Kadangi švenčių begalės, laiko mažai, tai šįkart viską aprašysiu paskubomis ir trumpai. Taigi:
SAVAITĖS FILMAS:
2001: A Space Odyssey – 1968 metai!!! NEREALU! Kai pagalvoji, kaip tada žmonės įsivaizdavo 2001 metus… NEREALU. Filmas labai lėtas, ramus, stebinantis, nerealus, nepakartojamas, nuostabus! Pasidarėm labai puikią naujųjų dovaną, kad pažiūrėjom šitą filmą. Seniai nemačiau tokio gero kino. Seniai taip nesimėgavau simfonine muzika ir lėtu filmu su mažai veiksmo. Kosminiai erdvėlaiviais, šokančiais pagal Štrauso valsus. Puikiais kosmoso efektais. Senomis žmonių ateities vizijomis. Puiku. Kaip nekuklus filmų mėgėjas ir žiūrėtojas drąsiai sakau – Kosminė odisėja geru žingsniu pralenkė Star Wars pirmųjų dalių efektus. Šiame filme jie taip idealiai padaryti, taip prie jų padirbėta, jog, tarkim, erdvėlaiviui skrendant kosmosu, nė kiek nesimato, jog vaizdas “užklijuotas” ir skiriasi spalvų tonai. O Star Wars filmuose – tas labai matosi, nors pirmoji Star Wars dalis pastatyta beveik 10 metų vėliau. Žvaigždių karai laimi prieš kosminę odisėją savo istorija ir tęstinumu, bet ne efektais. Ir šiaip, kiekviena detalė, kiekviena smulkmena, apvaliojo kambario išdėstymas ir žaidimas su gravitacija – super. Ir tiesiog nepakartojamas erdvėlaivio nusileidimas, kai tas apvalus erdvėlaivis nusileidžia mėnulyje. Fantastiškas vaizdas.
Gal tik kiek filmo pabaiga nuvilia, nes visa paskutinė dalis yra “viena ištisa vizija”. Aišku, filme tai padaryta pasakiškai gražiai. Apskritai, filmas yra nuostabus, įtraukiantis nuo pirmosios minutės iki pačios paskutinės. Ir norisi dar, dar, dar. Labai geras filmas, PRIVALOMAS pamatyti.
ŠIMTMEČIO VESTERNAS:
3:10 to Yuma – niekada nemėgau vesternų, LABAI nemėgau. Clintas Eastwoodas su savo narciziškumu išvis vimdydavo. Bet kažkas pasakė: čia geras vesternas, kitoks, būtinai pažiūrėk. O ir atsiliepimai neblogi. Taigi, pažiūrėjau. Ir visiškai nepasigailėjau, nes filmas labai puikus. Taip super gerai pastatytas, tokia gera aktorių vaidyba, įsijautimas į “laukinius” vaidmenis, superinė istorija ir nenuobodi pabaiga. Niekada negalvojau, kad vesternas gali būti toks geras, geresnis už daugybę veiksmo filmų. Tiesa pasakius, tai pirmasis man patikęs vesternas. Nes jie anksčiau tik prajuokindavo savo dirbtinumu ir kvailai parodytais susišaudymais. Labai puikios dvi valandos, vesternų megėjams turėtų tikrai patikti. O tokiems kaip aš, nežiūrintiems ar nemėgstantiems vesternų – pažiūrėkit, nes tokių gerų šaudymosi ir gaudymosi filmų retai būna. Dešimt balų.
OSS 117: Cairo, Nest of Spies – Agentas 117! Kaip žvengdavau, kai jis junginėdavo lempas vištidėje. Labai smagi komedija, labai juokinga, labai ironiška. Vykęs pasišaipymas iš James Bondo, nes visada laikiau Bondą kvaila nesąmone. Na gerai, smagūs tie jo filmai, bet vis tiek nesąmonė. Taigi, o šis filmas – prancūzų, o prancūzai stato geras komedijas. Jei norite gero savaitgalio su daug juoko – šis filmas kaip tik.
Already Dead – filmo pradžioje viskas atrodo taip, lyg vyras vežtų išpirką už vaiką. Bet kaip išsižiojau, kai viskas paaiškėjo! Labai gerai sugalvotas siužetas ir puiki idėja. Tačiau po to… O po to prasideda briedas, eilinį kartą nelaimingas tėvas keršyja blogiukams. Neįdomu. Tokių filmų daugybė, o šiame net nieko ypatingo, išskyrus filmo pradžią, nėra. Taigi, galima pažiūrėti pirmas 15 filmo minučių, o po to išjungt :) Nes tik be reikalo praleisit laiką.
