Turiu ir aš vieną akmenuką į šią banalią ir pabodusią, visur nagrinėtą temą. Jau seniai esu girdėjęs, kad SEB – didelių klientų bankas, o Swedbank – mažų, paprastų mirtingųjų, kaip dauguma mūsų. Tai paskutinis įvykis tik patvirtino taisyklę.
Iš bankomato Maroke išsiėmėme pinigų ir abiejuose bankuose kažkodėl nuskaičiavo po dvigubą sumą. Pinigus grąžino. Kaip tai darė Swedbank:
Kiek nuskaičiavo, tiek ir grąžino. Spėju, kad savo kaštais padengė keitimo metu atsiradusį valiutos konvertavimo skirtumą ir, mylėdami savo brangų klientą, jam pilnai viską grąžino. Visam nesusipratimui išspręsti jiems prireikė 3-4 darbo dienų.
Kaip tai darė SEB:
Grąžinti sumai jiems prireikė 8 darbo dienų. Grąžino ne visą sumą – kaip gi bankas gali sau leisti iš savo kišenės padengti valiutos keitimo sąnaudas, kai klientas gi pats nevėkšla – nemoka išsiimti pinigų iš bankomato. Nepaisant to, kad grąžino nepilną sumą, dar ir nenorėjo grąžinti mokesčio už pinigų išėmimą. Parašiau pretenziją. Tik kelios dienos po pretenzijos mokestį grąžino. Bendra grąžinimo trukmė – 14 darbo dienų. Well done, SEB banke, well done…
REDAGUOJU (lapkričio 9 d.): hadrian komentaro dėka buvau priverstas pasidomėti giliau. Swedbank nepadengė konvertavimo kaštų iš savo kišenės, nes jų nebuvo. SEB – nenusuko. Spalio 17 d. krito Maroko valiutos kursas, todėl ir atsirado tas skirtumas, ko pasekoje po 11 dienų man buvo pervesta mažesnė suma. Taigi, nors SEB ir nekaltas dėl mažesnės grąžintos sumos, bet aptarnavimo mokestį vis tiek mėgino nusukti! Ir dar dirbo lėtokai – į kontekstą įtraukiant tai, kad iš Maroko jiems skambinau ir prašiau kreiptis į Maroko banką ir išspręsti problemą – bet nieko nebuvo padaryta. Tad kaltinimų neatsiimu :)
Ir taip aš tapau atsidavusiu Swedbank vartotoju. Nežinau, ar tie valiutos keitimo dydžiai priklauso nuo banko sutarčių, ar tai lemia visokie „povandeniniai reikalai“, ar dar kas nors, bet man tai ir neįdomu. Esu paprastas vartotojas ir mėgaujuosi, kai su manim elgiasi maloniai ir mane lepina. Ir labai nemėgstu, kai reikia rašyti pretenzijas dėl kelių litų atgavimo.
gal jau uzteks savo burzuaziskuma ir savo turtus demonstruoti? tauta valgyt neturi ko, o cia mat giriasi savo dviem banko saskaitom
Tiesa, sumas gal ir reikėjo užtušuot. Bet čia ne į temą :).
Dėl Swedbanko… Viskas tvarkoj, kol jie sotūs. Būna, kad iš vienos į kitą sąskaitą pinigus siunčiant tenka laukti kelias valandas (sąskaitos to paties vartotojo). Bet dažniausiai Swed->Swed suvaikšto minučių bėgyje. Įsineši pinigus ar persisiunti į sąskaitą ir bakst, nėra. Po kiek laiko atsiranda…
Pauliau, tik nereikia su tom sumom – čia metus taupyti atostoginiai :) Be sumų nesimatytų, kuo gi SEB man taip užkliuvo.
