Tai buvo granatos. Granatos. Visi cirkininkai kataklikai* protestavo dėl granatų… Tai puikus pavyzdys to, ką padaro tyras fanatizmas. Jūs man, kvailam, paaiškinkite, kur yra logika protestuoti prieš tai, kas neegzistuoja ir yra išgalvota purvasklaidos?
Apie spektaklį
Romeo Castellucci, kartu su teatro festivaliu „Sirenos“, pristatė Lietuvai savo skandalingąjį spektaklį „Apie Dievo Sūnaus veido koncepciją“. Apie tai tikriausiai esate visi girdėję, nes tai buvo visos praeitos savaitės pagrindinė tema. Dėl protestuotojų sukelto ažiotažo nusprendžiau ir aš pamatyti šį kūrinį.
Romeo Castellucci pastatė spektaklį apie tai, kas yra nešnekama viešai. Tai spektaklis apie skaudžius, asmeninius dalykus, kurie yra našta bet kokiam žmogui. Šiame spektaklyje šokiruojančiais vaizdais perteikiamas skausmas, kurį patiria nemaža dalis žmonių, turinčių seną ir sergantį žmogų šeimoje. Nuo senatvės išmatų nebelaikantis spektaklio personažas normaliam žmogui gali sukelti tik užuojautą, bet toli gražu ne pyktį ar panieką kieno nors tikėjimui ar religijai. Protestuotojai, garsiai rėkiantys, jog spektaklis niekina Jėzų ir krikščionybę, pykstasi su sveiku protu ir tokiu savo elgesiu parodo nesuprantantys, prieš ką protestuoja. Manau, kad kiekvienas žmogus, suradęs spektaklyje kažką skausmingai pažįstamo, visa širdimi nesutoleruoja protestuotojų. Toks nepagrįstas rėksnių elgesys skaudina tuos, kurie suprantą spektaklyje atpasakojamą nelaimę. Tai spektaklis, po kurio sunku kalbėti, o kai išeinant iš teatro televizijos žurnalistai pripuola ir paklausia kažko apie vaidinimą ir skandalus, sunku suformuluoti kokias nors logiškas mintis. Tai nuostabus kūrinys, sukeliantis ypač stiprius jausmus ir lengvą šoką, paliekantis žmogų giliuose apmąstymuose.
Mieli fanatizmu sergantys tikintieji: spektaklis neįžeidinėja krikščionybės. Spektaklis yra apie pasirinkimą, apie atsidavimą Ganytojui, apie žmogaus pakantumą krizinėje situacijoje. Apie tai, kiek galima turėti kantrybės remtis į tikėjimą, kuris tau nė kiek nepadeda pergyventi tikro siaubo.
Toliau neinterpretuosiu, nes neturiu tam kompetencijos. Eidamas į spektaklį galvojau, jog mano išankstinis nusistatymas prieš krikščionybę man trukdys objektyviai pažvelgti į tai, kas vyksta scenoje. Dar slapčia bijojau, jog spektaklis iš tiesų bus prasta nesąmonė, garsi tik dėl provokacijų. Bet tai nepasitvirtino. Buvau labai stipriai nustebintas, kai supratau, jog spektaklis yra apie žmonių išgyvenamą skausmą, o religija jame atlieka tik antraplanį veiksmą. Prancūzijos vyskupo pasakymas, jog spektaklis yra „giliai krikščioniškas“ pasirodė visiškai netikslus. Tai dar vienas krikščioniškas meno interpretavimas, kuris visiškai prasilenkia su realybe. Aišku, kiekvienas šiame spektaklyje gali atrasti kažką savo ir skirtingai suinterpretuoti paskutines 10 minučių. Tačiau esminė spektaklio mintis: artimųjų skausmas.
