Kartais giliai pasąmonėje pasijaučiu tikru anarchistu. Nuo pat paauglystės taip kartais pasijausdavau, nes moralinė anarchija – man labai priimtinas dalykas. Šią temą paliečiau ne dėl bet kokių priežasčių – juk Atėnai dega, o visa Graikija baigia sprogti nuo įniršio ir maištų.
Kai kažką nugirdau apie visą Graikijos skandalą, buvau kvailas ir patikėjau žiniasklaida – pagalvojau, kad durniai maištininkai vėl viską degina ir be reikalo viską niokoja. Tačiau ten sėdintis pažįstamas (virtualiai) žmogus man atvėrė akis.
Atėnuose yra toks rajonas – exarchija, kuriame gyvena anarchistai. Valdžia jų labai nemėgsta, todėl kasryt į tą rajoną atvažiuoja šarvuočiai ir išsilaipina dešimtys karinės policijos pareigūnų su skydais, šalmais ir t.t. Taip valdžia bando sudaryti įspūdį, kad tas rajonas labai pavojingas. O iš tiesų, tai tas rajonas tikriausiai geriausią santvarką Graikijoje turinti vieta. Ten gyvena ne idiotai anarchistai, kurie užsiima žmonių švietimu, imigrantų integracija ir įvairias kitais gražiais dalykais. Kai buvau Graikijoje, labai norėjau nuvažiuoti į exarchiją, nes jau ir anksčiau buvau apie šį rajoną girdėjęs, tačiau, deja, nepavyko.
Visų šitų maištų pretekstas buvo paprastas, bet labai liūdnas. Vienas iš pareigūnų, pavadinkime jį mentu-kiaule, nušovė penkiolikmetį vaiką. Nei iš šio, nei iš to, tiesiai į širdį. Jo paviešintame pasiaiškinime rašoma, kad juos užpuolė 50 vaikų su Molotovo kokteiliais ir jie gynėsi bei netyčia nušovė vaiką. Tačiau daugybė liudininkų teigia kitaip – keli vaikai apsirėkavo su mentais-kiaulėm, o vienas neapsikentęs paleido du šūvius į vaiką.
Žmonės supyko ir išėjo protestuoti. Viskas būtų gerai, tačiau atsirado maža dalis debilų komunistų, kurie sukėlė riaušes ir pradėjo viską deginti. Tačiau man tai patinka. Maištininkai Atėnuose sudegino vieną brangiausių pasaulio gatvių – nukentėjo viskas, kas joje buvo. Ir man tai patinka. Giliai širdyje visapusiškai palaikau juos. Tuo labiau, kai į draugišką protestą susirenka ir senukai, ir vaikai, o po kelių minučių juos išvaiko ašarinėmis dujomis ir guminėmis kulkomis. Tai yra tikrai ne demokratija. Ne demokratija yra ir tai, kad valdžia, imdamasi neleistinų priemonių, kariškius ir fašius aprengia civiliais drabužiais ir paleidžia į minią. Taip fašiai jau nužudė kelis protestuotojus.
Tikiuosi Atėnai dar ilgai degs. Tikiuosi, kad nuo eilinių vagių privatus verslas ir gyventojai nukentės mažai, tačiau visi kiti Atėnai degs ir bus griaunami. Pavydžiu graikams jų vieningumo ir sugebėjimo protestuoti taip, KAIP REIKIA. Gailiuosi, kad gyvenu šalyje, kurioje visi piliečiai su „dulkinimu per užpakalį“ susitaiko tyliai ir nuolankiai. Visą gyvenimą norėjau sudalyvauti prasmingame maište prieš valdžią, nesvarbu kur, svarbu, kad tai man būtų svarbu. Nes visą gyvenimą kažkur giliai pasąmonėje buvau tas mažas moralinis pseudo-anarchistas ir dažnokai ta pasąmone vadovaudavausi. Ir tuo džiaugiuosi, nes dabar nė kiek ne gėda prieš save.
Daugiau lietuviškos informacijos liudininkės akimis: http://www.anarchija.lt/ .
Daugiau tiesioginių įspūdžių (įspėjimas: daug keiksmažodžių tekste):
http://www.rasyk.lt/dienorastis/atenai-dega-arba-atsiimu-savo-zodzius/323474.html ir
http://www.rasyk.lt/dienorastis/batzoi-gourounia-dolofonoi/323555.html
Maištui šitam pritariu dėl to, kad nužudytas vaikas.
Paskutinį kartą Graikijoje toks maištas buvo berods 1983m. kai mentas-kiaulė nušovė penkiolikmetį. Analogiška situacija ir dabar.
Bet kaip yra ir kuom tikėti, nežinau. Gali būt tavo pažįstamas išpučia, gali būti žiniasklaida. Tiek viena, tiek kita yra subjektyvu, ir pačiam to nepamačius man yra per sunku vertinti.
Lietuvoj galėjo kažkas panašaus būti, kai girtas mentas 3 vaikus pervažiavo. Bet mes, kaip pats sakei, tyliai susitaikom.
Bepročiai ir ne kitaip. Smurtą pateisinti kažkieno kito smurtu? Deginti ir daužyti? Nepateisinu tokių veiksmų. Gal dar linčo teismą siūlai sulai surengti?
Valdžia kaltinama nedemokratija, bet į tai atsakom dar šlykčiau – griovimais, deginimais . dėl to ir nemėgtsu anarchistų, pacifistų ir kitų “idealistų”, kurie tesugeba kelti riaušes ir dėl kaltinti kitus.
