Visų pirma apsidrausiu iš anksto ir pasakysiu: nors ir koks buržujus būčiau, bet degalų kainos man yra didelės ir labai nemalonios kaskart, kai reikia pildyti baką. Tačiau užuot puolęs kaip koks eilinis „anoniminis genijus“ dėl tokių kainų kaltinti valstybės ar net Kubiliaus, aš daug mieliau ieškau tikrosios priežasties. Ir tada jaučiuosi daug ramesnis, nes nors suprantu, kodėl tiek moku.
Kai beveik prieš mėnesį Užkalnis organizavo degalų pylimosi kontraakciją, taip prieštaraudamas klounų cirkui, organizuojančiam degalų nepylimo akcijas, aš p. Užkalnį labai stipriai palaikiau galvos linksėjimu. Bet taip tada nieko ir neparašiau, nes turėjau iš anksto užsipylęs pilną baką raketų kuro po du dvam, todėl neplanavau prisidėti prie jo kontraakcijos. Visgi parašyti proga atsirado, nes Finansų ministerija prieš porą savaičių išleido labai gerą lakonišką degalų kainų Europoje apžvalgą. Kad būtų paprasčiau, noriu jums pabrėžti tik kelis esminius punktus. Kad turėtumėte nors šiek tiek žinių ir nebeklajotumėte tamsoje, kurioje keli pikti ir smirdantys baubai šūkčioja nesąmones. O tiems, kas burbate, kad užsičiauptumėte arba eitumėte ieškoti kontrabandininkų ir gadintumėte variklį, nes kainos nemažės.
Pirma lentelė ir pirmas spjūvis burbėtojams ant Lietuvos: mažmeninė benzino ir dyzelino kaina ES, 2012 m. balandžio pabaigoje:
Esame 6 ir 4 iš 27 pagal pigumą! O degalai pigiausi tikrai ne tose šalyse, kuriose daugelis trokštų gyventi – Rumunija, Bulgarija. Taigi, faktai sako savo: kad ir kaip beburbėtume, bet, pasirodo, negyvename „blogiausiai iš visos Europos“. Aišku, amžinieji burbėtojai iškart suranda kitą argumentą: kitose šalyse procentaliai uždirbama daugiau. Bet tokiems galiu nebent pasiūlyti emigruoti į kokį Iraną – mažai uždirbi, užtat degalai praktiškai nieko nekainuoja. Kam gi reikia tų demokratinių laisvių, ramaus gyvenimo ir atviro interneto? Svarbiausia pigus benzas.
Antra lentelė ir pagrindinis spjūvis į veidą burbėtojams ant Lietuvos: benzino ir dyzelino kaina be mokesčių ES, 2012 m. balandžio pabaigoje:
Jeigu nesupratote, leiskite man maloniai jums paaiškinti, kodėl taip džiaugiuosi šiais duomenimis. Nes pagrindinis burbėtojų argumentas būna „Pažiūrėkite, kokius baisiai didelius mokesčius degalams uždėjo Vyriausybė“. Girdėdami šiuos nepasitenkinimus, patvoriniai populistai iš samagonu ir naftalinu smirdančios partijos TyT su Mazuroniu priešaky sugalvojo, kad reikia siūlyti įstatymo projektą, kuris sumažins mokesčius ir, tokiu būdu, degalų kainas. Pigus populizmas smirda, nes: Lietuva pagal benzino kainą be mokesčių – arti viduriuko (10 iš 27), o pagal dyzelio – 19. O pritaikius tuos „baisiuosius valdžios užkrautus mokesčius“, Lietuva pagal kainas nukrenta į 6 ir 4 vietas atitinkamai! Dėka Lietuvos vyriausybės supratingumo ir atsakingumo prieš piliečius, turėdami vieną brangesnių dyzelio kainų, su mokesčiais turime vieną pigiausių dyzelių Europos sąjungoje.