Kad ir ką sakysiu apie spektaklį, vis tiek oponentai tai laikys mano anti-krikščioniško požiūrio sukeltomis mintimis. Todėl sėdėdamas teatre supratau, kaip galiu objektyviai įvertinti spektaklį nepiršdamas savo nuomonės: pagal savo mamos, kurią pasikviečiau į šį spektaklį, reakciją. Mano mama – absoliučiai mandagus, išsilavinęs, kultūringas žmogus (dažnai besibaisintis savo sūnaus vėjavaikišku elgesiu :) ). Joks kataklikas jos neapkaltins nepagarba tikėjimui ar religijai. Nereliginga, tačiau man kiekvieną savaitę atskaitanti po moralą už religijos negerbimą ir burnojimą ant kunigų. Be to, mano mamos kultūrinis išprusimas – nesuvokiamai didelis; kalbant apie teatrą, mažai teatro kritikų ir žinovų galėtų pasigirti tokiu giliu ir plačiu teatro pažinimu. Todėl žiūrėdamas spektaklį užtikrintai žinojau vieną dalyką – jei šalia sėdinti mama labiausiai įtemptose spektaklio vietose braukia ašaras – reiškia spektaklis prisiekusiam teatralui sukelia tikrų tikriausią katarsį. Ir tai visiška tiesa, nes spektaklis apstulbina. Prispaudžia savo sunkumu ir neleidžia atsitokėti dar ilgai.
Liūdnesni aplinkiniai dalykai: krikščioniškas košmaras
Šis spektaklis sukėlė tikrą kataklikų* klizmą Lietuvoje. Adresuoju įrašą katalikams, nes kitų krikščioniškų konfesijų atstovai viešai, rodos, nepasisakė. Kai buvo paskleistas gandas, jog spektaklyje į Jėzaus portretą mėtomos išmatos, atsidavę politikos, internetiniai ir jauni kataklikai bei visokie pavieniai nuprotėjėliai puolė protestuoti prieš spektaklį ir visomis išgalėmis mėgino jį uždrausti. Nesiplėsiu, manau, kad visi apie tai girdėjote. Pasakysiu tik tiek, jog joks žmogus ar organizacija neturi teisės uždrausti nei vienos meno formos atsižvelgdami į savo tikėjimą. Tikėjimas yra visiškai asmeninis dalykas, todėl savo asmeniui jį ir pasilaikykite. Jūsų Mesijas kitiems yra apskritai nereikšmingas objektas, todėl neturite teisės nurodinėti, kaip jį reikia traktuoti. You are not my shepherd.
Eidamas į spektaklį atsiribojau nuo bet kokios išankstinės informacijos apie spektaklį, todėl nežinojau, jog šeštadienį prie Dramos teatro protestavo minia keistuolių. Nuotaika labai pakilo, kai sekmadienį pamačiau tokį fantastišką vaizdą:
Vaikštau į teatrą nuo dvylikos metų, ir dar niekada gyvenime nemačiau tokio gero cirko. Papildomas spektaklis prieš pagrindinį :)) Prie kasų meldėsi ir giedojo bobučių ratelis. Prie gatvės stovėjo moterytės su rožančiais ir po nosimi kalbėjo poterius. Narkotikų užvalgiusi ir neaišku ką šnekanti mergina laikė plakatą „Kastelučis – satanistas“. Sena močiutė šlovino Abramikienę ir šalino Gelūną iš pareigų. Pirmą kartą einant į teatrą apsauga tikrino taip nuodugniai, kaip net netikrina einant į koncertus. Über linksma :) Kaip sakė teatro darbuotojai, šeštadienį spektaklis labai nusisekė, nes pro šią minią prasiveržę žmonės į spektaklį atėjo labai pralinksmėję. Sekmadienį – irgi panašiai, nuotaikos buvo puikios.
Kad būtų linksmiau, suklijavau jums video iš įvykio vietos:
Atkreipkite dėmesį, kaip 1:34 Dainius Gavenonis merginos paklausia „O čia humoras ar jūs rimtai?“ ir kokia jo reakcija į atsakymą :)))
Aišku, linksmumai baigiasi tada, kai „pagarbos reikalaujantys krikščionys“ tampa nesveikais debilais. Galima protestuoti, rėkauti – tai nėra blogai, visi turi teisę. Tačiau negalima peržengti ribų. Kalbu apie tokius, kaip Buškevičius, kurie bando kelti paniką pradėdami temą apie sprogdinimus, ir apie tuos, kurie žiūrovus apmėtė kiaušiniais. Ponai, jūs esate kuo natūraliausi ligoniai ir jums reikia gydytis.