Visus juos pasodint ble:)
Kokie netikėtai siauraprotiški du paskutiniai įrašai. Net kvapą gniaužia. Net nebenoriu imt iš tavęs “Žibintininko” Bebralizdžiui. Einu vėst
nėra pas mumis protesto kultūros, tas yra akivaizdu. Pamenu, kai pirmą ir paskutinį kartą dalyvavau kokiam nors mitinge, tai buvo garsusis mitingas dėl aukštojo mokslo reformos, kuris turėjo būt tylus protestas, bet nieko panašaus neįvyko – dalbajobai studentai šūkavo, rėkavo ir šūdas gavosi, o prie Seimo dar kažkoks balamūtas bandė lipt ant sienos. Nemokam gint savo teisių, mokam daryt nesąmones ir tiek. O šiaip tai – valdžios nereikia versti, valdžiai reikia spardyt šikną, kad ji darytų tai, ko daryti mes ją išsirinkom.
Uj, buržujau, flirtuoji su BK – nesantaikos kurstymas :)
Ir šiaip toks gan naivus pasaulio matymas pro maišto prizmę. Bet nieko – laiko pagydoma :)
labai tikiuosi, kad visi tokie nebrendylos bus greitai ir efektyviai supakuoti ir susodinti. Galima dangstytis kokiom nori filosofijom ar ideologija, bet tai nesuteikia teisės kėsintis į mano nuosavybę. Gaila, kad su tokiais nusikaltėliais dar žaidžiama :(
Išties smagu buvo skaityt Burzujaus rasliava. Bet tik smagu. Ir siek tiek kotkčiai liudna paskui :) Anyway kiekvienas turi savo nuomonę. Aš irgi savo turiu. Tokią iprovizuotą. Štai ji.
Mano hyper virtualaus draugo draugas sakė, kad pažįsta Atėnuose policijos padalinio viršyla, kuris, laisvu nuo Sirtakio šokimo tarnybos metu laiku, karts nuo karto surengia eiliniam policijos pareigūnam neeilinius kursus. Jie, tiesa, brangūs, bet padeda efektvyiai kovoti su pikta liaudim (anarchistais). Anot legendos (t.y. mano virtualaus draugadraugio) juos ten moko, kaip “netycia” saudyti i mazus vaikus ir moteris. Aukščiausią lygį pasiekia tas, kas nušauna nėščiąją. Tuomet jis didžiai pagerbiamas ir jam gražinama pusė kursų kainos. Už tuos pinigus pasižymėję pareigūnai dažniausiai nusiperka taiklesnius ginlus arba informacija apie didžiausią neščiųjų koncentraciją mieste. Tai sužinojęs, sukviečiau bendraminčių, sudeginom pora nuovadų, padegėm premjero limuziną ir užgrobem panteona. Mūsų teisėta vietą. Pakeliui dar padeginėjom pora namelių. Tikrai negaliu atsispirti savo moralinei anarchijai. Junkites prie mano judėjimo – mes už nėščiąsias, mes už aiteitį!
O dabar rimtai.
Tie, kas naudojasi vaikais kaip savo politiniais (ar siaip kokiais nukrypusiais) tikslais ir paskui eskaluoja tragedijų padarinius, nelenda į viešumą ir nesirodo gatvėse. Tie žmonės, tokiu “moralinų anarchistų” kaip tu, Buržujau rankomis vykdo savo užmačias (kad ir kokios jos bebūtų). Kartais reikia išlysti iš dėžės ir ant jos atsistoti, kad galėtum pamatyti, kas iš tiesų dedasi.
Rašydamas jautriom ir plačiom temom, LABAI GERAI pagalvok prieš tai, ką rašai, KAIP rašai, o svarbiausia, KAIP BUSI SUPRASTAS. Nebent nori, kad šį foruma skaitytų tik gatvės, kurių vienintelis argumentas – akmuo.
Nesustok. Norisi ir vel isgristi ka nors brandaus is tavo skaitmenines minties.
Sekmes!
[… gatvės anarchistai.]
Labai gaila vaiko artimųjų. Užuojauta.
O man smurtas nepatinka. Nes kai kerta mišką, skiedros lekia. Netikiu šitu greiter gud dalyku.
Ir anarchistai keisti, kažkaip iki galo taip ir nesuprantu ką jie nori padaryt, na, gal iš dalies dėl to, kad ir prieš tautiškumą (kaip čia dabar pasakyt) nusistatę, žinoma, geriau nei komunistai :)
neturiu televizoriaus, tai apie visus šitus įvykius sužinojau iš kito blogo nuorodos į anarchija.lt.
Baisus dalykas, tikiuosi neatsidurti tokioj vietoj.
Kaip bebūtų, tikiuosi, kad Atėnuose viskas išeis į gera.
Kaip džiaugiuosi, kad yra žmonių, kurie neabejingi šiai temai :) džiaugiuosi tiek pritariančiais komentarais, tiek pat ir nepritariančiais.
Bourgeois ačiū už komplimentą. keista, kad požiūris tau neleidžia pasiimti žibintininko.
Mantai, toks mano pasaulio požiūris, nepagydomas :) ir esu įsitikinęs, iš dalies aš teisus, iš dalies neteisus.
Eimantai, šiuo metu Graikijoje labiausiai nukentėjo bankai ir valstybiniai objektai. Privatus verslas tiesiog nukentėjo nuo eilinių vagių.