Tai štai ir mano minėtas, esminis šios ataskaitos punktas. Turime vienas mažiausių degalų kainų Europos sąjungoje tik dėl to, jog valdžia mokesčių nekelia. Degalų kaina be mokesčių nuo mūsų valdžios nepriklauso visiškai niekaip. Dėl jos eikite pykti ant arabų, ant JAV karinių veiksmų, keikite pilietinius pasipriešinimus rytuose, galų gale važiuokite piketuoti į Amsterdamą (iš ten, atrodo, perkame). Tik labai jūsų prašau, neberodykite savo siauro donkichotiško požiūrio čia, mano gražioje šalyje.
Nepagaunu lietuviško pigumo, lietuvaitis moka beveik 5 algapinigius, o britas 1,5…
Jei taip litais versim tai pas mumi išvis gerai gyvenasi ir elektra pigi ir butai(nuoma) papigiai.
Mariau,
tai pasakyk naftos prekybininkams, gal kiekvienai šaliai padarys kainas pagal jos atlyginimo vertę? Koks tikslas verslininkui tai daryti, jei degalai yra tokia pati prekė, kaip bet kas kitas? Arba įperki, arba ne.
Žmonių gaunamas atlyginimas ir degalų kainos yra absoliučiai skirtingi dalykai, kurie neturi būti lyginami tarpusavyje tik dėl to, kad išreiškiami ta pačia fizine forma. Jie susiję tiek pat, kiek Mersedeso kaina su tuo pačiu atlyginimu.
Buržujau, tai kad mokesčiai mažesni nei kitur, nereiškia, kad jie pas mus nėra per dideli.
Nepamiršk, kad kuras galėtų būti per pus pigesnis, jeigu valdžia nebūtų tokia gobši. O tai reikštų ir tai, kad bandelės būtų pigesnės, ir laikraščiai būtų pigesni ir tai reiškia, kad už tą pačią algą ne tik daugiau benzino, bet ir apskritai daugiau prekių ir paslaugų įsigytum.
Burzujau, dar tamsta pasidomek kaip apeidami istatymus musu tuli lietuvaiciai pilasi ta kura. Saziningai besipilantys burab ir burbes visa laika (nes jauciasi apgaudinejami), bet yra tokiu gudruoliu, kurie pilasi ant firmu ir ju yra ziauriai daug gatvese. Firmai nauda, kad eina viskas i veiklos sanaudas, o vieni (krastiniai) isipila be PVM…bet yra ir kiti, kurie pvz isnuomoja savo auto bendrovei ir gauna limita 200 Ltr savo reikmem (alia masinos nuvarymui i garaza ir parvarymui is jo)…is tu 200 jie susimoka nuo GPM (30 % proc. nuo kuro kainos) 15%…taigi isheina, kad uz 200 litru susimoka vos 20 Lt ir vazinejasi lyg soties (ir giminaicio firmai gerai ir zmogenui). Taip yra paaiskinamas masinu kiekio didejimas didmiesciuose….
Linai, matomai važinėji per dug išpuoselėtomis gatvėmis ir tavo senoliai nebeturi kur dėti per didelių pencijų? Kitaip negaliu paaiškinti tavo požiūrio apie mokesčių mažinimą.
Kažkas čia nesueina. visada pabrėžiama kad pas mus akcizas ženkliai didesnis negu ES reikalaujamas minimumas. bet va nifiga, pritaikom tą didelį akcizą ir pas mus jau degalai pigūs. kažkas ni to :) tai kokie akcizai pas kitus?
Na va, kai kas turi sveiko proto.
Visiems ūbaujantiems siūlau taip pat protestuoti prieš iš esmės tokias pat automobilių, komp.technikos, firminių drabužių ir šiaip kitų žaliavų kainas. Juk mūsų alga mažesnė!
Aš ir nesutinku su ta nuomone, kad britas ar vokietis tiek moka tai ir mes turim mokėti, kai tiesiog sumažinus akcizą iki minimumo nupirktume benziną žymiai pigiau, ir prekės atitinkamai pigiau – ir likusius pinigus galėtumėm investuoti į kitus dalykus – kad ir naujos auto pirkimui :)
Tada ir amerikonui paaiškink kad jis turi mokėti 2k brangiau nei dabar moka europa..
