, kuris pervažiavo girtą motociklininką persekiojimo metu. Taigi patys savo linčo teismais skatinate tokią neapykantos terpę, kur suignoruojamas sveikas protas ir nesiekiama jokių ilgalaikių tikslų.
Po tokių nelaimių reiktų ne žlugdyti vieną pienburnį, o nuo pamatų imtis visos prevencinės sistemos. Nes kitaip niekas nesikeis.
Vairavimo egzaminai
Šitas bullšitas, kurį mes vadinam egzaminais, yra absoliuti nesąmonė. Dar didesnė nesąmonė yra tik 20 valandų užtrunkantis mokymasis vairuoti. Mokymasis valdyti kelias tonas sveriančią kompleksinę mašiną! Aš savo teises gavau praktiškai nemokėdamas vairuoti. Kažkaip susikaupiau ir išsilaikiau. Jei būčiau idiotas, nevaldantis adrenalino ir smegenų, per pirmą vairavimo mėnesį tikrai būčiau užmušęs bent kelis žmones.
Ar žinote, kaip aš laikiausi egzaminą Regitroje? Užgesau lygiai 16 kartų. Bet tai buvo penktadienio vakaras, aš buvau paskutinis, todėl mano egzaminuotojas buvo… girtas. Ir tai vyko ne kokiais 1995, o 2008 metais. Tai apie kokį saugumą keliuose mes čia kalbam, kai teises įsigyti gali kiekvienas nevėkšla?
Vairavimo kursuose, kuriuos dėsto beveik neprižiūrimos institucijos, nėra dviejų esminių dalykų: a) prevencinio mokymo apie tokias avarijas bei gyvų pavyzdžių; b) realaus vairavimo pavojingomis sąlygomis dideliu greičiu slystant automobiliui posūkyje, slidžia danga arba žvyru. Kodėl tai dar neįtraukta į oficialius mokymosi reikalavimus? Dauguma vairavimo mokyklų sausai išdėsto egzaminui reikalingą teoriją, o tada išleidžia į gatvę 20 valandų pasivažinėti su kokiu nors užsipisusiu ir entuziazmo neturinčiu mokytoju. Aš tokį turėjau – iš jo išmokau tik kaip perjungti bėgius ir sukti vairą.
Kai išsilaikiau teises, mokytis vairuoti slystantį automobilį važiuodavau žiemos naktimis, kai pradėdavo snigti. Tuščiose sankryžose užsukdavau vairą ir žiūrėdavau, kas bus. Iki šiol nesuprantu, kodėl tokį kitų turtui ir gyvybei pavojingą mokymąsi turėjau atlikti gatvėse, o ne vairuodamas saugioje aikštelėje.
Karolio Žukausko anksčiau iškelta idėja: tokių pienburnių darbas visuomenei
Protingos valstybės institucijos turėtų ne stengtis šitą pienburnį kuo žiauriau nubausti, o pasiūlytų jam alternatyvą. Nemoki baudos dalies, bet 5 metus važinėji po visas 11-okų ir 12-okų klases Lietuvoje ir pasakoji vizualiai apipavidalintą savo istoriją. Kaip gyvenai awesome jauną gyvenimą, nereikėjo dirbti, fotkinai sau automobilius, mušei dinderį, iš tėvų trešei pinigus, vairavai debilišką BMW. Ir staiga – nebėr BMW, nebėr teisių, pusė Lietuvos tavęs nekenčia, o ant galvos turi 0,5 mln. eurų ieškinių, kuriuos mokėsi visą gyvenimą, todėl reikės dirbti šūdiną darbą ir išsimokėti paskolą.
Tai būtų daug geriau nei koks ūsuotas pagyvenęs pareigūnas, aktų salėje visai mokyklai pasakojantis apie saugų vairavimą. NIEKAS jaunimui geriau nesuveikia, nei gyvi pavyzdžiai, labai panašūs į juos. Tai būtų geriausia pamoka idiotėliams, kurie norėdami pasirodyti savo merginoms, važiuotų į nuošalų užmiesčio keliuką.
Na, ir ką?
Deja, šitie du esminiai dalykai tikrai nebus įgyvendinti. Kaip galime kalbėti apie įgyvendinimą, kai Švietimo ministro kėdeje sėdi kažkokia nedalipdyta klounė, kuri geriausiu atveju tinka Joniškio lopšelio-darželio auklėtojos pareigoms?