Anger Management – pamatęs aktorius, galvojau bus įdomu. Na, nėra pigi, kvaila komedija, tačiau nieko gero. Neįdomu buvo. Net nejuokinga. Vaidyba nebloga, netgi gera, tačiau filmas – nuobodokas.
Dr. Strangelove – 1964-ieji. Tęsiam Kubricko filmų peržiūrą. Šis juodojo humoro šedevras – puikus ilgaamžės komedijos pavyzdys. Pastatytas daugiau nei prieš 40 metų, tačiau taip gerai išsijuokta iš politikos, šaltojo karo ir kitų politinių nesąmonių, taip gerai sukiršinti amerikiečiai su sovietais, kad net dabar juokinga. Istorijos pabaiga tai neaiški – man atrodo, kad komunistai išdūrė amerikiečius su savo tuo apsauginiu ginklu. Labai geras filmas, vertas pamatyti. Politinių padangių realijos visais laikais beveik nesikeičia :)
Full Metal Jacket – Kubrickas moka statyti kokybiškus ir iki smulkmenėlės atidirbtus filmus. Tokio tikroviško ir nenuobodaus karinio filmo dar nebuvau matęs – kiek holivudas dabar stato filmų apie karą, tai jie visi absoliučiai juokingi ir idiotiški (su visokiais neperšaunamais didvyriais ir superinėm technologijom). O čia – paprastas, tikroviškas, realistiškas filmas apie kariuomenę ir karą Vietname. Filmas nufilmuotas Britanijoj ir JAV – reiškia, visi apgriuvę pastatai, degantys miestai – dekoracijos, o tai yra fantastika! Kubrickas sugeba sužiūrėti kiekvieną smulkmenėlę ir padaryti viską idealiai – visas bendras vaizdas būna nepakartojamas. Jeigu jam filme reikia, kad degtų didžiulis namas – jis ir degs ir niekas nedarys maketų. Jei reikia, kad styrotų milžiniški griuvėsiai – jis juos ir padarys. Tai yra labai nuostabu ir gražu. Visas karo ir šiaip to laikmečio perteikimas į didžiuosius ekranus – sunkus darbas, kuris Kubrickui labai gerai pavyko. Labai geras filmas apie karą, kuris pralenkia kiekvieną dabartinį šios tematikos filmą. Jokių fantastinių nesąmonių, tik realybė. Dešimt balų.
Barry London – štai šis Kubricko filmas man nepatiko. Na taip, labai gražus filmas, nuostabios aprangos, vietovės, dekoracijos, kultūra, kalbos maniera ir visa kita, tačiau tokio tipo filmai man niekada nepatiko – šis taip pat neužkabino. Be to, dar labai ilgas. Viskas gražu, tačiau nuobodoka. O vien dėl grožio filmo nežiūrėsi :)
Big Man Japan – pabodo King Kongas? Godzila atrodo juokinga? Šitas filmas griauna visą supratimą apie monstrų filmus. Pasakojama apie žmogelį, kuris pavirsta į milžiną ir gina miestą nuo monstrų. Atrodytų juokinga, tačiau… Tie monstrai – wow! Tokių prigalvota! Aišku, mane labiausiai sužavėjo bybiaakis – vietoj pimpalo auga atauga su akimi :) Smagi pabaisa :) Pats filmas tai nejuokinga japonų komedija. Tačiau jį vertą pažiūrėti vien dėl tų visų monstrų – labai gerai nupieštų, labai puikiai padarytų ir šiaip neblogų.
Nightmares and Dreamscapes – beveik valandos trukmės kiekviena, aštuonios Stephen King knygų ekranizacijos. Nors niekada nemėgau Stefano bezabrazijų, galvojau, kad bus įdomu pažiūrėti šias ekranizacijas. Ir ką galiu pasakyti – na ir šlamštas! :) Kaip nepatiko, taip ir toliau nepatinka. Žiūrėjom pirmąją dalį, Battleground, kaip žaisiliniai kareivėliai žudo žmogų, tai tokį šlamštą seniai buvau matęs. Po jo galvojom nebežiūrėt toliau, bet draugė pasiūlė pažiūrėti dar vieną. Net pavadinimo neatsimenu, apie personažą, pas kurį atvyksta jo rašytojas. Tai žiūrėdamas pradžią pagalvojau, o čia geras, gal ir kiti tokie bus. Tačiau po to pasirodė, kad ir ši dalis yra toks nesąmoningas šlamštas, kad ojojoj. Dar pabaigai žvilgtelėjau dar vieną dalį, bet pamatęs kad ten kažkas apie vaikus žudikus juodomis akimis (ale kukurūzų vaikai), išjungiau ir tryniau lauk. Nesąmonė.