Labai džiaugiuosi panašiais įrašais – (pagrįstai) giriančiais / kritikuojančiais įvarių paslaugų tiekėjus – ypač kai tai daro didesnį tiražą turinčių svetainių savininkai. Turiu vieną klausimą:
3000MAD kursas 15d buvo 945lt
3000MAD kursas 25d buvo 940lt
kiekvienas bankas atitinkamai ir nuskaičiavo, taip?
seb lėšas gražino 26d – tos dienos kursu – 940Lt
swedbankas lėšas gražino 25d. – tos dienos kursu – 940Lt
ar teisingai?
panašu, dėl dvigubo nuskaičiavimo kaltas blogai suveikęs Marokietiškas ATM – vėliau tas pats ATM (atsakingas bankas) ir gražino neteisingai nuskaitytas lėšas – abiem atvejais tos dienos kursu
suprantu tą dalį, kur seb nesugražino mokesčio, tačiau dėl gražintos sumos, swedbankui tiesiog pasisekė su kursu, neįžvelgiu jokio papildomo “rūpesčio” lyginant su seb?
suprantama, kiekvienas bankas, jei nori, gali kompensuopti klientui visus jo patirtus nuostolius – net jei dėl to kaltas afrikos valstybės ATM – ir seb nusprendė nekompensuoti, akivaizdu – kas neakivaizdu, kas swedbankas pasielgė kitaip – ar būtų pasielgęs kitaip, jei nebūtų pasisekę su kursu (nes, panašu, abiem bankams brokuotas ATM sugražino tuos pačius per klaidą nuskaičiuotus 3000 MAD, o abu bankai tiesiog įskaitė tą sumą į pačio sąskaitą litais)
just saying :)
P.S. kartu būtų įdomu sužinoti, kuo paremti tie gandas “SEB bankas geresnis “stambiems” klientams” – jei kartais kas žino?
hadrian,
toks vienas faktas – skirtingos sumos gal todėl, jog imta iš skirtingų bankų ATM. Tai gal dėl to kursas skiriasi?
Gandas dėl stambių ir smulkių klientų – neparemtas, nes tai yra gandas :) Tiesiog vis iš vieno galo nugirsti, iš kito, mokesčiai, aptarnavimas, skaičiai ir pan.
Labiausiai mėgstu komentatorius, kurie priverčia mane pasidomėti plačiau :))
Taigi, hadrian, įžiebei gerą ugnį.
Iš SEB esu gavęs tokią žinutę, kurios turinio niekaip nesupratau, nors skaičiau tris kartus: Norime informuoti, kad atsiskaitant bet kuria VISA mokėjimo kortele, kurios sąskaitą tvarkoma litais euro zonos šalyse (kuriose galioja eurai) valiuta keičiama automatiškai pagal SEB banko nustatytą negrynųjų pinigų pardavimo kursą, kuris galioja lėšų nurašymo iš kortelės sąskaitos dieną. Kitose užsienio šalyse atsiskaitymo suma (užsienio valiuta) keičiama į eurus pagal VISA Europe nustatytą atsiskaitymo kursą, kuris galioja operacijos duomenų tvarkymo dieną, o eurai keičiami į litus pagal SEB banko nustatytą negrynųjų pinigų pardavimo kursą (kuris galioja lėšų nurašymo iš kortelės sąskaitos dieną), todėl litais suma grąžinta mažesnė. Dabar aš ją pagaliau pusiau suprantu!
Dar gi įsijungiu bankai.lt, pasityrinėju MAD kursą (http://www.bankai.lt/index.php?cid=879&id=65&tab=grafikas&lang=lt) ir matau, kad spalio 17 krito MAD kursas. Tas kritimas nuo 3000 MAD ir yra maždaug 5 LTL… :) Negrąžintas skirtumas!
Taigi, taip, tu visiškai teisus – negrąžintas skirtumas yra ne dėl kažkokių pirkimo-pardavimo kainų dydžių, o dėl to, kad krito kursas. Ar bankas turi pasirūpinti šiuo skirtumu, ar ne – atskira diskusija. Tik man įdomu vienas dalykas – ar normalu, kad tarpbankinė pirkimo ir pardavimo kaina yra ta pati?
Šiek tiek paredaguosiu įrašo tekstą, tačiau neatsiimu kaltinimų :) Ypač dėl 19 Lt mokesčio!
