Šiandien ypatingai įdomu stebėti savo tinklaraščio statistiką – tiesioginių atėjimų procentaliai dešimt kartų daugiau, nei paprastai. Reiškia, žmonės jau žino kur rasti jau pažįstamų pezalų apie tokius renginius kaip kovo 11-osios tautinio jaunimo sąjungos eisena ir pan. Kadangi renginiai šiandien buvo labai nykoki, oras bjaurus, labai sušalau, taigi buvau apsisprendęs šįkart nieko apie eisenas nerašyti. Fotoreportažui – nein. Džiaugiausi, kad šįkart nebereikės fašistuojantiems jaunuoliams grasinti „padaužyt to buržujaus, kad apsiramintų“, o visokie tolerastai nesidžiaugs, kad „tolerastas* buržujus palaiko kiekvieną jų provokaciją“.
Bet grįždamas namo dar kartą mintyse perkračiau tai, kas šiandien įvyko. Ir žodžiai patys pradėjo dėliotis.
Sudalyvavau ir „patriotinėse“ eitynėse, ir alternatyviame piliečių renginyje. Abu renginiai buvo labai prasti. Abu renginiai buvo nuobodūs. Svarstydamas, ką galima iš šiandien užrašyti ateičiai, tik pakartočiau daugelio žiniasklaidoje pasisakančių žmonių mintis: kodėl per visuotinę šalies šventę ieškome priešų ir skaldome Lietuvą į priešiškas dalis? Kas dėl to kaltas? Kiekviena pusė prišikinės savo, bet vienų kaltų niekada nebūna. Būna tik įvaizdis, parodantis kas kaltesnis. Tai tą įvaizdį ir panagrinėkime.
Prieš „patriotinę“ eiseną žmonių nuotaika buvo teigiama, atmosfera, rodos, buvo saugesnė nei pernai**. Dalyvius kaip aveles vaikė organizatoriai, kurie, nors ir propaguoja karinį rėžimą, nesugebėjo per 15 minučių sustatyti žmonių į padorią rikiuotę. Praeitų metų žvaigždės – grėsmingos išvaizdos naciai – dingę. Emigravo? Kiti – su kepurėmis, kai kurių tiesiog nebuvo. Jei buvo – organizatoriai rūpinosi įvaizdžiu ir nebeleido jų į pirmąsias gretas, todėl grupelė grėsmingesnių liko kažkur gale.
Pajudėjus eisenai pasimatė visas jos nykumas. Nors priekyje ėję besišypsantys dalyviai bandė rodyti, kokie jie visi linksmi ir kaip sveikina visus šios svarbios šventės proga, tačiau iškart už jų nugarų matėsi gėda. Tai, kas sukelia lietuviams gėdą prieš save pačius ir neo-nacizmo anomalijas sekančius užsienio gyventojus. Už jų nugarų plaukė pūvanti idėja, kurią eisenos dalyviai mėgsta vadinti „kova už tautos išsaugojimą“. Pažiūrėjus į realybę, ši idėja – tik paprasčiausia agresija ir noras pakenkti kitiems. Noras ištremti visus kitokius už šalies ribų ir tarp šių sienų palikti tik juos palaikančiuosius.
Nykiai šūkavę savo užstrigusią plokštelę „Lietuva lietuviams“ dalyviai daugiau nieko gero ir nepasakė. Kai tik eisenos šone atsirasdavo kokie provokatoriai, dalyviai įspūdingai ir galingai pradėdavo baubti tiesiog „Lietuva“. Ir viskas? Jūs taip paprastai pasisakote už savo idėjas? Iškart kyla klausimas, kodėl niekas nesukuria įdomesnių šūkių, neskanduoja idėjų ir neneša žinios? Atsakymas gan paprastas: nes nėra ką skanduoti, nėra ko nešti. Už viso judėjimo stovi tik neapykanta lenkui, neapykanta juodaodžiui, neapykanta kitaip mylinčiam ar neapykanta bet kam, kas pasisako prieš susiraukšlėjusią nacistinę idėją. Už visko stovi tik elementarus buduliškas agresoriaus pyktis, kuris prasiveržia kiekvieną kartą, kai susirinkusi raumenų masė pakankama kam nors padaužyti galvas.
Nesutinkate? Tuomet kas nors, pagaliau, po tiekos metų nesąmonių, paaiškinkite man, prieš ką ir už ką gi kovoja visa šita „patriotinė“ masė? Tik be pasakų apie „grėsmę Lietuvai“, nes ši „grėsmė“ yra tik Urniežiaus lygio išsigalvojimai.
Ta proga ir agresyvumo riziką pabandykite paneigti ir paaiškinkite, kodėl per nacių renginį reikia net 450 pareigūnų***, o per taikių piliečių – užtenka mažiau nei 100?
.
Du kompoziciškai panašūs kadrai (paspaudus dędęnasi): skirtumas, kiek policijos reikia nacių eisenai prižiūrėti ir kiek piliečių eisenai prižiūrėti. Nuotraukose dargi nesimato, kiek pareigūnų ėjo iš šonų ir gale (antroje eisenoje šonuose nėjo nei vienas).
„Patriotinėje“ eisenoje buvo įvairių žmonių. Vizualiai – tikrai gražesnė ir ramesnė eisena nei pernai. Tačiau liūdna, kad visi seni žmonės, visi nepilnamečiai ir įvairaus plauko kitokie ne nacistiniai dalyviai nesuprato, jog dalyvauja eisenoje, kuri jokiais atvejais nekovoja už Lietuvos tautiškumą ar valstybės išsaugojimą. Ši eisena, ir jos nešama žinia, tik skaldo visuomenę ir parodo, koks susiaurintas gali būti požiūris į sugyvenimą su besivystančiu pasauliu. Leiskite pasiūlyti palyginimą: neprisitaikydami prie kitų žmonių kabineto mastu – turėsime daug problemų darbovietėje; neprisitaikydami kaimynų mastu – turėsime daug problemų laiptinėje; neprisitaikydami miestų mastu – pyksimės kaip kvailiai tarpusavyje. Visi sutinkame, jog visais šiais atvejais reikia ieškoti kompromiso. Bet ar ši eisena nori ieškoti kompromiso, kai reikia prisitaikyti valstybiniu mastu? Kad neliktume laukinių babajų šalimi, nesugebančia vystytis ir neieškančia bendravimo būdų keičiantis ekonomikai ir apskritai visai civilizacijai – nes taip neleidžia „kažkokios tai tautinės vertybės“? Jokios ES siūlomos vertybės ar liberalios idėjos neturi tikslo sunaikinti lietuviškų tautinių vertybių. Tai tik kvailas nacistuojančių „patriotų“ išgalvotas kliedesys – išsigalvojimai, atsiradę dėl per didelio alkoholio kiekio ar nesugebėjimo pažvelgti toliau už savo kiemo tvoros. Tautinės vertybės neegzistuoja be tautos sąmonės, kurią šios eisenos nešama žinia tik menkina. Suabsoliutina iki idiotiško lygio „Lietuva tik mums, visi kiti eikit lauk arba išdaužysim snukius“. O taip dažniausiai elgiasi visokie buduliai, kai per daug prigeria ir nori prie kažko prikibti. Abejoju, ar eisenos dalyviai nori būti sulyginami su jais.
Paskutinį kantrybės lašą perpildė kažkoks eilinis „patriotas“ minioje: jam užkliuvo į mano palto atlapą įsegtas Krokodilo Genos ir Čiburaškos ženkliukas. Dėl tokio ženkliuko iškart tampu Lietuvos tautiškumo niekintoju? Ar tokiu siauraprotišku būdu „patriotinis-tautinis“ jaunimas kovoja už Lietuvos kultūros išsaugojimą? Vienas taip mąstys, antras, trečias, kol galų gale prieisim iki kovojimo prieš „rusiškus baubus“ deginant visą rusų autorių literatūrą.
Štai tokia pūvanti ideologija ištraukia žmones į gatves kovoti prieš sąmokslo teorijų mėgėjų išgalvotus neegzistuojančius baubus. Nors visi dalyviai šaukė ant provokatorių kvailo cirko (buvo ten tokių su plakatais ir gatvės blokavimais) ir iš jo juokėsi, tačiau nesuprato, jog yra lygiai toks pats žemo lygio cirkas. Vienas patriotinis senelis pasakojo žiniasklaidai, jog jis džiaugiasi čia esančiu jaunimu ir jam baisu, kad 16 valandą nuo Seimo „eis visokie gėjai ir iškrypėliai“. Suprantama, kad abi pusės kuria istorijas apie viena kitą, tačiau užtenka pasižiūrėti į realybę ir nereikia jokių istorijų: vaizdo įrašuose ir nuotraukose vienoje pusėje matoma pikta ir prieš visą pasaulį norinti kovoti žmonių masė; kitoje pusėje – paprastai nusiteikusi, nieko nemenkinanti ir ne ką mažiau tautiška paprastų žmonių masė. Ar jie mažiau verti būti Lietuvos piliečiais? Ar jie mažiau myli Lietuvą ir jos laisvę? Kur tie iškrypėliai? Ar Kaušpėdas, Lukošius, Nomeda, krūvelė politikų, jaunų šeimų ir jaunimo yra bent kažkiek panašu į iškrypėlius?
