Luko Misiukevičiaus nuotrauka
Nors ir nenorom, pavargęs, bet pilietiškai pasiryžęs vakar patraukiau į balsavimo apylinkę atiduoti savo balsą. Kiekvieną akimirką artėjant iki apylinkės, mano viduje grūmėsi du balsai: vienas liepė balsuoti už vieną iš dviejų skaičių, kitas liepė balsuoti už lytinį organą. Žengiau prie registracijos berniuko galutinai apsisprendęs, daviau dokumentą ir…
„Atsiprašau, bet jums negalima balsuoti.“
Ke?.. Iškart prieš akis prabėgo vaizdas, kai negavęs balsavimo biuletenio, pasidomėjau, ar jo reikia, ir gavau atsakymą, jog šiais metais balsavimo biuletenių nebereikia ir su manim viskas bus gerai. Pasirodo, negavau jo ne dėl paštininko klaidos ar kitų aplinkybių, o dėl to, jog pagal mano seniūniją… esu neregistruotas Lietuvoje!
-– Dabar prasideda rimtoji įrašo dalis ir apsimestinai protingi pamąstymai apie valstybės biurokratinę santvarką, todėl galite tai praleisti -–
Iškart jiems uždaviau paprastą klausimą: palaukite, o tai kaip aš galiu būti neregistruotas Lietuvoje, jei dirbu čia pagal darbo sutartį? VRK man į tai atsakyti negalėjo. Vėliau aiškinausi su seniūnija, kurią tikinau, jog „Elektroniniuose valdžios vartuose“ pildžiau visas reikiamas deklaracijas ir esu deklaravęs savo grįžimą į Lietuvą. Paaiškėjo, kad e-paslaugos Lietuvoje yra vertos niekalo, kadangi tokiu būdu deklaruoti duomenys mano seniūnijos nepasiekė.
Visą dieną mąsčiau apie šią problemą ir kodėl ji atsirado. Nemoku protingai pakalbėti kaip kuris nors commonsense.lt autorius, išsamiai pasidomėti kaip koks Rokiškis ar politikuoti kaip koks Račas. Tačiau su savo menkomis žiniomis apie „sistemą“, įžvelgiu čia vieną aiškiai suvokiamą problemą: Lietuvoje „sistemą“ ir joje esantį asmenį (duomenis, deklaracijas, informaciją ir visa kita) tvarko 16 institucijų vietoj 1 ar 2.
Vietoj to, kad turėtume vieną centralizuotą instituciją, kur vienoje vietoje būtų tvarkomi įvairūs duomenys apie žmogų, o duomenų prireikus atitinkamas padalinys pasiimtų juos iš tos centralizuotos institucijos, dabar mes turime krūvą valstybinių organų, kurių kiekvienas veikia autonomiškai ir labai dažnai neturi jokio kontakto vienas su kitu (arba tas kontaktas yra visiškai nekokybiškas). Ko norėti, kai net du pagrindiniai organai, Sodra ir VMI, dažnai nesugeba vieni su kitais susišnekėti ir žmogus (pavyzdžiui, užsiimdamas individualia veikla) turi nusiplėšti galvą, kol viską susitvarko.
Mokesčiams turim VMI, soc. draudimui – Sodrą. Balsavimui – VRK, pastaroji duomenis ima iš seniūnijų ir tikriausiai Gyventojų registro? Seniūnijos, kaip suprantu, turėtų bendrauti su Gyventojų registru, tačiau šis ryšys neveikia. Neveikia ir ryšys tarp Gyventojų registro ir VMI su Sodra: nors dirbi Lietuvoje pagal sutartį, Gyventojų registrui esi emigravęs. Toliau prisideda daugybė kitų institucijų: viena tavo sveikatos priežiūrai, kuri taip pat nesusišneka su kitomis institucijomis; kita tavo nedarbo reikalams – Darbo birža. Tenka pripažinti, kad palyginus su kitais organais, Darbo birža veikia dar visai neblogai, t.y. kokybiškai kontaktuoja tiek su Sodra, tiek su VMI, tiek su Gyventojų registru. Čia neminiu verslininkų vargų (nes jų gerai neišmanau) ir įvairiausių kitokių paslaugų, kurias norėdamas gauti turi nueiti vargo kelius ieškodamas reikiamų pažymų: kalbu apie nemokamą teisinę pagalbą LR piliečiams, statybas, švietimą ir kt.