Todėl noriu pasveikinti tuos, kurie visomis jėgomis prisidėjo prie šio nepagrįsto idiotizmo skatinimo. Pirmiausia, už „pažangią Lietuvą“ rinkimuose agituojančią Viliją Aleknaitę-Abramikienę, kuri labai norėjo pabūti lietuviškuoju talibanu ir mėgino Seime priimti rezoliuciją, uždrausiančią laisvą meno raišką Lietuvoje (ir sukėlė tokį cirką, jog net konservatorių rėmėjai slėpė akis). Dar noriu pasveikinti internetinių kataklikų atstovą nacionalistą Blogerį Zeppelinusą, kuriam asmeniškai ir aiškiai du kartus pasakiau, kad spektaklyje į Jėzaus veidą išmatos nemėtomos, tačiau jis vis tiek parašė tokį įrašą (tobulas „nieko negirdžiu, nieko nematau, ir labai pykstu“ pavyzdys). Taip pat kažkokį niekam nežinomą nykų poetą Edmondą Kelmicką, kuris spektaklį išradingai pavadino kultūrine pedofilija ir tokiu būdu mane, mano mamą ir šimtus žmonių išvadino pedofilais. Primena Garliavą. Martyną Pilkį, protestų organizatorių, šiame tinklaraštyje jau gerai žinomą kataklinį ateitininką, kuris, suvokdamas, jog protestavo prieš neegzistuojančius dalykus, pareiškė, jog „savo protestais pasiekė to, jog Lietuvoje buvo rodoma švelnesnė spektaklio versija“ (kas yra visiškai absurdiška mintis, ir tai matosi Youtube esančiuose video, kuriuose scenografija visuomet ta pati). Ir, aišku, noriu pasveikinti visus sveikus, nesveikus, puspročius ir pilnapročius katalikus ir krikščionis, kurie išėjo į gatves ir viešai visai Lietuvai rodė savo kliedesiais (tikrų tikriausiais nepagrįstais kliedesiais) paremtą nuomonę apie spektaklį, kurio jie net nebuvo matę, ir, dabar jau žinome, jog net nebuvo apie jį skaitę. Aš tikiu, kad visi šie lengvojo ir taikaus kataklikinio „talibano“ atstovai dabar suras kitokių priežasčių, kodėl reikia nekęsti spektaklio. Tačiau faktas yra faktas: visi šie žmonės protestavo prieš tuos veiksmus, kurių spektaklyje net nebuvo. Realybėje pasiklydę žmonės.
– – –
* „Kataklikai“ – juokingesnis terminas apibūdinti žmones, kurie nėra normalūs katalikai, o labiau fanatikai. Tokie katalikai, kaip šie žmonės, teršia tikrų, normalių, tolerantiškų, šiuolaikinių katalikų vardą. Tai tarsi taikusis, lengvasis talibanas – šie kataklikai darys ką nori, kad jų tikėjimas būtų įgrūstas visiems į veidą ir kiekvienas šia žeme vaikščiojantis žmogelis paisys jų norų, nurodymų ir taisyklių, kurios nustatomos pagal jų tikėjimą ir religiją. Kaip tikrasis talibanas sugriovė pasitikėjimą musulmonais ir jų religiją pavertė agresijos simboliu, taip tokie kataklikai griauna pasitikėjimą katalikybe. Ir ačiū jiems už tai.
Gaila, neteko nueit į spektaklį. 1. Per didelis hitas – bilietų jau be šansų po praeitos savaitės buvo gaut. 2. Šiaip kažkaip į spektaklius elabai vaikštau (o gaila)…
Kroitus,
aš priešpaskutinius nugriebiau kažkada savaitės vidury, įsisiubavus skandalui. Labai gerą reklamą padarė :)
Šiaip tikintiems katalikams, normaliems aišku, tikrai rekomenduočiau pažiūrėti šį spektaklį. Jis priverčia apgalvoti, kiek stiprus tavo tikėjimas ir kokia yra riba, kada spjautum į visa tai.
tas awkward jausmas, kai sužinai, jog asmeniškai pažįsti kelis žmones iš paminėtų kataklikų… :/
Žinau tą jausmą, same here. Bet nustojau taikstytis, fanatikai užkniso galutinai.
Idomu ar yra kokia nors institucija, kuri rekomenduotu kataklikams nemenkinti baznycios ivaizdzio tokiomis akcijomis.
Artūrai,
katalikų Bažnyčia su Bačkiu priešaky oficialiai pasisakė prieš šį spektaklį. Tai čia jau be šansų, nes pačios galvos taip elgiasi.
Tai didelis palengvėjimas ir džiaugsmas, kad katalikai (arba kataklikai – kaip juos vadini, čia tolerantiškai ar ne?) tavo nuomone neva apsikvailino? O kas būtų buvę, jei būtų buvę mėtoma išmatomis – tada katalikai jau nebebūtų kataklikai, ar būtum sugalvojęs kitą pateisinimą, kodėl menas neturi būti uždraustas?
