Maniškė – maždaug 1700 Lt. Tai pinigai, kuriuos išleisiu puikiam dalykui, kuriam paskirsiu šį trumpą įrašą. Aišku, išleisiu, kai juos turėsiu, bet čia jau kita istorija.
Spėkite, kas šiam simpatiškam vyriškiui ant kaklo?
O gi dviratininko šalmas.
Dvi švedės septynerius metus dirbo ties šiuo projektu ir prieš kelias dienas į plačiąją rinką pagaliau paleido savo puikų, seniai apkalbėtą kūrinį – nematomą šalmą Hövding. Tai ant kaklo kabinamas 700 gramų sveriantis „įrenginys“, kuris avarijos atveju aplink dviratininko galvą ir kaklą išskleidžia oro pagalvę, apsaugančią nuo smūgio į bet kokį paviršių. Įrenginys turi krūvą visokiausių daviklių, kurie padeda išvengti netikro išsikleidimo. Pats įrenginys pakraunamas per USB jungtį, turi įjungimo/išjungimo mygtuką ir šiaip yra visiškai hi-tech su kasdien tobulinamais judesių tyrimais. Nuostabius išradimus reikia sveikinti ir šlovinti. Jau ir anksčiau testuojamos motociklininkų oro pagalvės pasiteisino, bet į dviratininkus dar niekas nebuvo atkreipęs dėmesio. Motociklininkai jau netgi dabar naudoja viso kūno oro pagalves, kurios išsiskleidžia susidūrimo metu. Bet štai pagaliau turime produktą, skirtą būtent dviračių mėgėjams.
Kadangi paskutiniu metu gan daug važinėju dviračiu, teko užsidėti ir šalmą. O šalmas, kaip žinote, yra žiauriai nepatogus dalykas. Vasaros pradžioje sėdėdamas balkone mačiau, kaip dviratininkui užsiblokavo priekiniai stabdžiai ir jis grakščiu skrydžiu plojo savo veidą į asfaltą. Visko atsitinka. Todėl toks išradimas didžiai džiugina mano širdį ir suteikia vilties, kad jau greitu metu tokie saugos įrenginiai bus platinami už visiems prieinamą kainą.
Čia dar tech-mėgėjams video iš testavimų, suvokimui, kaip tai veikia:
P.S.: norintiems paburbėti, kad toks brangus daiktas, o panaudojamas tik kartą: paprasti šalmai irgi yra vienkartiniai. Po smūgio jie tampa nebe tokie atsparūs ir jų nepatartina naudoti. Žmonės tiesiog nežino/taupo, todėl naudoja daužtus šalmus.
P.P.S.: važinėjantys be šalmų žmonės – man nesuprantami, bet kiekvieno savas reikalas. O sakantys, kad su šalmu važinėti yra nesąmonė – smegenimis nemąstantys žmonės. Po gero smūgio smegenys gal pradėtų veikti, bet juk gali būti ir per vėlu.
Nėra jie tokie stebuklingi, kaip rašai. Apsaugos tave šalmas gal 1 iš 10 atvejų. Galėtum pasidomėti prieš rašydamas. Tikrai nesakau, kad reikia važinėt be šalmų, bet kiti faktoriai yra daug svarbesni.
Visas kūnas yra mažiau pažeidžiamas nei kaukolė. Gali susilaužyti ar susidaužti bet ką, netgi stuburą, bet tai nebus taip fatališka, kaip susilaužyti kaukolę. Tai viena iš lengviausiai sužalojamų kūno dalių. Taigi, pasidomėjau.
Ideja tikrai gera, bet testu greiciai tikrai juokingi. Nebent paprastam pasivazinejimui manau cia skiriami toki salmai. Tada jau tikrai geriau nusipirkti ta paprasta salma kuris pigesnis, na bet kiekvieno pasirinkimas zinoma. O didesniu greiciu vaziuojant idomu kaip apsaugotu sitas salmas. Nes 16-20Km/h.. net vaikai greiciau vazineja pas mane kieme. :)
o nuo kUokos apsaugos?
Dimizz,
į darbą važiuoju maždaug 24-26 km/h greičiu, keliuose sutinkami dviratininkai irgi +-. Tai manau šalmo veikimas nė kiek nepasikeistų.