Minėdamas šitą sąrašą noriu pabrėžti tik vieną dalyką: tokia sistema yra kvailystė, kurią visi vengia spręsti. Nes nuostabą kelia tai, jog deklaravęs savo grįžimą, pernai pateikęs pajamų deklaraciją VMI, sudaręs darbo sutartį su Lietuvos įmone, atnaujinęs santykius su Sodra, pasinaudojęs valstybinėmis sveikatos paslaugomis, turėjęs dokumentuotų reikalų policijoje ir dar kreipęsis į teisinės pagalbos savivaldybėje skyrių, aš vis tiek vienam organui likau emigravęs asmuo. Tame neįžvelgiu jokio logiško paaiškinimo, kaip tik tai, kad sistema visiškai neveikia.
Nesu politikas, ekonomas ar pan., tačiau neįsivaizduoju, kodėl negalėtų veikti tokia centralizuota valstybinė sistema: viena institucija, kuriai žmogus deklaruoja visus savo veiksmus. Visi duomenys saugomi ir apdorojami vienoje elektroninėje sistemoje, kur kiekviena deklaracija priskiriama tam tikrai sričiai (padaliniui). Logiškai pasvaičiojus mintyse, galima nesunkiai įsivaizduoti, kad tokia institucija sutaupytų daugybę darbo jėgos, nes grįžus į Lietuvą ir norint ramiai balsuoti per rinkimus, užtektų pateikti vieną grįžimo deklaraciją, kurią matytų visa sistema ir kiekvienas padalinys. Tokios deklaracijos apdorojimui reiktų vieno žmogaus darbo, tuo tarpu dabar aš trukdysiu (arba jau trukdžiau) kelis darbuotojus: gyventojų registro, seniūnijos, VMI ir t.t.
-– Apsimestinai protingi pamąstymai baigti -–
Dabar mano likimas paprastas: dėl neveiksnių elektroninių valstybės paslaugų negaliu deklaruoti savo gyvenamosios vietos seniūnijoje, jei nesu to nekilnojamo turto savininkas. Turiu su savininku važiuoti ir ten pildyti nuobodžius popierius. Tiek mano, tiek kitų laiko gaišimas ir neefektyvus valdininkų darbo laiko panaudojimas. Kiekvieną kartą pamatęs tokius valstybinius dalykus kaip „Elektroniniai valdžios vartai“, labai nudžiungu – pagaliau ir mano šalis vystosi. Tačiau būna labai sunku kaskart nusivilti, kai supranti, kad vis tiek gyveni džiunglėse, nes tos paslaugos yra pusiau veikiančios arba apskritai negalimos.
-–
O šiaip, labai džiaugiuosi rinkimų rezultatais Vilniuje. Kol kas niekas nesugebėjo man įrodyti, kad būta geresnio mero už Zuoką, o lenkų koalicija kol kas nėra didelis baubas, bet kaip tik kažkas naujo. O juk į naują reiškinį niekas nedraudžia dėti daug vilčių. Kitaip sakant, minu sau ant galvos ir ugdau dar didesnę vidinę toleranciją spjaudamas ant senų nuostatų, kad „tautinės mažumos valdžioje yra absoliutus blogis“. Pagyvensim, pamatysim. Tikiuosi vieno – kad lenkai jungsis su Zuoku, paims dar ką ir pradės tvarkyti mūsų gražų miestą. Pavargom nuo visokių pimbrasų ir kitų neveiksnių merų.
Tiems, kurie bėdavojasi dėl išrinktųjų, bet nėjo balsuoti, dar sykį pakartosiu kaip ir prieš kelerius metus: neturite visiškai jokios teisės per ateinančius ketverius metus burbėti, kokia bloga valdžia jūsų mieste. Balsuoti būtina. Visada galite pasirinkti biuletenio sugadinimą, nes tai irgi svarbus rodiklis.
P.S.: negaliu atsidžiaugti Miledi Prunckienės bankrotine nesėkme (pusė melejono už 7 mandatus miesteliuose). Nors tie 12 000 už ją balsavusių keistuolių tikrai stebina. Taip pat negaliu atsidžiaugt ir „jaunųjų“ neo-fašistuojančių juokdarių partijos menku rezultatu ir dar kitokių smulkių komediantų atstūmimu. Sakyčiau, rezultatai ne tokie blogi, kokių tikėtasi. Viliuosi, kad per Seimo rinkimus irgi bus geriau nei planuojama.