Vienas esminių dalykų, nulėmusių tokią katalikų reakcija ir buvo, kad nebuvo užtikrinimo, kad bus toks spektaklis, kaip dabar sakai – juk ir pats “slapčia bijojau, jog spektaklis iš tiesų bus prasta nesąmonė, garsi tik dėl provokacijų” – taigi, provokacija buvo tarsi specialiai nukreipta katalikams padirginti. Ir pasisekė, ir dabar galima džiaugtis, kad katalikai apsikvailino.
Dėl meno draudimo – pagalvok, ar leistum skustagalviui jaunimėliui bet kokias menines insenizacijas, nors ir nenaudojant draudžiamų simbolių (nacistinės ir komunistinės simbolikos) – fantazija jų laki, tai pabandyk įsivaizduoti (garsiai nenoriu sakyti, kad pats komentarais tokių bangų nekelčiau).
kestuti d,
tolerancija baigėsi. Fanatikai užkniso galutinai. Turiu teisę vadinti juos kaip noriu (ką darau visai mandagiai), kaip jie turi teisę protestuoti. Ne veltui didžiuojuosi titulu, kurį man priskyrė – tolerastas. Nes nesiruošiu sutoleruoti durnių, kurie protestuoja prieš tai, kuo nepasidomi.
Palengvėjimo ir džiaugsmo nėra, tiesiog norėjau konstatuoti faktą, jog protestuojama buvo prieš tai, ko nėra, ir protestuotojai visiškai ignoravo visus pasakymus, jog išmatos nemėtomos. Netgi naujas jų sugalvotas keikimo objektas, „srutomis pasrūvančios Jėzaus akys“, buvo aiškiai atpažįstami juodi dažai. Tiesiog tai dar vienas atvejis, kai daug rėkiama, mažai mąstoma.
Tas išmatomis išpurvintas spektaklis apvalo sielą. Kad ir kaip tau nepatinka šis terminas, bet šis spektaklis yra giliai krikščioniškas. Manau, jo pamatas yra dogma apie Šv. Trejybę. Veikėjai: Tėvas, Sūnus ir paveikslas, t.y. Šventoji dvasia. Dvasia, kuri visą laiką yra čia, stebi scenos veiksmą ir tave, žiūrove. Galima tas Jėzaus akis vadinti abejingomis, galima – užjaučiančiomis ( čia jau kiekvieno interpretacija), bet jos tavęs nepaleidžia. Veiksmo vietos taip pat yra trys: svetainė, virtuvė, stalas.
Ir emocinis spektaklio pagrindas taip pat krikščioniškas, tu gal pavadintum bendražmogiškas :). Per šūdų pragarą, kančią – į viltį, neišryškinant žodelio “not”. Per abejones, neviltį, chaosą – į tikėjimą, paguodos ieškant prie Jėzaus lūpų. O meilė? Ji tiesiog yra šio spektaklio esmė. Ir spektaklis ne apie šūdus ar senatvę – jis apie tikėjimą, viltį ir meilę.
P.S. per gyventojų surašymą buvau iš tų kelių procentų, prisipažinusių, kad nepriskiriu savęs jokiai religinei bendruomenei.
vip,
tavo interpretacija labai puiki ir tiksli, bet mano – kitokia. Šiandien su kolega kalbėjome, jog šio spektaklio interpretacijų gali būti šimtai. Pavyzdžiui, Zuokienė, žiūrėdamas spektaklį, kažkodėl galvojo tik apie tai, jog moterys yra geresnės slaugės, nei vyrai (http://i.imgur.com/SwFOr.png , dar be kita ko moteris pavadino ne žmonėmis :) ). Kitaip sakant, kiekvienas įžvelgia skirtingai pagal savo gyvenimo būdą, pažiūras, intelektą ir pan.
ai, apie 3 veiksmo vietas susimaišiau: svetainė, virtuvė, miegamasis. taip norėjau parašyt
Perskaičiau Zuokienės įspūdžius……..
Na taip, kiekvienas mato, ką mato :)
Tai pats režisierius pasakė, kad šiuo spektakliu norėjo leisti kiekvienam salėje sėdinčiam susidaryti savo nuomonę apie tai, kas rodoma (kaip ir daugelyje šiuolaikinio teatro spektaklių). Ir aš manau, kad spektaklis pasiekė savo tikslą, kai kiekvienas žmogus randa savo interpretaciją pagal savo išsilavinimą, pasaulio suvokimą ir pan.