Minia baisių alternatyvios eisenos iškrypėlių susirinkę griauna valstybę
Žinote, aš daug mieliau pasirinksiu Kaušpėdo – žmogaus, kuris su muzika vedė Lietuvą Sąjūdžio laikais – pusę, negu diskriminuojančiais ir niekinančiais posakiais pagarsėjusio ir kol kas nieko doro Lietuvai nepadariusio (ir, matyt, nepadarysiančio) Čekučio pusę. (redaguoju: užbrauktą dalį, kaip ir žadėjau, atsiimu, nes neradęs informacijos suklydau: Čekutis yra stipriai prisidėjęs prie KGB dokumentų nagrinėjimo ir viešinimo visuomenei. Linkiu ir toliau tęsti šį svarbų darbą, o ne organizuoti naudos Lietuvai neduodančius renginius).
Aš daug mieliau pasirinksiu Nomedos pusę – socialinės aktyvistės, padėjusios daugybei vaikų – pusę, negu neapykantą kitoms socialinėms grupėms kurstančio ir nieko doro Lietuvos žmonėms nepadariusio Juliaus Pankos pusę.
Žmones skaidyti pagal jų poelgius ir nuveiktus darbus yra visiškai objektyvu ir teisinga. Puses rinktis yra gal ir neobjektyvu, bet aš tam turiu pilną teisę. Nes nenoriu prisidėti prie valstybę ribojančių ir ją menkinančių asmenų.
Kad ir koks patriotiškas būčiau, kad ir kaip norėčiau išsaugoti Lietuvos unikalumą bei išsaugoti nepaliestą kultūrinį paveldą, bet tikrai ne tokiais nykiais būdais. Tokie būdai, kuriuos pasirenka tautinio jaunimo sąjunga, skinhead’ai, visokie pseudo-blaivininkai ir kitos į nacizmą linkusios organizacijos, prie nieko neveda. Pasaulis, tame tarpe ir Lietuva, turi vystytis. Tik bėda, jog minėtos organizacijos nesugeba suvokti, kad vystymasis nėra lygu tautiškumo naikinimui. Tai net nesusiję dalykai, nes tas pats Europos Sąjūzas, kurio taip nemėgsta minėtos organizacijos, skatina išskirtinumą ir tautų kultūros bei tradicijų išsaugojimą. Bet naciai to nemato – jiems svarbiausia paprieštarauti kiekvienam, kuris įkiša čia pėdą, bet nemoka lietuviškai.
Aišku, aš esu už tai, kad visi šitie „patriotai“ žygiuotų ir kalbėtų kiek tik nori. Ir kuo daugiau – tuo geriau. Net neabejoju, kad tokių susibūrimų laukia tokia pati ateitis, kaip Murzos kompanijos. Juk kažkada Murzos šūkiai apie tai, jog iš Lietuvos reikia išvaryti visus ne lietuviško kraujo gyventojus, irgi atrodė iš dalies teisingi, normalūs, netgi sveikintini. Kažkada tokios kalbos dar sukeldavo kibirkštį žmonių smegenyse, surinkdavo į mitingus šimtus. O dabar, Lietuvai šiek tiek išsivysčius ir išbridus iš neandertaliečių protelio būsenos, tokie šūkiai atrodo kaip ligonių kliedesiai. Net neabejoju, jog praėjus penkiems, dešimčiai, blogiausiu atveju dvidešimčiai metų, lygiai taip pat žmonės pirštus prie smilkinio sukios girdėdami šūkius „Lietuva lietuviams“, „Be juodų, raudonų ir t.t.“ ir „Už tautą, už rasę, už bla bla“.
Kažkada ir viršutinis šūkis nemažam kiekiui žmonių atrodė labai normalus ar bent „nekenksmingas“
Tokie judėjimai yra pasmerkti žlugti, nes jie paremti tik gryna neapykanta kažkam. O neapykanta visuomenės netraukia. Lietuva, kaip ir absoliučiai visos kitos šalys, neišvengiamai taps dabar vadinamu „tautų židiniu“, nes valstybinių sienų nykimas yra visiškai neišvengiamas dalykas ir tik nuo realybės atitolęs žmogus gali to nepripažinti. Tikrų patriotų pareiga nėra bandyti laivu sustabdyti visą šios tautų upės tėkmę. Tikrų patriotų pareiga – plaukiant ta upe nepaskandinti savo laivo. Ir nuolat jį puoselėti.
Taškas. Nenoromis gavosi ilga beletristika ir nepasverti jausmai. Bet kaip tokios šventės proga, būdamas didis Lietuvos mylėtojas, leidau sau tai publikuoti. Nes gal nors vienas įsiskaitys ir atras šią paprastą Lietuvos puoselėjimo kryptį neužsidarant savo kiaute.
O kas apie draugišką, alternatyvią piliečių eiseną? Ogi nieko. Pirmą kartą daromas toks renginys buvo pusiau nepavykęs. Jokios tvarkos, jokio aiškumo. Kadangi už vairo nestovėjo jokie realūs žmonės – renginys buvo pusiau savaiminis – nebuvo galima tikėtis bent kažkokio koordinavimo. Kudirkos aikštėje žmonės susirinko, o kol Lukošius bendravo su žurnalistais – išsiskirstė. Iš Seimo pusės vėliavos siuvimas irgi buvo mažas nuobodokas bardakėlis. Šventę prie teatro ir muzikos akademijos pralinksmino tik Kaušpėdo sugalvoti šūkiai apie Lietuvos biopramonę ir „veikimą europietiškai, bet mąstymą – lietuviškai“. Apie šią eiseną smulkiai aprašė ir gražų video suklijavo Delfis.
Tačiau galima pasidžiaugti – be jokios organizacijos, be tvarkos, pirmą kartą toks renginys sutraukė nemažai žmonių. Gražiausia buvo žmonių įvairovė – nuo gerai Lietuvai žinomų inteligentų, iki Urniežiaus ir visokio plauko aktyvistų; nuo vos pakrutančių senukų iki rankutėmis susikabinusių paauglių. Žmonių kiekis nebuvo didelis – jeigu reiktų matuotis ilgį – nors ir neypač didele persvara, bet tikrai laimėtų „patriotinė“ eisena. Bet aš labiau matuočiau nuotaiką – čia jau laimėtų piliečių eisena, kadangi čia žmonės juokėsi, džiaugėsi, šoko ir tikrai šventė šventę. Yra viltis, kad tai išaugs į gerą dalyką. Didelę progą visiems, nepriklausomai nuo pažiūrų, švęsti Lietuvos laisvę. Vardan tos.
• •
Dar keli vaizdai iš eisenų:
Šiuos jaunuolius „patriotų“ eisena irgi nubaubė šūkiu „Lietuva“ (niekaip nesuprantu, kodėl prieštaravimo šūkiui buvo pasirinktas būtent toks žodis). Kai pamatė, ant ko baubia, susigėdo, nusijuokė. Kad tik pabaubt.
• •
Dar viena „didi grėsmė Lietuvos valstybingumui“ groja būgnais. O žmonės aplink šoka ir trypia valstybingumo pamatus. Kokia gėda..!
• •
Be provokatorių cirko buvo ir ramusis cirkas. Kaip vadas Paleckiukas sakė savo gvardijai, „jeigu žiniasklaida kalbina, atsakinėja mūsų svečiai“ (suprask, iz Rossija). Bet svarbu, kad svečias už Lietuvą – laiko plakatą „Lietuva jos piliečiams“…
• •
Ta gaida ir užbaigsiu. Švęskime laisvę kiekvieną dieną, o ne nustatytą datą. O kitą kovo 11-ąją dalyvaukime ne pseudo-patriotinėje eisenoje, kurios pagrindinis tikslas yra pasisakyti „prieš kažką“ ir kažko nekęsti – geriau dalyvaukime atsakingų piliečių eisenoje-šventėje, kurioje paprasčiausiai džiaugiamasi laisva ir suvienyta Lietuva. Ir pamėginkime atsiriboti nuo žmonių skaidymo į priešus ir draugus pagal jų tautą, rasę ar požiūrį – duodu šį patarimą sau, bet linkiu to kiekvienam, perskaičiusiam visą šią ilgą beletristiką.
– – – – – – – – – –
* Ypatingai mėgstu šį manęs užvadinimą (nepamenu, kas jį man prilipino). Man tai yra lyg komplimentas, įvertinimas visko, ką esu čia per savo gyvenimą rašęs.
** Pernai eisenoje jaučiausi žiauriai nejaukiai, net nelindau į eisenos vidų – grėsmingieji eisenos dalyviai žvilgsniais užmušt galėjo.
*** Girdėjau tokį pareiškimą (kuris mane labai prajuokino), kad dėl didelio pareigūnų skaičiaus kalti provokatoriai – tai dėl jų reikia tiek apsaugos. Tai negi „patriotai“ laiko save tokiais silpnučiais, kad juos reiktų ginti nuo tų 10 anarchistų? :))
Užskaitom, tolerastiškasis reporteri :) Ačiū už reportažą ir įžvalgas.