Štai kokiais šūdais užsiima žmogus, atsakingas už visą Lietuvos švietimo sistemą. (iš A. Pitrėnienės FB)
Apskritai, koks tikslas įgyvendinti reformas, kai galima tiesiog parėkauti? Pavyzdžiui, siūlote uždrausti iki 25-erių vairuoti galingesnius nei 2,2 variklius? Gal jau baikite juokint žmones? Šitas pasiūlymas yra tobuliausias nelaimės ignoravimo pavyzdys, kai visiškai nesuprantamos šios avarijos priežastys.
Iš tiesų, tai sunku ir man pačiam šioje situacijoje įsijungti sveiką protą. Užtenka man įsivaizduoti, kaip toje stotelėje stovi mano žmona su vaiku – ir iškart noriu bausti šitą idiotą, sodinti 5-iems metams, apkrauti baudomis ir sužlugdyti gyvenimą iki galo. Neteisinu šito pienburnio nė per plauką. Viskas, ką jis dabar gaus, bus pelnyta ir to jam linkiu.
Bet kas toliau? Jei niekas nesikeis, idiotai vis tiek taip pat važinės. Niekam nerūpi apie nelaimes papasakoti tol, kol jos neįvyksta. O kai įvyksta – masė piktų tautiečių reikalauja linčo teismo vienam durneliui. O po mėnesio viską užmiršta.
Ir bullšito ratas sukasi toliau, ir dūžta stotelių stiklai bemsams ant kapoto.
Ką tau Joniškio lopšelis-darželis padarė? Už ką tokia bausmė?
Kadangi prieš metus mano paties sužadėtinė buvo nutrenkta tiesiog ant perėjos klevo BMW vairuotojo, kuris nardė tarp mašinų, puikiai žinau kaip jaučiasi nukentėjusiųjų artimieji ir kas laukia jų bei aukų – ilgos dienos tik gulėjimo rėžimu, sunykusių raumenų atstatymas, mokymasis vaikščioti iš naujo ir žiauriai užknisantis teisminis procesas, kurio metu jautiesi kaip elgeta, nes turi prašyti pinigų už tai, kad iš tavo gyvenimo kažkoks pienburnis išbraukė pusę metų ir paliko neatitaisomų pasekmių. O tu juk tik nori bent padengti tūkstantines gydymo išlaidas bei atsidėti šiek tiek pinigų ateičiai, nes faktas jok ateityje visos traumos dar atsilieps ir vėl reikės vaistų, operacijų, reabilitacijų. Tad pritardamas tavo nuomonei apie pienburnių istorijų viešinimą iš jų pačių lūpų siūlyčiau jaunuolius informuoti ir apie nukentėjusiųjų sugriautus gyvenimus.
Tomai,
:))
Jeigu pažiūrėsi į Pitrėnienės FB, tai ji būtų nuostabi darželinukų auklėtoja. Tiek pramogų, tiek visokių užsiėmimų. Mėgsta tautinius rūbus, miestelių šventes, lipdo šudelius iš molio, domisi amatais. Vaiko ugdymui būtų superinė, maloni moterėlė.
O dabar, bl** atsiprašant, Švietimo ministrė.
Sveiki, autoriau,
Jūs nelabai suprantate, kam skirtos baudos ir bausmės. Jų tikslas nėra auklėti. Tai – atgrasomoji priemonė visuomenei, kad susiprastų, kas laukia už tokį elgesį.
O duotuoju atveju, potencialūs kelių gaidosai, pamatę, kas nutiko, tepagalvos: “a kakoj skirtum, net jei ir nuskinsiu kelis, vis tiek chebra susimes ir be problemų viskas pasibaigs.”
Evaldai,
norėjau parašyt, bet nepalikau vietos pastraipai apie tai, kad linčo teismo reikalavimas pateisinamas tada, kai to prašo nukentėjusieji. Nes jiems viskas kitaip.
Tokių istorijų viešinimas irgi būtina dalis. Su visomis reikalingomis vizualinėmis priemonėmis.
Augustinai Povilai,
ar skaitėte įrašą? Čia ir kalbama apie tai, kad šita atgrasomoji priemonė viena nebeveikia. Reikia papildomos kitos. Apie ją išsamiai ir parašiau. Niekur neparašyta, kad baudas reikia panaikinti.