Katalikai bent dalinai pasiekė savo – bent išmatos į Jėzaus paveikslą nebuvo mėtomos. Žmonių sąmoningumas ir atsakingumas Lietuvoje auga katalikybės dėka, o tai nieko nuostabaus – švietimas ir kultūra atėjo ir augo su krikščionybe :)
Arūnai,
su smegenimis viskas gerai? Spektaklyje niekada nebuvo mėtomos išmatos į Jėzaus veidą. Pasižiūrėkite youtube, pilna video iš kitų miestų.
Apie Tamsiuosius viduramžius tikriausiai priminti nereikia? Švietimas ir kultūra jam mat augo…
Kaip visada, puikiai parašėte, gerb. Kleckai :) Tokius tekstus reikia spausdinti didelėmis raidėmis ir kabinti gatvėse, kad beretes ištiktų priepuoliai
Eddard Stark,
ačiū. Labai geras požiūris, ką jiems reikia padaryti, yra išdėstytas čia: http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/ksabaliauskaite-apie-kritikuojancius-rcastellucci-spektakli-uzpirkti-misias-kad-dievulis-jiems-apsviestu-proteli.d?id=59704373
„Prieš tuos Seimo analfabetus ne protestuoti reikia, o mesti juos lauk, nes turint tokį intelekto koeficientą ir tokį akiratį kaip jų, negalima vadovauti šaliai, kur toks didelis procentas žmonių su aukštuoju išsilavinimu. Reikia užjuokti juos negyvai ir iškaršti kailį per atlaidus pirktomis ledinukų lazdelėmis su blizgučiais, užpirkti mišias, kad Dievulis jiems atleistų ir apšviestų protelį“, – sako rašytoja, daugiau nei dešimtmetį gyvenanti Jungtinėje Karalystėje.
pas zeppelinusą žiauriai geras img tas apačioj, kur ‘broliai ir seserys krikščionys’ :)
Gerai, jog sis spektaklis (tiksliau jo rezisierius) gana atsitiktinai iskele aikstes svieson tai, ka siaip normaliomis salygomis butu labai sunku parodyti masiskai. Tai parodo Kataliku Baznycios, jos uoliausiu tarnu beviltiskuma. Vakar kaip tik kalbejau su prancuzu apie Baznycia. Reikia pasakyti, kad sioje salyje Baznycia atskirta nuo valstybes nuo 1900 (1??) metu. Sis 78 gimtadieni svenciantis, vaikysteje vienuoliu augintas, prancuzas nekencia Baznycios, nes ji vienuoles skriaude. Jis nepritaria celibatui ir isimtinei vyru teisei buti kunigais. Bet jis pasake labai idomu dalyka. Mus, sako, verte tiketi, jus, jauni, turite atrasti reformuota baznycia, nes dabartine yra nieko verta. p.s. neturiu varneliu siuo metu.
“Kaip tikrasis talibanas sugriovė pasitikėjimą musulmonais ir jų religiją pavertė agresijos simboliu, taip tokie kataklikai griauna pasitikėjimą katalikybe. Ir ačiū jiems už tai.”
kodėl ačiū?
Nuostabus įrašas, ačiū!
Zmones,ar jums patiktu jeigu jusu mylimo Tevo portreta apmetitu net nesvarbu kom granatais ar dar kom.atsakykit,kam patiktu?
Ona,
todėl, jog niekas geriau nediskredituoja Bažnyčios, kaip patys tikintieji. Joks ateistas ar skeptikas geriau nesugadins Bažnyčios įvaizdžio, kaip vyksupai ar arkivyskupai. Už tai ir ačiū, nereikia net stengtis.
Voitekai,
asmens privataus portreto panaudojimas viešoje erdvėje (menui ar bet kam kitam) gali būti tik tuo atveju, jei asmuo sutinka. Nelyginkite nesulyginamų dalykų.