Savikaina iš naftininkų taip – nieko nepakeisi – bet akcizus tikrai galima reguliuoti atsižvelgiant į situaciją žmonių atlyginimų..
linasj,
kaip kiti ir minėjo, mokesčiai reikalingi mums visiems, kad nereikėtų lopyti gatvių plytgaliais. Ir pan. Kitų prekių kainos kistų minimaliai arba nekistų, nes 30ct degalų atpigimas prekių kainoms įtakos neduotų. Be to, kad ir kaip mažintume akcizą, bet degalinės tikrai nenuleis kainų tiek, jog labai skirtumėmės nuo aplinkinių šalių. Tai įrodė 2009 metų pabaigos mažintas akcizas dyzeliui, kai dyzelis turėjo atpigti 20 ar kiek ten, o atpigo tik iki 8 ct.
tomai,
logika sako, kad akcizai pas kitus – dideli. Taip pat ir kainos pas juos didelės. Mes, beje, turime MAŽIAUSIĄ akcizą Europoje dyzeliui. Kodėl kalbama apie “didelį” mūsų akcizą? Nes taip kalba tie patys populistai, kadangi yra galimybė tą akcizą dar mažinti. Kaip jau minėjau Linui, 2009 mažintas akcizas toli gražu neatnėšė reikšmingos naudos, todėl dabartinis sumažinimas iki minimumo būtų tik nuostolis.
sh,
sumažinus akcizą maksimaliai, degalai, pagal patirtį, atpigtų kokius 10ct. Kadangi pasaulyje naftos kainos kyla, po metų vėl turėtume tas pačias ir didesnes kainas. Tai apie kokį taupymą čia kalbame? Juk sutvarkytų kelių ir patogesnių miestų visi norime.
Tiesiog reikia pripažinti, kad degalai laisvalaikiui jau darosi prabangos preke. Tačiau jei neįperki prabangos prekės, gi nereiškia kad turi dabar viskas atpigti :)
Šaunus straipsnis.
Galiu dar pridėti priežastį (bent vieną iš priežasčių), kodėl kuro kainos _prieš_ mokesčius yra gana didelės: Lietuvoje šioje rinkoje (žaliavos) absoliuti monopolija. Turim vienintelį tiekėją – Mažeikių naftą, kuris apdairiai laiko kainas tokias, kad gautų maksimalų pelną, bet degalinėms neapsimokėtų vežtis kuro iš kitur. Štai ir viskas.
Sh:
Rinkos kaina nesiskirs nuo Latvijos, Lenkijos. Niekas nedraudžia iš ten atvažiuoti pirkti… Kaip ir mums nedraudžia ten pirkti.
Akcizo mokesčiai yra gana paprastai surenkami ir administruojami. Daug geriau, negu kiti mokesčiai.
JAV palaiko savo benzino kainas vidine gavyba (mes to negalime), dolerio kursu (naudojamas atsiskaitymuose už naftą) ir karine jėga.
Antanai ,
atsiprašau, komentaras buvo patekęs į spamą. Sutvarkiau. Norėjau pasiklausti paprasto klausimo: jei turėtum galimybę, ar piltumeisi tokį pigesnį kurą?
Kaip taisyklė, dauguma burbėtojų būna “sąžiningais”, kol jiems irgi neatsiranda galimybė užsipilti pigiau. Tada ir visi lozungai apie sąžiningumą dingsta, ir tyliau pasidaro.
pasididink fontą, ką? .)
Ok, pamėginsiu per savaitgalį. Man tie viduriai – žalios lankos :) Bet ne pirmas jau sakai.
Workaroundas mažiems šriftams yra kontrol plius arba kontrol ir ratukas aukštyn.
O dėl kainų – tai viskas teisingai, ir dėl mažų atlyginimų nelabai turėtų lietuviai skųstis, nes tai irgi yra ekonomikos variklis čia kol kas. Nėra pas mus rinkos struktūros dideliems atlyginimams;)
visu pirma pabreshiu, kad man +- dzin tos kainos shuoliai centai ten-centai atgal. neskaiciuoju, kiek kainuoja man nuvaziuoti iki palangos ir atgal, nors ir nesu turtuolis. visu antra, straipsnis be abejo teisingas, ir graziai logiskai sudeliotas. didele pagarba autoriui!
bet… VIS TIEK NESKANU! gi esme ne tame, ar Jonas kaltas del to, ar Antanas – rezultatas prastas. kodel?
