Naaaaaisssss! Vakar policija nežymėtu automobiliu Ukmergės gatvėje fotografavo autobusams skirta juosta važiuojančius erelius. Nors, kaip žinia, ereliai dažnai būna ir apsimetėliai gaidžiai :) Taigi, valanda darbo – 600 pažeidėjų. Baudos nuo 20 iki 100 litų.
Naaaaaissss! Net smagu. Net atpirko liūdesį dėl policijos darbo, kai praeitą savaitę paskambinom dėl gaidelio, pasistačiusio automobilį ant perėjos prie Mindaugo maximos – policija atvažiavo, pažiūrėjo ir nuvažiavo. Buvo pikta. Bet dabar nuotaika vėl pataisyta!
Pasiteisinimų komentaruose mačiau visokių – neįleido į antrą juostą išsukant iš šalutinio kelio, per kamštį niekaip neprasisprausi. Nesąmonė visi tie pasiteisinimai – ne vieną kartą teko stovėti kelias minutes, kol pagaliau atsirado tarpelis ar kažkas praleido. Ir nenumiriau.
Dabar tik norėtųsi, kad policija neapleistų šios atrakcijos ir pradėtų erelius gaudyti visur. Pavyzdžiui, tas pats Gedimino prospektas, kuriame visi kerta ištisinę juostą, skiriančią dviračių taką. Narbuto-Geležinio vilko žiedas, kai iš Narbuto visi per stotelę ir A juostą lekia iki žiedo. L. Giros-Ateities sankryža, kur ereliai važiuoja tiesiai iš tik sukimo dešinėn juostos. Sankryža prie „Mandarino“, kur ereliai didžiuliu greičiu suka iš vidurinės juostos į kairę, nors galima tik iš paskutinės. Nepamirškime ir šimtų ar net tūkstančių kasdien ne pagal taisykles pastatomų automobilių. Galėčiau vardinti ir vardinti. Bet manau su laiku ereliai bus pamokyti ir po truputį, po truputį jų apmažės.
Be viso to dar galėtų didžiosiose sankryžose įrengti jutiklius – pervažiuoji STOP juostą ir iškart nupyškina. Tai išauklėtų durnelius, kurie mėgsta užlįsti tiesiai ant perėjos!
Na ir dar paskaičiuokim – 600 pažeidėjų per valandą = tarkim 60 000 lietuvaičių! Trys-keturios darbo valandos per dieną – virš 200 000 litų! O jei dar dirba keli ekipažai… Pirmosiomis savaitėmis galima surinkti kasdien po pusę milijono litų! Nesveiki pinigai.
Niekad nesuvoksiu, kodėl taip nedaroma dažniau. Ir pinigų kalnai, ir normalūs vairuotojai patenkinti – erelių mažiau, ir šiokia tokia tvarka keliuose. Visapusiška gerovė – tai kur žiūri valdininkai, jei iki šiol tai nedaroma pilnu pajėgumu??
P.S.: visada mane kankins retorinis klausimas: kodėl dažniausiai erelių vairuojami automobiliai yra nauji arba (pra)brangūs automobiliai? „Turiu daugiau pinigų, todėl esu viršesnis“ ar šiaip nepilnavertiškumo kompleksas? :)
atsakymas į paskutinį klausimą:
kad žmogus “uždirbtum” (čia gal labiau tiktų “pasidaytum”) litų (už kuriuos prisiperki nuliovų mersų) neužtenka būti geru darbuotoju. reikia būti naglam, greitam, nebijančiam rizikuoti bei pažeisti įstatymus ir orientuotam į tikslą (o ne gražų procesą).
šitos savybės ir atsiskleidžia vairuojant ;)
http://www.delfi.lt/news/economy/automoto/article.php?id=21899603 čia rašo apie post scriptum pastraipoje iškeltą klausimą.
Oi, Mykolai. (Atleisk, kad vadinu tikru vardu, kurio tu nesi čia viešai užsirašęs – neslėpsiu, man nemalonus tavo pasirinktasis, alergizuojantis, nenatūralus.)
Jau elgiuosi įžūlokai tavo erdvėje. Suprantu, bet kitaip man joje neišeina. Vos tyliai nusistebiu, kad keli tavo įrašai nesuerzino, užpostini tokį kaip šis. Taip, mane erzina tavo požiūris į daugelį svarbių dalykų, bet būtų įdomu kalbėtis. Ne tiek įdomu, kiek reikia, ir ne tiek kalbėtis, kiek ginčytis. Su mažiausiu įmanomu kiekiu pykčio. Tai tęsiam? Ar verčiau… laiškais kaip nors :]?
Domantai, gal ir nieko pastebėjimas :)
lolai, brangių automobilių vergai ne tik lietuviai, o praktiškai pusė pasaulio.
209, aišku tęsiam. kaip dažnai kartoju – geriau ir bloga reakcija, negu jokios. o be reakcijų, įvairių, būtų tikrai nuobodu, net nebūtų tikslo rašyti :) p.s.: vardo neslepiu, tik niekaip “about” skilties nepasidarau. o buržujus – pseudonimas.