Mane SEB’as irgi buvo nuskriaudęs gal per mano pačios nežinojimą, bet, atsimenu, buvau labai pasipiktinus tuo metu, kai Olandijoj teko nusiimt juokingą sumą – gal 40 litų, ar panašiai, ir nusiėmimo mokestį panašų priskaičiavo, ir negrąžino. Tai maniau, kad taip ir turi būt šitam korumpuotam pasauly, tik papykau, ir tiek. O čia matai, pasirodo, da gali grąžint. Fakin.
Nu va, tai daba nuliūdinau tave :|
Užtenka pasinaudoti Lietuvoj abiejų bankomatais. Vis dar keikiuos, kad reikia naudoti SEB, o Swed.
O bet tačiau, skolingam būti geriau SEB :) Vietoj grasinančio Swed laiško, iš SEB paskambina malonaus balso mergaitė ir primena, kad PAMIRŠOTE sumokėti įmoką, kada galite tą padaryti. Ir visiškai nesiskundžia tiek atsakymu “rytoj” tiek “kitą mėnesį”.
na, perskaičius komentarus liko tik vienas neatsakytas klausimas:
– ar du kartus, iš to paties ATM iš skirtingų bankų skirtingų kortelių, po 3000 MAD buvo išgryninta on purpose padaryti eksperimentą ar tiesiog taip jau sutapo?
ovds,
ATM skirtingi (skirtingi bankai), išėmimo laikai skirtingi. Vienas buvo kelionės pradžioje, kitas – pabaigoje. Bankų kortelės irgi skirtingos, nes pirmojoje dėl apmokestinimo pritrūko pinigų, teko naudoti atsarginę :)
Tai bankai tavo rankomis uzsipirko uzsienio valiutos, o jos kainai kritus- tau grazino maziau? O jei butu kilus- butu grazine daugiau? Dristu suabejoti.
Geriau negu Forex :)
Geras pastebėjimas! Aš ir abejoju, kad būtų gražinę daugiau…
Yra be bankų dar ir tokios institucijos kaip kredito unijos (www.lku.lt), jų virš 50 veikia Lietuvoje, pinigų išėmimas bankomatuose nemokamas, mokesčių už internetinę bankininkystę nėra arba jie labai maži. MasterCard korteles išduoda nemokamai. Internetinėj bankininkystei tik valiutų trūksta atrodo.
O man Swedbankas visą mėnesį aiškinosi dėl mano apvogtos sąskaitos(kažkas interneto parduotuvę nuhakino su visais kortelės duomenim) ir tik tada gražino pinigus. Labiausiai sunervino kai aš vos ne verkdamas(daug pinigų nusuko) sėdėjau pas vieną iš tų konslutančių, o ji sako “taigi neįmanoma, kad kortelės duomenis pavogtų, neįmanoma!”. Norėjosi rėkt “tai ką aš bl pats per dieną į Madridą, Amsterdamą ir Londoną suskraidyt spėjau?!”. Paskui perėjau į SEB. Ten bobučių mažiau :)
burzujau, o prie ko cia bankai ir konvertacija? gi aiskiai parasyta EUR>LTL konvertuoja lokalus bankas, visa kita VISA ar Mastercard darbas, bankas pasiima tik mokesti uz cash’o ismokejima. kursus gali paziureti https://www.mastercard.com/global/currencyconversion/index.html
http://www.visaeurope.com/en/cardholders/exchange_rates.aspx
Gaila, kad tik dabar mačiau įrašą, bet įsiterpsiu.
Kaip ir buvo rašyta, mažesnę sumą SEB grąžino dėl MAD kurso svyravimo. Jeigu kursas būtų judėjęs priešinga kryptimi, būtumei atgavęs didesnę sumą.
Šiek tiek gaila, kad užtušavai rezervacijos kodus – bet kaip suprantu abiejose dvigubose operacijose yra tas pas kodas. Vien tai bankui turėtų rodyti, kad rezervacija dviguba. Kaip suprantu šiuo atveju, kurį laiką rezervuota dviguba suma, o vėliau iš Maroko banko atėjo nurodymas du kartus nurašyti ir vieną kartą grąžinti. Tą Swedbank ir padarė. SEB turbūt nusprendė taip lengvai pinigų neatiduoti ir pasigilinti.