Vieną kartą tokį nulinčiuotų, antrą kartą, trečią – tik tada kažkas pasikeistų. Ne tiesiogine prasme, be abejo – užtektų pasodinti 5 metams ar daugiau. Tada budulis susimąstytų, nes dabar px – ką nors prisidirbsiu, susimokėsiu ir važinėsiu toliau.
Mano klasiokas 6 klasėj buvo užmuštas panašaus idioto, kai stovėjo stotelėje ir laukė troleibuso po pamokų. Ir ne, toks važinėjimas nėra “klaida”, netyčinis neatsargumas ar kažką. Važiuosi normaliai, nesvarbu kokiomis kelio sąlygomis ar kokia mašina, šitoj gatvėj į stotelę neįvažiuosi.
Petrai,
kalėjimuose sėdi belenkiek vairuotojų, kurie girti sukėlė avarijas. Gauna 3, 5 ar 8 metus.
Ar kas nors pasikeitė? Pilna girtų vairuotojų.
Čia lygiai tas pats.
Dėl paramos. Teismo dar nebuvo, žalos dar niekas nepriteisė. Kur garantija, kad suaukoti pinigai nebus panaudoti kaip priemonė “susitarti”, t.y. ištraukti vaikį iš košės sausą? Jei jau aš norėčiau paremti aukas, remčiau tiesiogiai, nes faktas kaip blynas, viso žalos atlyginimo (t.y. liekamųjų tokių traumų pasekmių gydymo) niekas Lietuvoje nepriteis – čia ne Amerikė.
Dėl prevencijų pritariu.
Pilna kalėjimuose? SRSLY? Po to, kai nepasodino Radzevičiaus, kuris girtas ir dar perėjoje užmušė žmogų, visiems labai aiškiai ištransliuota žinutė – labai norėsi, išsisuksi. Reikia tik paverkt, atsiprašyt, muštis į krūtinę ir nerašinėt durnų postų FB, kol vyksta procesas.
Jei pasodina kažką, apie ką Delfi neparašo, niekam neįdomu.
Evaldai,
man net nekiltų mintis aukoti tokiam durneliui. Idiotas, sužalojęs kelioliką žmonių.
Bet čia kalbam apie visiškai normalų tėvų elgesį, kurie bando suktis iš padėties, todėl kreipiasi į artimuosius ir draugus. Nematau nieko tame keisto ar smerktino. Bus smerktino, jei įvyks kaip tu sakai – pienburnis bus traukiamas iš košės.
O kaip variantas: debiliukas ir debiliuko šeima užstato bankui savo butą, namą, sodą, volvo, susimoka kompensacijas nukentėjusiems, tada dirba (net ir užsienyje, jei pajamos per mažos), grąžina skolas, įkuria asociaciją nukentėjusiems nuo gaidelių remti ir gaidelius stabdyti, vykdo akcijas už saugų ir protingą vairavimą ir šitaip debiliuko mama ir tėtė išperka savo apsileidimą neskiriant pakankamai dėmesio auginant žvėriukų budintoją, o debiliukas suvokia ką reiškia būti suaugusiu ir kas tai yra atsakomybė prieš kitus visuomenės narius? Ar sąžinė šitame reikale visai nedalyvauja?
Petrai, taip, kalėjimuose yra daug girtai avarijas sukėlusių vairuotojų. Srsly.
Kadaise teko girdėti, kad yra ES šalių, kuriose išlaikius teises prieš atsiimant vairuotojo pažymėjimą yra privaloma žiūrėti video/foto medžiagą iš itin kraupių avarijų. Smegenys šen, žarnos ten stiliuje. Kas silpnesnių nervų dar gerai pagalvoja ar išvis nori vairuoti. Visų gaidelių neišgąsdintu, bet susimąstyti priverstų. Nei brangu rodyt, nei sunku paruošti tokią medžiagą, bet gal čia tik man tokia idėja atrodo nebloga, kad niekur neteko tokio pasiūlymo matyt:)
Ok, tarkim, yra daug pasodintų. Valio, bent jau bausmės atlikimo metu kažko daugiau neužmuš.
Vienok žiniasklaidoje transliuojamas vaizdas kiek kitoks, ir kiti buduliai mato, kad išsisukti kažką prisidirbus įmanoma. Todėl ir toliau bus taip, kaip dabar.
If a tree falls in a forest and no one is around to hear it, does it make a sound?
Mylista,
Matomai, su buržua titulu sieja tik tai, kad pasimėgavęs savo paties bullshitu, viską sumetate į kampe stovinčią buržuiką. Et voila.