Dėl RČ nuopelnų – ne iki galo tiesa, dirbdamas LGGRTC reikšmingą medžiagą smarkiai viešino. Bernardinuose daug ten visko. Mano supratimu – tai yra reikšmingas darbas.
Kas ten per “Moterims, kurios gauna viską” su Blake Lively?:))
meh,
galiu gėdingai atsiimti pasisakymą, jei tik paskaitysiu apie tai gyvai. Nes neradau panašios info.
Justai,
kažkokio užsieninės TV programos reklama :)
Išsipagiriok autoriau.
Tik tiek gali pasiūlyti, lietuvi?
Prie tokių dalykų nesikabinėju įprastai, bet noriu paklausti, ar trečioje pastraipoje: “Kiekviena pusė prišikinės savo, bet vienų kaltų niekada nebūna” neturėtų būti žodis priKIŠINĖS? Nes dabar įdomiai gaunasi :))
Tautinis jaunimas nelabai randa formą, tas tiesa, bet tolerastai irigi superkomiški su savo komjaunuoliškai dėstomomis banalybėmis. O už vis labiausiai gaila, kad Kovo 11 virsta ideologizuotų eisenų švente.
Tomai Chochrin,
o kaip tu manai, kaip geriau tinka? :)
pastabus,
visiškai pritariu, jog kovo 11 taip tik gadinama. Kuri pusė turėtų “perlipti per save”? Manau, kad abi, bet vieniems nusileisti būtų labai lengva, kiti visvien sunkiai atsisakytų savo tam tikrų principų. Aš būčiau už pabandymą, juk visi esam žmonės. Tik kažin, kiek dar metų turės praeiti, kad pabandymas realizuotųsi.
Kai nėra prie ko prisikabinti, telieka rašyti praeities prisiminimus ir laisvo pobūdžio interpretacijas ;)
O kad tas mūsų tautiškumas nuobodus, tai pilnai sutinku. Be himno nelabai ką daugiau ir turime. Na pirmąjį stulpejį iš “ant kalno mūrai”.. mažoka. Masinei idėjai reikia kažko masiškesnio, šūkis “Lietuva lietuviams” tam tikrai netinka. Devyniasdešimtaisiais tai netingėjo dainiai sukurti visokių “pabudome ir kelkimės”, “bunda jau baltija”, “uždaryk, Tėvyne, savy”, “grįžtu namo (kol saulė dar nenusileido)” ir t.t. ir pan. O čia.. kažkoks dviprasmis “Lietuva lietuviams”. Judėjimas be potencijos (bent kol kas).
Kažkada girdėjau tokį naujadarą “logorėja”.. Gal šiame kontekste “prišikinės” nėra blogas :))
septyni kiaušiniai,
ar užtektų judėjimui skambių ir gražių dainų? Turime ir dabar neblogų variantų. Man atrodo, kad judėjimui visų pirmą reikia PRASMĖS. Kad būtų dėl ko “judėti”. Šiuo atveju yra tik išsigalvoti baubai, todėl potencijos ir nerasta.
Tomai,
logorėja labai puikus naujadaras! http://www.pipedija.com/index.php/Logor%C4%97ja
O va dėl konteksto žodį ir panaudojau. Nes vieni šika, kiti šika, kol visi prišika. Ir tada vietoj to, kad švęstum Nepriklausomybę, eini medžioti – kurie gražiau padarys, kurie negražiau :)
Ačiū buržujau už nuotraukas. Ir už rašliavą dėkui, malonu kaip tu kiekvienais metais verki apie tautinio jaunimo “neapykantą”, “smurtą”, “ksenofobiją” ir panašiai, o eisenos dalyvių susirenka vis daugiau ir daugiau. :) Matyt, nors padidėja tavo blogo lankomumas tavo verkšlenimai nepadėda.
o kas dėl policininkų skaičiaus, tai jei turėtum galvą suprastum, kad tiek policininkų yra tam, kad patriotinis jaunimas “nepamokytų” provokatorių. :) Aš tikrai nieko prieš, kad eisenoje nedalyvautų policija, manau tautinis jaunimas save apginti lengvai galėtų. O tai dabar “didvyriai” labai drąsus daryt “blokadas” :D kai juos policininkų žiedai saugo.
O dabar apie pagarbą kitaip mąstančiams. O tau neatrodo keista, kad “pyktį” ir “neapykantą” jaučiantis ir tik “smurtauti” galintis tautinis jaunimas, galėjo “Švęskime laisvę” jei nenušluoti tai bent gerai pagadinti 16h renginį? Juolab, kad ir pats rašai pareigūnų buvo daug mažiau. Bet “keista”, taip nenutiko. :) Tuo tarpu tavo provokatoriai visaip bandę sugadinti kitaip mąstančių renginį, paskui linksminosi 16h ir aiškino kaip jie švenčią laisvę kitaip, kaip jie GERBIA KITAIP MĄSTANČIUS ir kad kovo 11 skirta visiems. :) Puikus tavosios tolerancijos pavyzdys. :)
Geros tau dienos buržujau ir šio blogo skaitytojams. :) Ir daugiau tolerancijos
Ir tiesa, kai padarysi bent 1/100 tiek kiek Čekutis padarė tyrdamas mūsų partizanų istoriją, galėsi jį kritikuoti. :D
Apie Čekutį tai tikrai pasidomėk, nelabai solidu taip kalbėti, jau vien laidų ciklas apie pokario pasipriešinimo kovas per žinių radiją vertas pagarbos. Labai juokingai ėjo reklama, vienas geras renginys (Nomeda, Kaušpėdas), ir tiesiog fašistinis su Čekučiu. Jei gyvenčiau Vilniuje, sudalyvaučiau abiejuose, dabar teko dalyvauti tarptautiniame būgnų festivalyje, o tai irgi neblogas kovo 11 šventimas.
Kleckai, va būtent ir pasakei esminį eisenų skirtumą: ordnungas vs. laisvė. Antrasis renginys net nebuvo eisena :) O šiaip – geras reportažas ir mintys taiklios. Tik va visokių Jobbikų ir panašios patirtys rodo, kad tokie judėjimai taip lengvai neatmirs, aišku, Lietuvoje jiems sunkiau – priešą reikia sukurti, ir nesiseka :D
Dėkui už tokį išsamų aprašymą. Radusi sakinį “Kad ir koks patriotiškas būčiau, kad ir kaip norėčiau išsaugoti Lietuvos unikalumą bei išsaugoti nepaliestą kultūrinį paveldą, bet tikrai ne tokiais nykiais būdais” susidomėjau ir įdėmiai skaičiau – ką gi konkrečiai pats Autorius daro. Deja, be pasikartojančių papeikimų ne jo būdu suprantančių lietuvybę nieko ir neradau. Gal apie tai Autorius rašė anksčiau, kaip dar buvo jaunesnis?
Idėjiškai autoriui pritariu, tik nebūčiau toks optimistas, kad “neapykanta visuomenės netraukia”. Deja, pasaulinė istorija to nepatvirtina. Tokių periodų, kai nyksta sienos ir įvairių tautų žmonės laisvai maišosi tarpusavyje, yra buvę nemažai – Achemenidų imperija VI-IV a. pr. Kr., Romos imperija, Mongolų ulusas XIII-XIV a., Britų imperija XVIII-XX a., Le Belle Europe 1815-1914 m. Deja, visada po šių gerovės laikotarpių dalybos, kai smulkūs vietiniai vadukai savo teritorijose įvesdavo griežtą kontrolę ir protekcionizmą, gerokai apribodami visokį ten laisvą judėjimą. Ir didžioji dalis populiacijos plodavo katučių ir džiūgaudavo, kaip, be abejo, ir dabar daugelis tyliai pritaria nacionalistams, o ne “tolerastams”. Nereikia turėti iliuzijų, kad žmonės natūraliai mėgsta laisvę ir demokratiją – nartūraliai ją mėgsta tik germanų kalbomis kalbančios tautos, visiems kitiems visai patinka vietiniai “talibanai”, už kuriuos pasirengę štabeliais guldyti galvas, kaip rusai, šiaurės korėjiečiai, iraniečiai, afganai ir pan. O mentalitetu mes, lietuviai, deja, esam artimesni rusams, o ne anglams (niekam neperšu šios subjektyvios nuomonės, bet ji paremta ilgamečiais asmeniniais stebėjimais, todėl jos atsisakyčiau tik po labai rimtų kontrargumentų).
mane užkniso tiesą sakant, kažkoks balaganas valstybėj.
eiseną organizuoja naciai, kurie pirmai progai pasitaikius savo kerziniu batu sutraiškytų vaiko, kurio tėvas neatitiko jų ideologijos veidą (vidinio pykčio ir neapykantos kupinas “tautinis jaunimas” – arba istoiją/geografiją/archeologiją studijuojantys banglai arba skinheadai pragertom smegenis ir sugurintom nosim).
lygiagrečiai susirenka šūdmaliai pankai, liberastai – tokio pačio intelekto psichai, atėjus jų laikui su komjaunuolišku aktyvumu jie ramiai išsiųstų savo kaimynus, tėvą ir motiną į darbo ir perauklėjimo stovyklą.
šeimai su vaikais žmogui per šitą šventę nebeaišku kur dėtis.
