Na štai, vasario 7-osios vakaras, garsusis mitingas prieš kasos aparatų įvedimą baigėsi. Ramiai, be pykčių, be riaušių, be muštynių. Netgi per daug ramiai. Taip ramiai, kad net nebuvo ką fotografuoti. O ir alkoholinės išraiškos etalonų mažokai būta. Buvo daug paprastų, neišsiskiriančių žmonių – pilkos masės. Gal tik lozungai buvo išskirtiniai, tačiau kažkodėl visų nenufotografavau. O vertėjo.
Pareigūnai savo darbą šįkart atliko nepriekaištingai. Pajėgos buvo labai didelės, tvarka buvo geležinė – neleido niekur nė žingsnio į šoną žengti, nors ir mojavau savo netikra akreditacija.
Jei norite tikrai gerų nuotraukų, eikit į Delfį žiūrėt Didžgalvio kadrų. Eikit ten pat, jei norit nešališko ir normalaus įvykių atpasakojimo, kaip kas vyko. Buvo taaaip nuobodu, kad net tingisi kažką išvedžioti. Nors kelias mintis turiu.
Buvo labai daug žmonių. Sunku buvo spraustis minioje ir ieškot veidelių.
Net nesigilinau, apie ką mitingas. Pyksta žmonės, nenori naujovių. Kažkada ir maisto prekių parduotuvės pyko. Kur čia nepyksi, kai mokesčių nenori mokėti. Man irgi taip buvo. Bet skyriausi nuo šių žmonių vienu dalyku – nemokėjau mokesčių ir tylėjau šiknelą suraukęs, neaiškindamas nieko apie savo teises. Nemokėjau mokesčių – neturėjau teisių. Paprasta tiesa!
Iš tiesų galima svarstyti, kokia gali būti mitingo prasmė, kai į jį susirenka tokie žmonės su tokiais plakatais, kaip šiandien. Dar įdomiau, kokia gali būti mitingo prasmė, kai pagrindinė mitingo kalbėtoja – bobelė su gražiais kailiniais – pasako svarbiausią mitingo mintį, po kurios visa masė pradeda baubti „Vagyyyyyys!“ O ta pagrindinė mintis skambėjo maždaug taip:
„Įvesdami kasos aparatus seimūnai nori išgraibstyti valstybės biudžetą!!!“
Ir ką pasakyti tokiems logikos meistrams?.. Ką?..
O ką pasakyti tokiems piliečiams su tokiais plakatais? Kai kurie iš plakatų buvo tokie nelogiški, kad net… nežinau kaip išsireikšti. O ką pasakyti žmonėms, kurie nesupranta, prieš ką atėjo protestuoti, ir be perstojo rėkia „Kubilių lauk!“? Tai čia aplink kasos aparatus, ar aplink Kubilių?
Smagiausias dalykas mitinge buvo turgaus prekeivių „šventumas“. Kas penkias minutes nuskambėdavo po frazę, jog prekeiviai aukso žmonės ir niekad nenusuka nė lito. Nė centuko. Jei tik taip sakote, brangūs skurdžiai, su kailiukais ant kaklų…
Aišku, neneigiu, buvo tikrai skurstančių žmonių, kuriems tas kasos aparatas gali būti peilis nugarikėn. Be ką jau padarysi, juk ne atbuline data liepia juos įsitaisyti. Ir dar kompensuoti žada. Nors truputį nesuprantu, kodėl tada man ko nors nekompensuoja? Pavyzdžiui, avalynės, su kuria vaikštau į darbą. Logika būtų pliusminus panaši :) Bet šie piliečiai vis tiek nepatenkinti.
Buvo įvairiausių žmonių. Džiaugiausi nors tiek, kad kontingentas šiek tiek ne toks, kokį mačiau per riaušes ir visokius Paleckiuko mitingus. Šįkart nemažai normaliai atrodančių žmonių. Netgi daug besišypsančių, pramogaujančių. Kažkaip Lietuvoje nesuprantama, jog tokie mitingai turėtų būti smagi pramoga visiems – pabajeruoja, pasijuokia, pasibūna šalia, pabendrauja. Juk mitingai yra jėga :) Ir jie turi vykti kada tik žmonės užsinori – tai normalios laisvos šalies piliečių išraiška.
Na, bet užteks čia blevyzgos, siunčiu kelis kadrus. Šįkart padariau rekordiškai mažą skaičių nuotraukų, nes labai tingėjau :) Bet nesigailėjau, kad nuėjau. Ir labai laukiu vasario 19-osios mitingo – gal ten ką įdomesnio rasiu.
•
Buvo ten ir niekų. Ant tapetų lozungus rašančių :)
•
Buvo ten ir psichinių ligonių. Atidirbinėjo.
•
Buvo ir tokių papuvusių mėsgalių, jog net silpna iš laimės darėsi. Norėjosi karštai karštai pabučiuoti. Į lūpas.
•
Buvo ir liūdnų dėdžių su logiškais plakatais.
•
Buvo ir besišypsančių moteryčių su gražiais piešinukais.
•
Buvo ir tokių, kurie skundėsi paversti atpirkimo ožiais. Pala, pala… O tai Kubilius kas tuomet? :) Vis susimąstau – ar tokiems žmonėms kada nors į galvą ateina nušvitimas, jog valdžios sprendimus priima ne vienas asmuo?
•
Buvo ir anbelyvibl kietų plakatų. Iš pradžių pagalvojau, kad čia koks nors linksmas besišaipantis žmogelis, bet šis visgi buvo nusiteikęs rimtai. Ar jo pirmas žingsnis būtų atjungti internetą? :)
•
Buvo ir matuojančių Kubiliaus centimetražą. Realybė juos įskaudino asmeniškai.
•
Buvo ir tokių, kurios grasino mane primušt už objektyvo nukreipimą į jas. Pamenu dar kitas pagyvenusias damas, kurios sukėlė man didelę šypseną: tuo metu, kai scenoje kažkas pasakė „O dabar reikalausime, kad gerbiamieji seimo nariai padarytų tą ir aną…“, tai tos damos tokiu nusivylusiai piktu balsu tarstelėjo: „Nieks čia jų negerbia, kas čia per gerbiamieji…“ :))
•
Buvo ir apsimetėlių politikų, kurie rinkosi sau pigius priešrinkiminius balsus. Matėsi ir Butkevičius su pakalikais, ir Mazuronis su Miledi, ir Gražulis su Myžalyte. Dar ir Paleckiukas su Paulausku netoli. Pati ta kompanija, kovotoja už žmones. Tik vienas klausimas man pasistojo – jie ten praleido daugiau nei 1,5 valandos. Ar tiek trunka seimo narių pietų pertrauka? O gal jie čia buvo „susitikime su rinkėjais“? :))
Beje, labai gražu buvo žiūrėti, kaip visi šitie apsimetėliai pamėlynavo iš baimės ir žvalgėsi atskrendančių akmenų, kai mitingo vedėja pakvietė juos ant scenos, bet visa minia pradėjo baubti „gėda, vagys, gaidžej“. Mazuronis vos infarkto negavo.
