Turim verslą. Statom namus. Turim nepatogų įstatymą. Pagal jį, kiekvienam butui privaloma įrengti nors vieną stovėjimo aikštelę. Turim daug namų. Po jais ir prie jų pilna neišparduotų aikštelių. Įrengti aikšteles kainuoja per brangiai. Nėra pelno.
Ką darom? Einam į valdžią. Pirmiausia pabandom pašnekėti gražiuoju. Nieko nepavyksta. Tada imamės gudrios taktikos – ekologija. Visi šiais laikais ekologiški. Todėl bandome įtikinti valdžią ir piliečius, kad automobiliai yra blogis. Todėl su jais reikia kovoti mažinant aikšteles.
Mažinant aikšteles?? Ir žinot, šitiems genijams nevispročiams visai neblogai sekasi. Visi tik linkčioja galva ir pritaria „ekologiškiems sprendimams“. Mes visi suprantame, kad automobiliai teršia orą, tačiau kovoti tokiu būdu? Kai žmonės tiek kankinasi ir nervinasi daugiabučių namų aikštelėse? Net aš persilaužiau – prie mano dabartinės gyvenamosios vietos, tiesiai po langais, ant dviračių tako kasdien stovi apie 10 automobilių! Ir ką – dar nė karto neskambinau policijai, nes paprasčiausiai suvokiu situacijos beviltiškumą – aplinkinės gatvės ir šaligatviai tiek prigrūsti automobilių, kad tų dešimties paprasčiausiai nebūtų kur įkišti.
Aš tikiuosi valdininkai po šių sunkių laikų dar turi nors kiek proto ir neleis to padaryti. O tai dabartinės statybos grįš į sovietinius laikus – kai statydami aikšteles niekas negalvojo, kad vyks technologijų progresas ir gatvėse bus daugiau nei šimtas automobilių visam miestui. Kaip beždžionės – užsidėsime „durniaus fizionomiją“ ir apsimesime, kad ateityje visas pasaulis kasdien važinės dviračiais, net ir ilgas, šimtakilometrines distancijas. Nebūkim naivūs.
•
O dabar pagalbos – aplink dabartinę mano bazavimosi vietą yra daug nenaudojamų žolės plotų – na tikrai nenaudojamų, ant jų niekas nepiknikauja, visiškai jokios paskirties neatliekantis plotas. Rašiau savivaldybei, kad iš to būtų galima padaryti stovėjimo aikštelę, nes gatvės perpildytos, o šaligatviai ir dviračių takai išdarkyti. Savivaldybė (po mėnesio!) atrašė, kad negalima daryti aikštelės dėl nesaugaus įvažiavimo, bla bla bla. Taigi – gal kas turi idėjų, kaip priversti valdininkus apmąstyti šį dalyką? Nes situacija tikrai prasta, o neestetiškai atrodantys žolės plotai niekam nostalgijos nesukels.
Šiaip tai tarybiniais laikais rajonų bendras išplanavimas buvo šimtą kartų geresnis nei dabar. Kiekvienas senesnis rajonas (net ir Pašilaičiai ar Pilaitė) turi savo veidą, aurą. O štai jei visas miestas būtų toks „modernus” kaip Perkūnkiemis ar čia pas mus stovinčios Šiukšlininškės… tai gyventume dideliam dideliam gete, kur per langą matai geriausiu atveju – sieną, o blogiausiu kaimyno langą.
sovietų architektūra į planavimus įtraukdavo žaliąsias zonas, pritariu, tai buvo labai gerai. tačiau tai neneigia fakto, kad jie nemąstė apie technikos progresą. va ir gaila, kad mūsų architektai, statybininkai ir valdžia spjauna ant seniai buvusių pamokų ir stato tą pačią nesąmonę, tik kartais dar baisiau.
