Išleidome šiukšles į Gedimino prospektą…
Neseniai išgirdau, jog Gedimino prospekto verslininkai paprašė savivaldybės atidaryti prospektą automobiliams, nes „klientai negali privažiuoti“. Galvojau – nesąmonė, nepadarys tokio kvailo dalyko. Pasirodo, padarė. Visam laikui, taip pat ir savaitgaliais, atidarė gabalą nuo Žvėryno iki Jogailos gatvės. Tai pirma kilusi mintis buvo „o ten buvo uždara??“. Nes jei kas esate vakarais ėję ta atkarpa, tikriausiai matėte kad prie didesnių klubų ar kavinių automobilių netrūksta, o policija privažiuoja, pasižiūri, ar kas nesimuša, ir nuvažiuoja. Niekam nerūpėjo.
Antra mintis buvo „vargšai, vargšai tie mūsų valdininkėliai“. Vargšais pavadinau ne veltui. Pirmiausia, tai kaip juokingai lengvai jie pasiduoda kažikokių verslininkų spaudimui. Pasakė ir per savaitę padarė, net neatsiklausę visuomenės nuomonės. O antra – liūdna man, kaip mūsų valdininkėliai ir politikėliai visiškai nemoka mąstyti šiuolaikiškai, blaiviai ir protingai. Kodėl taip sakau? Nes beveik neabejoju, jog ateis laikai ir likusiai Gedimino prospekto atkarpai.
Kad nepasirodyčiau burbeklis, pezantis ant vargšų valdininkėlių, pasakysiu visiškai paprastą, šiuolaikišką ir (beveik galiu garantuoti) situaciją pagerinantį sprendimą: visiškai uždaryti Gedimino prospekto atkarpą iki katedros, palikti tik vieną mažytę juostą aptarnaujančiam ir gyventojų transportui (bet ne taksi!); visame kitame plote įkurti didžiules lauko kavines su stogeliais ar skėčiais, milijoną suoliukų, daug gyvų medžių, kokį fontaną ir paversti gatvę visiška pėsčiųjų zona, kurioje veiktų daug lauko-vidaus kavinių, būtų kur pasėdėti, parymoti po medžiu ir pankeliams pagroti gitara. Galiu garantuoti iki galvos padėjimo – gatvė atsigautų, taptų labai populiari ir visos ten esančios įmonės plotų katučiu. Būtų dar gyviau už Vokiečių gatvę, kuri, tiesą sakant, yra tik didžiulė stovėjimo aikštelė.
O apvažiavimas? Dažnai važiuoju į senamiestį ar centrą ir nė karto neprisireikė važiuoti Gedimino prospektu. Ta gatvė automobiliams nereikalinga. Ir man labai liūdna, kad mūsų valdininkėliai taip neįsivaizduoja gyvenimo be automobilio, jog nesugeba pamąstyti ir sugalvoti tokio paprasto, elementaraus, mažai tekainuojančio ir daug naudos darančio sprendimo.
isties grazu butu, atrodytu kaip nemires laisves prospektas.
O ką žiemą daryt su tuo prospektu? Ok, tarkim vasarą pilna palapinių, kavinių ir pan pristatai. Visada būtų, kaip per kokias Europos dienas. O ką žiemą? Būtū totaliai mirusi gatvė… Aš tai iš dalies pritariu mašinoms. Nuo McDonaldo iki Seimo visai nieko prieš esu. Dar iki Neringos viešbučio biškį veiksmo ir žmonių yra, o nuo jo iki Seimo visada mirus ta gatvė. Taip kad tegu važinėja, nieko blogo aš nematau.
Justai, kaip prospekto gyvenimą pagyvins automobiliai? :) Kad vienas kitas, kuris anksčiau nepažeisdavo taisyklių ir pasistatydavo ne prospekte, dabar galės galimybę pasistatyti ten – ar tai pagyvins gatvę? :)
Elementariausias pavyzdys – kodėl visuose pasaulio išsivysčiusiuose miestuose stengiamasi uždaryti visas gatves kuo labiau, o pas mus štai taip gaivina?