Vienoje pusėje čekučiai, gražiuliai, pankos, gauja trumpai kirptų ir krūva nesusipratusių paauglių, kitoje – normalesni politikai, intelegentai, landzbergiai, kubiliai, prezidentė, degutienės, signatarai, europarlamentarai ir t.t., va jei taip būtų, tada manau tikrai būtų pats aiškiausias kontrastas, kas yra kas…
Bananai,
tai tu taip atvirai didžiuojiesi jūsų keliama agresija ir kaip kitus nuo jūsų reikia ginti? Tai kodėl tada patriotai.lt straipsniuose verkšlenate, kaip neteisingai jus nušviečia žiniasklaida? Juk nušviečia visiškai tiksliai – kaip agresyvius jaunus žmones, kurie sukelia grėsmę išdaužyti snukius visiems, kurie jiems nepritaria. Savo komentaru tai patvirtinai.
Taip ir matau vaizdą, kaip didvyriai “Patriotai” iš didžiosios Pė ateina į 16h renginį ir išdaužo pensininkus bei vaikus su jų tėvais. Būtų gražus reginys! Jei iš tiesų atstovauji patriotai.lt, o ne tik šiaip užsidėjai nuorodą, tuomet kitą sykį nesistebėkite, kai žiniasklaida jus vadins agresoriais.
Dėl antrojo komentaro, tai, tamsta, nuo šiol prašome nedrįsti nė žodžio pasakyti apie tą patį Kubilių ar Povilionienę, nes jie daug daugiau yra nuveikę už tamstą. Ir ant Europos Parlamento neburnokite, nes ten sėdi daug daugiau nuveikę žmonės. Tikiuosi supranti, kad draudimas kritikuoti tą, kuris yra kažką kažkada nuveikęs, yra absurdiškas?
Maumaz,
mačiau ir tamstą, bet nedrįsau tokio garbaus žmogaus trukdyti savo plepalais :) Kitą sykį!
Pirmą kartą,
Lietuvai ir patriotizmui esu padaręs pakankamai, kad jausčiausi komfortabiliai kritikuodamas kitus. Esminis tikrų patriotų skirtumas nuo gatvėje garsiai šaukiančiųjų – mums nereikia girtis tuo, ką nuveikėme. Nes veikiame ne dėl pliusiuko užsidėjimo ar pasirodymo prieš kitus. Tad ir šį kartą nesiruošiu vardinti, ką gero esu nuveikęs.
jauti,
net neabejoju, kad mūsų mentalitetas rusiškas – juk tiek laiko gyvenom po jų sparnu. Tam nereikai netgi ilgų stebėjimų. Užtenka nuvažiuoti į provinciją ir visas grožis iškart pasimato. Bet dėka toliau už savo nosį matančių žmonių gal po truputį išbrisime iš tos duobės.
Dėl visuomenės plojimo katučiu vis tiek paprieštaraučiau. Nesu istorikas, bet ne kartą skaičiau, jog daugybė europiečių karo metais nacizmui prieštaravo. Ta pati situacija dabar ir su Rytais – talibanus žmonės palaiko tik dėl baimės. Čia kaip būdavo su Bin Ladenu – mažuose kaimuose, kur jis slėpdavosi, buvo aiškiai pasakyta: jei išduosi JAV, kur yra Bin Ladenas, bus išžudyta visa tavo šeima, visas kaimas ir dar pats būsi nukankintas. O mūsų akimis, kadangi esame toli, tai atrodo kaip “visos šalies palaikymas”. Teko paviršutiniškai domėtis Irako, Afganistano karais, tačiau pakako susidaryti įspūdžiui, kad žmonėms ten toli gražu ta agresija nepatinka.
dzo,
šeimai su vaiku buvo dėtis 16h alternatyvioje eisenoje :) Kaip sakė Maumaz, ten net nebuvo eisena, ten buvo kažkas panašaus į šventę. Delfi nuorodoje viskas gerai parodyta. Kitais metais gal gausis dar gražiau. Ten šūdmalių pankų nebuvo – jie visi dalyvavo “patriotinėje” eisenoje kaip provokatoriai :)))
Kur naciai? Emigravo? – Juokingas erroras, tas emigravusio nacio personažas :)
O jei rimtai, tai man patinka kad visi savo protus ir protelius atvirai demonstruoja. Aiškiau darosi kur gyveni. Manau kad reiktų visiems pilietiškiems pasidemonstruoti, ir gal net kovo11 tam tinka – visgi rodai dėmesį savo šaliai. Svarbu kad šventė liktų švente o ne susipriešinimo diena.
Kubilių aš kritikuosiu tik nedrįsiu teigti, kad jis nieko nepadarė Lietuvai, jauti skirtumą? :)
Gaila be verkimo dėl mistinės “agresijos” taip ir neišgirdau tavo komentaro dėl provokatorių ir pagarbos kitaip mąstantiems kovo 11. ir policininkų skaičiaus :)
dū,
man irgi juokingai susižaidė. Jei ta emigracija būtų iš tiesų, tai juokčiausi iki negalėjimo :))
Bananai,
tai dar sykį, jau rašiau komentaruose: ieškojau apie Čekutį info, neradau. Jei užrodysite, ką jis reikšmingo yra nuveikęs, tikrai gėdingai atsiimsiu savo pareiškimą.
Dėl policininkų skaičiaus, aš dar kartą pakartosiu, kad mane stebina, kaip jūs didžiuojatės savo sukeliama grėsme. Žinai, kas dar taip daro? Marozai. Normalūs Lietuvos piliečiai neturėtų tuo didžiuotis, kad reikia 450 policininkų, kurie nuo jūsų saugoja kitus žmones. Kad ir ką jie darytų. Jei kažkoks kvailelis mano kieme strapalioja su plakatu, aš neinu daužyti jam snukio. Nekreipiu dėmesio. O jūs didžiuojatės, kad tokiems kvaileliams daužytumėte snukius, bet jums nusamdė krūvą policininkų, kurie tuos kvailelius apgina nuo jūsų. Ta prasme čia tokia absurdiška nelogika, kad net baisu. Rimtai.
Nei vienas iš provokatorių neprisidėjo prie 16h renginio, jo neorganizavo, jo nevedė. Todėl tavo argumentas, kad jie aiškino apie tai, kaip gerbia kitaip mąstančius, yra bevertis. Pocevičius & co negerbia nieko – net savęs. Aš net nesu tikras, ar jie 16h dalyvavo – gal buvo per daug užsiėmę savo “žygdarbių” šlovinimu. 16h renginį vedė ir apie pakantumą kitiems aiškino tie žmonės, kurie nieko prieš tokius, kaip jūs, nesako, tik kviečia draugiškai švęsti kartu, o ne ieškoti neegzistuojančių baubų.
Labai jau skystas straipsnis, jau toks ne objektyvus, kad net skaityt nemalonu, man irgi nepatinka “skinai”, bet autoriui linkiu zvelgti i viska pro permatomus stiklus, o ne per “neapykantos skustaglviams” jei nemoki atsiriboti, tada geriau nerasyk isvis. Pgarbiai.
Dėl RČ darbų: ciklas istorinių straipsnelių, nuopelnas tai ar ne – spręst pačiam http://www.bernardinai.lt/rubrika/laisves_kryzkeles
meh,
ačiū, eisiu per pietus paskaitinėti.
http://www.delfi.lt/news/balsuok2011/naujienos/dkuodytes-padejejas-rinkejus-agituoja-sukiu-pries-zydrus-juodus-ir-raudonus.d?id=41787103
Netiesa, kad Tautinio jaunimo sąjunga siekia konfrontacijos, visuomenės supriešinimo. Nei veiksmais, nei pareiškimais jie to nedaro. Tiesiog kiekvienas reiškia savo poziciją – ir reikia pabrėžti – labai teisingą poziciją – savo priemonėmis. Kaušpėdas dainuoja teisingas dainas, Marčėnaitė žadina visuomenėje gailestingumą atstumtiesiems. Kam čia tos aliuzijos į Marčėnaitę ar Kaušpėdą? juk niekas prieš juos nepasisako? Argi Tautinis jaunimas iš jų tyčiojasi? Ar jiems prieštarauja? Jis renkasi savo priemones – Tautinio jaunimo sąjungos stovyklos, eisenos per šventes, tinklapiai. Visa tai puiku. Lietuvos visuomenėje turi būti jėga, kuri sugebėtų nedangstydama metaforomis ir “timūrietiškais” darbais išsakyti svarbiausius, aukščiausius idealus. Jei tokios jėgos nebus… jau dabar yra sluoksnis žmonių, kurie nebegieda valstybės himno, nebekelia vėliavos prie namų, nekalba su savo vaikais apie tautą ir valstybę – ne todėl, kad pamiršo, bet todėl, kad jiems tai visai nesvarbu. Tas sluoksnis turi tendenciją augti. Tai tokiam sluoksniui privalo atsirasti atsvara. Ir ji turi būti gyvybinga. O užsieniečiai ar kitos mažumos čia niekuo dėtos. Juk savaime suprantama, kad būdamas Lietuvoje turi pasijusti nors kuo nors esąs lietuvis, net jei ir esi kitos tautybės.
liet,
jeigu Tautinio jaunimo sąjunga nesiekia konfrontacijos ir visuomenės supriešinimo, tuomet mes – aš ir tu – gyvename skirtinguose pasauliuose. Dar pridėsiu ir neapykantos kurstymą. Jei šių trijų dalykų TJS nedaro, tuomet nežinau, kokiomis metaforomis uždangstyta jūsų matoma realybė.