Taigi. Tik jei seniau tas buvo daroma iš trumparegiškumo, tai dabar – sąmoningai. Tokie bičai kaip Dargis tikrai puikiai supranta, kad aikštelės turėtų būti bent jau tokio dydžio, jog tilptų tiek mašinų kiek yra name butų. Jei ponas Dargis nori statyti kartonines dėžutes, tegul stato kur nors Indijoje ar Somalyje. Čia ir be jo atsiras verslininkų, kurie stato namus žmonėms o ne gyvuliams gyventi. Tik deja, valdžioje sėdintys per daug nesibrangina, kai NT šulai pažvangina monetomis ir ko gero dar negreit prisivers sveiku protu pažvelgti į visą šitą reikalą.
nėra ką ir pridurti. pritariu.
straipsniuks toks geras, visom 5 palaikau, ant kuolo tuos nevisprocius!
:D ajoa, matau čia ne mane vieną ši problema kamuoja…
Kol darbo neturi uzsiimineji tikrai teisinga veikla :) mane taip pat erzina “ekologiskumo” naudojimai, vis ragina rusiuoti siuksles bet as vis dar matau kaip visu konteineriu turini supila i viena talpa, ech..
Neįtemą. Bet negaliu nepasakyti… :D Tos didelės man visai netikėtai iššokusios akys headeryje išgąsdino… :D
siesta, drįsčiau teigti, kad 95% kiemų kamuoja? :) nes nauja statyba nė kiek negeriau, mašinos netelpa.
Nežinia, nėra ko gąsdintis :) norėjau dantis įdėt, bet apsigalvojau.
kalbant apie naujos statybos namus tai elementaru kad daugeliu atveju ten įsikuria žmonės turintys normaliasi pajams, taigi dažniausiai ir automobilius, tai cia net klausimo nėra kad stovejimo vietų turi būti bent jau tiek kiek yra butų, o realiai bent šiek tiek daugiau. ir kas per aikstelės pardavimas? aikstele turi buti nemokama :( negi už ją ima pinigus? (niekad nesidomejau).. suprantu kad požeminis garažas, ar požemine aikstele turi kainuoti.
kukumalu, paprastai naujos statybos namuose yra požeminės aikštelės, kur vietos kainuoja nežmoniškus pinigus. o šalia namų yra nedidukės aikštelės svečiams ir atvažiuojantiems draugams. tačiau niekas nepripažįsta fakto, kad žmonės geriau grūsis kieme, nei mokės didžiulius pinigus už vietą požemyje. taip ir gaunasi, kad požemiai tuštoki, o aikštelės prie kiemų pergrūstos.
Aikštelės vienas kvadratas kainuoja praktiškai tiek kiek buto kvadratas. Jei jų kaina būtų įtraukta į buto kainą, tai kiltų buto vieno kvadrato kaina, nes aikštelė bendram plotui kvadratūros neprideda.
Šiaip visi galvojo kad tie nauji rajonai bus prestižas, bet rezultate gavosi urvai gete + paskolos kokiems 20 metų. O paskola 20čiai metų reiškia, kad darbo vietos laikysies įsikibęs nagais ir dantimis. O tai savo ruožtu reiškia, kad darbdavys tave darys per visus galus, kol ekonomika neatsigaus. Ir visa tai dėl to, kad grįžęs namo iš darbo, nusikalęs kaip šuo, galėtum žiūrėti televizorių savo išsvajotoje kartonkėje? Kapitalizmas irgi moka žmones įkinkyti į jungą, ne blogiau už tarybinius ponus.
gal tu dažniau komentarus rašyk, galima vietoj įrašų dėti :))
O mes va, gyvenam naujuose namuose. Čia pilnutėlis kiemas mašinų – užtenka kokiam nagliau prisiparkuoti, ir, žiūrėk, pora kitų turi keliauti tolėliau parkuotis. Yra netgi požeminis garažas. Ir vis tiek problemos neišsprendžia, nes mašinų daugiau nei vietos, o kai kurie turi po dvi. Aplink, aišku, yra ir tų žalių plotų, ir t.t., tik statyt aikštelės neis, nes aukštos įtampos stulpai netoli. Ir labai pikta darosi, kai apskritai Vilniuje mašinos palikti niekur beveik nebegalima – visur pergrūsta. Jau geriau valdžia nutempinėtų ir pinigų reikalautų iš tų, kurie senus grabus kiemuose ir aikštelėse laiko, o už surintus pinigus imtų ir aikšteles plėstų, naujas statytų.