Ir nemačiau mieste greičiau nei kokie 32 važiuojančių dviratininkų. Sportininkai dviračių takuose nesiskaito, jiems šalmo patogumas ir grožis ne visai svarbu :)
Na taip jei nori gali prisikabint prie ko nori. Sakau is esmes ideja tikrai gera. Bet vazineju tikrai didesniu greiciu ir kolkas nei karto neprireike salmo pagalbos. Beto yra zymiai saugiau vazinet saligatviu nei vaziuojamaja dalim :) Zinoma tai sudaro papildomu minusu, bet jei ziurint i praktine puse manau geriau jau paprastas salmas ir saligatvis :)
Šiaip pritariu dėl to, kad vaizdas nelabai svarbu – man labai keista ta dalis “šalmas nedera prie drabužiu”. jei važinėji pasidabinęs otkutiūrais visokiais tai greit nevažiuoji, jei važiuoji greit – tikrai nesvarbu, kad prie kažko nedera
jonai,
moterys dažniausiai šalmo nedėvi todėl, jog tai sugadina šukuoseną. Čia kažkada prieš šimtą metų tyrimą darė, kai Europoj šalmus visur įvest norėjo. Taigi, šis nematomas šalmas puikiai išsprendžia problemą.
Idomi ideja, bet man sitas komentaras patiko:
it’s stupid, if you just have a slight shock on your bicycle, the airbag blows up and then you’re standing there in the middle of the street with a popcornhead –‘
Olegai,
net neabejoju, jog per septynerius metus kūrėjų komanda tokius dalykus ne tik apgalvojo, bet ir išbandė. Šiais laikais judesio davikliai yra stebuklas – jau prieš daugiau nei penkerius metus Macbook nešiojami kompiuteriai sugebėdavo atpažinti, kad krenta nuo stalo ir atjungdavo diskus juos taip apsaugodami.
Tiems, kas savo kaukolę įkainoja kiek mažesniu kiekiu pinigų, bet taip pat nenori būti įkalintas nepatogaus šalmo, yra kitas variantas – irgi gana high tech, tik kita technologija, plius, gamyba šveicarų. Be to, žiemą turėtų galva nešalti, galima ir snieglentaujant užsidėti: http://www.ribcap.ch/
Tik va Šveicarijoj dviračiu važinėti tikriausiai net saugiau nei pėsčiomis vaikščioti, bet grįžtant į Lietuvą aš šitą šalmą tikrai parsivešiu – nepatiko man vairuotojų požiūris į dviratininkus Lietuvoj.
Tikra nesamone, ant veido krenti ir nieko neapsaugo ta oro pagalve :) jei pirksi, busi prasciausiai isleides kiek ten daug pinigu :)))
Tai galima kristi ant užpakalio! :)
Kiek mačiau patį Buržujų gyvai, jis visada ant kaklo kažką užsidėjęs. Čia, matau, merginos švedės išrado kai ką kaip tik jam ;)
Turiu du klausimus. Pirma kaip gali važiuojant dviračiu užsiblokuoti priekinis ratas? Antra, kaip Jūs visi važinėjat, kad dviratis yra toks pavojingas? Tarkim čia komentaruose minima, kad šalmas apsaugos 1 kartą iš 10. Tai leiskite dar tada ir trečią klausimą pateikti, per kiek laiko Jūs tą 10 kartų išnaudojat?
Modestai,
gi būna tokių lakstytojų, kurie nuo Narbuto kalno kasdien nusiverčia :) Ten smagus prasilėkimas.
Beje, dėl užsiblokavusių stabdžių aš neįsivaizduoju. Kas nors nepriveržta gal buvo, kokią kaladėlę suktelėjo, bet vyrukas važiavo visiškai tuščioj lygioj gatvėj ir staiga nei iš šio, nei iš to dėjo įspūdingą skrydį :) Vėliau pasakojo, kad stabdžių nelietė.
Man šalmas neatsiejamas ir kasdieninis “eksesuaras”
Asmeniškai su šalmu važiuoti daug patogiau: užstoja spiginančią saulę, vėjas ir vabzdžiai aplenkia, smulkus lietus nebaisius. Ir jautiesi saugus, teko du kartus patirti skrydžius po susidurimo su automobiliais.
Taigi važiuokite su šalmais, kad ir nematomais.