Populistiška mėšlo krūva, škias. Von iš viešosios erdvės, padugne.
P.S. Visa tai ‘įkrenta’ į motyvacinių video ir ‘relationship goals with bae’ kategoriją.
Jeigu aš būčiau netyčia išsilaikęs teises po privalomo vairavimo valandų skaičiaus, turbūt būčiau bijojęs mieste su automobiliu išlįsti į gatvę. Ėmiau ir ėmiau papildomas vairavimo pamokas. Pakeičiau tris instruktorius, kol radau tinkamą. Tada tam pasakiau: “Kai matysit, kad galiu vairuoti savarankiškai, pasakykit man. O iki tol aš mokysiuos.” Ir lankiau vairavimo pamokas. Atėjo laikas, jis pasakė: “Registruokis egzaminui”. Išlaikiau. Neturėjau problemų vairuodamas. Tiesa, išsipisinėti gatvėje netraukė. Gal prisidėjo tai, kad per atostogas važinėju dviračiu po Vokietiją, Skandinaviją ir Olandiją, ir nuolat matau, kaip vairuoja ten, kur vairuoja taip kaip norėčiau, kad pas mus būtų vairuojama.
Argentum,
būtų tobula. Deja, žmonės ne tokie.
Petrai,
man irgi nepatiko, kad Radzevičius taip lengvai išsisuko. Ir labai patiko, kad Dimša sėda ilgam.
Be tai nekeičia esmės, jog dabartinė baudų sistema veikia netobulai.
22.5 val. praktinis vairavimas, padidino nuo 20 iki 30 akad. valandų.
Aišku, emocijos valdo, ypač minią. Galima nulinčiuot, galima milijonus priteist, bet, visiškai pritariu autoiui, situacijos tai nepagerins. Jei žmogus nėra visiškas degradas, o tokiems niekas nepadės, tai užtenka ir sąžinės graužimo. Bet kas iš to, kad kažkoks vienas pasimokys, kai šimtai idiotų ir toliau be galvų siautės. Ar manot, kad tie teisuoliai kurie užkiša ir “auklėja” suklydusį kitokie? Labai patinka įdėja su privalomu važinėjimu po mokyklas. Ir filmukai su žiauriais vaizdeliais yra labai gerai. Bet manau, kad ir to nepakanka. Reikia surasti kažkokių būdų keisti mentalitetą. Reikia padaryti, kad būti “krūtų” taptų nebemadinga, kad kiekvienas bent kiek įsivaizduojantis protingesniu už kitus būtų smerkiamas. Smerkiamas net ir tas profas kuris sankryžoje auklėja blondinę už tai ką ji blogai pasielgė. Smerkiamas ir užkalnis už tai, kad leidžia sau tyčiotis iš kvailesnių.
Reikia keisti mentalitetą. Bet kaip?
Teko Švedijoje, kelyje kur galima važiuoti 90km/h, važiuoti paskui bobutę ant 50. Aplenkti nebuvo jokių šansų, tai ir vilkomės dešimt kilometrų. Susidarė didžiausia kolona. Buvau baisiai nustebintas, kad nė vienas, nė vienas nė nepyptelėjo. Kaip jie to pasiekė? Tikrai ne vairavimo mokymosi valandų kiekiu. Labai abejoju ar vairavimo mokyklos kaltos, kad kažkas neturi kantrybė, supratimo, meilės kitam. Jeigu žmogus mokykloje mokytojų įvardijamas nevykėliu, jei spauda sako, kad lochas, jei teisingumo sistema sako, kad tu mums nerūpi, padarei nusikaltimą, tai turi sėst ir cypt nuo nežmoniškų sąlygų, tai nesitikėkim, kad tas žmogus elgsis normaliai. Aš lochas? Va nusipirkau BMW, va aš galiu skersas pavaryt, va aš galiu girtas, va aš esu kietas. O jūs negalit? Taigi jūs patys lochais likot. Po to tik bac ir vėl viskas atvirkščiai. Padarei avariją? Dabar tu lochas. Iki kito karto.