•
Atradau netikėtą panašumą. Lyg vienos sielos žmonės. Gal kartu vakarus leidžia?
•
Buvo ir kabinančių mane! Violetinių močiučių, kurios rodė man įvairiausius dokumentus! O taip!
•
Buvo ir nuo politiškai pasmerktų kalbų užsiknisusių moteriškių. Bet solidarumas gi, reikia atkentėti.
•
Šita nuotrauka man galbūt gražiausia iš visų. Kodėl? Bandžiau į ją pažvelgti nieko nežinančio užsieniečio akimis ir pamačiau štai ką: susirinkę daug žmonių mitinguoja, o prieš juos išėjęs kažkoks paikas žmogelis, galbūt su psichine negalia, ir ką nors išsidirbinėja prieš visus, bando atkreipti dėmesį į save. Žmonėms juokinga, jie stebi tą asmenį, o tas atsiskyręs sau šoka kokį kliunkio šokį ir ką nors šūkauja kaip apsvaigęs. Nematote tokios vizijos? :)
Beje, atrodo visuomenė po žingsniuką šviečiasi. Pirmą kartą mačiau Paleckiuką visiškai vieną, be pakalikų, ir dar taip sublogusį. Atrodo, baigėsi jo politiniai žaidimai, artėja pasilaidojimas. Džiugu.
•
Tiesa, dar ir cirkas buvo atvažiavęs. Cirke vaidinančių gyvūnėlių pavadinimus susigalvokite patys.
•
Ir pupyčių padavė. Miau.
•
Dar galiu prisiekt, Kubilius irgi dalyvavo mitinge. Tik užsislaptinęs.
•
Buvo netgi dailininkų sąjungos atstovų su savo darbų pavyzdžiais.
•
Na, ir pagaliau, buvo ir toks šokėjėlis, kuris, užgrojus armonikai, plojo rankutėmis, šypsojosi ir džiugiai trepsėjo kojomis. Šis šokėjėlis nestovėjo prie savo kolegų seimūnų. Jis solidariai atsitraukė, prie žmonių, prie tautos. Jis buvo su jais… Kodėl vėl kalbu apie Gražulį? Kadangi mitingas buvo nuobodokas, ilgai jį stebėjau. Ir pamačiau didelį didelį sumišimą jo veide ir elgesyje. Suvokiau nerealų dalyką – jam buvo žiauriai nejauku ten stovėti ir apsimetinėti, taip atvirai meluoti, kad jam kažkas rūpi ir kad jis yra už tuos žmones. Jis ten taip nejaukiai jautėsi… Galvojau: gal žmogui sunku meluoti? Juk būna. Kai jis kovoja prieš homoseksualus, tai ten fanatiški jo įsitikinimai. Tačiau čia jau reikia apsimesti tuo, kuo nesi, ir tas jam tikriausiai yra visai nelengva. Gera buvo žiūrėti į šį pupuliuką, kuris, pasirodo, turi visai stiprių kompleksų. O kad gyvenimėlis jam būtų kuo sunkesnis ir žiauresnis – už tai, kad bando griauti kitų gyvenimėlius. Tegu kompleksuoja.
•
O jei neužteko, dar keletas kosmosinių lozungų laisvoms jūsų interpretacijoms (paspaudus dędęnasi, kaip ir kitos nuotraukos):
Eilinį sykį buvo malonu pabūti jūsų reporteriu. Ali Baba!
Smagios nuotraukeles. Miau :)
kaip visada, super :D ypač tie plakatai, na, išradingi Lietuvos žmonės…
Nesidomėjau šitu mitingu, neskaičiau nei delfių nei nieko, tai tavo reportažas patiko :)
Ačiū, ačiū visiems, murrrr :)
Geras būdas pasižiūrėti už kokius politikus nebalsuoti :)
Pasirodo, kad Gražulis turi kompleksų, ar tikrai tik PASIRODO? :))) geras reportažas pasikikenau iš nuotraukų aprašymų kaip iš penktadienio internetų kokių.
o dėl kasos aparatų, tai aš irgi kaip naujovėms nepritarianti esu prieš. man turgus siejasi su derybom, magaryčiom, morkytėm į skolą, braškėm paragavimui, ir nieko bendro nei su aparatais, nei su seimu, nei su mokesčiais, juk čia TURGUS. man jis kaip toks viduramžių elementas postmodernioj visuomenėj, ir taip jau apgadintas su halės stogais, gal ir nusišneku, bet čia išlenda mano romantizmas, nu.
Tai čia apie tą apgadintą turgų ir kalbama. Niekas niekada neturės išteklių nuvažiuot į kiekvieną kaimelį ir tenu užčiūrint, kokia bobutė iš darželio kilogramą morkų parduoda.
Čia tas turgus, kur tu gyvenime nenusiderėsi, nes pradės kalbėti apie “valstybės užkrautus mokesčius”. Jie turi kaipo ir normalius verslus, normaliose patalpose, bet štai visiems tas romantizmas išlikęs, kad niekaip nenori legaliai pradėt dirbt :)
Kas ten paskutinėj nuotraukoj per televizorių remonto dirbtuvės? :))
Koks mitingas, tokios ir remonto dirbtuvės :D
Patiko fotkės :) vakar kaip tik pataikiau įsijungt tv, kai vyko diskusijos apie tuos aparatus, kodėl reikia/nereikia, ir dalyvavo Butkevičius. Koktu buvo klausyti žmogaus melo arba išvedžiojimų “štai ten vagia daugiau, ko lendat prie smulkių žuvelių” – tokia tipinė sūkos pozicija, aš praktiškai šventasis, nes va jis blogesnis. Kodėl tie aparatai blogai taip ir neišgirdau, tik daug nukreipimų (į viešuosius pirkimus, kontrabandą, didžiuosius mėsos importuotojus).
Super reportažas. Turbūt plakatus parašę žmonės niekada nesupras, kaip kartais nelogiškai jie rašo.. O kai pagalvoji, kiek tokių be logikos žmonių Lietuvoje daug!! Pavyzdžiui, aš visada prašau kvito tose vietose, kur paslaugos tiekėjai ir pinigų už ją paėmėjai teikiasi man jo neduoti. Tai koks keistumas kai kuriems žmonėms nuo to: lyg vogtų ne tas kasos aparatą dėl grožio savo parduotuvėj pasistatęs, o aš – iš to vargšo mokesčių prispausto piliečio.