1. Lietuvos ir kur kas geriau gyvenanciu saliu vartotojo kaina skiriasi l.minimaliai (aciu Dievui mums nereik daug vazineti kaip pvz vokietukui i darba po 50km)
2. Turedami Mazeikiu nafta ir GALEDAMI tureti gerus santykius su rusais (jei noretume ir tik ismestume is politikos bukagalvius “neva_patriotus”) turime vienas auksciausiu kainu neskaiciuojant mokesciu? wtf?!
griztu bumerangu i Burzuju – piktintis yra del ko. klausimas – kas del to kaltas? ar nebus kalta ta pati valdzia (tiksliau konkretus ju atstovai), tik kiek gudriau netiesiogiai pasislepe po lobistu apsiaustu? nes situacija trumpai kalbant – neadekvati. zinoma sunku nepamineti, jog dedu nemaza pliusa valdziai uz tai, kad ne itin varzo galimybes isigyti “kontrabandini” (o jis juk ne toks!) pigesni kura. kitaip tariant – jei tau to labai reikia, tu surasi galimybe pasilengvint gyvenima. o gal net ir uzsidirbti. skaiciavome prie gudu sienos dar pries Lukasenkos suvarzymus, jog dar kiek suzaidus su valiutu keitimais bei pasiimdamas kitu prekiu (cigaretes, alhoholis) ir budamas darbstus, gali uzdirbti tikrai neeiline alga. zinoma, ekonomika nuo to kencia, bet bent jau tiesiogine nauda nemazai daliai zmoniu tikrai tenka. bet velgi… tai tik pasekme is priezasties. gi jei nebutu sudetinga bendra situacija salyje (o del jos vis tiek pagrinde valdzia kalta) tai mums ir kuro kaina nerupetu. kaip ir kitos kainos, kurios BEJE irgi daug itakojamos to paties kuro (transportavimas gi matters!).
Reziume: patinka man straipsnis ir logika, bet tiesa vis tiek slypi kazkur anapus :)
Seniai gana aišku dėl naftos kainų, monoplijų, privalomųjų atsargų kaupimo, akcizų, PVM ir mažmeninių kainų. Belieka eilinį kartą atsidusti: manipuliuojant neišprusimu tiesiog nukreipiamas dėmesys nuo to, kad visgi reikia, kad stabiliai kiltų žmonių pajamos ir mažėtų šešėlinės ekonomikos dalis. Reikia sudarinėti sąlygas daugiau uždirbti didesnei masei visuomenės, o čia jau kitas – daaaaaaaug sunkesnis uždavinys, ne pagal pr. jėgas dabarties politikams. Gi matote, kokia impotencija dėl 100 lt. MMA padidinimo.
Deja, deja, daugelio visuomenes sluoksnių dėmesį nukreipia į tuos dalykus, kurių galimas max. reguliavimas duotų labai nedidelį, t.y. neesminį sumažėjimą. Ir tą sumažėjimą, bent jau dalį garantuotai pasiimtų degalų mažmenininkai. Bet prieš rinkimus kitaip nesitikėkime.
“kaip kiti ir minėjo, mokesčiai reikalingi mums visiems, kad nereikėtų lopyti gatvių plytgaliais. Ir pan. Kitų prekių kainos kistų minimaliai arba nekistų, nes 30ct degalų atpigimas prekių kainoms įtakos neduotų”
Iš kur tu trauki 30 centų? Šiuo metu pilantis benzino tiesiogiai sumoki daugiau 2,50 litų mokesčiams nuo kiekvieno litro ( t.y. daugiau nei 50%).
Mokesčių reikalingumo aš neginčysiu…. O tai, kad valdžia iššvaisto labai labai didelę dalį pinigų neefektyviai ir be reikalo, yra nenuginčijamas faktas.