Idomu kaip jauciasi BMW M3 savininkas, kuris buvo paskolines Arnoldui si “zveriuka”, kuris yra pirktas per MOGO :D Moki toliau MOGO imokas, o masinos kaip ir nera :D
Matant tai kas sėdi traktoriuje pozityvių pokyčių eismo saugumo prevencijos srityje mokyklose nesitikiu. Deja, esu beveik 100 % tikras, kad po mėnesio kito tuoj viskas aprims arba pasibaigs priešrinkiminiu populistiniu 0 promiliu ir baudos taškais. Apskritai, tai manyčiau, kad mūsų švietimo sistema ir ne tik ji buksuoja juodai ir tai atsispindi visuomenėje, tėvai, supanti aplinka perduoda tam tikro elgesio „paniatkes“ jaunajai kartai ir ši seka pėdomis. Praeita savaitę 4 moksleiviai Panevežyje dėl bajerio uždaužė negyvai benamį, šitas dar žvėrių žadintojas juk visa tai plaukia iš kažkokio geno, kažkokių mentaliteto dalykų.
pastebiu, kad po kiekvieno tokio rezonansinio įvykio viešojoje erdvėje vyrauja nuostata – vieni siūlo TIK bausti (kraujo, kiek galima daugiau), kiti TIK suprasti (na pasišiukšlino, ko nebūna), kiti apriboti auto dydį, dar kiti keisti įstatymus. O aš manau, kad reikia ne TIK vienos kažkokios priemonės, bet priemonių komplekso. Ir tai dar negarantuos sėkmės, nes mano kukliu subjektyviu pastebėjimu, visuomenėje yra gal kokie 5 proc. asmenų, kurių NIEKADA nepaveiks JOKIOS priemonės – vienetinės ar kompleksinės. Na kaip galima paveikti daržovę? Na pabandykite jūs padiskutuoti su kopūstu. Ką su jais daryti, aš nežinau ir pasiūlymu neturiu. O autoriaus pasiūlytas variantas dėl tų degradų paskaitų skaitymo mokyklose yra įdomus. Bet kur garantija, kad toks mulkis nuėjęs į mokyklą nepradės pasakoti, koks jis kietas ir kaip ant visų guldė skersą?
Prasidėjus rugsėjo akcijai “0 tolerancijos greičiui” nusprendžiau kad mano vairavimas neapsiribos 1 ar 2 privalomom savaitėm, važinėju maksimaliu leistinu, bet neviršydamas greičio.. ir dabar. “Speed limit” labai gera auklėjamoji priemonė. Kaip sakoma nori keisti pasaulį – pradėk nuo savęs.. Manau nesumeluosiu sakydamas, kad 2 ar 3 vairuotojai per dieną, buvo daugiausia kiek man teko matyti važiuojančių vienodu su manimi greičiu. Ne kartą buvau nupypintas, nutviekstas šviesomis kad nebūčiau “stabdys”. Todėl tvirtai galiu pasakyti, kad 99,9 proc. vairuotojų neturi teisės aiškinti kas ir kaip turėtų būti su tuo žmogu daroma, nes yra lygiai tokie patys pažeidėjai kaip ir šios istorijos pagrindinis dalyvis, tik kad “fortūna” dar neatsisuko prieš juos.
Jokiu būdu negalima “sodinti”. Reikia jį stipriai apriboti kokiems 5-7 metams. Tegul dirba, atiduoda skolas, gal tuomet “daeis” ką padarė. Nematau tikslo jį dar ir išlaikyti..
Visko buna. Nieko nepakeisi. Bet ir baust taip nereikia.
Viešos paskaitos būtų nice. bet aš labai gerai pamenu kai L. Karalius gao viešų darbų – mokiniams skaityti pamokas apie alkoholio žala. Amžini dvejetukininkai ir klasės klaunai geriau pasirodo ir rišliau papasakoja, nei jis. Bet kameros, žiniasklaidos dėmesys ir jis herojus. Jei būčiau sprendžiantis asmuo, tai po tos “pamokos”, kaip pažeidus “lygtinai” sąlygas.
t.y. trūksta enforcinimo “or else”; trūksta enforsinimo, kaip pasakoti teisingą(tm) istoriją.
Esmė ir yra krūtumas. Arba kiek moksliškiau – šaunumo faktorius. Atkreipiu dėmesį į žinomų žmonių (dainorėlių, artistų, blondinių) intervus, kur jie giriasi mėgstą paspausti greičio pedalą. Atsakingi redaktoriai tas vietas tiesiog išbrauktų. Ir kol tikrai žinomi ir gerbiami “jaunimo dievaičiai’, galintys ne juokais prisidėti prie “šaunumo faktoriaus” formavimo, nepradės viešai kalbėti, kad viršyti greitį yra šūdas, kol neįvardins, kad neatsakingai vairuoja tik gaidžių nuopisos, tol žalias jaunimas darys nesąmones.