Sveiko humoro ir sarkazmo dozė – ačiū už reportažą ir komentarus:)
super,džiaugiuosi visada tavo įžvalgom :)
va dar matricos komentaras užkabino. gyvenu provincijoj (esu iš tų kur kaip tikra kaimietė po mokyklos baigimo pulsiu į miestą ir kokį mėnesį tikėsiu kaip čia viskas geriau), kur yra smulkių parduotuvėlių.viena iš jų rūbais turginiais, tik etiketes parūpinus, prekiauja, moteriškė sau į kišenę visada pinigus krauna. sumos siekia ir porą šimtų litų, čekio nemuša niekada. o man tai kažkaip koktu pasidarė už kelnes sumokėjus devym penkis litus ir pamačius kad tie be jokių skrupulų, mano-pacankės-akyse į tos pardavėjos-šeimininkės rankinę keliavo. užtrukau gal 20 minučių, bet čekį kalė išmušė.
Ačiū ačiū visiems, miau :))
Geras įrašas.
Aš tai laukiu jau tų aparatų, eisiu į turgų apsipirkinėt :-)
nu tarkim man kaip nesiorientuojančiai sakykit, jei padarys tuos aparatus, tai ir babcė prie hales braškes iš savo daržo pardavinėjanti arba mėlynes/voveruškas iš miško stiklainiukais turės turėt kasos aparatą? :)
Nesu pasikaustęs šioje srityje, nes man ji truputį neįdomi. Bet iš bendrų žinių:
teoriškai taip, turės. Tačiau praktiškai – ne. Teoriškai ji jau dabar turėtų būti išsiėmusį verslo liudijimą, bet praktiškai niekada jo neturėjo. Šitas įstatymas labiau priimamas dėl besiplečiančių ir populiarėjančių turgų po stogais, kurie daro gerą pinigų srautą, tačiau tik mažą dalį deklaruoja.
Kažkoks politikas buvo davęs gerą pavyzdį apie mikrūškių vairuotojus – jie irgi bais protestavo prieš aparatus. O ar dabar įsivaizduojame mikrūškę be aparačiuko? Darai privatų biznį, deklaruok jo veiklą, simple :)
nu dabar jau aiškėja, ačiuką ;) jei paliks smulkiąsias babces ramybėj, tai tada lai daro tuos aparatus, aš ir nelabai domiuos tai negaliu čia diskutuot per daug :)
Tos babcės yra jėga. Dar jėga tos, kur gėlių puokštes pievose surenka ir pardavinėja pakampėse visur. Visada kelis kartus daugiau duodu.
aiskiai matosi,kad raso pasamdytas zmogus,man labai gaila,kad jis is Lietuvos ir puikiai matantis,kaip siandien gerai valdoma musu valstybe zmones susirinko,ne del taves ,o del savo bedu,o ne madu demonstruot
Mane pasamdė Hulko Hogano pakalikai!
pasamdytas zmogus :D Dekui uz irasa, smagiai pakrykstavau.
tai ir keleklupciauk ir juokink svieta savo pakalikisku veidu,
Labiausiai patiko pupytės ir kubilius. Puikus įrašas pasamdytas žmogau :D
Kai tiek pasamdę sumoka, tai puikius įrašus ir darau…
Jolanta, kaip suprantu esate kategorišką kasos aparatų priešininkė.Gal galite plačiau iš savo praktikos mums papasakoti, kuo taip yra gerai be kasos aparatų ir kuo bus taip blogai su kasos aparatais turguose?
Niekingas samdinys :D. Nebeskatysiu daugiau šitų paplavų. visada žinojau kad Hulkas…..
Kai kurie jau etatiniai mitinguotojai, matyti ne viename mitinge. O Didžgalvis tikriausiai vienas geriausių spaudos fotografų Lietuvoje (nuotraukų kokybine prasme). O ir šiaip Delfis man patinka, kad rodo kokybiškas nuotraukas. Nėra ko lyginti su LRytu, tuo labiau 15 minučių…
Galiu pasakyt,kad dabar visur prekyboje yra blogai,smulkieji vos issilaiko,ir tokiu sunkiu metu,ivest nauja mokesciu sistema neisivaizduojama,supraskime pagaliau teisingai,kad zmones bijo del savo seimu,juk is to gyvena.O pasakyt gerai ar blogai be ar su aparatais negalime,nes su jais nedirbome,ir tikrai ne dabar juos reikia ivedinet,bent kol praeis sunkmetis.As prekiauju rubais,o einu isvien su visais,nes irgi bijau del savo ateities
p.Jolanta, baimė akys didelės. Suprantu Jus. Tačiau drabužiams niekas kasos aparatų dar neįvedinėja.Pagyvenkime, pažiūrėkime, kaip varškės ir dešrų prekiautojai suksis su tais aparatais. Viskas bus kaip buvę, galime lažintis.
dejavu, nevark, jolanta gi “Respublikos” prenumeratorė. Tikri troliai ir pas mane apsilanko :)
taikliai cia.. ypac apie grazuli :) mitingai istikruju gerai, nes ir uzkieteje melagiai/isverstkuriai turi galimybe pajusti, realiu zmoniu kvepavima i nugaras, tai leidzia jiems priminti apie save ir sugrizti jiems bent truputi i realybe.
Humoras gerai, bet ar jūs nesugalvojot, ar tiesiog nenorit matyt tokio niuanso, kad didelė dauguma tų babciūnių iš tiesų yra ne smulkios verslininkės, bet stambesnių prekiautojų samdomos darbuotojos?
Taip, jos perka patentą, jos susimoka Sodros mokestėlius, tačiau realybė yra tokia, kad vakarais atvažiuoja šeimininkas, kurio čia mėsa, kuris pasiima pinigus ir kuris duoda velnių, kad mažai prekiauja…
Pažįstu ameniškai žmonių tiek iš vienos pusės (su patentais “samdomų”, dirbo ir pas mane, tik kitoj srity), tiek ir iš kitos pusės (šalia gyvena, kaimynas – po teisybei, tai 3 kaimynai – prekiauja turguj mėsa, namai kaip versalio rūmai)
Tai va, atspėkit, kas bus, kai “babcė”, kad ir labai labai nemušdama į tą kasos aparatą (apyvarta ~600lt/dienai – norma), visgi daprekiaus iki 100.000 ? Šeimininkas pradės mokėt pvm-ą? O gal pati “babcė” nusisamdys buhalterių firmą, kad skaičiuotų-deklaruotų-sumokėtų? Va jūs mokėtumėt tą pvm teisingai apskaičiuot, ypač jei tovaras ir faktūros lenkiškos? Na tai aš ir sakau, kad eis ta babciūnė laukan, t.y. į darbo biržą, o į jos vietą stos kita, kuri dar savo resurso neišnaudojusi…
Sakot, labai gerai, taip ir reikia? Na, kaip čia pasakius… kaip mūsų asmeniškai tas neliečia…
Neblogai gyventum, jei priprekiautum iki 100.000. Ne nuo apyvartos PVM mokamas, nuo pelno (viršijus 100k). Maloniai pataisykite, jei klystu.