Robocop pirma dalis, antra dalis ir trečia – kaip sukėlė nostalgiją! Atsimenu, kaip būdamas mažas pamačiau robocopą – koks jis dievas buvo! Nusprendžiau prisiminti senus laikus ir pažiūrėjau visą trilogiją. Nenusivyliau – filmas geras, įtraukiantis :) Toks geras senas bajavykas :) Girdėjau, kad yra ir ketvirta mini dalis, bet jos nemačiau. Gal kada nors :) Trilogija gera – visi tie roboto veiksmai ir galimybės, jo didvyriškumas – nerealu! :) Geras filmas. Labai geras.
Death Sentence – dar viena neįdomybė, kai kažką praradęs tėvas kerštauja blogiukams. Na ir prikerštauja. Ir tiek. Neįdomu.
Spanglish – arba nuotaika prasta buvo, arba šitas filmas tikrai neįdomus ir nejuokingas. Šlamštas, kai nuo pat pradžių aišku, kas bus toliau. O filmo pabaiga – komedija. Fe.
The Deaths of Ian Stone – na ok, idėja gal ir nieko. Bet išpildymas – šlamštas. Ir dar ta vaidyba… Gaila sugaišto laiko.
Days of Darkness – apie šį filmą perskaičiau labai teisingą komentarą – perspėkit visus, kad nuo šio filmo laikytųsi atokiau. Apstu loginių klaidų, normalios vaidybos ir šiaip nėra normalaus filmo.
Diringas – dar vienas lietuviškas filmas. Toks keistas, neaiškus, bet geras. Kadangi esu naujojo lietuviško kino gerbėjas, tai man labai patiko.
Kremen – ir visgi koks šūdas yra Maskva ir apskritai Rusija. Baisu. Labai daug realybės parodyta šiame filme, o tai yra baisu. Neblogas rusiškas kinas, tačiau ne perliukas. Toks pusėtinas.
The Man – kvaila, kvaila komedija. Neįdomu. Nejuokinga. Neverta.
The Lake House – netradicinė meilės istorija. Tikrai netradicinė. Visai neblogas filmas, bet šiek tiek absurdiškas. Ateitis, praeitis? Kas kaip? Norintiems ramios meilės istorijos, ramios dramos – pirmyn, bet nemėgstantiems meilių seilių – gal nežiūrėkite :)
Timber Falls – uoj, ne ne. Net nebandykit. Jau šimtus kartų matyta kituose filmuose.
3:10 to Yuma mano nuomonė visiškai ta pati. Aš ir nežiūrėjau niekad vesternų, bet va su šiuo tai leidausi sugundomas. Ir irgi tikrai nepasigailėjau:)
aš tai apskritai stebiuosi, kaip tu sugebi pažiūrėti tuos pačius filmus kaip ir aš, tuo pačiu metu, nors jie atsisiųsti būna jau senai :)) kaip tik vakar pažiūrėjom 3:10 To Yuma, nors gulėjo pas mane jau kelis mėnesius. Nuomonė tiek mano, tiek mano mergaitės yra vienareikšmiška – 10/10.
beje, atkreipei dėmesį, kas yra OSS 117: Cairo, Nest of Spies režisierius? :))))
O ar matei “Deadman” su Johny Deppu? Čia toks vesternas-nevesternas-šyza, bet labai verta pažiūrėt
awx, buvau girdėjęs, kad lietuvių kilmės :) bet tik dabar pasitikrinau :)
duvi, kiek bandau prisiminti, tai nemačiau. radęs progą pažiūrėsiu :)
The Lake House. Absurdiškumo ne daugiau, nei atgyjančiose mumijose, robokopų egzistavimo tikimybėje ir teleportacijoj laike ir erdvėj. O grožio – 100 kartų daugiau, negu kokiam nors titaaaaanike. Taip kad – pažiūrėkit, pažiūrėkit. O tas keistas praeities-ateities dalykas – man atrodo, norėta pasakyti, kad vienu metu egzistuoja viskas, bet kas, visoks laikas. Dabar, šią akimirką. Eik tu, man patiko. :)
Pritariu tau. Tačiau robokopuose ir mumijose – ir tikiesi visų tų nesąmonių, nesančių dalykų. O čia paprastas filmas, todėl norisi ir paprastų realistiškų dalykų :) Bet sakau – kaip meilės istorija visai nebloga. Bet meilės istorijos man retai kada “limpa”.
Bet gi tu iš meilės tikiesi dokumentikos, tuo tarpu ji visada yra fantastika. :)