HOY, aš rašau tai, ką mąstau. ir manau tai yra brandu, nes tai yra mano mintys. niekada nesiruošiu rašyti taip, kad visi apie mane galvotų gerai.
o dabar noriu atsakyti visiems.
pirmiausia, tai labai gaila, kad žmonės taip aklai tiki žiniasklaida. kodėl tada niekas netikėjo rusų žiniasklaidą Gruzijos-Rusijos kare? juk tada visi supratom, kad tai buvo propaganda. o žiniasklaida praktiškai visada meluoja.
dabar antra: po vaiko mirties viskas Graikijoje prasidėjo taikiu protestu, kuriuo buvo reikalaujama pasodinti tą mentą-kiaulę, kuris nušovė vaiką. nes praeitoje tokioje situacijoje prieš 25 metus kitas mentas išsisuko tik su 2 metais kalėjimo. į tą protestą susirinko tiek seneliai, tiek vaikai. tačiau atsirado keli durniai (ne anarchistai, o komunistai), kurie pradėjo riaušes, o policija atsakė tuo pačiu. ir prasidėjo visa ta “šikna”, kuri dabar vyksta tenais. taip, tai nėra gerai, kai viskas griaunama ir deginama. tačiau, kaip jau minėjau, aš tam iš dalies pritariu, nes kito kelio nėra. agresija į agresiją atsakyti negalima, tačiau ką daryti? tokia valdžia kaip graikų – jiems nerūpi, ko nori žmonės, jiems nerūpi, kad nušovė kažkokį vaikigalį – jie išteisins tą mentą-kiaulę ir viskas bus gerai. juk pasirodė tas durnas pareiškimas, kur mentas teigė, kad juos užpuolė 50 vaikų su molotovo kokteiliais! ar tai ne geras pavyzdys, kaip dirba jų valdžia?
aišku, aš rinkčiausi kelią be smurto, agresijos ir riaušių. tačiau tokių atvejų, kurie būtų privertę valdžią veikti, buvo pasaulyje labai mažai. be to, žmonija jau tokia yra – jei nepavyksta taikiai, minios pradeda pykti. Kaip minėjo eimantas, žmonės dangstosi filosofija ir ideologija – kur čia dangstymasis? aš matau tik paprastą dalyką – nušovė vaiką – žmonės reikalavo teisingumo – teisingumo nebuvo ir viskas perraugo į riaušes. jei riaušių metu kentėtų privatus sektorius ir gyventojų namai, būtų tikrai gaila, tačiau šiame Graikijos proteste šie dalykai kenčia minimaliai, nuo eilinių vagių. viskas kas kenčia, tai valdžia, jos ekonomika, bankai ir kitas šūdas, kuris susijęs tik su valdžia. ir tai nėra ideologija – tai reikalavimas įvesti teisingumą, kurio toje šalyje tikrai trūksta.
nesiriša mintys, ką daugiau pasakyti. noriu daugiau diskusijos, be pareiškimų, kad esu siauraprotis ir bukas. man tai gan opi tema ir noriu ja diskutuoti :) aš irgi tikiuosi, kad atėnuose viskas išeis į gerą ir kad mentas bus nubaustas, bet vis tiek noriu, kad bankai ir valstybės objektai degtų iki tol, kol mentas nebus pasodintas daugybei metų. tikiuosi, lietuvoje niekada neprireiks tokių dalykų, kad valdžia išgirstų mūsų žodį. nes kol kas čia viskas neblogai.
ačiū perskaičiusiems, laukiu diskusijos.
Mano nuomone tos riaušės jau seniai ne dėl to policininko. Dabar papraščiausiai puiki progra apiplėšti kąnors, nes visiška anarchija. Sakai nekenčia verslas, privatus sektorius? O tai pala, bankai visi valstyviniai? Plius jei jeigu apiplėšiami bankai, nukenčia pinigai, kuriuos ten žmonės padėjo = nukenčia privatūs asmenys. Tai taip pat atsiliepia VISOS šalies ekonomikai, kuri liečia žmones. Nematau kaip tos riaušės siekia įvesti teisingumą. Aš matau riaušias, kurios vyksta kad vyktų. Riaušės jokiu būdu neskatina demokratijos. Jos skatina anarchiją.
Ir dar, nors ir nežinau visų dėtalių, esu tikras, kad tas vaikas nebuvo nušautas dėl to kad nepatiko policininkui. Šiaip dažniausiai netikiu žiniasklaida, nes esu patyręs kokį šūdą ji dažnai skleidžia. Šis atvėjis gal hiperbolizuotas, penkiasdešimt vaikų man atrodo daugoka :). Bet jei ta versija nors kiek tikra, ir į mane mestų molotovo kokteilį, aš ramia sąžine šaučiau, nes manau kad tokiem žmonėm pasauly ne vieta (taip, žinau kad aš žiaurus).
Va, mintys kažkokios nerišlios, bet kažką pasakiau :)
Keistoka, tiesą sakant (tikiuos, kad gal tiesiog ne taip supratau) matyt išreikštą tokį požiūrį – ‘ramiai, čia ne privatus sektorius, čia bankai’. Pirma, nepriklausomai nuo to, kieno ta nuosavybė – svetimos nuosavybės liest nevalia. Griežtai. Aš ne bankininkas, bet turiu pvz prisipirkęs Ūkio banko akcijų – čia kad lengviau suprast būtų, kad ta nuosavybė nėr orinė, visa tai kažkam priklauso. Kad ir paminklą Žemaitei nugriovus, jį atstatinės iš mūsų pačių lėšų; valstybė nėr kažkokia mitinė ore kabanti abstrakcija, ir biudžetas vienas.