Dėkui už reportažą. Gal čia subjektyvus pastebėjimas, bet jei pamatytum kieno kito tokia pat gaida parašytą straipsnį apie homikų teisių gynėjų mitingą, būtum baisiai nepatenkintas. Objektyvumo trūksta, objektyvumo.
PS kasos aparatams pritariu, Gražuliui – ne, fotkės geros.
Eimantai, skaityk trečią pastraipą :)
Be to, nemanau, jog teisių gynėjai mitinguotų su idiotiškais plakatais apie kubilių ir visiškai durnais pasisakymais apie biudžeto grobstymą :)
Na, kaip penkiskart pamokęs kitus būti logiškais, galbūt galėtumei ir nerašyti apie žmogų su plakatu “Kitas etapas – Egiptas”, jog jis ribos internetą. Kur čia tavoji logika? Juk tai mitinguotojas, protestuotojas; jis sako – pažiūrėkit, tuoj ir Lietuvoj mitingai bus kaip Egipte, jei taip toliau elgistės. o tu sakai, kad tai Jis.. pradės elgtis kaip Valdžia. nonsensas kažkoks..
žinoma, aš į šiuos protestus žiūriu visiškai kitaip. nesižaviu “šauniu” geležiniu policijos darbu, aptvėrusius visus garde ir išvariusiu į kažkokią purvo balą prie upės, nesižaviu suėmimais ir tikrinimais. man, tiesą sakant, neįdomu dabar (nors esu visiškai tikras, kad pirma reikia pažaboti supermarketus, tada kitus stambuolius ir monop-oligarchus, o tik tada smulkiuosius. Čia įprasta konserviška metodika, todėl ir kaltina kubilių), reikalingas tas kasos aparatas ar ne, Svarbu, kad piketai – nežmoniškai ir žeminančiai ribojami, nors tai yra Konstitucinė teisė, kurios jokie savivaldybių klerkai NEGALI kaip užsigeidę drausti.
na bet, kleckai, o gal galima gaut šias nuotraukas? :) panaudojimui nevyriausybiniams/nekomerciniams tikslams.
Jei nerandi jokio sąryšio tarp interneto išjungimo ir Egipto, tuomet nepadėsiu.
Aš žaviuosi šauniu policijos darbu ir puikia prevencija prieš nusikaltimus. Kam žmogui neštis milžinišką peilį į mitingą? Tikriausiai dešrą pjaustysis?.. Visame pasaulyje, visada, visose normaliose šalyse policija tikrina įtartinus asmenis per didelius renginius. Kodėl? Kad koks lochas nenudurtų nekalto žmogaus “šiaip sau”. Prevencija ne tik dėl Seimo langų. Dėl žmonių saugumo. Ir ačiū už tai.
Beje, dažnas užsienietis pasidomi, kaip čia išduoda leidimus mitinguoti prie ekstra-pagrindinių vyriausybinių pastatų. Pas mus čia visi įpratę mitinguoti bet kaip – kitur, būna, gauna kokį stadioną ir džiaugiasi. Tad tas ribojimas, nors kartais tikrai nepasvertas, bet yra normalus. Plius nepamirškim, kad leido mitinguoti prie Seimo, tik nukėlė į tą pusę, kur netrukdytų infrastruktūrai, eismui, o taip pat nebūtų nuniokota vieša ir privati nuosavybė. Koks skirtumas, iš kurios seimo pusės mitinguoti?
P.S.: ar buvai ten? Viskas normaliai ten su ta aikštele. Daug vietos, niekas netrukdo.
P.P.S.: aišku galima, kol bus nurodytas autorius su aktyvia nuoroda. Nors įdomu, kas per tikslai.
Aš irgi nepadėsiu – manau aiškiai išreiškiau, kame tavo pastabos absurdas :) Na bet galiu pakartoti: internetą išjungė Valdžia. Čia protestuotojas. SKIRTINGOS/priešingos barikadų pusės. Tu sukeitei.
Ir kiek gi tų milžiniškų peilių surado? Ignoruoji problemas ir tiek. Rask gi man užsienietį, kuris paaiškintų, kaip čia K-jos str “taikių mitingų drausti negalima” Lietuvoj pasireiškia būtent draudimu (profsąjungų uždraustasis mitingas buvo mažiausiai antras, dėl kurio turėjo įsikišt teismas; praeitas buvo Lgbt), mitingo dalyvių skaičiaus ribojimu ir t.t. Pažįstamas buvo pradėtas tampyti po instancijas už tai, kad vaikų su balionais kuklų meetą surengė prie katedros bokšto.. nes mat tokiam dalykui “Reikia” bent trijų instancijų leidimo.
Skirk “policija visose normaliose šalyse tikrina įtartinus asmenis” nuo “Visus vorele praleidžia pro tunelinį gardą” ir aptveria stop linija, už kurios prilietimą būsi susemta/s (ir buvo). Jei, tavo nuomone, taip buvo ir Belgijoj per pastaruosius protestus, tai tu visiškai delirious.
Nuotraukų man, atrodo, reikėtų spaudai :) gal galim per skaipą? Atgimimui:
http://www.atgimimas.lt
D.V. pradėtas tampyti po teismus ne valstybės dėka, o būtent Bažnyčios. Vilniaus arkivyskupijos kurija pasistengė. Apie tai rašiau, jei ką.
Tunelinio gardo nemačiau, stop liniją liečiau (nors stop linija tam ir skirta, kad jos neperžengtum). Elgiausi normaliai, buvau blaivas, nekėliau grėsmės, todėl nė karto nebuvau suimtas, apšaudytas guminėm kulkom ar pan. Vieną kartą norėjo semti, nes nesuprato ką darau, bet užteko mandagiau paaiškinti, kad užsiimu fotografavimu. Kaip kad gatvėje bet kada tave gali patikrinti, jei atrodysi įtarintas, taip nesuprantu dabartinio pasipiktinimo, kad tikrina per renginį. Tai kodėl nesipiktini eidamas į Siemens areną, kad tikrina?
Oviešpatie, buržujau. Paimkim bet kurį pavyzdį, kad ir Jurgos Ivanauskaitės, važiuojančios į areštinę su policijos groteliuotu autobusiuku. Spręsk testą: ji 1) girta 2) kelia grėsmę 3) elgiasi nenormaliai 4) šiaip nemandagi 5) ar dar kokia nesąmonė? 6) Tiesiog protestuoja, nes tokia jos žodžio laisvė, garantuojama įvairių žm. teisių deklaracijų ir K-jos.