“todėl, jog niekas geriau nediskredituoja Bažnyčios, kaip patys tikintieji. Joks ateistas ar skeptikas geriau nesugadins Bažnyčios įvaizdžio, kaip vyksupai ar arkivyskupai. Už tai ir ačiū, nereikia net stengtis.”
o Jūs būtinai norit kovot su ta Bažnyčia? Būtinai privalot būt šviesos ir tikrosios tiesos nešėju? Kaip manot, ar labai skiriatės nuo kataklikų? :)
“Mano mama – absoliučiai mandagus, išsilavinęs, kultūringas žmogus (dažnai besibaisintis savo sūnaus vėjavaikišku elgesiu :) ). Joks kataklikas jos neapkaltins nepagarba tikėjimui ar religijai. Nereliginga, tačiau man kiekvieną savaitę atskaitanti po moralą už religijos negerbimą ir burnojimą ant kunigų. Be to, mano mamos kultūrinis išprusimas – nesuvokiamai didelis;”
Kaip gaila, kad kartais obuolys nuo obels toli rieda. O bendrai, gal ir negaila, nes jei tokių nereligingų, kaip Jūsų mama būtų labai daug, Bažnyčiai kiltų tikra grėsmė. Laimei, dauguma yra tokių kaip jūs :)
Ona,
jūs esate visiškai teisi, sveikinu jus su tuo. 10 balų.
Dieve apsaugok nuo durnių.
>>Zmones,ar jums patiktu jeigu jusu mylimo Tevo portreta apmetitu net nesvarbu kom granatais ar dar kom.atsakykit,kam patiktu?
Ar spektaklį matei? Jei ne, tai ar tik nedega tavyje pykčio mintis savaime? užsiliepsnoja radus bent mažiausią priežastį tam.
Jus neatsaket i klausyma o jau sprendziat apie mane.
Garbe Jezui Christui.Dovanok deve sitems zmonems
Pritariu beveik viskam, kas parašyta nagrinėjant, bet apskritai ši psichozė išsipūtė kiek nenatūraliai. Prieš Sirenų pristatymo press konfą prie pastato vaikščiojo “No Theatre” žmonės, kurie vaidino protestuotojus-katalikus. Dar prieš tai, kai apie jokius protestus nebuvo kalbos. Apsimestinis dramatizmas iš organizatorių pusės – komentarą apie No Theatre protestą duoda “atstovė (nenorėjusi viešinti savo pavardės)” @15min.lt . Išmatos taip pat buvo minėtos – No theatre protestų šūkis buvo – jeigu šikti, tai ant taikinio, programoje rašoma “[išmatų] …kvapą užuodžia net žiūrovas” (kas buvot, ar jutot? jei ne – čia jau netgi klaidinga reklama). Vėliau metalo detektoriai – jau camon. Plius dar rinkiminis laikotarpis, čia jau apie kitą barikadų pusę, proga pažvejoti katalikų balsų – ir voila turim tokį mišinį, kad bilietai graibstomi, katalikai piktai protestuoja, nekatalikai lygiai taip pat piktai iš jų juokiasi. Gal sakysit puiki proga kalbėti apie bažnyčios įtaką visuomenei ir cenzūrą, na bet tikrai nustebsiu, jei po poros savaičių viskas nenurims ir neliks po senovei. Tai tiek.
Voitekas, tavasis klausimas yra niekinis šioje diskusijoje. Arba, kitaip – elementari argumentacijos klaida (apeliavimas į jausmus). Nei tu matei spektaklį, nei supranti, ką juo norėta pasakyt, nei mano tėvas yra religinis simbolis ir, ačiū Dievui (oh, the irony), nes kitaip mane lydėtų nuolatinė gėda dėl jo pasekėjų veiksmų.
paskaitęs kai kuriuos komentarus prisiminiau šitą – http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/487059_10151016170048681_1607171461_n.jpg
pbg,
gi viskuo reikia tikėti :) Kaip ateitininkai sakė, nebūtina matyti spektaklio, kad žinotum faktą :))
Na, dar galima būtų pasveikinti ir tokią Laimą Andrikienę, kuri feisbuke šiam reikalui paskyrė ne vieną įrašą, paskutiniame net sugebėjo apkaltinti Budraitį, kad jis Paleckio anūkas… Vajėė kokia gėda, tiesiog nusikaltimas… anūkas… Gerai, kad ne Lenino kokio…
buržujau, tamsūs viduramžiai? Kieno pagrindu buvo įkurtas VU, pirmasis universitetas Lietuvoje? Kas steigė mokyklas, švietė žmones? Bet, Jūs kaip apsišvietęs žmogus, tikriausiai turite nenuginčijamą argumentą – katalikai tamsūs. O štai tie, kurie sėkmingai suvirškina ką jam bepasiūlytų madingas menininkas, yra šiuolaikinai “šviesuoliai”.
Arūnai,
jūs esate visiškai teisus, sveikinu jus. 10 balų.