Bukuciai, eikit pas teliku, kelioniu i siltus krastus, mobiliaku ir pan. Pardavikus ir aiskinkit kad prekes turi kainuoti per pus pigiau… kazi, spesit is pardavejo iseit kol is psichuskes neatvaziavo?.
Visa valstybės socialinė sistema ir biudžetinės įstaigos ant mokesčių laikosi, o čia kai kurie aiškina kad reikia šitą mokestį mažinti iki minimumo. Nu jo.
Jeigu jau mažinti kuriuos nors mokesčius, tai jau geriau gyventojų pajamų mokestį. Tokiu būdu mūsų darbo jėga taptų patrauklesnė.
linasj,
visų pirma, mokesčio dalis sudaro apie 48%, būkime tikslūs :)
Antra, 30 ct ištraukiau iš ten pat, iš kur traukia ir mano minėti populistai. Yra toks minimalus akcizas, kurį nustato ES. Žemiau jo nieko daryti negalime. Todėl jei dabar maksimaliai sumažintume akcizą iki leidžiamos ribos (kuris dyzeliui jau ir taip yra mažiausias ES), degalai galėtų atpigti daugiausiai 30 ct. Kaip rodo 2009 metų pabaigos patirtis, sumažinus akcizą kainos sumažėjimas buvo minimalus ir trumpalaikis.
O kad valdžia pašvaisto kairėn ir dešinėn, tai čia ne degalų kainų problema :) Čia mokesčių ir biudžeto valdymo problema, kuri su šio įrašo tema praktiškai nesusijusi.
Ar tikrai akcizas yra vienintelis mokestis, kurį moki? Apie PVM pamiršai? :)
O dėl įsipareigojimų… su ES visada galima derėtis.
Jeigu mokesčių reikalingumą bandai pripaišyti degalams, tai ir mokesčių švaistymą reikia į ten pat įpaišyti… :)
Linasj, o ka su PVM? PVM mokejai ir mokesi. Ir nereikia kliedeti kad PVM nuo akcizo blogai. PVM susimoki ne tik ant akcizo, bet netiesiogiai ir pirkdamas bet kuria preke, pvm susimoki nuo keliu mokescio, ir t.t.
Pagaliau broliai latviai mus pasivijo benzino kaina, o tai prieš gerus metus ar pora buvo skirtumas apie 50 ct. Kažkodėl to skirtumo man nieks nesiruošia gražinti, todėl galiu džiaugtis kaip tikras lietuvis – broliams latviams ir estams dabar tai pat brangu kaip ir mums. Manau, kad kainų suvienodėjimas rodo, kad Lietuvoje kaina siekia ribą (aš taip pat ne per seniausiai įsidėjau dujų įrangą).
Tai dar kartą AČIŪ kad man leido kelis metus mokėti už benziną brangiau nei aplinkinėse šalyse.
linasj,
kodėl degalamas turėtų būti mažinamas PVM? Tai nei kultūrinė prekė, nei svarbaus būtinumo prekė. Be degalų kiekvienas žmogus gali išgyventi, ir gan lengvai. Taigi, tai tik prekė. O visoms prekėms, nepriklausomai nuo jų vartotojų kiekio, gi PVM nemažinsi :) Man, pavyzdžiui, sūris žiauriai per brangus. Bet gi dėl to nemažins mokesčių sūrio produktams.
Dėl įsipareigojimų nesutinku – ir taip turim vienus mažiausių įsipareigojimų. Iš vienos pusės – gal jau užteks derėtis? Visgi ne turgus. Iš rimtesnės pusės – ir taip tampame ES outsaideriais, vos sugebame prisivyti jų reikalavimus ir varome vos ne kaip kokia Rumunija, kur gyventi yra tikrai daug blogiau, nei Lietuvoje. Ten irgi visi visko nemokamai nori, bet gal jau laikas pabusti iš nemokamų daiktų sapno? :)
Mindaugai,
2008 ar 2009 pildavau benziną po 2,6 Lt. Kas grąžins skirtumą pusei Europos, kurie pildavo po 3-4 Lt? Rusijoje dabar degalai apie 2,6 Lt ir kainuoja – tai vėlgi reikia skųstis dėl skirtumo? :) Man toks skundas atrodo visiškai nelogiškai. Jeigu kaimyno namas naujesnis ir jis dėl to moka pigiau už šildymą, kodėl man šildymo kainos senesniame name turėtų būti sumažintos?