Daviau kitą pavyzdį, aiškų, kurio istoriją tu pasirodo žinai, o tu vis tiek sakai, represijų nėra, problemų nėra, ribojimų nėra :) nu tai koks skirtumas čia, bažnyčia ar valstybė, ir kas gi bažnyčiai tokias galias suteikė, kas gi nustatė ir nustato tvarką, kad (ir kas) galima skųsti bet ką, užlipusį ant katedros aikštės plytelės, nesvarbu ar:
1) girta 2) kelia grėsmę 3) elgiasi nenormaliai 4) šiaip nemandagi 5) ar dar kokia nesąmonė?
atsakymas – gi net ne valstybė, o savivaldybė! t.y. išvis kažkoks dėdukas, rinktas lazdynuose, jei išvis rinktas, sprendžia, ar tu Turi Konstitucinę teisę, ar ne!
ar skiri K-jos normą: taikių mitingų drausti negalima;
nuo Dabartinės realybės:
jūs mitingą rengsite, kai mums tai patinka, kai Mes Malonėjame jums tai leisti, ir Mūsų nurodytom sąlygom
(pvz., nukasite ledo luitus nuo aikštės – gal tau linką duoti?),
ar negi tikrai nematai tame problemos?
negi tikrai viešos erdvės ir visų aikštės neskiri nuo privačios siemens ar kokios ten arenos, kurioj tai tikrai nebuvau? gal dar kokį su casino pavyzdį duok.. bet geriau duok skaipą nepažįstamam kritiškam žmogui
Linai, bet kokio protestuotojo teisės pasibaigia ten, kur prasideda teisės kito, to kuris neprotestuoja. Čia yra klausimo esmė. Jei dėl šito nesutarsime, tai toliau diskutuoti nėra jokios prasmės.Kaip elgiesi pats, kuomet nori kitą įtikinti kokiu nors savo teiginiu? Prieini kuo arčiau, prikiši veidą prie to, kurį reikia įtikinti veido ir taškydamasis seilėmis išriaumoji savo argumentus, kaip JAV armijos seržantas Holivudo komedijose? Abejoju, nors ką gali žinoti, nes pagal pačio aiškiai išreikštą suvokimą, kad gerai paprotestuoti galima tik užsilipus ant Seimo palangių bei kumščiu beldžiant į jo langus, tai panašu…Aš tai manau, kad argumentai, jei jų turi ir sugebi juos suartikuliuoti, geriau girdėti, kuomet juos išsakai tyliai, mandagiai, be langų daužymo ir svaidymosi kruvinomis sniego gniūžtėmis.
Pamenu, buvau dar jaunas, bet Ivanauskaitės atvejis mane papiktino. Tikriausiai jau tada suvokiau, kur gėris, kur blogis :)
Nesakyk, dabar laikai geresni. Mačiau per mitingus žmonių, spjaudančių policininkams į veidus – bet jie nebuvo suimti. Dabar jau tikrai suimama pagal įstaymą – neblaivius, agresyvius arba turinčius “nereikalingų” daiktų. Nepaneigsi, kad žmonės dabar turi teisę eiti į gatvę ir rėkti kaip kad dar J.I., tik va dar turim šiokią tokią stabdymo bėdą su leidimais – bet manau ir tai išsispręs.
Ar Bažnyčia, ar valstybė – didžiulis skirtumas. Visiška praraja. Valstybė nors kiek mėgina laikytis įstatymų. Taip, tu teisus, Bažnyčiai galią suteikė valdininkai. Tačiau juk pats gerai supranti, kokia galia Bažnyčia pasinaudoja, kad paveiktų valdininkus? Ta galia daug didesnė, nei galimybė kažką nubausti surengus akciją Katedros aikštėje. Bažnyčia mūsų šalyje, kaip ir daugelyje rytų Europos šalių, turi labai didžiulę įtaką ir gali daryti daug negerų dalykų. Ir tai visiškai nepriklausys nuo to, kokio liberalumo žmonės sėdės politikoje – kol patys visi iš esmės nepakeisime savo požiūrio į šią verslo siekiančią organizaciją, tol niekas nesikeis. Sėkminga valstybė ir RKB bendros ateities neturi – šimto metų bėgyje ši draugystė turės išnykti, kitaip išnyks valstybė.
Beje apie tai irgi rašiau (http://www.kleckas.lt/blog/administracine-atsakomybe-is-kunigelio-ranku ir dar kažkur). Būtų daug lengviau kalbėti, jei žinotum mano požiūrį į Katedros aikštės atvejį, nes būtent tada ir piktinausi, kad vieša vieta, priklausanti MAN, TAU ir kitiems, atiduodama religiniam organui.
Dėl nuotraukų parašysiu emailu, skypas mano privatus :)
Buržujau, taigi ir rašau, kad kai kas ne tik priprekiauja po 100.000 ant mėsytės, bet ir gerokai daugiau…
Sudauginkim 600lt x bent 350d. – kiek išeina? O jei tai ne vienas, ne du, o kokie 15 tašku visuose turgeliuose?
Tačiau aš ne apie tai, kad nemokami mokesčiai – dėl jų viskas aišku. Rašiau apie tai, kad už bobulyčių turguje stovi visai rimti didmenininkai su pinigais ir turbut – įtaka taip pat. Ir kad tų didmenininkų niekas nejudina, o tyčiojasi iš pavargusių bobelių veidų. Tyčiojasi ir valstybė ir netgi teisuoliais pasijutę blogeriai.
O iš tikro tos moteriškės, kaip jau rašiau, yra pigiai samdomi darbuotojai. Bet buržujams tokie dalykai turbūt nerūpi, kaip nerūpi ir kubiliams, šimonytėms ir kitiems popierinį darbelį turintiems…
tukai, ar žinai, kuo skiriasi PELNAS, nuo APYVARTOS? :) PVM mokamas viršijus 100.000 PELNO. Tiek bobulytė gyvenime neuždirba, o jei uždirba – ją reikia apmokestinti kaip ypač sėkmingą verlininkę :)
Šiek tiek nesuprantu tavo požiūrio. Tai jei už bobulyčių stovi didmena, tai jie irgi kentės nuo kasos aparatų. Ar tipo įtraukimas į kasą liečia tik bobutes, bet didmenos ne?
Bet kaip matau, tavo argumentas yra išvadinti visus kubiliais, šimkonytėmis ir buržujais. Tad diskusija, atrodo, baigta net neprasidėjusi.
Buržujau, iš PVM įstatymo:
“… Lietuvos Respublikos apmokestinamasis asmuo neprivalo pateikti prašymo įregistruoti jį PVM mokėtoju bei už tiekiamas prekes (išskyrus į kitas valstybes nares tiekiamas naujas transporto priemones) ir (arba) teikiamas paslaugas šio Įstatymo nustatyta tvarka skaičiuoti PVM ir mokėti jį į biudžetą, jeigu bendra atlygio už vykdant ekonominę veiklą patiektas prekes ir (arba) suteiktas paslaugas suma per metus (paskutinius 12 mėnesių) neviršijo 100 000 litų…”
“…bendra atlygio už vykdant ekonominę veiklą patiektas prekes ir (arba) suteiktas paslaugas suma …” tai ne pelnas, tai apyvarta.
