Šį paveiksliuką skiriu mūsų mylimiems genijams Seimo rūmuose, kurie tikriausiai mano, jog matuoti metrą litrais arba hektarą skaidyti kilogramais yra visiškai normalu ir logiška.
Nesuprantantiems konteksto paminėsiu, jog matuoti „prabangą“ variklio galingumu, jachtos metrais arba orlaivio kilogramais yra lygiai tas pats, kas vertinti žmogų pagal jo pimpalo ilgį. Tai štai tokio lygio, mano kuklia nuomone, yra šio įstatymo projektas ir jo rangovų mąstymas.
P.S.: šiaip čia nieko pikto, nes tikriausiai gyvenime niekada neturėsiu tiek degalų ryjančio automobilio. Tiesiog vėl pasigendu elementarios logikos valstybės valdyme.
Senesniems nei 10m. automobiliams prabangos mokestis netaikomas.
Na, matai, visa europa smarkiai atsizvelgia ir i galia, ir i tarsa, todel ten, 5k euro uzkalantis zmogas vazineja su visokiais focus’ais, 308 peugeot’ais ir panasiais, nedideliais, taupiais, neypac galingais automobiliukais.
o pas mus varguoliai su 1500lt atlyginimu, nori tureti BMW7, audi a8 ir panasius. ir piltis po 20 ltr kuro – piniguturi, o o vat mokesciui – jau nebe…
ir is vis, masina iki 150kw (tai 200 AG) jau nebevalytuvas……
Nors siaip manau viskas susives i emisijas ant galo…
anuprai,
rimtai senesniems nei 10 metų mokestis netaikomas? Tuomet nors tokia sveiko proto viltis!
yessuz,
tai tokį apmokestinimą nors pavadintų ekologijos mokesčiu. Nes tai būtų kažkiek logiškiau – terši orą, valgai daug litrų, tai ir mokėk “nuo to”. O “nuo ko” mokama šį kartą, tai tik kalėdų senis galėtų paaiškinti. Nes degalų rijimą vadinti prabanga visiškai nepagrįsta :)
Aš tik noriu pastebėti, kad įdomiau yra indėliai. Jei per metus palūkanų surinksi 200 litų – prabanga. Say what???
Apolominai,
Tai yra pajamos, vienokiu ar kitokiu būdu. Normalu, jog pajamos yra apmokęstinamos? Tokio mokesčio Europoje nebuvo tik Lietuvoje ir Kipre. Welcome to the club!
apolominai, na, 200 litu palukanu – tai nuo 12.000 indelio.
o cia – ne prabanga? :D
Motociklams iš viso absurdiškai padaryta… nuo 50 kw žada apmokestinti, o tokio galingumo – daugybė nebrangių motociklų, daugiausia – skirtų miestui. nesąmonė visiška. jei automobilis su 150 kw jau yra kažkas (na, pripažinkim, tikrai ne kiekvienas auto tiek turi), tai motociklui tokia galia – įprasta… visiški dundukai ten sėdi seime, atims paskutinį džiaugsmą :(
Iš esmės, jeigu gali sau leist mokėti už degalus tokiomis kainomis, tai reiškia esi turčius… ar ne? Ar varguoliai netaupo degalų? Ir taip visą atlyginimą jiems išleidžia, gal tegul pataupo nusipirkdami fiat panda?
mocas iš vis nebūtinas dalykas, mocus perka tik mėgėjai, o auto ir tam, ne tik.
Na tas 12 tūkst sutaupyt per metus yra juoko darbas. Net ir patys bankininkai rekomenduoji sąskaitoje nuolat turėti pinigų, kurie atstotų bent 3 mėn atlyginimą 9na gerai, čia keliais tūkstančiais daugiau). Tačiau mano manymu suma yra nelogiška.