Taip, tu teisus, kad reikia skatinti tėvus mokyti vaikus himno, istorijos, giedoti himną. Tačiau tikrai ne kumščiais ir kardinaliais pasisakymais prieš bet ką, kas nėra lietuviška.
Dėkui, man labai patiko tavo rašliava.
+ aš džiaugiuosi, kad tokios eisenos vyksta ir vyksta labai “garsiai”. Atsiranda daug kritikos, žmonės tarpusavyje kalbasi (ir šitaip mąsto). Ir nors jaučiuosi kažkiek nesaugiai, kai žmonės teigia kažką pasitelkdami ne argumento galią, o rėkimu/surauktasnukių žmonių kiekiu, bet jie juk patys nesustabdys informacijos s(k)varbumo.
Daug diskusijų persikelia į internetą, kuriame raumenys/agresija neturi jokios reikšmės. Mano būsimiems vaikams bus lengviau nei tiems, kurie vystydamiesi pasirinkimų daug neturėjo, o dabar nesugeba nei mokytis, nei keistis koja kojon su seniai Tautų Pavasarį išgyvenusiu pasauliu.
Dar apie Čekutį
http://www.xxiamzius.lt/numeriai/2007/09/07/aktu_01.html
Buržujau kažkaip nėra stabilumo tavo išsakomojoje nuomonėje. Tekste tu juokiesi, kad patriotai apsigint negali nuo dešimt anarchistų, paskui piktiniesi, kad vis dėlto jie apsiginti gali. :)
Palyginimas su kiemu ir plakateliu tai biški į lankas, nes jei kiekvienais metais kažkas bandytų sugadinti tau brangią šventę (na tarkim tavo ar tavo mamos gimtadienį) kurioje dalyvautų ir pagyvenę tavo artimieji (tarkim seneliai) prieš tai dar diena iš dienos tave visur ir visada jie įžeidinėtų ir šmeižtų, tai tu vis tiek nekreiptum dėmesio? Nepavydėtinas savigarbos neturėjimas. :)
Ar nors vienas provokatorius prisidėjo prie Švęskime laisvę organizavimo nežinau. Bet žinau, kad provokatoriai reiškę šiam renginiui paramą, jį reklamavo ir kai kurie jame dalyvavo. Tarkim žydras-ryžius su Rainbow super gay stiliaus apranga.
Na jei Lietuvių tautinio jaunimo sąjunga kelia visuomenės susipriešinimą tai jis gan silpnas, nes prieš juos protestuoja tik Paleckininkai ir anarchistai ir visokie panašaus lygio. :)
O va buržujau, ar Lietuvos gėjų lygą neskatina susipriešinimo visuomenėje? Prieš juos į gatvės išeina keli tūkstančiai įvairių visuomenės sluoksnių atstovų.
Nejaugi tu to nematai? Na tada nežinau kokiam pasaulyje tu gyveni. :)
kartais baisu, kaip panašiai mąstome. nu bet apie Čekutį skėlei:)
Protestuoja tik anarchistai, visa kita Lietuva laimingai patenkinta, ane patriote ? – http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/44-proc-gyventoju-mano-kad-kovo-11-osios-nacionalistu-eitynes-daro-geda-lietuvai.d?id=56535105
Rr dar karta pries metatan savo kurybos eiles apie Cekucio tobuluma, tikrasis jo ir “patriotu” veidas – http://www.delfi.lt/news/balsuok2011/naujienos/dkuodytes-padejejas-rinkejus-agituoja-sukiu-pries-zydrus-juodus-ir-raudonus.d?id=41787103
Tad patriote baiktie sekite cia savo pasakas ir verciau toliau jas sekite kokiame tai “patriotu” portale
Bananai,
stabilumo mano tekste yra, tik tu nenori jo matyti. Ir nesupranti ironiško pasijuokimo iš vieno jūsiškių pareišikimo, kad policija saugo jus nuo provokatorių. Čia kad suverstų valstybinių išlaidų kaltę provokatoriams, o ne jums.
Palyginimas su kiemu ir kvaileliu yra labai tikslus, nes mano palyginime yra kvailelis su plakatu mano akimis, eisenos situacijoje yra kvailelis su plakatu jūsų akimis. Skirtumas tik tas, kad prie manęs nebūna policijos ir aš nesidaužau, o jei policijos nebūtų prie jūsų – jūs daužytumėtės. Ir čia visiškai nesvarbu, ar šventi šventę, ar gimdai vaiką – neturi teisės daužyti kito žmogaus. Jei jis tau trukdo, iškviesk policiją. Štai todėl policija visus provokatorius stūmė nuo eisenos ir vieną atsisakiusį paklusti pasodino – nes jūs turėjote teisę eisenai, ta teisė ir buvo užtikrinta.
Ir čia net reikėtų paminėti, jog tie provokatoriai turi lygiai tokią pačią teisę savaip švęsti kovo 11. Jie švenčia ją džiaugdamiesi laisve reikštis, jūs švenčiat darydami eiseną. Bet tai nereiškia, kad turit teisę daužyti snukius.
Dėl 16h renginio – jei aš reklamuoju kokį renginį, tai jis automatiškai tampa mano ideologija besiremiančiu renginiu? Tuomet, remiantis tokia tavo logika, ką daryti su renginiais, kur susirenka įvairių ideologijų žmonės? Hm….
Ir paskutinis komentaras: niekur nesakiau, kad gėjų lyga nepriešina visuomenės. Priešina dar ir kaip, ne ką mažiau nei jūs. Tačiau akibrokštas čia yra tai, jog tu reikalauji užtikrinti tau malonų pasivaikščiojimą kovo 11 ir pyksti, kad kažkas trukdo. Tačiau kai marozų masė bandė sutrukdyti homoseksualų eiseną ir besistengdami sužalojo nekaltą pareigūną ir fotografą, kodėl nieko nesakei? Tai kas blogiau? Plakatai su kvaileliais šalia eisenos ar tikrų gyvulių banda, žalojantys nekaltus, savo darbą dirbančius žmones?
Nuostabi NK95 reklama
Andriau, savo vaikiškas nuorodas parodyk Peleckui gal įspūdį padarys, o ne man :)
Nors galiu parašyt, ką reiškia šūkis buvo paaiškina, jei ji supranti kitaip tai tavo problemos, bene rasistas būsi kad išgirdęs žodį juodą apie negrus pagalvoji? :)
Kažin ar būtų skirtingi apklausos rezultatai jei apklausos klausimas būtų “Ką manote apie Švęskime laisvę kurioje ketina dalyvauti pydarastai” Manau nemažesnis procentas taip pat pasakytų, kad tai gėda :)
Na pacifizmas pas tave tai neišpasakytas. :) Jei tavo mamą ir žmoną įžeidinėja tu irgi tik iškvieti policiją? :D
Na jei provokatoriai turi teisę švęsti šventę ją gadindami kitiems, ar tautinis jaunimas turi teisę tai daryti su Švęskime Laisvę? :)
Na reklama nepagrindinis akcentas, o kad bent dalis provokatorių dalyvavo tame renginyje. Kažin ar neskleistum savo pykčio čia jei būtų atvirkščiai, tai yra tautinio jaunimo eisenos dalyviai pagadintų Šveskime laisvę? Tau to ir nereikia tu ir taip pilnas pykčio kitaip mąstančiams.
O ką bendro turi marozai su tautinio jaunimo eisenos dalyviais?
Bananai,
policijos kvietimas yra ne pacifizmas – tai yra civilizuotas ir kultūringas elgesys. Taip elgiasi normalūs, visuomeniški žmonės.
Tai atsako ir į tavo klausimą, ką bendro turi marozai ir tam tikrie “patriotinės” eisenos dalyviai: mąstyseną. Prioritetas – snukių daužymas, o ne padorus elgesys. Tikriausiai taip Tėvynę mylite?..
Ačiū už reportažą :) džiugu matyti, kad ne mane vieną tas susipriešinimas per tokią svarbią šventę stebina. Galėtų pankai vietoj atviros konfrontacijos tą eiseną tiesiog patrolinti – būtų daugiau naudos. Arba išvis ignoruoti :) nes dabar neonaciai jaučiasi svarbūs ir tie išsisšokimai tik sustiprina jų įsitikinimą, kad reikia prieš kažkokį nematomą baubą kovoti.
Atsakyciau jums, bet ar verta gincytis su zmogumi kuris sako, kad sukis “prieš „žydrus, juodus ir raudonus“” yra nerasistinis ir neskatinantis pykcio kitokiems. Tipiski neonaciu isvedziojimai, bandant pasakyti kad svastika ne svastika, rasizmas ne rasizmas, hitleris ne hitleris, vokietija ne vokietija, nacionalizmas ne nacionalizmas, menulis ne menulis, subine ne subine.