– –
REDAGUOJU 2011-03-02 12:00: su manimi susisiekė Inforamcinės Visuomenės plėtros komiteto atstovas siūlydamas savo pagalbą. Nuoširdžiai nustebino, jog valstybinių įstaigų darbuotojai reaguoja į iškilusias problemas tinklaraščiuose, netgi tokiu atveju, kai tos problemos įvardytos abstrakčiai. Pažangu.
įdomiausia su tuo ryšiu tarp skirtingų institucijų apie asmens (ne)darbą/gyvenamą vietą ir pan., kad kai, pvz, tampi bedarbis, tai kad sustabdytų kokių nors ten paskolų grąžinimą ir panašius dalykus, būtinai turi pats eiti, rašyti prašymą,atsinešti iš Darbo biržos pažymą, o kai įsidarbini, tai niekas tavęs neklausia ar jau tikrai patį pirmą mėnesį tampi mokus, tada stebuklingai atsiranda ryšys su SoDra ir tavo įsidarbinimo duomenis gauna tuojaus pat, be tavo pranešimo :-) taip sakant, kažkaip vis į vienus vartus :-)
O koks yra skirtumas – tarp nebalsavimo ir nupiešto pimpalo?
d.,
Tiesa, šitą irgi pastebėjau. Nes eksperimentuodamas darbo biržai nepranešiau apie įsidarbinimą ir žiūrėjau, kas bus. Ogi jiems nekilo jokių problemėlių, Sodra nė klausimo neuždavė.
P.S. ar greit skaitai, ar praskipinai pusę įrašo? :)
Karve,
skirtumas milžiniškas. Sugadindamas biuletenį tu lygiai taip pat išreiški savo politines pažiūras, kaip ir padėdamas už ką nors kryžiuką. Parodai, kad nėra už ką balsuoti. Jei sugadintų biuletenių būtų 30%, aš manau, kad valstybės valdyme pradėtų vykti tam tikri procesai.
offtopic: čia ant Salomeikės sienos užrašiukas? trololol. kaži kokios amžinos nesėkmės jiems išlaikyti baltas sienas :D
o būtum už pimpalą balsavęs? aš susilaikiau tai padaryt, mane nugalėjo poetiška natūra ir supyliau ant biuletenio gražų eilėraštį.
Ne, apie organą čia tik išsireiškimas. Augant pačiam, auga ir elgesys – būčiau ką gražaus nupiešęs arba parašęs filosofinę mintį. Markerį kišenėj turėjau. Kad pralinksminčiau kokį skaičiuotoją.
Čia salomeika.
Kazkiek zinau vidine GR virtuve. Mielas burzujau :) nesi visai teisus apie GR struktura. Institucijos ‘mato’/turi tik ta informacija apie zmogu, kuri jiems reikalinga. Noretum, kad kokia migracijos dep. mergaite matytu tavo VMI informacija? Nemanau…
P.S. E-paslaugos atlieka tik tarpininko vaidmeni, duomenis ji tik perduoda GR.
P.S.S2. Nedirbu jokiose valst. istaigose.
Heh, mano situacija tokia pati kaip ir tavo. Irgi grįžęs pildžiau deklaraciją ten pat. Ir problemų vakar nebuvo. Gal problema kreivose rankose? :)
Kindur,
tai tam ir sakau, kad turėtų info būti skirstoma padaliniais, bet realiai ją turėtų viena vieta. T.y. kad apie emigravimą ar registraciją kitu adresu žinotų mergaitė iš bet kurios įstaigos, kuriai tai aktualu. Programiškai tai labai paprastai išsprendžiama – kiekvienam padaliniui suteikiama teisė prieiti tik prie tam tikros srities duomenų. Bet viską valdant iš vienos vietos yra 100% užtikrinama, kad jokie duomenys nepasimes ar bus nežinomi kuriam nors organui.
Matai,
pildei epaslaugose.lt? Gal ir pasitaikė, kad rankos kreivos :) Tačiau kalbu apie kitokią problemą – suvardinau 7 valstybines institucijas, su kuriomis turėjau reikalų ir kurios žino, kad esu registruotas Lietuvoje. Tuo tarpu viena institucija vis tiek lieka nieko nežinanti. Tai man ir keista.
Mano supratimu nėra absoliučiai jokios skirtumo, sugadinsi tu tą biuletenį ar net neisi balsuoti. Yra tekę stebėti, kaip juos skaičiuoja – niekam absoliučiai tai neįdomu. Kai į rinkimus ateis 30% balsavimo teisę turinčių žmonių, manau tada lygiai taip pat “pradės vykti tam tikri procesai”.