Gal ne į temą, bet mane labai nervuoja dviratininkai, kurie mina važiuojamąja kelio dalimi, kai šalia jiems nutiestas dviračių takas. Pati važinėdavau, bet nerizikuodavau užsirauti ant dar nervuotesnio vairuotojo ir dardėdavau šaligatviais. Tad važiuokit kur priklauso, ir šalmų nereikės. :P
Edita,
žiūrint, kas yra tas “dviračių takas”. Jei tai siaurutis duobėtas šaligatvis, kuriuo ne tik kad pėstieji turi praeiti, bet dar ir duobių ir iškilusių plytelių pilna, tai jam dvi nupieštos baltos juostos nesuteikia teisės vadintis dviračiu taku :)
Jei rimtai, tai šitie “takai” atsirado kažkada jau senokai, kai savivaldybė ES turėjo atsiskaityti, kad nutiesė tiek ir tiek dviračių takų už ES babkes. Tai iš desperacijos tiesiog pripaišė visur baltų linijų ir tipo “štai, žiūrėkit, dviračių takai”. Prie tokių takų dažnai net nebūna KET ženklų, kad tai dviračių takas, nes kelių direkcija nepatvirtina to dėl taisyklių neatitikimų :)
Tai ką norėjau pasakyti – kokius 60-70% važiavimo miestu praleidžiu gatvėje. Dviračių takais važiuoju tik tuomet, kai jie yra dviračių takai – telpantys šalia pėsčiųjų ruožų, be stulpų ir gėlių vazonėlių viduryje ir pan.
Ir dar: daugybė avarijų įvyksta dėl gyvūnų, vaikų ar pačių dviratininkų susidūrimo kaltės :)
Ar tarkim šaligatvis nuo tauro kalno labai blogas? Kalbu tik apie tuos atvejus, kai matau, jog šalia yra tikrai normalus šaligatvis, be duobių ir be vazonėlių. O dėl dviračių takų kokybės pritariu, kai kur jos nerasta. :)
Dėl Tauro kalno negaliu nieko pasakyt, nežinau. Bet, pavyzdžiui, visa Goštauto gatve nuo Baltojo iki Geležinio vilko važiuoju tik gatve :)
Tai užsidėk šalmą. ;)
Visada su šalmu :) Įrašo neskaitai :P
niekada, man ir komentarų užtenka.
Man, kaip ir Tomui, taip pat su šalmu patogu. Vat kuo šitas daiktas gali būt nepatogus, tai kad jis sveria 700g. Kaip dviratininkui tai čia gan daug. Tai geriau mokėsiu 17 kart mažiau, turėsiu 10 kart lengvesnį šalmą ir respect’ą iš vairuotojų. Nes vairuotojai šalmuotus labiau gerbia. Čia rimtai.
burzujau, salmas sudinas jei nepatogus. sis isradimas gal ir neblogas, tik yra vienas toks esminis bet. galva dar zemes nepaliete ir galbut nepalies, o “salmas” jau issiskleide. reiktu suprati issikleidzia kiekvieno bet kokio griuvimo metu ir pinigine paploneja 1.8k lituku? beje http://www.youtube.com/watch?v=nqMdDTv0QqU
edita, nieko nera blogiau nei abonento apipiestas saligatvini, t.y. pseudo dvirtakis ir besiblaskantys neprognozuojami kegliai. 99% vazineju keliais, net jei ir yra kazkoks pseudo dvirtakis.
Tik viena problema, toki salma pirks tik tie, kurie ir iki tol tvarkingai vazinejo, o nepirks tie debilai del kuriu dazniausiai ir kyla avarijos ;)
Čia pasisakysiu visai ne į temą, kadangi neturiu dviračio :( Tas šalmas nuotraukoj atrodo labai derėtų su „vintažiniais“ akiniais ir kitom „hipsteriškom“ detalėm. Čia gal iš serijos „normalus šalmas is too mainstream“?
visada važinėju tik su šalmu ir visus aplink agituoju. šeima išvis pasirinkimo neturi, nes tai – nediskutuotinas klausimas.
kartą jau šalmo dėka galva liko savo vietoj, po susidūrimo su ne vietoj gatvę bandžiusia perbėgt pėsčiąja netgi pati nuo asfalto atsistojau. važiavau, beje, tik ~20 km/h.
taigi, vėjavaikiškai skamba “iki šiol šalmo dar neprireikė”;) niekad nežinai, kada prireiks, o sugrįžt į užsisaugotą momentą ir iš naujo pragyvent epizodą, tik jau su šalmu, galimybės nebus. ne vienas toks “dar kol kas nereikėjo” daugiau nebevažinėja… pvz, vienas jaunas vaikinas, kuriam važiuojant Žemaičių gatve Kaune žemyn nuo kalno, ratas pataikė į kanalizacijos groteles, įstrigo ir jis tėškės į pakelės stulpelį. nugramdė jo smegenis nuo ten… o šalmas būtų gyvybę išgelbėjęs. na, aišku, būtų tekę vieną kitą savaitę ligoninėj praleist… aš po tos įsimintinos avarijos dvi savaites pragulėjau su ištinusiu keliu, kelis mėnesius nudaužytus dantis tvarkiau, bet – galva liko nepadalinta ir veikianti.