Voitekai, o mes gyvenime dažnai svaidomės ir akmenimis ir žodžiais ir dar velnias žino kuo. Ir nieko, tai nesukelia tokio atgarsio. Antra jau nelabai gerai suprantu – prieš ką buvo protestuojama? prieš tai kuo apmėtoma? prieš tai kas apmėtomas? jei prieš tai, kad apmėtomas paveikslas tai kodėl koncentruojamasi tik į tai kas paveiksle pavaizduotas, o ne į tai kas tą paveikslą nutapė – juk apmėto autorinį darbą? o gal prieš tai, kad išvis spektaklis buvo rodomas Lietuvoje? ar prieš tai, kad kažkas neuždraudė jo rodyti? jau nebesuprantu. man rodos tai buvo tiesiog – prieš.
Man pasirode, kad tai visai idomus poziuris:
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-08-giedrius-saulytis-pries-ir-po-spektaklio/89022
Kaip vis dėlto mes nelabai nutolę nuo kokių puštūnų Afganistane, kurie puola protestuoti kažkur nugirdę apie sudegintą koraną, nesiaiškindami kas ir kur jį sudegino ir ar apskritai sudegino.
pala pala o tie nevisprociai sitai protesto akcijai leidima is savivaldybes gavo?
yeee,
kam tas leidimas. Gi tikėjimą gina. Jie šventi kryžiaus kariai.
Paaiškėjo ligonis, mėtęs kiaušinius: http://julius.panka.lt/mintys-penktosios-dienos-ryta-apie-protestus-kiausinius-ir-milicininkus-su-policijos-uniforma
panasu kad diskusijai geros dirvos nera, visi einam principu “o mano tiesa tiesesne” , lygiai ta pati darau ir as. Man buvo smagu matyti, kad toks burelis entuziastingu pensininku issitrauke savo pufaikas ir nuejo nuo poliklinikos kedziu savo tiesos ginti. o mes ka, ne ta pati darom tik kitais veiksmais? :)
na iš didžiosios dalies ten susirinkusių manyčiau tyčiotis negalima – jie seni žmonės. Jeigu mano seneliai gyventų Vilniuje ir labiau domėtūsi, kas vyksta Lietuvoj, o ne paskutiniais darbais sode, manyčiau jie taip pat būtų buvę tenai. Tokie jau tie pagyvenę žmonės…
O komentatoriui Voitekas: Kristus rašomas su ‘K’, o ne ‘Ch’. Taip pat žodis Dievas rašomas iš didžiosios raidės.
Koshe,
kodėl dievas rašomas didžiąja raide? Tikintiesiems suprantu kodėl. Bet čia vėl tinka frazė, you are not my shepherd.
Dėl senų žmonių – tyčiotis negalima, bet juoktis – taip. Gal tai ir nėra pats gražiausias gestas, tačiau praktika sutoleruoti senatvinį marazmą man nepatinka. Taip, visų mūsų tai laukia, bet aš visomis išgalėmis stengsiuosi netapti senu puvėku, lojančiu ant bet ko. Mano seneliai yra puikus pavyzdys to, kaip net marazmėjant įmanoma išlaikyti sveiką protą ir blaiviai pažiūrėti į įvairius įvykius.
Mes spektakli stebejom pernai. Visai atsitiktinai nusipirkom bilieta i festivali, net rimtai nepasidomeje, ka ziuresim. Labai nustebau visuo tuo surmuliu Lietuvoje. Asmeniskai as nemaciau ten nieko pribloskiancio ar sokiruojancio. Galu gale pati idea labai susisaukia su God is Dead, kuri ne tik ne nauja, bet, sakyciau, pasenusi ir kiek pavalkiota…
Keistuoliu kompanija tie protestuotojai. Bet Tu teisus, bent pasijuokti galima.
buržujau, dėl dievo rašymo iš didžiosios raidės, tai buvo skirta tokiems ‘tikintiesiems’ kaip Voitekas.