Sutinku, kad lietuviai už kurą be mokesčių turi mokėti tiek pat kiek ir kitos ES šalys, bet kodėl lietuviai turi mokėti beveik tiek pat mokesčių už kurą, kaip ir kitos šalys, kai atlyginimai už darbą yra žymiai mažesni.
Keistas ir nepavykęs, buržujau, mėginimas argumentuoti. Visų pirma išsakysiu savo poziciją – mažinti akcizą kurui nevalia (dyzelinui jo apskritai sumažinti nėra įmanoma dėl ES reikalavimų). Bet iš Jūsų dėstomų argumentų įdomus ir svarus tik antrasis – tikrai įdomūs duomenys, leidžiantys kiekvienam padaryti išvadas be didesnių pastangų.
Tačiau pirmasis yra nieko nesakantis, nebent tai, kad tą kainą “dar yra kur didinti”. Ar atsakyta, kurios iš išvardintų šalių turi savo ar bent savo teritorijoje “benzino gamyklas”, ką turi Lietuva. Kokia yra rinka? Kaip diktuoja sąlygas didieji rinkos žaidėjai? Kas apskritai Lietuvis per padaras, kad neretam automobilis yra gyvenimo tikslas ir džiaugsmas. Geras būtų klausimas, kiek reikia minimaliais uždirbti, kad išlaikytum automobilį, tai yra, sugebėtum susimokėti ir kitus susijusius mokesčius, laiku praeitum TA, draudimas, einamasis remontas ir t.t., greičiausiai 30 proc. dabartinių vairuotojų turėtų persėsti į viešąjį transportą. Trumpai tariant, tai, kad nemokame daugiausiai dar nereiškia, kad mokame teisingą ar liberalios rinkos kainą. Ilgiau tariant, pagarba už nevarimą ant valdžios ten, kur nereikia varyti, kritika – už pusėtiną įrašą, kuriame 50 proc. argumentų, pavadinkime, skysti.
Jimmy >
o kas yra teisinga kaina??
Ir kodėl “benzino gamykla” šalies teritorijoje yra esminis faktorius?
treneri,
gal todėl, kad atlyginimas su degalų kainomis nekoreliuoja ir yra susiję tik tuo, jog už vieną perkama kita?
Jimmy,
labai džiugu, kad antrasis svarus – visas įrašas dėl jo ir buvo rašytas :)
O dėl tavo pasakymo, jog tiek ir tiek žmonių negali įpirkti degalų ir automobilio priežiūros – tai irgi skystokas argumentas. Aš niekaip nesuprantu, kodėl degalai turi būti išskirtinė prekė? Juk kiaušiniai irgi brangūs – tai ką dabar? Kino teatrai žiauriai brangūs – tai ką dabar? Tūlam lietuviui per brangūs degalai ir automobilio išlaikymas – tai neturėk automobilio! Automobilio išlaikymui tikrai daug nereikia, o važinėjant protingai ir ne kiekvienan kampan, kur nueiti gali, degalų sąnaudos nėra tokios baisios (kalbu iš patirties). Degalų kainos iš dangaus nenuleistos, visi matė, kad jos kyla ir kad tai vyksta visam pasaulyje – todėl nepavyks apsimesti durniais, jog čia “nežinojom, nepasiruošėm, neįperkam”.
Ir tai visiškai nėra skirtumo, ar turi saugyklas/gamyklas, ar rinka tokia ir anokia, absoliučiai nėra prasmės. Tai yra prekė, kurią žmonės perka arba neperka. Be jos išgyventi galima.