Ir pries taip jaudindamasis del mitingo uz laisve reputacija, gal verciau pirma pagalvokite kodel 44 proc. geda del jusu mitingo, pries lodamas ant kitu. Tai kad apjuodinsit kitus, jus nepdarys geresniu.
Andriau susikiškite tiek Vokietiją, tiek Hitlerį į subinę. Tu matai koks didelis “nacis” kur savo “vadą” siunčiu? :)
O kur aš čia kažką juodinu?
Žmonės kurie elgiasi necivilizuotai ir nekultūringai nenusipelno, kad su jais taip pat būtų elgiamasi. Kad ir KOKIŲ pažiūrų jie būtų. Tai galioja ir marozams kurie bando sugadinti vaivorykštinį paradą, tiek “kovotojams už toleranciją”. Nori, kad su tavim elgtusi civilizuotai tai pirma pradėk nuo savęs. :)
Ir išvis, o negalima gyvent be mažiau pykčio? Mes savo šventę pasidarom, jūs savo, nieks niekam netrukdo ir visi patenkinti?
Beje apie Čekutį dar neperskaitei ar vis dar manai, kad jis nieko nepadarė Lietuvai?
Bananai,
kaip čia taip staiga nuo tokio, kuris didžiuojasi savo sukeliama grėsme ir agresija, peršokai prie tokio taikaus ir padoraus piliečio? Gi ką tik sakei, kad įvairiais gyvenimo atvejais reikia žmonėms liulius daužyt. Dabar jau kalbi apie kultūringą elgesį? :))
Pastovėjimas su plakatu ant šaligatvio neturi jokio nekultūringumo savyje. Visus, kurie elgėsi nekultūringai – blokavo kelią, keikėsi – policija gražiai surinko ir arba palydėjo į šoną, arba įsodino į bačką. Taigi tavo pasakymas, kad kažkas per jūsų eiseną elgėsi nekultūringai ir nebuvo sutvarkytas, yra melas.
Apie Čekutį, galiu painformuoti, kad jau prieš pusvalandį pakeičiau.
Mano pagrindine mintis buvo apie rasistini suki, as paminejau ir menuli, gal norit pasakyti kad delto manau kad lietuviski neonaciai yra astronautai, neonacizmas yra ne hitlerio slovinimas, tad ir nekesdamas hitlerio jus galite buti neonaciu, taigi nenukreipinekite temos, faktas lieka faktu – Cekutis yra ligotas rasistas ir rinkiminiai sukiai ta puikiai irode.
Grazu kad dabar siulot gyventi be pykcio, bet kazkaip butent tie “patriotai” pirmieji ir pradejo nepykanta kitam mitingui reiksti, tad nelabai nuosirdziai dabar skambat. bet jei norit gyvent maziau be pykcio tai yra labai grazu ir sveikinti, pradekite nuo save ir nuo savo pykcio gejams, kitatauciams ir antram mitingui.
Prisipažinsiu, tikrai retai skaitau šį blogą. radau straipsnį ieškodama atsiliepimų apie mūsų eitynes. Skaitant apima dvejopas jausmas. Autorius, kiek suprantu, apsišvietęs ir mąstantis žmogus. Bet kažkodėl kai rašo apie LTJS pradeda rašyti labai tendencingai ir vienpusiškai. Kaip galima LTJS suplakti su kokiomis nors subkultūromis, ar su kažkokiais neapykantos skatintojais? O dar arogantiškas teiginys apie tai, kad LTJS nieko nenuveikė Lietuvai ar jos jaunimui. Pateiksiu argumentus su nuorodomis: Tautiškumo skatinimas ne eitynėmis, o kitais būdais: http://tautosjaunimas.lt/2012/02/23/kvieciame-i-rengni-vilniuje/ , http://tautosjaunimas.lt/2012/02/13/varenos-skyrius-sveciuose-pas-menininka-vytauta-baubli/ Donorystės akcijos: http://tautosjaunimas.lt/2012/01/11/kasmetineje-kraujo-donorystes-akcijoje-vis-daugiau-savanoriu/#more-2139 Kultūra: http://tautosjaunimas.lt/2011/11/23/meno-ir-muzikos-festivalis-%e2%80%9everpetai-varenoje-prisimins-lietuvos-partizanus/ Kapų tvarkymas: http://tautosjaunimas.lt/2011/11/08/zarasu-skyriaus-pirmoji-veikla/ . Tas sąrašas gali būti labai labai ilgas. Mūsų organizacija yra labai jauna, bet jau daug nuveikusi. Mes smerkiame smurto, neapykantos ir pykčio kultūrą. Užteks šitų mitų apie ginkluotus ir agresijos perkreiptais veidais tautininkus. Būkim objektyvūs.
Andriau, o tu gydytojas, kad nustatei jog Čekutis ligotas? :) ir jei taip pagal kokius kriterijus?
Nu jau nu jau ir kaip tie patriotai ėmė stumti ant antro mitingo? Nedidelė dalis jame ir dalyvavo. Kaip teisinga buv pastebėta jei ne “pyktas ir agresyvus” jaunimas, antro mitingo net nebūtų įvykę. :)
Apie mano pykčius tu man nepasakok, turiu daugiau pažįstamų kitataučių nei tu gali įsivaizduoti. Antras mitingas labai geras dalykas, tikiuosi jis vyks ir kitais metais, tai kokia čia neapykanta? prieš Roką Žilinską irgi nenusistatęs tai kokia neapykanta gėjams? :)
Tai aš ir pakartoti, tiems kurie įžeidinėja, tyčiojasi, vagia, prievartauja ir kitaip necivilizuotai elgiasi galima daužyti snukius ir niekada nesmerksiu tų kurie taip daro, nežiūrint kokių jie pažiūrų būtų. Aišku pats smurtas yra blogai, na bet jei žmogus kitaip nesupranta, kad netinkamai elgiasi tai jau nieko nepadarysi. Kultūringi protestuotojai su komunistiniais plakatais ir mistinį “fašizmą” tikriausia žeidžia einančius tremtinius? Kaip manai gal jie nusipelnė nors tiek pagarbos, kad tų netapatintų su neonaciais šventinę dieną ir niekas neskirtu jiems dainelės apie bybių čiulpimą?
Beje, pagarba dėl pakeisto teksto, prisipažinsiu galvojau, kad šios savo klaidos nepadarysi.
Ne nu bet gal vis dėl to gyvenam draugiškai? :)
idomus faktas, kad ligi siol nesikratet rasizmo. priimu tai kaip irodyma kad jus ir esat patriote rasistas, o tai ir tenorejau pasakyti.
Audrius marsietis matyt turi nežemiškų galių :DDD jis jau per atstumą žino kas rasistai, kas ne. Kiti Lietuvoje rasistus pagal plaukų ilgį ir batų modelį nustato, bet tolerastui Audriui, net šito nereikia. :)
Jei jau tokie nežemiški sugebėjimai, gal teleloto skaičius dar gali pasufleruoti? :)
P.S. anam poste turėjo būti, klaidos nepripažinsi.
ANdrius
http://aleksandravicius.lt/apie-kovo-11-osios-eitynes-neliberaliai/
Nušvitimas atėjo! Kur dingo visi grėsmingiausiai atrodantys – ogi kariuomenė neišleido :) http://tv.lrytas.lt/?id=13152389911314632469
Vienu ypu perskaičius komentarus yra juokingiausia, kaip su kiekvienu komentaru vis plonėjo Banano liežuvis.
O šiaip tai užstrigo mintis iš lryto filmuko: “mes suteikiame ginklus žmonėms, kurie turi savo kažkokį tai valstybės įvaizdį, neatitinkantį tam, kas yra surašyta Lietuvos konstitucijoj”. Iš esmės, šūkis “Lietuva lietuviams” yra prieštaravimas tautinių mažumų teisei gyventi Lietuvos teritorijoje ir būti Lietuvos piliečiais. Plius, juokingai skamba teiginiai, kad judėjimas nekursto jokių neigiamų jausmų (ar jų fizinės išraiškos), kai organizacijos šūkis prasideda žodžiu “Prieš”.
Puiki beletristika! Puikus pastebejimai! Teorinis klausimas – kazin, ar valdzia, suteikdama leidima zygiuot tokioms pseudo patriotinem, neonaciskoms grupuotems neparodo savo tam tikros pozicijos..
Už Lietuvą be marazmo!
As nebuciau jau tokia griezta, tiems kurie isejo i gatves (nes dauguma isvis namuose prasedejo, serialus ziuredami ar brauzindami – kaip ir bet kokia kita diena). Gaila tik kad lietuviai nemoka svesti. Toks paminejimas, tai depresucha kazhkokia (nenuostabu, kad nelabai norisi dalyvauti). I koki koncerta, paroda ar muge susirinktu daugiau zmoniu…
As sau pliusiuka uzhsidejau – pazhiurejau pabambejimus kaip lietuvoje viskas blogai ish seimo sales, nubegau prie seimo pazhiuret i veliavos pakelima… daugiau nebuvo ka veikt …
Saunu
Visokie buržujai, maumazai ir pan. žydomasonų šiknabirbiai, besimaitinantys sorošistų fonduose, pernelyg nesišakokite:
jei jums Lietuva nepatinka, tai galite pūsti iš čia ir niekas jūsų nepasiges – ji puikiausiai pragyvens po jūsų, kaip ir gyveno iki jūsų.