Kitas dalykas – prevencija valstybiniu mastu bei vairuotojų bendruomenės (o ir visos visuomenės) nepakantumas pažeidėjams. Tik visas kompleksas priemonių gali duoti apčiuopiamą rezultatą.
Ar nebutu galima Prie kiekvienos pavojingesnes stoteles ibetonuoti apsauginius stulpelius, Kad bent kiek pristabdytu lakstancius beprocius
dar siūlyčiau prie kiekvienos stotelės įtaisyti snaiperį, kuris kiekvieną įtartinai važiuojantį tipelį prevenciškai nušautų. Paskui išsiaiškinsim ….
Draudikai galetu priimt Anglijos kolegu pavizdi – draudziamas automobilis su ji vairuojanciu asmeniu. PVZ BMW325 draudimas zalialapiui ar neturinciam 25 kainuotu ~1800eur Opel Corsa 1.1 – ~400€. Nori kad galetu vairuoti kitas asmuo – itrauki i draudima jo duomenis + draudimas atitinkamai brangsta pagal ji. Nustacius pazeidima – bauda adekvati draudimo sumai.
Radzevičius visiškai ne lengvai išsisuko, kiek susipažinau su nuosprendžiu, griežčiausios sąlygos jam paskirtos + gailisi+ atlygino žalą+stengiasi, atgailauja.
Bet esmė velgi, kad tėvai Patys NEPRAŠĖ paramos, niekas jos neprašė! Su kiekvienu straipsniu vis nauji iškreipti faktai. Draugai patys žinodami šeimos finansinę padėtį, nusprendė tarp savo rato, kas nori prisidėti finansiškai busimiems žalos padengimams. Pašalinių tai neliečia ir nereikia jaustis visiems, kad jų kažko prašo. Tiesiog iš fb uždaros grupės atsirado kažkoks raguotas ir barzdotas žmogysta, kuris nutekino info, o portalai kaip jiems ir pridera pagražino ir išputė viską.
Ana, ačiū už info. Jau kaip tik diskutuojam, ar nebuvo išgalvotas faktas.
Aš būčiau už filmukų rodymą.. yra tikrai gerų sukurtų, kelis pažiūrėjus stovi akyse net keliems mėnesiams praėjus…
O dėl mokymosi vairuoti valandų – išties labai mažai. net jei padidinta nuo 20 iki 30. aš atėjau mokytis visiškai prie mašinos vairo nesėdėjus, o jau per pirmą pamoką teko pradėt važiuot Karaliaus Mindaugo prospekte Kaune.. buvo LABAI baisu, o dar ir instruktorius nustebo, kad kaip čia net nežinau, kaip mašiną užsivest, tipo, daugelis jau ateina mokėdami vairuot. kažkiek paaiškino, na bet tikrai 5 min instruktažo neužtenka, kad galima būtų pradėt važiuot judrioj gatvėj. kažkaip sugebėjau nesukelt avarinės situacijos, bet kad jausčiaus bent pusiau mokanti vairuot, neužteko tų valandų niekaip. antra tiek pirkausi savarankiškai. vairuot mokiausi žiemą (specialiai taip rinkaus), tai bent jau visokių situacijų pasitaikė, net ir slydimo posūkyje prie visai nedidelio greičio.. o vairuot realiai išmokau po kelių metų, kai nusipirkom mašiną, ir gerą mėnesį pravažinėjau tik užmiesčio keliais, kol vyras jau leido įvažiuot į miestą.
beje, nežinau kaip kitur, bet mums pirmosios pagalbos kursai irgi buvo pravesti atmestinai… manyčiau, tos žinios turėtų būt kas kiek laiko patikrinamos.
Mano manymu laisvės atėmimo išvengimas nėra tolygu bausmės išvengmui. Išeini į laisvę po 5 metų, kai visi viską pamiršę, nežino kaip atrodai ir jau įvyko 10 panašių avarijų? Išeik DABAR į miestą, pasirodyk žmonėm, uždirbk pinigus DABAR. Ar mums būtų geriau, jei Radzevičius sėdėtų? O gal geriau visgi tai, kad stojas ant kojų ir išlaiko 5 savo vaikus, padeda aukos šeimai ir ne mažiau kenčia dėl to?