Ale nuotrauka tai ne prie straipsnio… :)
turiu nuvilti. per metus nufotkinama apie13 tukst. pazeideju, dar nezinia kiek atsiuncia patys pilieciai su uzfiksuotais pazeidimais. Policija kasmet speja nubausti vos 4-6tukst. pazeideju.
Vakar irgi skaičiau šitą straipsnį, brūkštelėjau kelias mintis. :)
Iš tiesų iniciatyva puiki, ir jei ir toliau darys tokius reidus nepažymėtomis mašinomis ir civiliais drabužiais, galime laukti žymių įplaukų į valstybės biudžetą.
Nežinau, gal čia Vilniui ereliai brangias mašinas įpirkę, bet Klaipėdoj (tuoj prasidės jų sezonas, prisikrovus mergų važiuot prie jūros – tas kelias vakarais būtų aukso gysla policininkam) ereliai važinėja min 10 metų senumo “bolidais”. Kuriuose tūkstantis kitas suinvestuota į “tiurlingą”, o mašinų techninė būklė apgailėtina.
Iš vis pastebėjau, kad su brangiom (bet ne pižoniškom) mašinom važinėja jau pakankamai padorūs, kultūringi vairuotojai. Natūralu – nebe Gariūnų laikai. Dabar, kad užsidirbt ant gero, brangaus automobilio reikia turėt šlakelį košės galvoje. O galvoti žmonės važinėja protingai. Gal kartais greitį ir viršija (nu adrenalinas, kaip bebūtų – kaifas :) ), bet bent jau yra mandagūs ir neagresyvūs kelyje.
Kuo nepasižymi pacaniokai į golfus prisikišę baisių, kaip gyvenimas mergų ir norinčių joms parodyt, kokie jie kieti – dėja neretai medis, stulpas ar (neduok die) kitas automobilis pasirodo kietesnis…..
Mjo… “erelius” tai “sutramde” bet kad kamshtis padidejo dvigubai tai turbut niekam nerupi… Na zinoma kam vargintis ir rupintis kitais eismo dalyviais, svarbu rezultatas nesvarbu kokiom priemonem!
Benai, taip pasipinigavus kelis mėnesius, pinigus galima panaudoti kelių infrastruktūros gerinimui, ar ne?
ne apie baudas, bet.. kadais gerą straipsnį skaičiau, kur pirma mintis buvo, kad reikia keisti požiūrį į erelius, nes per daug gražus kreipinys.
pradėt reikia nuo “kelio gaidžių”, ne “kelio erelių”. gal kažką paveiktų?
lunai, šitą girdėjau. tai prie viso to mano raginimo prisidėtų ir raginimas policijai įsteigti porą etatų, kurie tuo rūpintųsi. manau, kad atsipirktų su kaupu.
Zibaila, jau geriau automobilis, nei koks praeivis. visada džiaugiuosi, kai girti vairuotojai trenkiasi į kelio įtvirtinimus ar medžius, o ne į nekaltus praeivius.
benai, koks skirtumas, kamštis ar ne – pažeidinėti taisyklių negalima. jei nepatinka kamščiai – važinėk dviračiu (viešojo transporto net nesiūlau). išeičių visada apstu, reikia tik netingėti. be to, jurkis gerai pastebėjo.
Svarbiausia, kad nebūtų galimybės “susitarti”.
Jau kelias dienas matau stovinčius ir fotografuojančius, bet reikia pastebėti, kad kaštis nuo to nepadidėjo. Nuo šeškinės kalno leidžiuosi beveik kasdien ir jei nėra jokių avarijų ar ekstrinių vairavimo sąlygų, tai žinai kad kamštis prasidės maždaug ties šeškinės poliklinika, ir dabar net atrodo, kad taip turi būti. O kai pradėjo fotografuoti, kažkaip visos eilės pradėjo greičiau judėti. Gal todėl, kad niekas naglai nelenda ir nestabdo eismo? :)
tikrai taip, Ju, kažkada mačiau tyrimą, kad didžiausius kamščius sudaro lindinėtojai.
Tai čia dar nieko, bet būna, kadd visiškai nepaiso žmonės ženklų. Pavyzdžiui Didžiojoj Riešėj, kur sankryža yra su pagrindiniu keliu į dešinę. Bandyk nuo Molėto plento pusės pasukt į kairę, beveik visiems ten nusispjaut į ženklus, ypač moteriškėms. Viena kart tai net ponutė su mėlynu mikroautobusu plepėdama išvažinėjo iš šalutinio kelio tiesiai ir plepėdama mobiliuoju net nesiruošė praleist.
Tvarka yra geras dalykas, bet lazdos irgi nereik perlenkt. Visiem kartais pasitaiko nusižengti kelių eismo taisyklėms, bet tai nereiškia, kad esi erelis ar gaidys ar dar kažkas. Ne kiekvienas atsitikitnis pažeidejas (pasuko ne iš tos juostos, pėščių nepraleido ir pan) yra piktybinis, kuri reikia tramdyt griežčiausiom priemonėm.