Kiek aš asmeniškai susidūriau, tai gana dažnas atvejis išimant pinigus šalyse su “minkšta valiuta”. Tiesa Brazilijoje buvo kiek kitaip, man išėmus pinigus Brazilijos bankas atsiuntė nurodymą rezervuoti mano išimtą sumą doleriais (!) (turbūt baiminantis realo devalvacijos), o vėliau jau nurašyti suma nuo sąskaitos atsiuntė braziliškais pinigais. O ta rezervacija doleriais taip ir liko kaboti. Po dviejų ar trijų savaičių Swedbank ją tiesiog panaikino (jau nepamenu ar su mano įsikišimu ar be jo).
Man taip pat nemažai tenka turėtu reikalų su pinigų grąžinimu į kortelę (refund), todėl tiek gerų žodžių Swedbank negaliu pasakyti, nes sumokėjus 100 eurų nuo kortelės nurašo 346,10 Lt (pagal eurų pardavimo kursą), o tuo pačius 100 eurų grąžinus įskaito 344,50 Lt (pagal eurų supirkimo kursą). Jeigu nori, kad grąžintų skirtumą, tenka rašyti prašymą. Dėl kelių centų nerašau, bet esant didelei sumai, tenka. Tačiau tiek tavo, tiek šiuo 100 eurų atveju bankas nuotolio praktiškai neturi, nes bankas moka bendrai su kortelių apskaitos sistemomis atsiskaito tik pagal skirtumą – tai yra jeigu aš užsienyje išsimu 1000 eurų, ir mano banke užsienietis išsiima 1000 eurų (arba aš gaunu 1000 eurų refundą), tai mano bankas nei moka niekam, nei kauna pinigų. Tik refundo atveju nuo manęs nurašo 3461 Lt, o man grąžina 3445 Lt – 16 Lt beveik už nieką (taip, bankas turi išlaidų aptarnaudamas sistemas bla bla bla)
Mindauqai,
kaip bebūtų, operacijų kodai skiriasi. Abiejuose bankuose. Kodėl – negaliu paaiškinti :)
Kaip ten bebūtų, tai SEB 100 proc. geresnis nei SWED :)
Lyginat drambli su raganosiu. Abu jie dideli ir mazi klientai jiems nerupi. Nesuprantu ka tame Swedbanke zmones paliko? Banko skyriuose pastoviai pensininku ir liudnu zmogeliu eiles, didele biurokratija. Buvau kaip verslo klientas su nedidele imone, tai niekam ten neidomus – kazko nori, rasyk prasyma, isnagrinesim per 30 d. Prasai kredito limito – tik su NT uzstatu, kitu variantu net nesvarsto. Ikainiai – banko valdybos patvirtinti ir kaip siena nepajudinami. Swdbank klientas buvom ~3 metus, imones apyvarta ~5 mln ir neturejom net savo vadybininko paskirto….
O vat nuejus i nedideli banka – visai kitas reikalas. Pasirodo ir imone nebeatrodo tokia maza, kredito limita – tvarkingiems klientams prasom, uzteks laidavimo, apsieisim be uzstato. Ikainiai – viskas derinama, nuolaidos iki 75% jeigu sugebi issidereti. Daug valiutos keiciat? – prasom kursas zymiai geresnis.
Nebukit vedami bandos jausmo. Dideli bankai – dideliems klientams, arba tiems kuriems dzin. Mazi bankai – maziems klientams.
Neringa,
gal nors vieną argumentą? :)
Arnai,
visiška tiesa – maži bankai ir kredito unijos myli klientą. Aišku, pas juos patikimumo mažiau, man pvz būtų nedrąsu laikyti dideles sumas mažame banke.
Na, del patikimumo galbut tas liecia lietuviskus bankus, kredito unijas.