,,Čia mūsų etatinis Vilniaus sienų prakalbintojas. Kad ir kas jis, bet absoliutus respektukas jam.,,
Na taip, Mykolai, respektukas, kai dabar už šios sienos uždažymą valdžia kokius 10 tūkstantukų paskirs (iš kurių kokie 95% nuplauks kažkam netyčiomis į kišenę)
Karve,
į rinkimus ateina daugiau nei 30%, jei ką :)
Sugadintus biuletenius nuobodžiai skaičiuoja todėl, jog jų skaičiavimas reikalingas tik dėl įstatymų. Nes jų skaičių sužinoti paprasta – balsavusių skaičius minus suskaičiuoti biuleteniai už kandidatus.
Tiesiog manau, kad jei rinkimuose būtų trečdalis sugadintų biuletenių, intelektualūs, protingi, atsakingi žmonės netingėtų ir nebijotų eiti į rinkimus, kadangi žinotų, jog yra didelė galimybė, jog juos išrinks. O dabar, manau, tokie žmonės neprisiverčia eiti į rinkimus, nes žino, jog tų nepatenkintų, bet norinčių pokyčių yra tik 3,4%.
Aš tikrai balsuočiau už išsilavinusį intelektualą ar patyrusį ekonomą, kuris nesusijęs su jokia dabartine partija.
Birža (manau, ir kitos institucijos, kurioms to reikia) prieina prie sodros duomenų, o sodrai darbdavys turi pareigą pranešti apie kiekvieną įdarbintą. Taigi nėra ko stebėtis, kad pačiam nereikia sodrai “prisiduoti”.
Žavu,
sienų valymo įmonės mieste samdomos pagal sutartį už nustatytus normalius įkainius (net pigesnius, nei privatiems klientams). Gali nesijaudinti, pinigai niekur nenuplauks.
Kadangi diskusija ne apie gatvės meną, į kitą dalį neatsakysiu.
VRK rinkimų sąrašų pirminis ir pagrindinis šaltinis yra GR duomenys. Toliau tik tikslinimas. Smulkmena.
Seniūnijos prieš kurį laiką perduota sąsajos tarp piliečio ir GR funkcija. Jos neturi jokių atskirų duomenų ar bazių. Tiesiog naudojasi GRT pateikiama programa darbui su GR.
E-valdžios vartuose gali pasitikrinti, kas apie GR parašyta. Yra betvarkės, institucijų piktybiškos autonomijos, bet nėr taip blogai. Sunku greitai pakeisti tokias struktūras.
P.S. valdžiai nedirbu, bet daug žinau apie registrų ir e.paslaugų reikalus. Ir VRK taip pat :)
Burzujau, taip ir yra. Yra pagrindiniai duomenys (GR), yra institucijos baze ir t.t. ir pan. Bet cia prasideda specifika, kaip sujungineti, kokie duomenys prienami ir pan. O stai jei kur bug’as isivelia? Nera taip paprasta, patikek :) Ir tikrai zinau- einama tuo keliu, apie kuri ir kalbame..
Del tu ziniybiniu nezinojimu… Gal kokiai VMI px, kas irasyta GR apie tavo gyv. vieta? Pateikei pazyma, ji pas save isirase, o GR duomenu nemanau, kad jie gali keisti.
Mantoske,
ačiū už info :)
Mane visas šitas institucijų reikalas visiškai sudomino, gal pradėsiu labiau domėtis :)
Kindur,
ir dabar įsivelia klaidų :) Ir tokias klaidas dabartinėje situacijoje daug sunkiau suvaldyti. Mano ateities vizijų atveju suvaldyti būtų daug lengviau :)
Mantoskei: butent… :D
Ai, nenoriu plestis cia… :)
“… ir dzin , kad pirmadienis. tai tūsinu su google readeriu. su buržujum ir supista bokalo magija. ir ką jūs man padarysit? paduosit į teismą…”
Blem, užjaučiu dėl nepavykusio balsavimo :( čia jau būtų galima kelti šumą ir eit galvų kapot už sutrukdymą atlikti pilietines pareigas.