Algi, tokiems (jei negaila mašinos ir ji sena) reikia įvažiuot ir po to smagiai atsinaujint mašiną :)
Silva, griežčiausių priemonių niekas ir netaiko – juk į kaliuzę nesodina. O jei esi aklas ir nematai, kad važiuoji A juosta, tai gal tiesiog neverta išvis vairuoti? Juk visi gerai žinom, kad 99% važiuojančių A juosta žino, ką daro. O dėl pėščiųjų praleidinėjimo irgi – labai matosi, kai žmogus tikrai netyčia užsižiopso. kaip tik šiandien prieš mano akis vienas olūchas su nedengtu mersu vos mergaitės nepartrenkė, nes jam gi nelygis sustot prie perėjos – pristabdė, pamatė kad mergaitė susimėtė, ir tada pro pat jos kojas nurovė. kažkaip automatiškai po tokių įspūdžių galvoje pradeda suktis mintys ir netgi svajonės, kaip tas olūchas už kelių kilometrų visiškai susimala į kokį stulpą ir sunaikina savo mašiną.
kol neauklėsi, tol nieko ir nebus.
Taisykles irgi reikia mokėti pažeidinėti. Aš su savo senute E30 lakstau tikrai greitai, naktį ir per raudonas. Baudos nemokėjau nei karto, kelis kartus paleido ;] nes lakstau protingai ;]
Jai įvestum visų taisyklių griežtą kontrolę, vilnius sustotų dideliame kamštyje, tai mentai supranta.
lakstai per raudoną ir tuo didžiuojiesi? khem…
ir jei nežinojai, kamščius daugiausiai didina landžiojimas, važinėjimas ne pagal taisykles ir kitoks kelių taisyklių ir dalyvių negerbimas. ne vienas tyrimas atliktas – geriausiai tai parodo rato tyrimas, kai visi važiuoja ratu ir iš šalies į ratą įlenda viena mašina.
Palakstyti tenka ir man, teko ir ne vieną baudą ar tiksliau reiktų sakyti KYŠĮ sumokėti. Tuo nesididžiuoju bet visko nutinka. Dažniausiai greičio pedalą spustelnų sunervintas nemokšų, kai skeryčiojasi per visą gatvę. Vat ir suprask kieno kaltė, ar mano kantrybės neturėjime ar tame, kad kitas vairuotojas ne iki galo išmoko taisykles?
Paskutiniu metu labiausiai nervina nesureguliuoti šviesoforai, prie kurių pastoviai sustosi jei truputį neviršysi greičio (kalbu konkrečiai apie kelias atkarpas). Ar tai daroma specialiai? Pamėginkit kartais pamatuoti.
o jei dar butu galvojanciu galvu policijoj, tai uzuot lakste su patruliais ir degine laika ir degalus, senokai galejo sukabinti sankryzose normalias hires kameras, ir pasodine operatoriu sluoti pinigelius nesikeldami is vietos. bet ne, geriau jau pakazuchai prisipirks prabangiu karietu, kurioms neuztenka degalu.
dziaugiaus kai kadokas ant ozo kalno pyskino “autobusus”, bet kaip maniau, taip ir atsitiko, tebuvo tik parodomoji akcija. dvi dienas pamedziojo ir dingo be pedsaku, ataskaita parasyta, darbas nudirbtas, o kadokas stovi garaze tikriausiai. vaziuoju kasdien ukmerges gatve, lygiai dvi dienas jie ten stovejo.
Andriau, aš vienintelį spėjimą galiu daryti, kodėl šviesaforų nakčiai neišjungia – nes tikriausiai lieva sistema ir visas “sureguliuotas žalias koridorius” nusimuša išjungus. o dėl viršijimo – antakalnio gatvėje žalias koridorius veikia tik važiuojant minimum 60 km/h. o ir šiaip apie viršijimą nieko nesakau, kai jis protingas – jei važiuoji geležinio vilko ar kokiu panašiu plentu ir viršiji dešimčia, man neskauda – tai gan saugios gatvės. baisu tada, kai mažom gatvelėm nesveikai laksto. be to vadovaujuosi viena taisykle – dieną važiuoti su banga, nes jei visi važiuos ant 70, o tu ant 50 – pražūsi :)
sbomberi, manau, šiuo atveju geriau dvi dienos, negu išvis nieko.
matai, palyginus abieju atveju efekta laike, rezultatas tas pats, neskaitant vienos susirupinimo bangeles poros dienu laikotarpyje, toliau visiskai tas pats- rezultatas niekinis. jei lyginti su prausimusi, tai po menesio visiskai vienodai, kad jo pradzioje dvi dienas intensyviai svarinaisi :)
aisku, net ir mazytes pastangos kazka daryti yra sveikintina.
nesakyčiau, kad rezultatas niekinis. vis tiek atsirado tokių, kurie susivokė ir autobusų juosta nevažinės. aišku jų labai mažai, tačiau nemanau, kad jų nėra. tai reiškia, kad jau rezultatas ne niekinis. bet kaip ir pats pripažįsti, pastangos yra sveikintina :)