Bet jau tame straipsnyje, į kurį įdėta nuoroda, nekalbama apie automobilio amžių, o kalbame apie registruotus per 10 metų laikotarpį. Tai gaunasi, kad jei prieš 9 metus pirkai ir įregistravai 20 metų senumo “žvėrį”, teks susimokėti. O va jei pirkai nuliova džipą su 200 AG (150 kW yra 204 AG) variklių už 170 tūkst. LT, tai jau ne prabanga ir nieko mokėti nereikės :)
man tai si ideja yra visiskai logiska, jei gali negali moketi uz degalus, kam pirkti galinga automobili :)
o jei galingas, kad ir senas, automobilis tikrai reikalingas darbui? pvz. kokiam židinistui reikia talpaus ir galingo universalo ar mikriuko kroviniams vežiot… nepanašu į prabangą. Beliek apleist savo versliuką ir drožt į darbo biržą :)
Bet kokie svarstymai apie automobilių mokesčio diferenciaciją pasmerkti kritikai. Jei apmokestinsim tik senus automobilius (ekologijos skatinimas, autoparko naujinimas ir šiaip mašinų skaičiaus mažinimą), tokia idėja bus įvertinta kaip socialiai žiauri. Jei apmokestinsim tik naujus automobilius (kurie neretai ir brangūs, ir galingi), ir tai pavadinsim “prabangos mokesčiu” – nejučiom tapsim kovotojais prieš ekologiją, autoparko naujinimą, pūsim prieš Europos vėjus. Kiti kriterijai (pvz. galingumas) pavieniui yra silpnoki, ir palieka nemažai spragų, kurios taip ir laukia galimybės praktikoj pavirsti akivaizdžiai juokingais atvejais, kuomet prabangesniu teisiškai bus laikomas vienas automobilis, o finansine prasme – kitas (apie tai daugiau pasisakė ir gal pasisakys kiti). Prie to dar pridėkim dar visą puokštę problemų: kriterijus “tai nuo kada jau senas”, įtarimus gamintojų protegavimu, galingų automobilių savininkų argumentus (“daug ryja, tai daugiau ir akcizų nuo kiekvieno litro sumoku”), regioninių skirtumų ignoravimu (vienokie yra automobilio poreikis ir viešojo transporto būklė kai kalbam apie miestą, kitokie – tolimam užmiestyje (soduose), dar kitokie – kaimo vietovėje; kitokios ir gyventojų pajamos). Šitas mokestis primena siūlų kamuolį pasimetusiu galu, nuo kurio galėtum pradėt; arba širšių lizdą, kurio ramiai nenuimsi. Nors reikia pripažinti, kad mintis įpakuoti jį tarp kitų erzelį keliančių mokesčių (NT, indėliai) ir šiaip didžiules visuomenės grupes dar labiau gąsdinančių finansinių klausimų (pensijos, PVM, “Snoras”), visai gudri, gal ir praslys.
yessuz
“o pas mus varguoliai su 1500lt atlyginimu, nori tureti BMW7, audi a8 ir panasius. ir piltis po 20 ltr kuro – piniguturi, o o vat mokesciui – jau nebe…”
Kiek teko girdėti iš keleto degalinėse dirbusių pažįstamų, kaip dar ir kuriu pinigų neturi. Koks save gerbiantis ir sau tikrai galintis leisti kaskart pilsis 2-3 litrus kuro? Apie sportinius kupe su 2.7 l varikliu ir dujų įrangą jau net nekalbėsiu…
Šiaip ar taip, manau, kad labai neblogas mokestis. Nori vaidinti poną – mokėk. Nėr čia ko pacanalėliams su savo BMW žudyt nekaltus žmones.
O jei rimčiau, tai aš jau kažkuriam bloge komentaruose esu rašęs ir kitą idėją, deja, kol kas tik mano sugalvotą, o ne oficialiosios valdžios. Tai mokestis už kiekvieną papildomą automobilį tam pačiam bute registruotiems. Paaiškinsiu plačiau.