Dar vienas momentas, kuris gal šiuo atveju ne toks aktualus – čia daugiau Prancūzijos, Vokietijos rykštė – visokių šūdemigrančių keliami neramumai, kuriuose neduok dieve pajudins policija pirštą – iškart visi žmogaus teisių gynėjai verkia, kad skriaudžia. Po galais, kodėl visi prisimena žmogaus teises ir tuo pačiu labai patogiai pamiršta žmogaus pareigas ir žmogaus atsakomybes? Čia kas, šventas karas, ir jei kokia nors turkė nenori dirbti be skaros – tai jau leidimas deginti mašinas? Nesu tikras, kas stumia priekin konfliktą Graikijoje, neturiu ten virtualiai pažįstamų žmonių, mielai atveriančių akis Tomams netikėliams. Bet kokiu atveju, labai norėčiau išgirst, kas gi suteikia teises kelti gaisrus ir plėšti parduotuves… gal tiesiog kažką praleidau?
beabejo labai gaila to vaiko ir ypač jo tėvų ir artimųjų….
Bet kažkaip nesitiki, kad jis ėjo po mokyklos pamokų ruošti, pribėgo atsiptrašant mentas ir nošovė…
ir dar pritariu, jau kažkas sake čia komentaruose du paskutiniai irašai, šiame bloge nekokie gavosi…
Šiuo metu matau į tris grupes pasiskirsčiusius žmones – už, prieš ir susilaikę. Save priskirčiau labiau prie susilaikiusiųjų, nes sunku ką nors spręsti iš to, kas mus pasiekia. Atsidūręs vienoje pusėje – mąstai vienaip, atsidūręs kitoje – visiškai priešingai. Kuris teisus ? Net neabejoju, kad tą patį autorių pastačius priešingoje barikadų pusėje, nei jis yra nusiteikęs, žmogaus nuomonė pasikeistų. Žinoma, turiu omenyje, kad jam bet kurioje situacijoje būtų žinoma visa tiesa ir esama padėtis.
Nors ir sakoma, kad už taiką reikia kovoti ginklu, kraštutinumai prie gero nepriveda.
veterane, taip, bankai kenčia, tačiau žmonių indėliai tikrai ne :) riaušės ekonomikos tiek negriauna, nes per riaušes nukenčia tik bankų filialai. ir tu teisus sakydamas, kad riaušės jau nebe dėl mento. dėl mento dabar vyksta protestai, tačiau jie visi pasibaigia taip, kad žmonės yra išvaikomi su ašarinėmis dujomis, nors niekas net nesiruošia kelti muštynių. na iš dalies nesiruošia. riaušės visada išauga į didžiulę neapykantą vieni kitiems – tiek riaušininkai nekenčia policijos, tiek policija nekenčia riaušininkų. ir taško vieni kitus, nors to lyg ir nereiktų. tačiau vis tiek, mano nuomonė tvirta – žmonija be riaušių neįmanoma :) tik gaila, kad per kiekvienas iš jų būna daug aukų.
Eimantai, štai mūsų požiūris ir skiriasi. žmogaus atsakomybės Graikijoje buvo puoselėjamos 25 metus po paskutinių didžiųjų riaušių. tačiau valdžios elgesys nesikeitė, ir žmonės nebeatlaikė. kiek gi galima laikytis savo atsakomybių, kai tave dulkina per visus galus? ar tau neatsibostų, jei visą tavo gyvenimą, kurį gyveni taikiai ir gražiai, tavo kieme stovėtų šarvuočiai su policija? man tai neatlaikytų nervai po poros mėnesių :) sakei, kad visi prašo žmogaus teisių, o neprisiima atsakomybių. galbūt pas juos valdžia nori iš žmonių atsakomybių, bet nepaiso jų teisių? tikrai nemanau, kad riaušės būtų kilusios, jei būtų tik viena auka – tas vaikas. manau, kad visas tas reikalas brendo labai ilgai, kol žmonės nebeatlaikė spaudimo. valdžia ten šiek tiek kitokia, nei pas mus, pas mus dar nors kažkiek skaitomasi su piliečiais. beje, exarchijoj gyvena daugybė graikų, o ne imigrantų.
taip pat ir kalbant iš tos minėtos mano “anarchisto pasąmonės”. jei aš reikalauju iš valdžios skaitytis su manimi ir kitais žmonėmis, o valdžia visiškai nušika man ant galvos ir dar atsiunčia krūvą policininkų manęs sudaužyti, aš tikrai nesigailėsiu kažkokio paminklo ar banko, dėl kurio kris akcijos ir ekonomika. tegu valstybė ir kenčia, tegu už valstybės pinigus viską ir atstatinėja. aišku, Graikija nėra geras pavyzdys visuotinio protesto – protestuoja ne visa šalis, nes tai jau išsivysčiusi šalis ir daugumai žmonių tokie dalykai net nerūpi. tačiau kai prieš valdžią stoja visa tauta – tada yra gražu ir teisinga.
žinau ir iš dalies pritariu jums, kad tokie protestai ir riaušės nėra gerai. tačiau nėra kito būdo reikalauti iš tokios valdžios skaitytis su žmonėmis ir nubausti kaltus. tpfu tpfu tpfu, jei tavo vaiką nušautų ir tu matytum, kaip valdžia spjauna ant tavęs – eitum į teismus? kreiptumeis į žmogaus teisių gynybą? nemanau. kiekvienas normalus žmogus tokiu atveju norėtų bet kokiais būdais priversti valdžią įvesti teisingumą.
praeivi, kiek girdėjau pasakojimų, tai vaikai apsilojo su tais mentais (kaip ir sakiau, aš tai ištverčiau kokius du mėnesius tokį spaudimą) ir apmėtė juos akmenimis. keli vaikai, o ne penkiasdešimt, kaip teigia spauda. tada mentas-kiaulė iššovė. jei visi šie pasakojimai yra gryna tiesa, visiškai nepalaikau mento-kiaulės šiuo atveju, nes tokia policija yra mokoma į tokias smulkmes, kaip keli akmenukai, nekreipti dėmesio.