Atlygis – pelnas. Aš taip manau. Viskas, reikia klausti profesionalų :)
Tik pamenu, kai pagal individualią dirbau, tas 100k riba buvo nuo pelno (pajamų).
Grindžiau savo nuomonę paprastu pavyzdžiu – nuperki lėktuvą už 99.000 ir parduodi už 100.001. Tavo apyvarta 100.001 Lt. Bet uždirbi 101 Lt. Tai pagal jūsų “apyvartos logiką” sumokėt turėtum 21.000 Pvm + krūvą kitų mokesčių. Neblogas minusiukas? :)
O pagal jūsų logiką gaunasi, kad jei Maxima investavo kur nors visą pelna, ar dempinguodama ką nors neturėjo laikinai pelno tai ir PVM’o jai mokėt nereikės?
Jei pirkot prekę už 100 000, kuriai taikomas PVM ir ją pardavėt už 100 001, tai taip, sumokėsit PVM nuo pardavimo sumos, tačiau susigražinsit PVM’ą nuo jūsų už prekę mokėtos sumos ir realiai PVM’ą mokėsit tik nuo to 1-o lito.
Burzujau, registruojamasi PVM moketoju nuo apyvartos. Taip taip, tikrai, siulau paskambinti i VMI konsultacija ir paklausti.
Pirkdamas lektuva sumoki 99 000 plius PVM, kuri isidedi i atskaita, parduodamas pvm ji parduodi uz 100 000 plius PVM, kuri sumoka tas, kas is taves perka lektuva, ir ji greiciausiai sumoka su malonumu, nes taip pat ta PVM isideda i atskaita :) Tu savo ruoztu, sumoki tik pvm skirtuma, minuso nepasidarai. Buciau koks pikciurna, tai pasiulyciau nekalbeti apie tai ka prastai ismanai :) As irgi prastai ismanau, bet pagrindus, tiek kiek man prireikia zinau.
PVM istatymas didelis, painus ir bjaurus, ji iki galo gerai ismananciu man dar neteko sutikti, o palyginimas su lektuvu prastas, nes lektuvui, ten atrastum daug ivairiu ir be galo painiu niuansu. Visas tas istatymas yra didele painiava, kurioje LABAI daznai pasiklysta ir patys VMI klerkai, pateikia blogas rekomendacijas, ko pasekoje gincai keliauja i teismus.
Nu jei neturi pelno, tai nuo ko PVM mokėsi? :) Kaip suprantu čia kalba apie pelno PVM, o ne prekės kainos PVM. VIskas, einu kviest išmanančius, o tai šaudom čia į dausas :)
Dar galeciau prideti, jei lektuva pirkot uz 1000 000 plius pvm, bet vezantis namo jis sugedo, ko pasekoje pardavet uz 500 000 plius PVM, skirtuma VMI jums grazins. :)
PVM mokėtoju tampi, pasiekęs apyvartą. Teko mokėt. Iš esmės pliusas tas, kad gali bandyt susigrąžint savo sumokėtą PVMą.
Na, apyvarta gal netikslus žodis, nes mano supratimu į apyvartą galima įtraukti ir išlaidas. PVM’o atveju, mano supratimu kalbama tik apie įplaukas- už kiek kokia turgaus bobutė suprekiauja, kiek pinigėlių paima (jei tai jos vienintelis pinigų gavimo šaltinis). Yra išimtys, kurios į tą sumą neįtraukiamos, bet tai išimtys…
Priklausomai nuo veiklos, nuo klientu ir kitu aplinkybiu, buvimas PVM moketoju kartais yra labai geras deal’as.
buržujau, mokestis, kurį mokesčių mokėtojai moka priklausomai nuo to, turi jie einamais finansiniais metais pelno, ar jo neturi, tai taip ir vadinasi-pelno mokesčiu. PVM gi prigimtis visai kitokia, tai vartojimo mokestis, jo objektas yra kitas. Prieš keliolika metų PVM būtent ir pakeitė apyvartos mokestį Lietuvoje. Sekant pačio logika (kad PVM mokamas nuo pelno), tai perkant butelį degtinės galima drąsiai reikalauti neskaičiuoti akcizo (kuris yra sudėtinė to butelio degtinės kainos dalis) motyvuojant tuo, kad dar nespėjai to butelio išgerti. Keista, tačiau tokio lygio pasamprotavimais PVM temomis niekuo nesiskiriate nuo turginių bobikių šaukiančių, jog kasos aparatai padės švaistyti biudžetą. Čia aš draugiškai, jei ką:)
dejavu, taigi čia padiskutavimas apie temą, o ne šūkčiojimas :) Žmonės paprastai taip ir sužino dalykus, apie kuriuos ko nors nežino. Aš tai esu labai už tokius pokalbius.
Kadangi tikrai nesu PVM žinovas, tai daugiau ir nekomentuoju, paprašiau, kad vienas žmogus pakomentuotų :)
buržujau, kadangi aš pats asmeniškai esu PVM mokėtojas nuo 2001m., tai 100% žinau, kad PVM mokamas arba savanoriškai, kad ir nuo pirmo lito (čia mano atvejis), arba pasiekus tam tikrą APYVARTĄ, dabar ji 100.000lt
100.000lt / 365 dienos = ~274lt per diena. Apyvartos. Pelnas is tokios apyvartos gali buti 100 – 50 – 20, o gal ir tik 10lt, jei pardavineji, sakykim, nekontrabandines cigaretes fiksuotom kainom ir fiksuotu antkainiu.
Reikalas kitame dalyke. Va, jei netingėtum, galėtumei pasiskaityt kada PVM įstatymą. Rimtas ten romanas… Norėdamas, galėčiau tada iš Tamstos gerai išsityčiot, kad NIEKO nesupratai.
Ką ten gali suprast turgaus moterėlė – bijau net pagalvot.
