Tiksliau požiūris į valstybiniais klausimais aktyviai besireiškiančius, į politiką lendančius (ir įlindusius) krikščionis. Negalėčiau gi nemėgti jų visų, nes tai būtų absurdiška – netekčiau pusės draugų. Ačiū Katibai, kuri atrado kaži kokį įdomų skaitalą ir pacitavo puikią ištrauką iš jo:
„Netikintys europiečiai persekioja krikščionis veikiau kaip politinius priešus nei kaip religinius priešininkus; jie neapkenčia religijos veikiau kaip partinių pažiūrų, o ne kaip klaidingo tikėjimo, kunigą jie atstumia ne kaip Dievo atstovą, o kaip valdžios šalininką.“
Tai visiškai atitinka mano mintis. Tai visiškai paaiškina tą mano susierzinimą ir mano piktus įrašus, kai koks nors jau nusenęs monsinjoras ar koks save pervertinantis ir susireikšminęs ūmus krikščionis politikas pradeda pezėti visokias nesąmones apie religijos pirmumą prieš Konstituciją. Nors religijų mokymas ir pažiūros man šiek tiek ir sukelia nepiktą juoką, bet tai tėra smulkmena palyginus su pykčiu, kai krikščionys Lietuvoje kišasi į įstatymų leidybą ir valstybės valdymą.
O žinote, kas nuostabiausia? Kad ta citata parašyta 1865-1840 metais. Autorius – Alexis de Toqueville. Senobinės mintys visiškai atitinka šiuolaikines aktualijas.
Ei, nu – “kažkoks skaitalas” – čia gi fundamentalus darbas, vienas didžiausių visų laikų politikos mokslo šedevrų ;) Tokvilio “Apie demokratiją Amerikoje” yra privalomas skaitinys beveik visiems, studijuojantiems socialinius mokslus.
Ei, nu – čia gi tik toks išsireiškimas. Esu labai imliai susidomėjęs ir noriu paskaityti tokį veikalą :)
konservatyviausias dalykas šioje žemėje yra religija, ypač katalikų. Ji sau negali leisti svyruoti, arba kaip pasakytų vokietis – keine halben Sachen. Jie tiesiog laiko savo vadžias, kad ir tai tampa manija. Apisdairyk, nejau niekas taip aršiai negina savo įstikinimų? Be to, kas pasakė, kad religija negali kištis į politiką? Istorija moko, kad kištasi ir bus kišamasi (Dviejų kardų doktrina etc…) į politiką.
Laikai keičiasi, tikiuosi kuo toliau, tuo mažiau bus kišamasi į politiką. Nes religijos kišimąsi į politiką aš sulyginčiau su tuo, jei kiščiausi tarkim į lėktuvų gamybos procesą. Neturiu protelio ir žinių tokio vairo valdymui, tai ko ten kištis?
nu palyginimas tai toks visai ne į temą. tiktų tuo atveju jei mūsuose politikai būtų labai išsilavinę ir protingi žmonės, o pati politika ne būdas užsidirbt, o tik tyras valstybės valdymas. Kodėl monarchinėse valstybėse religija ir valdymas yra puikiai suderinti ir balansuoja?
Dar ir kaip į temą. Paskutiniu metu besikišantys į politiką ir bandantys religinėmis dogmomis paremti valstybės valdymą – beveik visi protelio politikai visiškai neturi. Ir apskritai atrodo, kad protelio neturi.
tikriausiai tu proto turi daugiau, tai eik ir padidink seimo IQ vidurkį. nes konstruktyviai tai čia nieko nepasakei.
Jo, pats suprantu, kad konstruktyviai nieko nepasakiau :) Taip jau yra šiandien.
O į seimą neplanuoju eit. Kažkaip.
net kaip riaušininkas? :D
Kaip riaušininkas tikrai ne :) Aš ten ir gero dalyko randu, ne tik blogo :)
tai pagaliau nuramink mano spėliones – kas tu? kairys, dešinys, centras? spėju liberalas. Jie dažniausiai suka suka suka ratus o į taikinį nepataiko.
Aš – pederalas. Niekas aš. Vieną kartą balsavau už liberalus, vieną kartą už konservus, dabar už TPP. Už komunistus tik nebalsuoju. Bet šiaip tai jo, tikriausiai į liberalus linkstu – tik kad mūsų Lietuvėlėj liberalai jau tokios politikos kekšės, kad net baisu… Kaip 12metės mergaitės senų diedų apsuptyje.
as tai manau kad jei neturi ko pasiulyti tai ir kritikuoti teises nelabai turi. Aciu pederane :D
Labai tipiška tipinio TPP elektorato nario šnekta.
„Nes religijos kišimąsi į politiką aš sulyginčiau su tuo, jei kiščiausi tarkim į lėktuvų gamybos procesą.“ Labai džiaugiuosi, jog nežadi eiti į Seimą. Nes ten reikia suprantančių, jog politika nėra technokratinis procesas.
Aš irgi džiaugiuosi, kad neinu į Seimą.
Nemažai TPP šnektų yra daug protingesnės už visų kitų Seimo narių šnekas.
Ir prie ko čia technokratinis procesas? Protingus žodžius naudojame? Aš kalbėjau apie religijos kišimąsi į politiką. Daug kam seime reiktų suprasti, kad politika nėra religija.