taip pat ir neatmetu sąmokslo teorijos, kad vaikai buvo pasiųsti “iš aukščiau”, bet nuo sąmokslų teorijų jau esu gan pavargęs :)
praeivi, o taip pat ir Bourgeois – nematau savo paskutiniuose įrašuose nieko tokio blogo. gal prasta diena buvo :) tačiau savo bloge randu ir dar baisesnių įrašų, kuriuos net gėda matyti. vieną įrašą parašiau dėl to, kad užsiparinau, jog blogosferoj žmonės kontūzysis, kuris buržujus yra kuris, o kitą įrašą parašiau dėl to, kad eilinį kartą pasaulyje buvo įvykdyta žiaurus nusikaltimas, o idiotų valdžia viską bando nuplauti. be to, antras įrašas susijęs su tema (riaušėmis), kuri nuo kokių 12 metų man buvo labai opi. ir pavadinti mane siauraprotišku, Bourgeois, nelabai gražu ir nesmagu man (nebent parašytum argumentą, kodėl aš toks). Tai tiek.
“vaikai apsilojo su tais mentais (kaip ir sakiau, aš tai ištverčiau kokius du mėnesius tokį spaudimą) ir apmėtė juos akmenimis”.
Vat būtų įdomu sužinot žmonių nuomonę, ar normalu, jei 15mečiai vaikai rėkauja ant mentų ir mėto į juos akmenimis.
“jei tavo vaiką nušautų ir tu matytum, kaip valdžia spjauna ant tavęs – eitum į teismus? kreiptumeis į žmogaus teisių gynybą? nemanau. kiekvienas normalus žmogus tokiu atveju norėtų bet kokiais būdais priversti valdžią įvesti teisingumą.”
Koks tas teisingumas jūsų akimis – viešas mento pakorimas? Prisipažinsiu, nesekiau visos situacijos eigos nuosekliai, bet man pasirodė, kad tas mentas jau atleistas ir jam iškelti kaltinimai. Kaip valdžia spjovė ant to vaiko tėvų? Kuo blogai kreiptis į teismą?
“Ne demokratija yra ir tai, kad valdžia, imdamasi neleistinų priemonių, kariškius ir fašius aprengia civiliais drabužiais ir paleidžia į minią. Taip fašiai jau nužudė kelis protestuotojus.”
Kas ką kada toj minioj nužudė, ar graikai, ar kažkokia kita demokratinė šalis kažkuriuo laikotarpiu. Atsiprašau, jei šitokį įvykį pražiūrėjau.
“Atėnuose yra toks rajonas – exarchija, kuriame gyvena anarchistai. Valdžia jų labai nemėgsta, todėl kasryt į tą rajoną atvažiuoja šarvuočiai ir išsilaipina dešimtys karinės policijos pareigūnų su skydais, šalmais ir t.t. Taip valdžia bando sudaryti įspūdį, kad tas rajonas labai pavojingas. O iš tiesų, tai tas rajonas tikriausiai geriausią santvarką Graikijoje turinti vieta. Ten gyvena ne idiotai anarchistai, kurie užsiima žmonių švietimu, imigrantų integracija ir įvairias kitais gražiais dalykais.”
Kodėl valdžia bando sudaryti įspūdį, jog tas rajonas pavojingas? Jei tai geriausią santvarką Graikijoje turinti vieta, graikų valdžiai derėtų pasimokyti iš jos ir perimti gerąją patirtį. Aa, supratau, valdžia pavydi, ir kenkia konkurentams ;)
O dėl sustiprintų policijos pajėgų trynimosi ten – kas čia tokio baisaus? Ar tas rajonas – kažkoks getas, iš kurio neleidžiama nei išsikraustyti, nei apskritai išeiti? O gal tas visas rajonas privatus ir policija neturi ten teisės būti? O gal ta visa policija ten kaip nors trukdo gyventi, pavyzdžiui nuolat laiko įjungę sirenas, atlieka betikslius apieškojimus, per kuriuos niekad nieko neleistino neranda, prabėgantiems vaikams kyščioja kojas (tada suprasčiau, kodėl tie vaikai atsikėlę juos apmėtytų akmenimis :) ir pan.?
Buržujau keistai atrodai aiškindamas, kad žiniasklaida negalima pasitikėti, tačiau tiki kažkokiu pažįstamu (kiek supratau vienu ir dar palaikančiu riaušininkus, tad objektyvumas lygiai toks pat abejotinas kaip ir tų žurnalistų).
Be abejonės vaiko žūtis skaudus įvykis, bet demokratinėje valstybėje yra teismai. Kitu atveju gaunasi viskas paprasta – man nepatinka teismo/valdžios sprendimas=einu į gatves, keliu riaušes, smurtauju ir deginu. nes MANO nuomone valdžia ant manęs nusišiko! Paprasta. Gal tada naikinam teismus, viską patikim gatvės teisingumui?
Kiek suprantu Graikija daug uždirba iš turizmo. Ir ten susikaupę nemažai smulkiųjų įmonių. Kaip manai ar daug turistų dabar atvyksta? Neverta pamiršti ir krizės.