Taigi lieka 3 išeitys:
1) PVM nemokėt, t.y. nerodyt tikrosios apyvartos – tai ir vyksta šiuo metu, taip būtų ir toliau, tik mes išleisim 3mln iš savo mokesčių;
2) Samdyt buhalteriją, mokėt mažiausiai 300lt/mėn. už paslaugą ir dar kiek to PVM išeis – bet čia jau kaštų, mokestinės ir administravimo naštos didėjimas – dėl to ir mitinguojama :))
3) Pusiau sąžiningai mušt iki 100.000lt apyvartos ribos – o tada nutraukt prekybą. Žinant, kad daugiau nei pusė turgaus moteriškių yra “samdomos su patentais”, labai tikėtina, kad taip ir atsitiks – bosas paims kitą į jos vietą.
tukai, nereikia cia kabinti makaronu apie super kazkoki PVM istatymo sudetinguma, papildomus kastu ir turgaus varguolius. nes atvirai pasakius juokinga. “FNTT pateiktoje atlikto tyrimo pažymoje teigiama, kad Šiaulių šešėlinių maisto produktų prekeivių apyvarta per metus siekė 3,5 mln. Lt. Tyrėjai išsiaiškino kelias grupes šiauliečių, kurie turgavietės prekeiviams nupirkdavo verslo liudijimus, teikdavo jiems mėsos ir žuvies produktus, o gautas pajamas už realizuotą produkciją, nemokėdami jokių mokesčių į valstybės biudžetą, pasiimdavo sau.” tai tiek FNTT atkase, o tai tera kokie 10% Siauliu realybes.
reiktu isikalti i galva, kad lietuvoje 99% turginiu uz prekystalio tera kasininkes/ai, visa “versla” organizuoja kelios grupuotes. as suprantu, kad kai kurie serga naivizmu ir tiki makaronais apie turgaus motereles ar lietuviska mesa.
Čia bendrai info, noriu “prisegt” – http://verslas.delfi.lt/business/premjeras-sokiruotas-del-turgaus-prekeiviu-apyvartos.d?id=41856965
tukai, ok su tavo argumentais, viską įsisavinau. Man vis tiek kažkodėl situacija nepatinka, bet nesu kompetentingas komentuot. Tik esu linkęs netikėti tuo “apiplėšimu”, kurį deklaruoja prekeiviai. Tuomet ir mikrūškių vairuotojams reikia leist nemokėt mokesčių ir atsisakyt aparatų.
o kad maziau spangti apie neigaluma, tiek protini, tiek finansini, stai turgavieciu apyvartos:
>>>>>>>Maisto prekės>Ne maisto prekės>Augalai ir gyvūnai> Iš viso
2007 m. >>>>>558>>>>>>>>>664>>>>>>>>>>>>>40>>>>>>>>>1.262 mlrd.
2008 m. >>>>>596>>>>>>>>>643>>>>>>>>>>>>>45>>>>>>>>>1.283 mlrd.
2009 m. >>>>>581>>>>>>>>>495>>>>>>>>>>>>>40>>>>>>>>>1.116 mlrd.
2010 m. >>>>>540>>>>>>>>>439>>>>>>>>>>>>>35>>>>>>>>>1.014 mlrd.
kazkoks niekingas 1 mlrd. lituku apsisuko, o mokesciu kiek turginiai sumokejo?
sim, o iš kur duomenys?
Taigi, pasikalbėjau su autoritetu šiais klausimais: taip, buvau neteisus. Kad ir kaip man būtų keista, bet 100k nuo pardavimo apyvartos. Tapti PVM mokėtojais gali per 5-6 mėnesius laisvai. Sunku man patikėti, kodėl šis reikalas skiriasi nuo individualios veiklos situacijos, bet tai aš daug ko nesuprantu :)
Bet tai čia tuomet lieka antkainio klausimas. Nežinia, kiek užsideda, ar daug, ar minimaliai. Jei antkainis neblogas, tai nėra kuo skųstis. Jei antkainis mažas, tai tada sunkoka…
Anyway, lieku prie nuomonės, kad nesuprantu, kodėl turgaus prekeiviai turėtų būti išskirti iš kitokių prekeivių, parduotuvių ir pan. Jau nebe pirmą dešimtį šalis gyvena, kad galima būtų skirtingai taikyti tas pačias taisykles. Ir žinia ne iš giedro dangaus – jau buvo apie tai seniai kalbėta. O dar jiems netgi aparatus kompensuoti žada. Tai išvis neblogai.
Eimantai, duomenys sios dienos Verslo Zinios 2011.02.10 (29/2011), jie nurodo Šaltinis: Statistikos departamentas
sim,
taigi isiskaityk i mano komentara – as gi sakau ta pati :)
O turginiai vargsai yra del to, kad dirba seselinems korporacijoms – jie tik samdomi zmogeliai, kaip ir kasininke Maximoje…
Visi labai dziaugiasi, kad stai bus ispirta siknon tiems mokesciu nemokantiems turginiams, bet nu niekaip nenori suprast, kad jie nuo to pasidarys tik dar didesni vargsai, nes ju bosai lieps patiems tvarkyti apskaita, ir tvarkyti taip, kad tu mokesciu ir toliau nebutu.
Galima lengvai prognozuot, kad nupirkes patentus bosas nenores, kad kasos aparatuose atsirastu daug pinigu, todel bus liepta nemusti cekiu. O nemokantis ar nenorintis tu cekiu nemusti, ar primuses tuos 100.000 iki tapimo pvm moketoju – neteks darbo.
Klausimas – tai kokia cia nauda valstybei? Kad reikes pasalpu tiems, kurie turejo darba? PVM moketoju nepadauges – cia tai galiu kepure duot… Ir mokesciu is turgaus daugiau neatsiras. Kad bus investuoti 3mln. i aparatura? Ar kas?
O ar nebuvo paprasciau tiesiog pagauti tuos keliasdesimt pogrindiniu didmenininku?
Juk samdyti darbuotojus su patentais – sena praktika nuo pat Nepriklausomybes pradzios. Bet niekam neidomu? Tai ko tada verkiam?
Keistai cia pas mus – valdzia kankina paprastus zmogelius, ir…. visi dziaugiasi…
Gal dar prifotkinkit maximiniu kasininkiu po 16val pamainos?
buržujau, su PVM reikalas labai paprastas. PVM visada sumoka pirkejas, PVM visada nukeliauja i biudzeta. taigi ateini i parduotuve sumoki 10 lt + 21% PVM = 12.10 lt, parduotuves pajamos skaiciuojamos be PVM, t.y. 10 lt.
o turguje sumoki 11 lt (na pigiau nei parduotuveje, ar ne?), bet turginio pajamos 11 lt. stai cia ir yra esminis nenoras tapti PVM moketoju. beto su PVM daug aferu nebeprasuksi. turgus turetu konkuruoti ne mokescius slepdamas, o minimaliomis sanaudomis. o dabar ir mokescius slepia, ir kontrabanda, ir minimalios veiklos sanaudos. taigi jei palygintume pelningumo %, tiketina turginiu jis kelis kartus virsytu parduotuviu.
as neturiu nieko pries tikra turgu, t.y. smulkus vietinis augintojas parduoda savo uzauginta produkcija. bet visa ta betvarke su lenkiska ar velniai zino is kur atsirandancia mesa reikia trumpinti.
sim,
del prekybos sava produkcija, tai, manau, butu labai neteisinga, jei zmogeliams uzkartu 21% moket. Cia tas mokestis tikrai ne prie ko.