1. Vairininkas mėgsta greitus automobilius ir mėgsta fotografuoti juos.
2. Vairininkas ir vairininko draugė gaudė kaifą nuo savo BMW (kas buvo matyti iš daugybės postų viešose Instagram ir Facebook paskyrose, kol jų nesusiprivatizavo).
3. Buvo postas apie pasivažinėjimą kokiais tai Žaliųjų ežerų ar Valakampių keliukais prieš +-5 h iki avarijos.
4. Buvo šlapia kelio danga, ką vairininkas turėjo įvertinti, kaip ir tai, kad BMW galiniai varomi ir labai daug KW.
5. Prieš vairuojant tikriausiai reiktų išsiaiškinti ar praeita techninė, ar yra draudimas.
Ir matote nekaltas “baltas popieriaus lapas” ir “visiems taip gali nutikti”. Ne negali, jeigu nesi kvailas. Ir ką? Ogi nieko, sveikas, gyvas, kaulai nelūžę, draugeliai tokio pat protelio susimes ir toliau jūra iki kelių. Tegul nepamiršta į atlaidus nuvažiuoti ir būtinai, kad žiniasklaida parašytų, nuotraukas galės pats pateikti.
Sodinimas už netyčinius nusikaltimus yra nesąmonė apskritai. Bet jeigu su mašina užmuši žmogų (ne apie konkretų atvejį kalbu), derėtų minimum vairavimo teises atimti visam gyvenimui. Ir jeigu teisės atimtos o vistiek užtinkamas už vairo, – tada jau sodint.
Mokymosi valandų ilginimas neimponuoja. Kiškio ašaros bet kuriuo atveju. 200 pamokų vis tiek nepadarysim, tad esminis supratimas šiaip ar taip ateis po ilgų važinėjimų savarankiškai.
Filmukų rodymas yra tiesiog būtinas. Bet ne tik motyvacinių socialinių, bet ir konkrečių situacijų nagrinėjimo. Va kaip youtube car crash compilations. Sulėtintai arba stabdant vaizdą analizuoti situaciją, bei atrinktas identiškas situacijas. Kad pamatytų bent 20 staigaus rovimo iš vietos pasekmių, bent 20 uždelsto važiavimo jau mirksint žaliai, bent 20 sukimų į kairę nepraleidžiany tiesiai varančių, bent 20 staigių metimųsi į dešinį posūkių iš antros juostis, ir t.t.
Pazistamas braizas – ot jei butu mano valia tai as padaryciau… Nieko tu burzujau nepadarytum. Tam, kad nors ka padaryti tinkamai reikia tureti proto ir mastyma subalansuota. Ka matom? Tik sukavimai , rekavimai, emocijos… Zodziu toks pat pienburnis tik be bemvo ir kitoj vietoj siek tiek.
žmonėm su tokiom žiedų balvankėm ant pirštų negalima ne tik kad prie valstybės , bet net prie traktoriaus vairo leist. Lubys tokius irgi mėgsta.
Na deja, daug kur nesutinku su autoriumi. Pradėkime nuo mokslo. Vidaus degimo variklį 1862 m išrado mokslas. Automobilį sugalvojo mokslas, kelių infrastruktūrą irgi įgyvedino mokslas. Kelių eismo taisykles irgi sugalvojo mokslas arba bent jau turėjo glaudų ryši jų plėtojime. Kaip manot kodėl 2003 metais maksimalų važiavo greiti mieste 60km/h sumažino iki 50 km/h atsakymas vienas – saugiau. Prie tokių dalykų dirba inžinieriai simuliuoja situacijas, daužo automobilius padaro išvadas tada jas pateikia valdininkams kurie priima įstatymus (ir manęs visai nestebina siekis, ateityje panaikinti žmogaus sugebijamais valdomus automobilius, juos pakeis kompiuteriu valdomi). Taigi dauguma taisyklių įstatymų yra paremti mokslu. Gyvename civilizuotoje visuomenėje ir manau proto užtenka laikytis taisyklių ir įstatymų. Todėl aš irgi esu stovykloje tų kurie pasisako prieš šio niekšo ( vairuotojo) rėmimą. Tokiu atveju turėtų būt remiami sužeistieji o ne vairuotojas, kadangi jis tai padarė iš chuliganiškų pasaktų, – sąmoningai viršijo leistiną greitį žinodamas, kad taip elgtis nevalia. Jei toks įvykis būtų ivykęs tikrai netyčia, tada jau kitas klausimas. Autorius rašė : “a) prevencinio mokymo apie tokias avarijas bei gyvų pavyzdžių; b) realaus vairavimo pavojingomis sąlygomis dideliu greičiu slystant automobiliui posūkyje, slidžia danga arba žvyru. ”