P.S.: žiemą ir senamiestis gan tuščias būna. Tai gal atidarykim visas gatves ir leiskim visur važinėt? :)
Na aš asmeniškai tai tikrai neprieštaraučiau, jei leistų visur važinėt :)) Aš iš tų tinginčių vaikščioti. Sorry:)
Jeigu ko reikia Gedimino prospekte, tai dažniausiai mašiną pasistatau prie Lietuvos ar ant Tauro kalno ir pėstute nueinu kur reikia. Gedimino prospektą pravažiuoju tik sankryžoje prie Katedros arba prie Tauro kalno. Bet realiai neįsivaizduoju kas turėtų būti Gedimino prospekte, kad ten pritrauktų žmonių – nei didelio noro būtų sėdėti kokiame nors kabake ar eiti apsipirkti į kokį nors Gedimino 9 ar Flagmaną.
Visiškai pritariu. Žiemą galima ledo skulptūras statyti, ledo čiuožyklas įrengti ir pan. Padarykite apklausą ir žmonės prigalvos. Bet čia reikia kažką DIRBTI. O nuo DARBO skauda galvą.
Pats važinėju automobiliu ir seniai pamiršęs, kad Gedimino prospektu galima važiuoti. Ten parkuoti niekur negalima, taip kad įvažiavimas nieko nepakeis, o pavers eiline gatve.
Na man Gedimino prospektu tenka važiuoti kiekvieną darbo dieną. Bet tokiam projektui pritarčiau (kaip ir dviratininkų juostai važiuojant link Verkių paupiu). Tiesa, tuomet piko valandomis turėsime dar daugiau kamščių.
Aš irgi išsižiojau, išgirdusi šią žinią per tv. Deja, tai žingsnis atgal. Vis tikėjausi, kad Gedimino prospektą padarys pėsčiųjų gatve iš tikrųjų, o ne taip, kaip buvo iki šiol. Nes tu teisus, kad miesto centrų ar senamiesčių išvadavimas nuo transporto juos iš tikrųjų išlaisvina ir atveria žmonių buvimui ir bendravimui. Tą mačiau daugelyje miestų ir miestelių. Nekalbant net apie Vakarų Europą, Čekija galėtų būt mums pavyzdys.
Tikrai nemaloni žinia, ypač dviratininkams. Gedo prospektu dviračiu lekiu bene kas antrą dieną, ir labai jau nervina, kai per vidury dviračių tako stovi atseit avarinį įsijungusi mašina, o dar jei eismas judrus, apvažiuoti irgi ne taip lengva. Taip jau buvau apsidžiaugęs, nuo žinios, kad Gedimino pr. bus apmokestintas/uždarytas, bet…
mėgstu papietauti lauke vasarą. Deja, lauke ne tiek ir daug vietų, o ypač gedimino prospekte.
visiškai uždaryti gatvę ir pristatyti staliukų yra gera mintis, aš tikrai bent kartą per du mėnesius užsukčiau su draugais
Man kažkaip išilgai Gedimino prospekto važiuot nekyla ranka – nebent kirst kai kuriose vietose. Nes nėra ten ko ir važiuot. O šiaip tai šiai idėjai pritariu. Ar jis bus atidarytas, ar uždarytas – nuo to kamščių nei sumažės, nei padaugės. Visokiems “klientams” jeigu kojos skauda truputį pasivaikščiot – tegu kreipiasi į gydytojus, gal su tom kojom kažkas negerai…
nuolaida, kad ten ir stovėjimą leidžia nuo šiol. Net planuoja apskritai naikinti dviračių takus visame prospekte.
DNR, yra daug puikių gatvių be gedo prospekto. Viena uždaryta gatvė važiavimui didelės bėdos nepadarys, o štai miestą – atgaivins.