O del normalios kupi-prodaj prekybos, tai, aisku, jie tokie patys, kaip, pvz., as (rasiau, kad seniai moku pvm)
Bet esme tame, kad didesne dauguma turginiu nera tikri verslininkai, jie yra SAMDOMI DARBUOTOJAI.
O tokiu atveju valstybes veiksmai ju atzvilgiu yra neadekvatus.
Va, isiskaitykit:
http://www.lrytas.lt/-12973314811296854251-%C5%A1iauli%C5%B3-nelegali%C5%B3-maisto-produkt%C5%B3-prekeivi%C5%B3-apyvarta-per-metus-siek%C4%97-3-5-mln-lit%C5%B3-papildyta-nuotraukos.htm
tukai, pasikartosiu, PVM sumoka pirkejas. jus bandote apginti “krastinius”, t.y. uz prekystalio stovincias motereles ir as tai suprantu. problema gi ne tos motereles, jos tik siandien naudojamos siam pasipriesinimui sukelti, sias krastiniais zmonemis manipuliuojama, o ryt jas ismes, bus nauji vergai.
taip tos motereles yra 100% samdomi darbuotojai. bet kas jas samdo? su kuo jos pasiraso darbo sutartis? maximos kasininke gauna maza atlygi, bet kiek mokesciu yra sumokama. o kiek gauna ta krastine turgine? gal 3 kartus daugiau nei ta maximos kasininke? as is viso uzdrausciau fiziniu asmenu mesos importa ir perpardavima. nori prekiauti turguje, pirk is tiekejo juridinio asmens ir pats parduok galutiniam pirkejui.
o siap baisus viso sio seselinio proceso aspektas – jokios kokybes kontroles, jokios pirkejo apsaugos. galbut tai butu pateisinama, jei kainos skirtusi zenkliai. bent jau man, mano sveikata ir apsauga yra kur kas svarbiau nei “sutaupyti” keli litai. taigi i turgu kojos nekeliu, nes puikiai suvokiu, kad tai tera lochatronas su skambiais lozungais apie lietuviska preke ar mazesnes kainas.
sim,
visus mokescius galu gale sumoka pirkejas, prekes naudotojas.
Bet pas mus yra beda, kad nenaikinama jau metu metus egzistuojanti pusiau kriminaline, pusiau korupcine sistema, kuri atpirkimo oziais pavercia pacius pacius smulkiausius, maziausius.
Tuo tarpu normalus ukininkas, kuris stai papjove kiaule ir sumaste parduot skerdiena, i turgu gali net nepatekt, nes… ten pilna lenkiskos mesos perpardavinetoju, ir dar uzsimaskavusiu patentinemis bobelemis, kad nemoket mokesciu…
Ka daro valstybe?
Kai darbuotojas maximoje pasiskundzia, ten puola visokie tikrintojai, islenda is urvu tipo profsajungos, vyriausybe komentuoja, zurnalistai filmuoja – baisu baisu… Visa valstybes galybe UZ vargsa zmogeli ir PRIES burzujus. Net akivaizdziai apsivoges darbuotojas paleidziamas net bylai nepasiekus teismo – del visokiu formaliu priekabiu (pas mane taip buvo – 2 kartus, todel toki versla ir meciau)
Tuo tarpu turguose klestintis ziaurus isnaudojimas traktuojamas kaip “skestanciuju gelbejimas yra ju paciu reikalas”. Sakot, pagavo siauliecius? Haha :) O Vilniuj nera? :DDD Gi visi turgus taip dirba, ko dar ieskot – butu noreje, butu jau pries 15 metu ivede tvarka.
Tai ir sakau – ives kasos aparatus, bet ne bosams, o ju bobelems. Po to metus visus cypins – tai kazkas cekiuko nedave, tai rado pinigu aparato stalciuj 100lt per daug, tai kasos zurnala blogai pilde, tai aparatas uzsalo per salcius, o vis tiek dirbo – nu prirasys baudu po 100-200lt, gal kazkam nepasiseks – gaus ir 500 baudos…. … ir tuo ir pasibaigs… O sistema sistemele – liks.
Va sitas mane labiausiai ir erzina – kad kovojama su pelem, kai reikia pastato kapitalinio remonto.
tukai, Jūsų emocijos suprantamos ir teisingos.Jos net ir estetiškai gražios.Tačiau pabandykime dabar įjungti protą.Ar jau paspaudėte mygtuką, ar veikia? Tai va, dabar klausimas-kaip Jūs, tukai, konkrečiai siūlote surasti,demaskuoti, įrodyti ir uždrausti tiems “bosams” ir jų bobutėms daryti taip, kaip jie daro, jų tarpusavio susitarimų dalyje? Minimalus reikalavimas-teikdamas savo konkrečius pasiūlymus atsižvelkite, kad jie neprieštarautų Pasaulyje, ES ir Lietuvoje galiojančioms principinėms nuostatoms bent jau dėl prekių ir pinigų judėjimo laisvės, bei sandorių ir sutarčių sudarymo laisvės.
dejavu,
mano emocijos gal kiek per daug lyriskai isreikstos – na tiesiog nenoriu keiktis pas pakankamai kulturinga klecka…
O del konkretumo, tai….
Zinot, kai LABAI LABAI prireikia, tai net ir paprasti mentai sugeba dalykiskai, konkreciai ir operatyviai atlikti savo darba. Taciau dazniausiai apsiribojama na tokiu lietuvisku sudo malimu, kai per begaliniai svarbias proceduras pametama reikalo esme.
Tai va, as tiesiog siulau i reikala paziuret is sveiko proto pozicijos – visi zino, kas vyksta; jei truksta irodymu, tai reikia juos surinkt – juk tikrai norint, galima turet po informatoriu kiekvienam turguj; tikrai norint, galima net ir idarbinti savo zmogu – juk kalba eina apie simtus tukstanciu nesumoketu mokesciu.
Bet visu pirma reikia labai labai uzsinoret. Nes, kiek esu girdejes kalbu, anie ne kvailiai, jie pasidalina su kuo reikia.
Ir tik nesakykit, kad butu labai sunku :)
tukai, kaip supratau atsakant į klausimą , o ką gi konkrečiai daryti, Jūsų siūlymas yra toks: STT, FNTT, prokuratūra ir kitos institucijos privalo labai labai užsinorėti pričiupti turgaus mafijos veikėjus.Geras pasiūlymas, tiesa kiek netikėtas, tačiau esminis ir labai konkretus:) Beje,jei reikalas tik labai dideliame norėjime, tai mes vienminčiai, nes aš ir tikiu, kad jei Jie stipriai, labai labai, panorės, tai šitas Jų norėjimas pasidarys toks galingas, kad net susijungs su Pasaulį sukūrusia jėga ir turgaus mafijai pareis galas.
Na ką turim kasos aparatus ir niekas nemirė, bet truputi tvarkos daugiau. O kiek aistrų, politikavimo.