Taip, jei skaitėte vairuotojų pirminio mokymo tvarkos aprašą, ten nerasite autoriaus minėto prevencinio mokymo apie tokias įvardinkim avarijas. Tačiau negalima sakyti, kad to nėra. Ąsmeniškai prieš laikant egzaminą man teko mokytis mokykloje kurioje būtent 1 pamoka buvo skirta parodyti kokios avraijų pasekmės, buvo vaizdų nuo kurių ir supykino. O tam kad išmokyti vairuotojus kaip elgtis ekstra situacijose papraščiausiai nėra pinigų ( nes tam reikalingos tam tikros priemonės ir įranga). Yra spec aikštelė Panėvėžyje jau netrukus ir Vilniuje, tačiau to nepakanka visoms lietuvos vairavimo mokykloms. Sutinku, kad egzaminavimo sistema įgyti teisę vairuoti gan silpna. Ypač silpna vieta – sveikatos pažymėjimas. Turėtų būti atliekami psichoanalitiniai ir psichologiniai testai po to dar kelios konsultacijos su psichologu ar psichiatru. Vien tam, kad galėtų nustatyti ar esi tinkamas kandidatas įgyti teisę vairuoti. Tai savotiškai labiau apsaugotų nuo tokių visuomenėje vadinamų “erelių” pasiskraidymų. o ne 50 mi apsilankymas pas psichiatrą.
Negalvokit kad mokymas vaziuoti sudetingomis salygomis mazintu ivykiu skaiciu. Nei velnio. Butu atvirksciai. Tik padaugetu tokiu kurie draskosi tada kai reikia vaziuoti pagal situacija, nes jie mat galvotu kad, moka.
Tuo ką papasakosiu nesididžiuoju. Taigi, teises laikiau apie 1998 m. Prieš egzaminų dieną, visą naktį gėriau. Nuėjau miegoti gal 4 ryte. 10 val. ryte Giraitėje prie kompo sėdau dar gatavutis. Išlaikiau. Važiuoti reikėjo apie 13 val. Jau buvau kiek prasičiuchinęs, bet įtariu, kad nešė kaip nuo bravoro. Jaučiu, kad pagal savijautą būčiau pripūtęs ohoho. Egzaminuojantis mentas tik dėbtelėjo pro juodus akinius ir tiek. Gal nesitikėjo tokio įžūlumo, gal jam giliai px buvo. Padariau vieną klaidą, iš pirmo karto neišlaikiau, nors šiaip jau važiavau ramiai, tik galvojau kaip čia neapsivėmus. Išlaikiau iš antro karto. Tada važiavau blaivas. Štai taip gavau teises. Nuraminsiu jus, kad prie auto manęs visiškai netraukia, tai ir nevairuoju…
Ir aš už tai kad už tokius nusikaltimus nebūtų kalėjimo. Arba bent jau kalėjimas atskiras nuo tikrų zekų. Šiaip kokie penki metai namų arešto be teisės išeiti į klubą ar net į kiną. Darbas nuostoliams atlyginti, savaitgaliniai vojažai po mokyklas pasakojant kaip būna ir namai. Kai kuriuos raskladėlis tikrai paveiktų. Antras ne mažiau svarbus aspektas yra alternatyvos pasiūlymas. Yra gi apleistų plotų, aikštelių kur galėtų žadint žvėriukus be grėsmės niekuo dėtiems.
Vairavimo daugmaž vienodai mokoma visur. Prisimenu save prieš 30 metų ir matau neseniai gavusį teises sūnų. Įgūdžiai ateina per praktiką. Todėl daugiausia ką galiu kaip tėvas padaryt, tai suformuot teisingą požiūrį į kitus eismo dalyvius. Vieną ką tikrai įvesčiau tai privalomas kaspusmetines paskaitas per pirmus du metus, kur tokie stotelių ereliai pasakotų ir rodytų kaip jiems atsitiko. Laiku neaplankiusiems paskaitos automatiškai pasibaigtų teisių galiojimas.