OMG kokios baisios istorijos :|
Man taip pat nesuprantama, kaip žmonės gale automobilio diržų nesisega. Ir nuolat tas pats “taigi nieko nenutiks”.
Šiaip pasiskaičiau apie šį dalykėlį kai tik praėjo per internetus. Kelios mintys – bent jau karštesnėm vasarom dienom ganėtinai nepatogiai turėtum jaustis su tokia apykakle; kaip jau kažkas minėjo, kartais griūni, bet spėji visaip kaip ten išsisukt, kad galva nepaliestų žemės ar kokio kito objekto, o šalmuks jau ir prasiskleidęs. Na jei kur nors netoli namų, gal ir nieko, bet jei pvz. esi kur nors tarp Nidos ir Juodkrantės, su pražydusia galva :)))
Šiaip, pats irgi važinėju su šalmu, nes jame įžvelgiu daugiau pliusų nei minusų. Be to, teko ir man patirti kažkokį nesusipratimą su priekiniais stabdžiais ir skristi žemyn galva per vairą, taip pat nemažu greičiu teko įvažiuoti į vieną kėglį, išbėgusį į dviračių taką.
oi, diržai gale – kita tema, bet apie tą patį kvailumą… aš netgi brolį greitkelyje išlaipinau, kai atsisakė prisisegt. įrodinėsiu dar mat, kodėl reiktų… išvis niekur nevažiuoju, kol gale sėdintys neprisisegę. o abu vaikai – kėdutėse nuo pat gimimo, ir net neįsivaizduoja, kad gali būti kitaip. vnž, dėl saugumo nedarau jokių kompromisų:) ir tik nereikia pasakų, kaip kažkas kažkada išskrido neprisisegęs ir todėl tik nosį susilaužė… nes daug daugiau išskridusių nebepapasakos nieko.
Dėl diržų, tai esu iš tėvo, kuris nemėgsta segtis(nesvarbu, prieky ar gale), girdėjęs „geležinį“ argumentą: „kodėl turiu segtis, jei man dzin, ar užsimušiu aš, ar ne?“
ee… pasakyčiau, kad man ne dzin. o jei sėdi gale – tai tuo labiau, nes ne tik pats susižalotų, bet ir mane stipriai sužalotų. o man mano sveikata tikrai ne dzin. ir šiaip, nenori segtis, tegul vaikšto pėsčias:) į sveikatą būtų:)
išties keista būna, kai kažkam tenka įrodinėt akivaizdžius dalykus…
Kroitus,
pasitaiko daug atvejų, kai neprisisegęs žmogus avarijos metu padaro bėdos kitiems keleiviams. Britai netgi padarė atitinkamą socialinę reklamą, kai pas juos buvo įvykių, jog neprisisegęs žmogus skrisdamas nulaužė sprandą priekyje ar šalia sėdinčiam. Tai štai ir argumentas principingiems tėvukams :)
Nebloga ideja, bet kazi kaip su bruzinimu o ne tik smugiu. Esu isbandes motorolerio salma, sukant sankryzoj i kaire kitoj juostoj sukanti masina mane ignoravo ir isstume is juostos ir as smagiai pagaves purvo kritau sonu ir ciuoziau keleta metru bruzindamas salma i asfalta. Nors ten greicio ir nebuvo, bet vistiek jausmas nemalonus. Tikiu, kad analogiskos situacijos pilnai imanomos ir vaizuojant dviraciu.
Tokio šalmo neimčiau, apart noro išbandyti. Toks šalmas visiškai neturėtų padėti nuo skrydžio į priekį susibuktavus ratui, kadangi tokį šalmą įjungia akselerometras tai įsijungs nuo aksceleracijos, o skrendant per priekį jei smūgis į ratą subuktavimui nejungs (kuris gali būti visai nestiprus), tai vienintelis greitis kuris turės įtakos bus smūgis veidu į asfaltą. 2 kartus skridau per priekį – dramatiškų pasekmių nebuvo, bet veidą nusibrozdinau. Be to šis daiktas neturi pagalvės iš priekio, kaip atrodo, kakta laisvai gali išlįsti iš pagalvės.