Labai didelis galvos skausmas tiek gyventojams (ypač jiems), tiek savivaldybėms yra pilni automobilių kiemai. Na tai nėra ko norėt, kad vieni neranda net kur vienintelės turimos mašinos pasistatyti, kai kiti tiek sau tiek savo mažametėm (šiuo atveju t.y. vos ~18 metų sulaukusiems (-ioms) “vairuotuojams” (-oms)) atžalom priperka visokių geldų, ir grūda paskui ant pievų, vaikų žaidimų aikštelių ir pan.
Mano pasiūlymas čia būtų toks: 1 arba blogiausiu atveju 2 (blogiausiu) automobiliai viename bute registruotiems gyventojams. Nori daugiau – mokėk. Ir ne kukliai. O 1000 – 2000 litų per metus (irgi mažiausiai). Arba kraustykis, gyvenk ant “savo užpakalio”, ir tada turėk savo automobilį be mokesčių. Išpindėjimas turi kainuoti. Ir daug. Nes tikrai jau nusivažiuota toli. Nedaug jau skiriamės nuo stereotipinio “amerikono”, tuoj reiks juostas nupiešti tarp parduotuvių lentynų, nes ir taip daug kas jau subinės nesugeba pavilkti kokio suknisto pieno pakelio nusipirkti, nors parduotuvė už 200 metrų, ir tikrai ne kasdien siaučia liūtis ar pūga.
P.S. Individualių namų neminėjau, nes jei žmonės laiko automobilius savo kieme, tai lai turi nors ir 15. Jei ne, tada analogiškas mokestis turėtų galioti.
Naujiena, buržujus ir kliackas, vienas ir tas pats?
O dėl mokesčių… Mane irgi labiau domina indėlių palūkanų mokesčiai. Negi saijmūnai nesupranta, kad taip užverš kilpą bankams? na kam tada laikyti banke ir rizikuoti snoriškom istorijom, jei mizerį gausi? Pirksim kojines, chebra ar ne?
I tema – http://www.verslobanga.lt/lt/spaudai.full/4ee281ebddf16
matelislt, kodėl naujiena? :))
kitaip nei kažkas rašė, motociklas kaip tik yra labai geras dalykas, ypač motoroleris. Užima nedaug vietos, vartoja mažai kuro. Tokia transporto priemonė turėtų būti skatinama.
burzujau, manau neteisingai piktiniesi.
Akivaizdu, kad:
3l automobilis – prabanga (reikia daug pilti)
senas automobilis – prabanga (reikia daznai taisyti).
Protingesnis zmogus verciau nusipirks 4 metu senumo 1.2l masinyte, arba prades naudotis puikiuoju public transportu. Tokius grabus kaip nuotraukoje senai laikas laidoti, mastant tiek is saugumo, tiek is ekonomines puses.
Idomiu minchiu yra cia:
“Šiame Lietuvos ekonomikos vystymosi etape mažiausia žalos būtų įvedant turto mokestį – apmokestinant lengvuosius automobilius. Tai vienas efektyviausių ir teisingiausių mokesčių. Jo sunku išvengti, apmokestinamos ir nelegaliai gaunamos pajamos, administravimas beveik nieko nekainuotų, o didžiausia našta tektų ne socialiai remtiniems, o labiau pasiturintiems ir prabangesnius automobilius turintiems gyventojams. Šis mokestis ne tik verčia atsakingiau žiūrėti į aplinkosaugą, bei apmokestina labiau prabangą, nei būtinybę, bet ir turi kitą svarbią savybę. Padidinus PVM, vienodai pabrangtų ir Lietuvoje, ir užsienyje gaminama produkcija. Kadangi Lietuvoje automobiliai negaminami, apmokestinama būtų tik užsienio gamintojų produkcija. Automobilio mokestis leistų surinkti 200-300 milijonus litų papildomų pajamų ir išvengti PVM didinimo 1 procentu. ”
copy/paste is http://racas.lt/dar-apie-2012-metu-biudzeta-specialisto-zvilgsnis/
bet gi problema slypi ne mokesčiuose.. o bloguose nesąžininguose žmonėse