Aš deklaravausi emigrante kažkada sausį ir man Lietuvos adresu biuletenio nesiuntė. Bet man į e-paštą atėjo patvirtinimas, kad duomenys pakeisti. Jei tu tokio negavai, gal tikrai rankos kreivos :)
Tęsiant valstybinių institucijų temą, visada reikia siekti geresnio rezultato. Jei visi mąstytume maždaug “ai tai jos niekad nesusišneka, ko čia norėt”, “tai kad visur korupcija, mokėk kyšį nesispyriojęs” ir dar kas nors iš šitos temos, tai tikrai niekas nepkeis. Lašas po lašo ir akmenį pratašo, tai ir nuo galvos daužymo į biurokratijos/ neteisingumo/ abejingumo sieną, joje atsiras skylė ir pavirs gražiu langu :)
Dėl Tomeševskio – iš pradžių man tai atrodė kaip tragedija, paskui pagalvojau, kad gal nereikia jo taip iš karto nurašyti (juk pvz Paksas geru meru buvo), po ilgų gūglinimų radau rinkiminę programą, ir kažkokių didelių nusišnekėjimų joje nepastebėjau. Tik turbūt rašydami apie “išsivysčiusias valstybes” jie turi omeny Lenkiją :)) vienintelis dalykas, kuris man juose rimtai nepatinka ir gali turėti neigiamos įtakos žmogaus teisių srityje yra tai, kad jie pabrėžtinai katalikiški.
kai kreivos rankos, tai ir pykčio išliejimas įraše nepadės. :) kai tik atsirado gyvenamos vietos el. registracija, sėkmingai pakeičiau gyvenamą vietą…
Už kokią partiją balsavai Mykolai?
Apie valstybines institucijas pamąstymai teisingi, bet prajuokino pasakymas kad “programiškai tai labai paprastai išsprendžiama” :) Gal ir būtų paprastai išsprendžiama, jeigu viskas būtų daroma paprastai. Tačiau į savo informacines sistemas kiekviena institucija prikišusios tiek išimčių, niuansų, pjūvių ir pan, kad visas sistemas suintegruoti tampa gerokai nepaprasta. Be to, skirtingų sistemų skirtingas posistemes kuria skirtingos privačios firmos, ir nemaža dalis reikalingos informacijos nusėdusios būtent tose firmose. Ne tų konkrečių duomenų (kur konkrečiai tu esi deklaravęs gyvenamąją vietą ir pan), o procesų ir niuansų informacijos (kas kaip kada ir kodėl yra daroma). Pavyzdžiui, centrinės įstaigos vadovas tiksliai nežino, pagal kokias formules skaičiuoja teritorinio skyriaus specialistas, ir atvirkščiai. Jeigu visa informacija (apie procesus ir išimtis) būtų vienose rankose, tuomet taip – iškelti duomenis į vieną saugyklą būtų gana nesudėtinga. Duomenų bazių uždavinukas.
Kitas niuansas: kadangi valstybinės įstaigos neturi stiprių IT padalinių, ar ryžtumėmės visą Lietuvos IT ūkį atiduoti į kurios nors vienos privačios firmos rankas?
Manau kad ir gerai, kad ta duomenų integracija vyksta pamažu. Su laiku tos įstaigos susiintegruos į visumą, bet greitai ar tuo labiau lengvai to nepadarysi. Nebent kas nors pasidarbuotų kirviu (aišku netiesiogine prasme) ir viską supaprastintų.
Galima būtų padaryt šiokį tokį eksperimentą su VRK. Parašyt jiems prisistačius savo vardu ir pavarde bei nurodžius savo apylinkę paklaust “tai kaip pas jus išsiprędė klausimas dėl teisės balsuot”. Bet apie priežasį, dėl ko neleido, nieko neaiškint. Jei VRK apie tai nieko nežino, vadinas, apylinkės stebėtojai tavo atvejį nutylėjo ir nepranešė VRK. :)
Labai teisingai “trisdešimt trys karovos ” parašė. Realiai susidūrus kokie informacijos kiekiai vaikšto GR, Sodroj ar VMI nebe taip paprasta atrodo ta mintis viską apjungt po vienu stogu. Milžiniškų resursų tam reikėtų. Ir kažkam privačiai tai įgyvendinus, toks registras liktų pririštas prie tos firmos ir paskui dėl kiekvieno pakeitimo reiktų kreiptis į juos ir mokėt vėl pinigėlius. Didžiausia bėda, kad ir dabar ta pati problema yra. Istitucijos turi savo IT skyrius, bet masė tokių darbų outsoursinama ir pasibaigus pinigams sėdi rankas nuleidęs nes negali nieko pats pasikeisti..
Nuo nulio niekas nepradės iš naujo kurt, bet tikrai po truputį reikalai gerėja ir atsiranda komunikacija tarp istitucijų
Aihara, pow,
kaip ir minėjau, tikrai rankos gali būti kreivos :) Bet kaip jau rašiau komentare, mane labiau stebina, kad beveik visai valstybei esu egzistuojantis, bet kažkam lieku nepastebėtas.