O iš kur Genos ir čeburaškos ženkliukas? Ir ką jis veikia ant atlapo :D
tikras lietuvi,
tai kad man Lietuva neapsakomai patinka. Mylimiausia šalis, niekada nenorėčiau jos palikti. Čia jums, bėdavotojams, ji nepatinka ir procesai joje trukdo. Tad sėkmės pučiant.
Iš tiesų norėjau pakritikuoti kitas straipsnio vietas, kad kiek pats, tamsta buržujus, žiūri netolerastiškai į patriotinio judėjimo šalininkus, tačiau Tikro Lietuvio ir kai kurie Banano komentarai tiesiog visiškai sužlugdė. Galbūt yra tikrai žmonių, kurie tiki tuo ir daro, kaip antai buvo išvardintos nuorods apie kapų tvarkymus, donorystės, bet… jeigu tarp savų nepasmerks tokių “tikrų lietuvių” tai neonacių etiketės tiesiog negalima pašalinti.
Ir visgi lieka neatsakytas man klausimas, iš kur tiek agresijos prieš nematomus ir įsivaizduojamus priešus.
hipseri_robertai,
kaip hipsteris, turėtum žinoti tolerancijos apibrėžimą :) Kad tai nėra susitaikymas ir nusileidimas. Tolerancija nėra atsisakymas kritikuoti. Aš niekada gyvenime nepritarsiu nacių idėjoms ir jų pasisakymams, bet tai nereiškia, kad jie neturi tam teisės.
iš dalies tai truputį gaila, kad prisiruoši parašyti tik apie piketus. Net internetams laiko ne visada berandi.. Tavo blogą pradėjau skaitinėti tikrai ne dėl piketų ir politinių apsižodžiavimų komentaruose. Na bet ką dabar… Blogas – tai vienas iš, galima sakyti, literatūrinių veikalų, kai autorius yra mažiausiai įsipareigojęs skaitytojui.
Simai,
mielai įsipareigočiau skaitytojui ir rašyčiau pastebėjimus apie viską dažnai, kaip anksčiau. Ale, šitas malonumas atliekamas tik tada, kai atsiranda laisvo laiko nuo darbo ir šeimos :) Kai dirbau freelanceriu, laiko būdavo daug daugiau, bet dabar… Tai va ir liko kol kas tik tos temos, kurios labiausiai “veža”. Bet tavo žodžiai tikra tiesa, aš ir pats kartais dėl to paliūdžiu… :|
Dėl “tikras lietuvis ” – jis provokatorius ir neturi nieko bendro su patriotiniu jaunimu, jis flūdina, keikiasi ir koneveikia viską ir patriotai.lt ir anarchijoj.lt puslapiuose….
Еш ананасы, рябчики жуй –
день твой последний приходит буржуй.
Mantai,
nemanyk, kad esi neatrandamas, todėl patariu laikyti liežuvį už dantų ir nešnekėti apie tai ko nesupranti.
Tas pats ir hipsteriui_robertui – kas tau konkrečiai netinka mano komentare?
Jei gali – atsakyk ir padiskutuosim, o jei nesugebi, tai grįžk pas savo iškrypėlius, žydomasonus ir kitokius Lietuvos priešus – ten tavo ir vieta.
Ir nekišk snapo kur šuo savo … nekiša. :)
Dar buržujams.
Jei jums iš tiesų Lietuva patinka, tai, mažų mažiausia, turėtumėte pastebėti, kad šiemetinėje eisenoje po mūsų nuolatinės kritikos organizatoriams nebeliko kritikuotinų vietų – net Lietuvos priešai nesugebėjo jų atrasti.
O eisenos tikslas yra: ATKIRTIS KOSMOPOLITŲ NESILIAUJANČIAM PUOLIMUI PRIEŠ LIETUVĄ, kurio įtakoje Lietuva baigia išputėti.
Jei jūs Lietuvos pusėje, tai nekudakuokit už juos,
o jei, vis tik, esate kosmopolitai, tai nebeapsimetinėkite, kad Lietuva jums yra svarbesnė nei jūsų kišenė, pripildoma iš sorošinių fondų.
Kaip sakė klasikai šitoje kovoje vidurio nėra: arba su Lietuva, arba prieš ją.
Jei būsi su Lietuva, tai eiseną pataisysi, kritikuosi su pasiūlymais, o neatmetinėsi automatiškai kaip, kad daro Lietuvos nekenčiantys, nes jiems viskas, kas Lietuvoje vyksta, yra blogai ir Lietuva jiems visada bus skolinga.
tikras lietuvi,
šiame tinklaraštyje kliedėti galima tik man (na ir dar keliems). Tad su savo kliedesiais ir grasinimais kviečiu eiti iš čia į savo keistų vizijų pasaulį ir daugiau nebegrįžti. Nuo to visiems bus geriau gyventi.
Aha, bijote tiesos. :)
To ir reikėjo tikėtis – jei būtumėte už Lietuvą, tai nebijotumėte diskusijų.
Tamsta, jūs nediskutuojate – jūs kliedite kaip vaikystėje per galvą daužtas.
tikras lietuvis – you go girl! nebijok tuo burzujaus, skelk jam visa tiesa i veida !!!!!!!!!!!!!!!!!
Buržujau,
pats tu kliedi – jei nori ką nors įrodyti, tai kalbėk papunkčiui (nagrinėk smulkiai), o ne šūkiais.
Neturi ką pasakyti.
Andriau,
tu nesi lietuvis, išsidirbinėji – kas gali paneigti, kad nesi prieš Lietuvą? :)
Nei tu pats negali, nes nuolat tau Lietuva yra kuo tai bloga.
P.S.
Andriau,
ar tave jau nuteisė už asmenų užgauliojimą, ar dar ne? :)
O gal emigruosi vėl? :)
Скатерьтью дорога.
Koks tikslas man kalbėti su kvaileliu, kuris sau nepritariančius akimirksniu vadina šiknabirbiais, o kitiems dar ir grasina “surasiantis juos”?
Diskusija paprastai vystoma norint pakeisti kito žmogaus požiūrį arba parodyti savo tiesą. Tokių tikslų su silpnapročiais neturiu.
Jei ką, tai su Andriumi tave įsivaizduojame tokį: http://3.bp.blogspot.com/-UvhBcdQ4oMA/TzQlSOSsFNI/AAAAAAAAACY/B78ICQCg3GE/s1600/troll.jpg
Tai buvo paskutinis mano komentaras tau – jei dar iki šiol nesuprasi kur tavo vieta, redirect’as parodys.
Tautinis jaunime, visi jums sako – atsikratytkit skustagalvių,….
————————-
Mano tolimoje jaunystėje įvairūs “komsomolcai – politrukai” irgi mums primygtinai sakė lygiai tą patį – atsikratykite tų ilgaplaukių hipių, kurių nebeįmanoma perauklėti, o patys nusikirpkite savo gaurus, ir viskas jums bus gerai – jūs tapsite “tikrais tarybiniais žmonėmis”. :)
Bet mes neatsikratėme nei ilgaplaukių, nei skustagalvių, nei dar kokių nors – ir todėl “tikrais tarybiniais žmonėmis” netapome.
Tačiau kaip tik to dėka Lietuva 1990 m. Kovo 11 d. vėl tapo Nepriklausoma Valstybe.
1. Nacionalizmas kaip ideologija nėra susijęs nei su “dešinumu”, nei su “kairumu” – tai visai kita politologinė “ašis”, o dar tiksliau – “erdvė”.
Pvz., indėnų tautos Meksikoje, Gvatemaloje, o ir apskritai visoje Lotynų Amerikoje, kovojančios dėl savo laisvės bei nepriklausomybės, tikrai nėra “dešiniųjų” pažiūrų – o štai jų priešai, visų pirma baltųjų plantatorių palikuonys ir kreolai, kaip taisyklė, yra turtuoliai ir “dešinieji”.
2. Manau, kad mes skirtingai suvokiame sąvokas “nacionalizmas” ir “internacionalizmas”.
Nacionalizmas ir internacionalizmas nėra jokia priešprieša – visi tikri nacionalistai gerbia visas be išimties tautas, jų kalbas ir kultūras bei religijas.
Kiekvienas tikras nacionalistas yra tuo pačiu ir tikras internacionalistas – pvz., jis visada padės kitoms engiamoms tautoms kovoti už jų laisvę ir nepriklausomybę (žinoma su sąlyga, jog tos tautos nebando užgrobti kitų tautų etnines-istorines žemes – kaip tik todėl kiekvienas nacionalistas turi labai stengtis sužinoti ir savo, ir kitų tautų tikrąją istoriją bei mokėti kuo daugiau kalbų, kad galėtų gauti informaciją iš pačių įvairiausių šaltinių).
Nacionalizmo priešprieša yra ne internacionalizmas, o kosmopolitizmas, tai yra atsisakymas savo tautos, savo kalbos ir savo kultūros vardan “vienos pasaulinės” kalbos, tautos ir kultūros “sukūrimo”.