Ir kurios jau ten jų šnekos yra protingesnės už kitų Seimo narių?
Politika nėra techninis procesas, kaip bandai parodyti lygindamas ją su lėktuvų gamyba. Politika yra atrinkimas to, ko labiausiai reikia (čia, žinoma, tik vienas iš milijono galimų apibrėžimų). Ir tikrai nemažas skaičius žmonių gali šiame procese gali turėti nuomonę, į kurią atsižvelgti reikia, kunigai (o ir katalikai apskritai) – neabejotinai tarp jų. Politika nėra religija, bet gali tokia būti (pvz., komunizmas). Tačiau dabartiniai dvasininkai Lietuvoje to nesiekia, kad ir kaip tau ir tokiems kaip tu norėtųsi parodyti priešingai.
Technokratinis procesas čia yra prie to, jog iš tavo įsivaizdavimo (politika sudėtinga kaip lėktuvų gamyba, čia teisę spręsti (ir apskritai net nuomonę pareikšti… ohoho) turi tik kažkokie profesionalai ir panašiai) galima labai lengvai nuspėti, jog politiką įsivaizduoji tik kaip kažkokį keistą robotuką, kurio varžtelius suderinus viskas tobulai suksis. O turint šitokį vaizdinį galvoje labai lengva pamiršti socialinę realybę, kas politikams dažnai nutinka užsisedėjus prie skaičiavimų, kurias išmokas/mokesčius/atlyginimus karpyti, kuriuos didinti. Kaip Maldeikienė yra sakiusi, technokratiškumas pasireiškia tuomet, kai labai profesionaliai ir gerai vairuoji automobilį, tik važinėji juo per žmonių kūnus. Jei matai politiką kaip lėktuvo konstravimą, tai labai lengvai tave galima įtikinti, kad vieną ar kitą žmogų (ir jų grupę) galima paaukoti, kad lėktuvas skristų.
Kurioje vietoje aš lyginau politiką su lėktuvų gamyba? Reiktų atidžiau skaityti. Aš labai aiškiai išsireiškiau, kad kunigas, lendantis į politinius sprendimus, yra tokia pati balta varna politikoje, kokia būčiau aš, jei kiščiausi į lėktuvų gamybą. Ne politiką su lėktuvais lyginau, o kunigą su savimi situacijose, kurios mums nesuprantamos. Lietuvoje dar nemačiau nei vieno kunigo, kuris būtų politiškai korektiškas ir neutralus, todėl jiems Seime, komitetuose, savivaldybėse ir kitur vyriausybėje – ne vieta. Tokiuose vietose reikia logiškai ir protingai mąstančių žmonių, kurie yra ne tik nestabdantys progreso, bet ir nesuinteresuoti vien savo užpakalio gerove. Nes kai į vyriausybės sprendimus kišasi bažnytininkai, tai ir gaunasi, jog tam tikri žmonės netenka savo teisių, moterys negali pasirinkti kaip joms gyventi, nesusituokę žmonės jau yra nebe šeima, bet šlamštas, ir galų gale visai šaliai yra “primetama” viena religinė tiesa, kuriai šiukštu negalima prieštarauti. Pavadinčiau tai ne politika, o tokiu pačiu proto pisimu, kokiu užsiimu aš.
Kaip studijuojantis politikos mokslus, turėtum tai gerai suprasti. Ale, nors tau ir atrodo, jog jau esi labai pasikaustęs, bet pasikaustymas tikrai ateina ne su pirmu kursu. Ir mažiau klausyk Maldeikienės – atklausiau jos tris metus – ji net pati pripažįsta, kad nereikia klausyti jos visų plepalų ir kad pati dažnai klysta.
Teisus, aišku, esi dėl to pasikaustymo. Bet negi dabar jau net savo nuomonės negaliu pasakyti dėl to? Nežinau, kiek pačiam metų, bet turbūt dar nesi įkopęs į kokią ketvirtą ar penktą dešimtį. Lietuvos politinės sistemos dėstytojas mums bent porą kartų sakė, kad jei taip nutiktų, jog jauni pateksim į Seimą, tai per pirmą kadenciją reikia būti kaip pelei po šluota ir tik stebėti, stebėti, mokytis, mokytis, mokytis. O dar geriau taip daryti dvi kadencijas. Taigi, anot kai kurių vertinimų, ir pats nelabai gali čia dėstyti savo mintis, nes dar mažai ką supranti apie tikrąją politiką.:)
Pirmai pastraipai, aišku, nepritariu, bet labai tingiu čia ginčytis, vis tiek nebus jokių rezultatų veikiausiai.
Sorry, gali pasakyti savo nuomonę.
Man nėra tiek daug metų, kiek įsivaizduoji :) Tačiau iš tavo kalbos suprantu, jog labai įsivaizduoji, kad veržiuosi į Seimą ir norėčiau ten būti. Tikrai ne. Nežinau, kaip turėtų pasikeisti mano gyvenimas, kad eičiau į tą dramos ir tragikomedijos teatrą.
Martynai, “tylėti kaip pelei po šluota” ir “mokytis” iš visokių pekeliūnų tikrai būtų labai lietuviška.. didžiuojiesi, kad tau tokia pamoka atrodo vertinga?