Dariau, aš manau, kad tokių kaip tu būtų ne vienas. Tokių būtų daug daug daugiau, nei dabar apsilankančių toj gatvėj.
kroitus, su kuo jiems negerai gal nereikia sakyti… :) toks žmonių gyvenimo būdas, be automobilio – nė iš vietos.
http://vz.lt/straipsnis/2010/06/10/L__Kranauskas_Vilniaus_Gedimino_pr__gaivinimo_planai
Kiekvieną dieną per Gedimino prospektą (bet tik iki Vasario 16-osios g.) kertu kampą ir nestoviu beprasmiškame kamštyje, kai važiuoju į darbą. Bet vienas dalykas erzina: žmonės su savo belenkokiais automobiliais užstato dviračių taką. Nepasiduodu šitai tradicijai ir kas kartą girdžiu signalus, jog nepraleidžiu kokio gudresnio, kertančio ištisinę juostą, skiriančią automobilių važiuojamąją dalį ir dviračių taką.
Hehe, aš tai mėgdavau su dviračiu pastoviniuot ant tako prieš pat Katedros sankryžą :) Atlėkdavo koks džipas iš toli visus lenkdamas dviračiu taku, o po to ir strigdavo prie manęs :)
ES šalyse daugumoje miestų yra prekybos gatvės, kuriose koncentruojasi daugybė parduotuvių ir įvairiausių prekybos salonų, jos visos yra miestų centruose, bet … jos paliktos tik pestiesiems :) O Lietuvoje kažkodėl galvojama, jog kuo daugiau mašinų leisim, tuo daugiau bus pirkėjų :) Tokia taisyklė veikia “Porno MAXIMA” centro atveju, bet tikrai ne smulkiojo biznio. Viena auto Gedimino prispekte užima 6-8 žmonių vietą sausakimšoje prekybos gatvėje, tai kur logika? :) Viskas yra atvirkščiai, jei tie prekybininkai nori daugiau klientų, tai kaip tik reikia pilnai Gedimino prospektą uždaryti.
kiek mokesčių mokėtojų pinigų kainavo įrengimas automatiškai pakeliamų užtvarų ties Vilniaus g. ir Vrublevskio g. ? ir kiek laiko jie veikė ir buvo naudojami? Dabar ten klesti vairuotojų anarchija, o tvarkos sergėtojai į tai žiūri pro pirštus. Bent ši dalis prospekto turi tapti miestiečių ir svečių susibūrimo o ne masinio tranzito vieta.
Labai puikus pasiūlymas. Nes dabartiniuos Gedimino šaligatviuos vos išsitenka žmonės, kur ten dar kavinukes rengt? Dabar ten esančios lauko kavinukės – kuklios ir sugrūstos. Kodėl jos negalėtų būti per visą šaligatvį, erdvūs staliukai su keturiom kėdėm prie kiekvieno – prie tokio bent atsisėst norėtųsi ;)
Dėl „o ten buvo uždara??“ – ten matyt buvo gyvenamosios zonos ženklas. Bet bent jau aš asmeniškai niekad nedrįsau išlipti iš šaligatvio. Nes mūsų vairuotojai nemėgsta laikytis eismo taisyklių, ir nežino kad tokioj zonoj pėstieji turi tokias pat teises. Ne, ne tokias pat – pirmumo!
Vienžo – kiek Vilniuj gatvių, uždarytų pėstiesiems? Aš tokių nelabai atsimenu… O jei neatsimenu, tai arba nėra, arba jos prastai uždarytos ;) (nekalbu apie Skapo ir panašias). Gediminas buvo “beveik uždarytas”. Tai vietoj to, kad rūpintųsi suaktyvinti pėsčiuosius, jie mieliau atidarė visai, kad būtų eilinė važiuojama gatvė…
Aš tikrai netikiu, kad ten pravažiuojantys automobiliai stabčios prie kiekvienos parduotuvės ir į jas užsukinės ;)))) Tą daro pėstieji – gaila kad prašantys verslininkai to nesupranta..