Ir sutinku ir nesutinku. Nepulčiau aukoti žalios vejos, kad būtų kur pastatyti mano žiauriai neekologišką trilitrinį žvėrį. Žalios aplinkos tikrai Vilniuje nedaugėja.
Visų pirma siūlyčiau kiemuose apmažinti senų ir nenaudojamų automobilių kiekį. Vien pas mus (vienam Žukausko gatvės kieme) stovi kokie trys tokie nenaudojami automobiliai. Jau +3 judančios vietos. Tik bėda, kad policija nelabai reaguoja į pranešimus apie tokius automobilius. Jei kiekvienam Vilniaus kieme pašalintume po tris automobilius, manau šis tas susidarytų.
Taigi, žolę aukočiau tik po visų kitų priemonių.
P.S. mūsų butas valdo tris automobilius, mums ypač sunku ;D
su meile up.
dėl tos žolytės užstatymu automoto aš smarkiai suabejočiau. Tikrai neabejoju, kad parkavimo problema yra ir ją reikia spręsti (požeminės, daugiaaukštės stovėjimo aikštelės ir t.t ). Bet šių dienų rajonuose ir jų kiemuose yra ir kitų neišspręstu klausimų ir problemų (pvz pakankamas kiekis vaikų žaidimo aikštelių ar jaunimui skirtų vietų, tokiu, kad ir elementariausia krepšinio aikštelė). Tad pačio atveju, jei aišku tos žolytės pakankamai, reikėtų prieiti kompleksiškai-pasiūlyti ne viena atskirą vuienetą, kaip parkavimosi praplėtimą, bet eilę ir kitų darinių. Jei neklystu, tai vaikų ir jaunimo poilsio zonos buvo prioritetinis klausimas, bent jau Vilniaus savivaldybėje. Tikrai sustiprins pačio (tiksliau manau bendruomenės) poziciją, jei jūs pateiktumete projektinius pasiūlymus, kaip tai būtų sprendžiama. Tai reikalauja tam tikrų investicijų, bet jei pasiūlymai bus pateikti ir atitiks visus galliojančius normatyvus (STR), tad jau atrašyt “negalima daryti aikštelės dėl nesaugaus įvažiavimo, bla bla bla” bus kur kas sunkiau. Dar kitas variantas, patiems parengti projektą ir isirengti stovėjimo aikšteles ir …kad savivaldybė suteiktu žemės nuomą už simbolinę 1lt kainą. Variantas brangiausias, bet realistiškiausias :)
Andriau, ta žolė tikrai neatlieka žolės paskirties – žemė nušikta ir pati žolė nelabai išvaizdi, nes yra kelių gatvių apsupta, bei labai dulka. realiai pievelė turi atlikti pievelės paskirti, o šiuo atveju pievelė atlieka nenaudojamo ploto užėmimą :) aš paprastai nelinkęs naikinti žalumos dėl mašinų, tačiau šįkart tai būtų visiems į gerą.
dpd, ačiū už pasiūlymus, reikės apmąstyti. kaip tik turiu pažįstamą urbanistinį projektuotoją :) aišku, esu čia tik laikinas gyventojas, tai nežinau kiek man tam užteks sveikatos :) bet tiesiog norėjau padėti sau ir visiems kaimynams :)
dėl žaidimų aikštelių, tai pas mus jų netrūksta – šiuo klausimu nėra pagailėta, tik kai kuriais atvejais žaidimų aikštelė ar poilsio zona kenčia nuo aumotobilių stovėjimo vietų trūkumo.