Ir dar pabaigai, manau argumentas, jog turime vienus pigiausių degalų, yra gan svarus. Ir nesvarbu, kiek jį dar galima mažinti. Bet turime vieną pigiausių ir tai yra faktas. O kad visose šalyse bus 5 litai, o vienoje – 3, to niekada nebus, ir tikiuosi neturiu aiškinti kodėl.
JAV už litrą šiuo metu žmonės moka apie 2.9 lito už litrą benzino. Štai tau ir Lietuvoj benzinas kone pigiausias.
linasj,
visų pirma čia kainos be jų PVM, tai pridėkime dar kelis procentus, kokius 8,tikslumo dėlei :)
Apie JAV čia kalbos nebuvo, bet galime pakalbėti :) Kaip kažkas komentaruose minėjo, JAV kainą palaiko dėl gavybos, dolerio kurso ir, bene svarbiausias (?) – kariniais veiksmais šalyse, kur nafta liejasi laisvai. Ar mes (ar kas nors iš Europos) tą galime?
Galime tuomet pakalbėti ir apie Iraną (ar dar kitas, bet neturiu žinių apie tai), kur kainos nežmoniškai mažos :)
Straipsnyje faktas ant fakto sudeliota kodel tos kuro kainos tokios ir vistiek atsiranda begalviu kurie bliauna kaip Lietuvoje blogai gyventi, kaip juos skriaudzia seimunai laikydami aukstas degalu kainas savo degalinese. Stai tokie zmones ir tempia musu visuomene zemyn :(
Džiugu, kad buržujus stengiasi įžvelgti, kad Lietuvoj nėra taip blogai, kaip visi kalba. Taip ir toliau :)
O dėl kuro… Na, brangsta jis. Ir tikrai ne vien dėl valdžios kaltės, kaip daugumai atrodo. Ne dėl visko kaltas Kubilius. Dėl kai ko, pavyzdžiui, rusai, ir Obamą apkaltintų :)
O aš kuo toliau, uo labiau svajoju apie elektromobilį. Ir ne kuro kainos čia kaltos – tiesiog norisi kažko tyliau dirbančio :)
Kroitus,
čia kaip tik tau: http://www.itworld.com/business/266994/audi-creates-sound-electric-car :)
O apie Tesla aš svajot pradėjau dar gūdžiais 2008 :) Tik ji man per daug sportinė – todėl džiaugiuosi, jog jau visi gamintojai testuojasi savo elektrinius auto.
“visų pirma čia kainos be jų PVM, tai pridėkime dar kelis procentus, kokius 8,tikslumo dėlei :)”
Jau buvau pridėjęs.
Lentpjūvi “Straipsnyje faktas ant fakto sudeliota kodel tos kuro kainos tokios ir vistiek atsiranda begalviu kurie bliauna kaip Lietuvoje blogai gyventi, kaip juos skriaudzia seimunai laikydami aukstas degalu kainas savo degalinese. Stai tokie zmones ir tempia musu visuomene zemyn :(”
Sudėliota tai, kad mokesčiai benzino kainą padidina labiau nei dvigubai. Jerigu tau atrodo, kad beprotiškas apmokestinimas yra labai teigiamas dalykas, tai puiku, bet niekas tos tavo visuomenės žemyn netempia.
Dėkui už lenteles, bet ką galėtų reikšti žodis “dędęnasi”? Atsiprašau, bet aš nelabai Balkanų ir tiurkų kalbose gaudaus:)
Neįžeidinėkite. Čia serbų kalba, kalnų dialektas.
Aaa; na bet panašiai į tą pusę.
Kiek žemiau gyvenančius girdėjau tokiais atvejais vartojant žodį “padidėja” (bet nežinau ar tai legalu).
Čia žinokite kažikoks tai kalbos nacių išmislas. Negali taip būti.
Reikia algas kelti. Problem? :D
Šituos grafikus studijuokit http://iq.lt/dienos-grafikas/minimali-alga-es-nuo-123-iki-1758-euru/
Reikia geriau dirbti. Problem?
Dvigubai geriau dirbsim – dvigubai daugiau padarysim – bus dvigubai mažiau darbo. Problem…
Samdysim robotus ir darbo visai nebebus! Complete all the work!