Galvą daužo šiais laikais daug kas, ir man atrodo pastebiu tendenciją, jog skylė didėja. Vien valdininkų kompetencija auga tikrai neblogu greičiu – pasitaiko netgi tokių, kurie tobulai išmano savo sritį. Reiškia, kažkokia siekiamybė yra ir procesas vyksta.
Dėl lenkų katalikiškumo – taip, tai problema. Vien Vilniaus rajone kokių pričiūdų pridarė su savo religijomis. Dar ir pats Zuokas pakankamai krikščionis. Bet kol kas nieko blogo neįvyko – dedu viltis, kad ir neįvyks.
Pagreiti,
ar aš gerai suprantu, kad tu net neskaitei įrašo?
Ūžesiai ausyse,
apylinkėje žmonių beveik netrukdžiau, nes jie neturėjo kompetencijos. Iškart skambinau VRK, VRK buvo paslaugūs, bet padėt negalėjo. O vėliau seniūnijai.
trisdešimt trys karovos, just,
ačiū už komentarus. Teisingos mintys, neturiu ką pridurti ar paprieštarauti :)
berods zuokas kažkokia akcija vykdė, kad kažkuriam užupio bute gali visi norintys registruotis.
burzujau, klysti manydamas, kad neregistruotas, t.y. nenuolatinis LR gyventojas NEGALI dirbti pagal darbo sutarti.
nenoriu kabinėtis prie žodžių, bet pasikabinėsiu :) na rašai, kad “važiuoti ir ten pildyti nuobodžius popierius” nenori, bet kita vertus, jei kolkas tokia tvarka ir geriau nėra kaip, tai kodėl nesivadovauti tokia tvarka. Juk pats kalbi apie pareigą savo šaliai, manau tai pareigos dalis pasirūpinti, kad galėtum rinkimų dieną išreikšti savo pilietinę poziciją.
Koldunai,
bet juk kai kurie komunaliniai mokesčiai skaičiuojami nuo gyventojų skaičiaus. Tai būtų nelogiška :)
sim,
o nėra taip, kad nenuolatinis gali dirbti tik pagal terminuotą sutartį?
kvadratu,
aš važiuosiu, tik paburbu. Nes paburbėti mano pareiga, kai 2011 metais dar negalima užpildyti popierių internetu ;) Pagal Arthur Clarke, jau turėtume kosmose gyventi :)
Veikia kada nereikia tos e-paslaugos. Kai padariau klaidą ir deklaruodamas, kad gyvenu Anglijoje netyčia deklaravau Angiliją, tai pasiekė visus ką reikia tie duomenys…
SU manimi susisiekė Inforamcinės Visuomenės plėtros komiteto atstovas siūlydamas savo pagalbą. Nuoširdžiai nustebino, jog valstybinių įstaigų darbuotojai reaguoja į iškilusias problemas tinklaraščiuose, netgi tokiu atveju, kai tos problemos įvardytos abstrakčiai. Pažangu.
burzujau:”Iškart jiems uždaviau paprastą klausimą: palaukite, o tai kaip aš galiu būti neregistruotas Lietuvoje, jei dirbu čia pagal darbo sutartį?”
Buržujau, eilinį kartą su siaubu akyse bei balse tenka pastebėti, jog teisinės normos pačiam yra svetimos.
Tas pat buvo ir su tuo PVM.
Moralas – reikėtų pačiam atkreipti įdėmų dėmesį į šią problemą.
Taigi aš jiems tik klausimą uždaviau :) Bo buvau girdėjęs, kad neregistruotas Lietuvoje negali dirbti pagal normalią darbo sutartį – tik pagal terminuotą. Ne? Patikslink.
Akivaizdu, jog esi girdėjęs varpų skambesį, tačiau iš kurios pusės jie skambėjo,tai nežinai. Jei apie užsienio valstybių piliečius ar asmenis be pilietybės kalbėti, tai galimi variantai, tačiau pats, tikiuosi, esi Lietuvos pilietis, tad tavo teisė įsidarbinti pagal darbo sutartis niekaip nesusijusi su tokiu institutu, kaip gyvenamosios vietos deklaravimas.
Aišku. Tuomet čia ir buvo mano gap’as (trūkstama vieta), dėl kurios negalėjau susisteminti visos info. Bandžiau išsigoolint, ale, nesėkmingai. Turiu LT pilietybę.