Paprasčiausia visais gatvėje šmirinėjančiais “idealistais” pasinaudojo politinės jėgos siekdamas suvesti sąskaitas. Kas iš to išloš? smurtaujantys ir chaosą sėjantys “protestuotojai” ar tiesiog politikai?
st_, spėju todėl bando sudaryti tokį to rajono įvaizdį, nes jiems tie anarchistai tiesiog nepatogu. čia kaip hitleriui buvo nepatogūs žydai? pilnai teigti negaliu, nes nežinau visos situacijos tiksliai. ir jau kaip minėjau kažkur, kiek tu ištvertum, jei visą gyvenimą gyveni taikiai ir gražiai, o po tavo langais stovi šarvuočiai ir mentai su skydais. kaip tada savo augantį vaiką išmokyti, kad pasaulis yra gražus ir čia tik šiaip policija? na tai ir užauga tokie vaikai po to, kuriems mėtyti akmenis patinka.
valdžia spjovė ant vaiko tėvų išsukinėdami mentą. kaip ir praeito amžiaus riaušėse – riaušės prasidėjo dėl to, kad mentas buvo išteisintas, kol galų gale valdžia pasodino jį 2 metams, kad žmonės apsiramintų. taip ir šiais metais. gi paviešintas mento pareiškimas – totalus absurdas :) net juokas ima girdint, kaip juos užpuolė 50 vaikų su molotovais, o kulka rikošetu atšoko nuo oro, ble :) žaidžia žaidžia ir užmiršta susitarti, kaip žaisti, todėl pridaro nesąmonių.
stiuartai, krizė ten jau kokius du metus, gal šiek tiek mažiau. kadangi netiesiogiai dirbu graikų firmai, jau prieš metus pajaučiau tai savo atlyginimo vėlavimu. ne tą valdžią išsirinko. pas juos ten tiek streikų ir protestų per šiuos metus buvo, kad net sunku suskaičiuoti. anie, aišku, baigdavosi ne taip žiauriai, kaip šie, tačiau riaušių tikrai būdavo. tik žiniasklaidai buvo neįdomu.
Keistas pasakymas demokratinėje valstybėje – ne tą valdžią išrinko. Čia aliuzija į rinkimų klastojimą? nes kitu atveju išrinko tuos, už kuriuos daugiau rinkėjų balsavo/sugebėjo koaliciją sudaryti. Revoliucijų metas praėjo, o jei išplaukusiuose pasauliuose gyvenantiems “idealistams” atrodo kitaip, tegul pasidomi istorija.
Na taip krizė ten gal ir senokai (nesidomjau pernelyg), bet parduotuvių/litų įstaigų siaubimas, turistų atbaidymas ją tik sustiprina. Nukentės savaime aišku vargingiausi. bei tie kurie dabar su pasimėgavimu siaubčia gatvėse.
kas dėl policininkų ‘išsukimo” kaip kad teigi vėlgi sunku ginčytis, nežinant kaip ten veikia teismai. pagal idėją teismas nuo valdžios visoje ES atskirti ir nepriklausomi. Gal Graikijoje vyriausybė ir nurodo kokie turi būti tesimų sprendimai. Nors ir stipriai tuo abejoju.
Mano nuomone esi pakankamai šališkas, kaip kad sakei prijaučiantis anarchistams ir dėl to matai tik vieną spalvą.
Bet kokiu atveju nelabai tikiu spaudos versija, bet lygiai taip pat ir tavo pasakojimais apie kažkokią neapykantą savo šalies niekuo dėtiems piliečiams, pastovią priespaudą ir kitus tavo mestus kaltinimus. man rodos pats kiek sergi spaudos liga – kaltinti vadovaujantis tik savo susiformuotu stereotipu, turint itin mažai faktų.
taip tu teisus, esu pakankamai šališkas :) ir to neslepiu. o dėl paskutinio sakinio paprieštaraučiau, nes stengiuosi niekada ko nors neteigti, kai rimtai tuo dalyku nepasidomiu.
o dėl valdžios graikijoje tikrai negaliu pasakyti. jų rinkimais nesidomėjau ir nesidomėjau, ar rinkimai buvo klastojami ar ne. tačiau matau, tai kas yra – vis pasikartojantys streikai ir nerimstanti tauta. o tai visgi reiškia kažką blogo.
O gal visi streikai tik jau ekonominės krizės kamuojamos ekonomikos išraiška, žmonių atsakas?
be to jei nesidomi rinkimais, kaip gali tegti, kad išrinko ne tuos?
Ir vėlgi kas yra tas tavo “rimtai pasidomiu”? Juk tam reikia pasinagrinėti kelerių metų įvykius, politinę padėtį, ekonomiką. Man rodos policininko šūvis tebuvo dagtis, susprogdinęs įvairių priežasčių pripildytą statinę.
Arba tiesiog pasaulį matome kiek skirtingai.
pas mus irgi krizė, visoj europoj krizė, tačiau streikai ar protestai – retas dalykas. o ten tai vyksta ištisai. todėl ir sakau, kad tikriausiai išrinko ne tuos, jei tiek visko pas juos vyksta, nes žmonės gi nestreikuos prieš orą. čia tokia mano prielaida.
dėl rimto pasidomėjimo gi taip ir rašiau, kad kol rimtai nepasidomiu, tol nieko tvirtai neteigiu. o domėtis galima įvairiais būdais, nebūtina kelis metus sekti kiekvieną įstatymo pataisą ar ekonomikos svyravimą.
dėl šūvio pritariu ir jau kažkur čia rašiau apie tai. žmonės ilgai kentėjo, nieko nedarė, berniuko nužudymas buvo paskutinis pretekstas tokiems dalykams, kurie dabar vyksta toje puikioje šalyje.