Beje, jei iš tikro būtų “sukurta” tokia “vienoda, globali, tauta, kalba ir kultūra”, tai išnyks ir pati sąvoka “internacionalizmas”, nes nebeliks pačių tautų.
3. Sovietų Sojuzas buvo daugiatautė imperija ir jos ideologai labai gerai suvokė, kokį realų pavojų šiai imperijai kelia bet kurios tautos (įskaitant ir rusų) nacionalistai: juk visų nacionalistų tikslas yra vienas – imperijų naikinimas ir tautinių valstybių kūrimas (visai nepriklausomai nuo tų imperijų socialinių santvarkų ir valdymo formų).
Kaip tik todėl SSSR valdantieji visada – nuo pat bolševikų partijos įsikūrimo – nekentė ir klaikiai bijojo bet kokių nacionalistų – ir “buržuazinių”, ir “socialistinių”, ir “anarchistinių”.
Sovietų “lageryje” tyčia pastoviai buvo iškraipomos sąvokos – nacionalizmas buvo tapatinamas su šovinizmu, o internacionalizmas – su kosmopolitizmu.
Ir dabar dar ši propaganda yra labai stipri – tik ją dabar naudoja jau nebe sovietų ideologai, o įvairūs kosmopolitiniai “liberastai” ir imperijų šalininkai.
Informacija apie Kovo 11 Patriotinę eiseną:
Leidimas buvo išduotas 2000 dalyvių, tačiau realiai, pasak policijos, kolonoje ėjo apie 2500. Ir dar apie tūkstantis, jei ne daugiau, ėjo šalia šaligatviais iš abiejų pusių.
P.S. Eisenos dalyvių skaičių nesunku suskaičiuoti peržiūrėjus video.
O ypač gerai tai matyti, palyginus policininkų skaičių, ėjusių šalia eisenos, jos priekyje ir gale gana skysta grandinėle – o juk jų buvo 350. Taigi, paprastas uždavinukas – kiek gi žmonių ėjo pačioje kolonoje?
——————————————————-
Eitynėse dalyvavo ir svečiai iš užsienio: Lenkijos, Latvijos, Baltarusijos, Italijos, Vokietijos, Švedijos ir Šveicarijos, o taip pat dalyvavo ir kelių Rusijos organizacijų atstovai – iš Karaliaučiaus srities atvyko organizacijos BARS atstovai, iš Karelijos – Rusų katakombinės cerkvės šventikas.
Plačiau žiūr. Žalgirio nacionalinio pasipriešinimo judėjimo video
Diskusija – Mintys po Kovo 11-osios Eitynių
(VISAS DISKUSIJOS VIDEO)
Žygeivi,
iš kur duomenys apie dalyvių skaičių? Policijos duomenimis, dalyvių buvo virš 1000, visą kitą masę sudarė žiūrovai ant šaligatvių.
Tai oficialūs mums pateikti policijos duomenys – beje, su priekaištu, kad buvo viršytas 2000 limitas.
Iš tikrųjų ėjo, manau, dar daugiau.
Paskaičiuoti nesunku ir mums patiems, nes mūsų merginos vien tik trispalvių juostelių išdalino apie 1900, o be to daug kas turėjo iš ankstesnių eisenų arba apskritai ėjo ne jų – iš video tai aiškiai matosi.
Kiek iš tikro ėjo nesunku ir tau pačiam būtų suskaičiuoti iš įvairių eisenos video – įmesiu jų adresus.
Policininkų greta mūsų iš abiejų pusių ėjo maždaug 350 (dalis priekyje ir gale, dar apie 100 buvo rezerve “paslėpti”) – ir gana skysta vorele. Taigi, ir pagal tai gali palyginti, kiek iš tikro žmonių ėjo kolonoje. :)
Įvairūs video iš 2012 m. kovo 11 d. Patriotinių eitynių
Nacionalistų eitynės Vilniuje 2012 metų kovo 11 dieną
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=07nMHRJYmmw
Kovo 11 -osios eitynės Vilniuje [2012-03-11]
http://www.youtube.com/watch?v=Yuq1tQG0lXY&feature=related
Kovo 11-osios eitynės, 2012
http://www.youtube.com/watch?v=R0Y1w3hKPh4
Kovo 11-osios eitynės (Katedros aikšė – Lukiškių aikštė, Vilnius), 2012
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=54Xn7OVxA04
Nacionalistų eitynės Vilniuje 2012 metų kovo 11 dieną
http://www.youtube.com/watch?v=2nlO3px6GcA&feature=related
Tautininkų eitynės Vilniuje
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=B3Gk_yay0KM
Wideo: Marian Paluszkiewicz
Wilno, 11 marca 2012 r.
Przemarsz litewskich nacjonalistów
Buržujau, o kodėl mano pateikti atsakymai į tavo klausimą nesimato? Ir nuorodos į eisenos video?
Žygeivi,
spam filtrai sulaikė dėl kelių komentarų iškart ir krūvos nuorodų. Visus grąžinau, atsiprašau už nepatogumus.
Užtenka pasižiūrėti į masę, buvusią prie Lukiškių aikštės – ten tikrai nebuvo 2500 :) Video neplanuoju žiūrėti ir skaičiuoti žmonių – neturiu tam laiko. Pasitikiu policijos pasakymu, jog eitynėse dalyvavo daugiau nei 1000:
1. Pats klausiau.
2. policijos komisariato viršininko Kęstučio Lančinsko teigimu, eisenos dalyvių buvo apie 1 tūkst.;
3. policijos duomenimis, eisenoje dalyvavo 800-900 žmonių, tačiau kartu su žiūrovais jų buvo iki 3 tūkstančių.
ir daug kitų šaltinių, girdėjusių ir teigusių maždaug tą patį.
Tautiškas jaunimas surengė Kovo 11-osios eitynes (nuotraukos)
http://www.alkas.lt
2012 03 11 17:51, : 03 12 d. 01:12 val.
http://alkas.lt/2012/03/11/tautiskas-jaunimas-surenge-kovo-11-osios-eitynes/
Ištrauka:
“14 val. prie Genocido aukų muziejaus, įsikūrusio buvusiuose KGB rūmuose, prasidėjo eitynių dalyvių mitingas.
Mitinge pasisakė Seimo narys, Tautininkų sąjungos pirmininkas Gintaras Songaila, Latvijos tautininkų lyderis ir Latvijos Saemos narys Imantas Paradniekas (Imants Parādnieks), Nepriklausomybės akto signataras Romualdas Ozolas, Centro partijos pirmininka Eugenijus Skrupskelis.
Tautininkų sąjungos pirmininkas G.Songaila išreiškė apgailestavimą, kad Lukiškių aikštėje iki šiol nėra Laisvės kovotojų atminimui skirto paminklo. Centro partijos pirmininkas E.Skupskelis perfrazuodamas eitynių šūkį „Lietuva – lietuviams“ pabrėžė, kad Lietuva yra vienintelė vieta pasaulyje kurioje mes lietuviai „galime kurti savo gyvenimą“. Mitingo pabaigoje visi sugiedojo tautinę giesmę.
Policijos duomenimis, eitynėse dalyvavo apie 2,5 tūkst. žmonių.
Eiseną rengė Lietuvių tautinio jaunimo sąjunga (LTJS) ir Lietuvių tautinis centras (LTC).
Vėliau nemaža dalis patriotinės eisenos dalyvių patraukė ant Tauro Kalno į klube „Propoganda“ rengiamą kasmetinį kovo 11-osios koncertą „Tėvynei“. Klubo VORAI MC VILNIUS kasmet rengiamas koncertas „Tėvynei“ – šiemet jau dvyliktas!”
Žygeivi,
remiesi naujienų kanalu, kuris, kaip suprantu, pats dalyvavo eitynėse kaip dalyviai :) Kažkaip šališka, ne? Nemanau, kad man, delfiui, 15min ir kitai žiniasklaidai policija melavo, o štai alkas.lt jau pasakė tiesą :)
O šiaip, tai viskas sueina, tik perfrazuotai. Kaip sakė policija, dalyvių apie tūkstantį, su visai žiūrovais gavosi apie tris. Tereikia perfrazuoti visus buvusius prospekte į dalyvius ir turėsi gražų skaičių.
Buržujaus kosmopolitiniai nusišnekėjimai, apmokėti sorošistų.
siemet gal bus reportazas? :)
Juliau,
ne, nebus, nusprendžiau “maištaujantiems paaugliams” dėmesio nebeskirti.
Vis tiek nieko naujo nepasakyčiau – iš neapykantos rengiamos eitynės, ir tiek. Tegu sau vyksta :)
Meluoji – net policija nerado prie ko prikibti, todėl ir tau nieko blogo rasti nepavyko.
Gero, juk, nemoki parašyti? :)
Pasiūlyti ką nors daryti kitaip, daryti geriau – irgi nemoki?
O gal rašai tik tada, kada Lietuvos priešai už lojimą ant Lietuvos apmoka? :)
Prisipažink – palengvink dūšią, pysariau. :)
Labas ar pritariate kad intymus santykiai baltųjų žmonių su nebaltaisiais arba mišrūnais yra nusikaltimas prieš Lietuvą ir visas Europos tautas .