Bet juk yra uzsienio banku filialai tokie kaip Danske, Unicredit, DNb Nord. Jie mazi lietuvoj, bet dideli pasaulyje. Jeigu filialas, kaip pvz Danske, tai pas ji indeliai apdrausti pagal Danijos istatymus, bent keleta kart didesne suma.
Jiems reikalingi klientai, jie noriai derasi. O pas didziuosius dabar isdalintu paskolu atsiemimo faze. Be to mazi bankai vertina kliento lojaluma – o dideliam nei silta nei salta, jei tu issikraustysi su savo saskaita kitur.
Šiandien nutiko verslo klientui (įmonė). 3dienį iš SEB padarė pavedimą į Swedbank. Šiandien (5dienį) vakare pinigų pas gavėją dar nėra. Siuntėjas skambina į SEB ir jam pasako, kad pinigai įkris tik 1dienį. Klausia “kodėl?”, atsako “aš jums nesiruošiu aiškinti detalių, aš tik konstatuoju faktą”. Tai nežinau ar tai jau toks geras bankas ir verslui…
Jei vietinis pavedimas užtrunka ilgiau nei tarptautinis, tai manau kad eina jie velniop…
Tik nereikia su tomis unijomis. Kai kurios jų yra tiesiog dėl to, kad kai kuriems veikėjams reikia išplauti iš valstybės išgrobstytus pinigus. Kai kurios net dvigubą buhalteriją turi…
Arnai,
Swedbank pagrindinis privalumas yra tas, kad jos sąskaitas turi daug žmonių ir todėl realybėje daug kam pervesti ar gauti iš kažko pavedimą gali per kelias minutes, o kartais tai gyvybiškai svarbu. Taip pat moderniausias Internetinis bankas, net užsienyje dideliuose bankuose pirkiniai pasirodo po kelių dienų, o čia tuoj pat.
Turiu asmeninių pavyzdžių, kad jei turi daugiau pinigų (ne kosmosą, bet tiesiog padorų atlyginimą, taupai), tai jie net privatiems žmonėms paskiria vadybininką. Ką jau kalbėti apie įmonę – mes tavo minėtos apyvartos nedarom, tačiau iš Swedbank patys skambinėja kviečia į susitikimus, pasiūlė ir valiutų kursus gerus ir planą kaip sumažinti mokėjimų įkainius. Galų gale su auksine Visa nereikia niekada eilėse laukti. Tikrai turiu tik teigiamą patirtį su Swedbank, o prieš tai DnB NORD ir SEB buvo tikrų tikriausia frustracija.
Einam visi į Snorą!
na bužujau apgavai: nuėjau į Snorą su indėliu – nepriėmė… :(
O dėl to kad kodai skiriasi, labai keista labai. Nes reiškia, kad ir PIN kodas buvo įvestas du kartus…
Bet reiks turėti omeny, nes pats planuoju kelioms savaitėms į tą kraštą.
Ten su bankomatais sudėtinga – reikia pasirinkti kažkokia opcijas, iš kokios sąskaitos nori imti pinigus ar pan. Manau, kad ten susiparinimas ir įvyko. Pamenu tik tiek, kad aparatas kokias 2 minutes galvodavo, o tada išspjaudavo kortelę nieko nepasakęs. Tai sėkmės :)
Sveiki,
Ar galetumete daugiau pateikti vertingu pastebejimu is banko vartotojaus poziciju? Tikiu, kad turite kuo pasidalinti ir siais metais.
Sveiki,
neturiu daugiau pastebėjimų.
Sveiki, naudoju SEB banko kortele, zodziu i banka idejau 100lt, ir norejau siandien nusiimt litu ir ziuriu liko tik 30lt. Tai norejau paklaust kodel man tiek daug nuskaite? :(
Manau todėl, kad nifiga nesugebate naudotis internetu, taigi ir bankomatais :(
Man irgi SEB geriau, kiek teko reikalų turėt, tiek neapvylė, bet subjektyvus čia reikalas, vieniem pasiseka, kitiem ne..