taip, mes pasaulį matome skirtingai. visi mato skirtingai, tas ir žavu :) ir smagu paplepėti, o nesmagu kai ateina, pavadina siaurapročiu ir nebegrįžta :)
“dėl šūvio pritariu ir jau kažkur čia rašiau apie tai. žmonės ilgai kentėjo, nieko nedarė” o paskui sakai, kad ten protestai/riaušės jau vyksta keli metai. Tai čia nieko nedarymas? Dar prieš kokius 2-3 metus dėstytojas pasakojo, kaip nusistebėjo Graikų gyvenimu ten nuvykęs. Sako ateinu vieną dieną paskaitų vest, studentų nėra – išėjo protestuot. Kitą dieną normalu, sekančią vėl puse išėję jau kitu reikalu protestuot. Nžn ar tada ta pati valdžia buvo, bet sako jiems tie streikai vos ne kasdieninis dalykas buvo tapę. Tik kas nors nepatinka ir streikuoja. Bet tai palauk, jei kas antrą dieną bent 15% darbingų žmonių streikuoja, tai kaip turi išsilaikyti valstybė? Iš ko paskui mokėt pašalpas,pensijas, užtikrint gyvenimą kitiems žmonėms? Dar pritarčiau streikui, kur eidama iš idėjos, kad pakeltų pensijas, durną įstatymą panaikintų ir t.t. bet manau daugeliui tai tiesiog priežastis neit į mokyklą/univerą/darbą o geriau smagiai paprotestuot nesvarbu už ką.
mano nuomone, jei žmonės streikuoja ir nenustoja, reiškia niekas nesikeičia. pas mus irgi pastreikuodavo, bet tai palaipsniui viskas ir pasikeisdavo. Graikija gan turtinga šalis, todėl pokyčius daryti gali.
o kad vaikigaliai protestuot eina tik dėl to, kad eitų, tai čia visam pasaulyje taip. bet ir tai savotiškai gerai, nes kartais protestams reikia masės, o jos dažnai trūksta. o va pas mus kai būna protestai prieš durnus įstatymus, susirenka 50 žmonių ir viskas. šiek tiek liūdna dėl to :)
beje, neminėjau vieno dalyko skaitytojams ir komentuotojams.
nuo šių Graikijos riaušių ir protestų kenčiu ir aš. Kadangi mano darbovietė pinigus gauna iš graikų firmos, šiuo metu tie pinigai neateina ir aš jau daug mėnesių sėdžiu be babkių. tačiau tai nė kiek nekeičia mano nuomonės, kad protestai yra gerai.
Dar kiek dėl policijos. Pagalvojau gi, kokiais momentais man nepatinka matyti policiją. Pvz. nenoriu jos pamatyti, kai gamtoje prisėdu su alumi :) Nenoriu jos matyti, kai perbėgu per raudoną šviesoforo šviesą. Nenoriu sutikti vairuodamas, kai dėl vienų ar kitų priežasčių greitis tampa didesnis, nei leidžiamas, arba tenka sustoti ką nors išleisti ar įsodinti prie ženklo “Sustoti draudžiama” :) O šiaip – netrukdo.. Žodžiu, policijos labiausiai nesinori matyti tada, kai kažką pažeidžiu. Įdomu, ar Eksarchijos rajono gyventojai irgi nenori matyti policijos dėl to, kad ji trukdo kažką veikt, ar dar dėl kitų priežasčių, pvz. dėl alergijos jų uniformų medžiagai? :) Manau, kad gatvė – vieša vieta, ir ten gali trintis kas nori, jei tau nežvilgčioja per langus ir neužkabinėja. Kiekvienas teisę bent kiek išmanantis žino, kad policija europietiškoj demokratinėj valstybėj paprastai supančiota įstatymų pavadėliu tiek ir tiek. Jei ji gali daryt kažką, tai tik nurodytu būdu, o daug ko negali jokiu būdu. O jei taip darys, ją galima į tokį teisinių ginčų liūną įtraukt.. Policija paprastai iš patirties tai žino, todėl per daug ir nedrįsta šakotis. O dėl šio nušovimo, jei ten tikrai niekas nemėtė kokteilių, tai turbūt nušovęs mentas pateko į ypač įtemptą situaciją ir (jei tai padarė tyčia) buvo tiesiog perdėtai agresyvus, arba (jei tai padarė netyčia) pernelyg silpnų nervų, kad dirbtų policijoj. Bet kokiu atveju, policija už tai atsakinga.
Tiesa, nesutinku su argumentu:
“kiek tu ištvertum, jei visą gyvenimą gyveni taikiai ir gražiai, o po tavo langais stovi šarvuočiai ir mentai su skydais. kaip tada savo augantį vaiką išmokyti, kad pasaulis yra gražus ir čia tik šiaip policija? na tai ir užauga tokie vaikai po to, kuriems mėtyti akmenis patinka.”
Kad kažin ar Eksarchijoje augantį vaiką apskritai įmanoma išmokyti, kad pasaulis yra gražus. Turiu omenyje tai, ką pats sakei: “Ten gyvena ne idiotai anarchistai, kurie užsiima žmonių švietimu, imigrantų integracija ir įvairias kitais gražiais dalykais.” Jei vaikas gyvens rajone, kuriame visi kaimynai aktyviai sprendžia visuomenines problemas, matyt, suvoks, kad pasaulyje problemų yra, ir jis ne toks jau gražus ;)
na taip, aš ir tose situacijose nenoriu matyti policijos, bet tokiais atvejais aš pažeidžiu taisykles (išskyrus gamtą). o kokias taisykles pažeidžia tie gyventojai, kad turi matyti policiją? :) vienintelis dalykas, kodėl jie juos mato, yra tai, kad jie nepatinka valdžiai.
kai žmonės sprendžia visuomeninės problemas, vaikas neaugs galvodamas apie visą šlamštą, o augs mąstantis žmogus, kuris daug kur matys sprendimą ir kaip galima viską daryti gražiau. juk blogio būna ir kieme, ir darželyje, ir mokykloje, bet nuo tokio blogio retas kuris tampa visuomenės atmata. tikiuosi supratai, ką norėjau pasakyti, dabar nepavyksta suformuluoti minties :)
:) Na, maždaug supratau.