Dėl senų žmonių – mano asmenine nuomone, net ir juoktis nederėtų. Jie patys to nepasirinko (bent jau sąmoningai). Aš siūlyčiau šiuo atveju (ir tik šiuo atveju konkrečiai) tokius senų žmonių veiksmus nurašyti kaip senatvinį marazą (kaip pats ir minėjai) ir paprasčiausiai ignoruoti. O va ta mergička, kuri laikė plakatą – va dėl jos jau reikėtų jaudintis…
Koshe,
sorry, galvojau man taikai :)
Nu ok, senatvinis marazmas, bet jeigu jis – kenkėjiškas? Ar galima ignoruoti, nekreipti dėmesio? Svarinsko pasisakymai viešumoje skatina neapykantą, jų negalima tiesiog praignoruoti ir palikti ramybėje. Taigi, jei nekreipiame dėmesio į močiutes, reikia palikti ramybėje ir Svarinską. Čia ir atsiranda priešprieša, ką daryti.
nemanau, jog Svarinsko ir močiučių elgesys turėtų būti traktuojamas vienodai: Svarinkas – kaip ir oficialus bažnyčios atstovas. Jis yra viešas asmuo ir jo elgesys yra tapatinamas su jo atstovaujamos organizacijos nuomone. Nežinau, ar tai būtų tinkamas pavyzdys, bet tarkim šis tavo įrašas: tu esi šiaip Žmogus, todėl tu turi teisę rašyti tai kas tau sušvietė (kol tai nepažeidžia kitų žmonių teisių). Bet jeigu tu būtum Lietos Respublikos Prezidentas, ar tavo nuomone, tu galėtum padaryti tokį patį įrašą?
Ir šiaip, mano nuomone, nei bobutės, nei Svarinkas, nei ta nelabai sveika mergaitė su plakatu nėra piktybiniai. Jiems kaip tik organizatoriai turėtų padėkoti už nemokamą reklamą. Vienintelis piktybinis padaras – tai tas, kuris metė kiaušinius.
Kaskart, kai skaitau Tamstos mintis apie bažnyčią ar tikinčiuosius, kirba mintis, jog stipriai save prilaikote; tarsi mandagumas nurungia nuoširdumą.
Man patinka Jūsų rašiniai, bet štai šiose temose vis pasigendu gyvos liepsnelės (tai tik mano nuomonė – ne faktas).
Karijote,
esi visiškai teisi – įrašą prieš paleisdamas į eterį redaguoju ne vieną kartą :) Ir labai prilaikau. Stengiuosi :)
Dievas – iš didžiosios raidės, nes tokia sena europietiška tradicija – tai kaip ir tikrinis vardas, kai kalbama apie Dievą, kuris yra vienintelis, ir tai yra jo vardas. Tiesa, taip skiriamas Dievas, nurodo monoteistinę sampratą (ypač krikščionių), norint išskirti jį iš politeistinės sampratos (pagonių) dievų gausybės. Šiek tiek apie tai čia – http://en.wikipedia.org/wiki/Deity
‘Dievas’ pradėtas rašyti iš mažosios sovietiniais metais, stengiantis taip išreikšti savo požiūrį. Manau, kad Dievo iš mažosios raidės rašymas ir rodytų arba žmogaus neapsišvietimą, arba jo norimą prademonstruoti ateistinį požiūrį.
man patinka skvirtingo specialiste abramikiene. ble, pas konservus 15 snukiu issiust i kosmosa ir butu superine partija. beje manasis shitlistas praktiskai sutampas su tavuoju, gal tik dar rubikonini navicka pamirsai paminet, matuza bei kupcinska (del ju pomegio i svetimus pinigus- bet cia gal pilkieji partijos izdininkai). tavo dvieju postu apibendrinimas gavos kazkoks :D
man patinka skvirtingo specialiste abramikiene :) ble, pas konservus 15 snukiu issiust i kosmosa ir butu superine partija. beje manasis shitlistas praktiskai sutampas su tavuoju, gal tik dar rubikonini navicka pamirsai paminet- keista kad tokius padugnes laiko partijoj, matuza bei kupcinska (situos du del ju pomegio i svetimus pinigus- bet cia gal pilkieji partijos izdininkai). tavo dvieju postu apibendrinimas gavos kazkoks :D
SPEKTAKLIS VISISKAS MESLAS,MENAS JAU PRADEDA ISSIKVEPTI IR PUOLAMA RODYTI KAS PAPUOLA,NA DAR SUGALVOJAMA KAIP PER SKANDALA PARDUOTI DAUGIAU BILIETU
sis spetaklis super. ji galima priskaityti netgi prie krikscionisku spektakliu, nes jame pademonstruojamas kiekvieno zmogaus gyvenimas, o butent tai, kad kiekvienas zmogus nori jis to ar nenori, bet niekina Kristu… visi esame nusidejeliai nepaisnat ka apie save manome…