Tik dėl gamtos nelabai. Gamta paprastai būna vieša vieta, nejaugi turi asmeninį leidimą joje gert alų? Aš irgi tokiu noriu :)
neturiu asmeninio leidimo, tik vilą ant ežero kranto, tai ten jau privati valda :)))
juokauju. tiesiog neišskaičiau viso sakinio, kad prie gamtos pridūrei ir alų :) tada ir šį punktą priskiriu prie minėtų pažeidimų :)
Graikija: tinginiai ir dykaduoniai kelia galvas (4)
Kol kas iki galo neaišku, kas realiai įvyko Atėnuose – ar policininkas paauglį nušovė tyčia, ar tai buvo rikošetu atšokusi kulka, tačiau šis įvykis atvėrė seną Graikijos, ir didžia dalimi pietų Europos, žaizdą – tinginystę, grindžiamą utopinėmis socializmo ar anarchizmo idėjomis.
Streikas – kaip gyvenimo būdas
Automobilių deginimas, parduotuvių vitrinų daužymas, akmenų ir sprogmenų mėtymas praeitą savaitę Graikijoje buvo suprantamas kaip teisingas ir vos ne teisėtas pasipriešinimas negerai ir neteisingai vyriausybei. Iškart prisiminta, kad 1974 metais studentai pradėjo riaušes, po kurių buvo nuverstas tuo metu šaliai vadovavęs vadinamasis Juodųjų pulkininkų režimas. Būtent po šio įvykio Graikijos policininkams draudžiama įžengti į universitetų teritoriją, kurios tapo įvairaus plauko radikalų prieglobsčio vieta. Šis draudimas labai prisidėjo prie to, kad riaušės, kai jaunieji nusikaltėliai (save pateikiantys kaip kovotojus su blogiu) per naktis gamindavo sprogmenis, kad rytą galėtų jais apmėtyti policijos pareigūnus. Atrodytų, kad tokio absurdo dabartiniame pasaulyje būti neturėtų, tačiau jis sėkmingai gyvuoja. Ir tai yra ne tik Graikijos bėda – ši liga kamuoja bemaž visą pietinę Europą.
Prisiskaitęs utopinių idėjų, tingintys dirbti, bet nesidrovintys imti iš valstybės pašalpas, stipendijas ar naudotis įvairiomis lengvatomis – toks jaunimas Prancūzijoje, Italijoje ar Graikijoje nieko nestebina. Vėliau šie žmonės baigia universitetus, dauguma pradeda dirbti, bet streikuoja dėl mažų atlyginimų, per sunkaus darbo, imigrantų antplūdžio ar dar bala žino ko. Iš esmės streikas šiose šalyse yra savotiška pramogų forma.
Socializmo parazitavimas
Riaušes Graikijoje tylomis ar viešai parėmė bemaž visos Europos kairiųjų organizacijos, kurioms itin priimtinos bankrutavusios komunistų ar socialistų idėjos. Paprastai jie nenoriai šneka apie Sovietų Sąjungoje įrodytą faktą, kad be represijų joks socializmas neįmanomas. Tiesiog kartojami šūkiai apie darbo žmonių išnaudojimą, neteisingą sistemą arba nutukusius kapitalistus.
Visais laikais buvo įprasta, kad jauni žmonės maištauja prieš esamą tvarką ir socialinę sanklodą. Prancūzijoje, Italijoje ar Graikijoje anarchistų ar socialistų idėjos visada buvo populiarios tarp jaunimo. Juk velniškai patogu gulėti ant sofos, gerti portveiną ir galvoti apie neteisingą pasaulį. Vėliau sugalvojama, kad reikia eiti protestuoti – ką nors sudeginti ar sulaužyti, esą tai bus tinkamas atsakas į imperializmą, militarizmą ar agresiją.
Šiuo metu galima sakyti, kad šis socialistinis virusas yra esminė Europos šalių bėda – kai norima gyventi lengvai ir patogiai nedirbant arba dirbant minimaliai. Tai, kad šis reiškinys gyvuoja jau per 50 metų, yra ydingos šių šalių politikos rezultatas – absurdiški streikuojančiųjų reikalavimai tenkinami, o tai sukelia ir kitų grupių norą išsiplėšti naudos iš vyriausybės. Vienintelis būdas pažaboti tokias „tradicijas“ – nereaguoti, nenusileisti, neužsileisti. Nereikia pamiršti, kad už įvairias dotacijas, pašalpas ar lengvatas sumoka kiti šalies gyventojai. Nemokamų pietų nebūna.
Tinginystės ideologija
Įdomiausia, kad kol kas neteko matyti valkataujantį jaunimą smerkiančio pasisakymo. Trisdešimties jaunuolių gauja apmėto akmenimis policijos pareigūnus ir tai laikoma vos ne įsitikinimų laisve ar saviraiškos forma. O pareigūnas neturi net teisės gintis. Naikinti svetimą turtą, kelti grėsmę kitų žmonių gyvybei šiandien kai kuriose šalyse yra visiškai normalu, nes taip išreiškiamas nepritarimas ar nepasitenkinimas.
Įsivyravusiu chaosu Graikijoje netruko pasinaudoti įvairių radikalų grupuotės ir profesinės sąjungos, pradėjusios reikalauti vyriausybės atsistatydinimo ir, žinoma, daugiau lengvatų, išmokų ir patogumų. Ir tai vyksta tuo metu, kai pasaulyje siaučia ekonominė krizė, kuri didžia dalimi buvo paskatinta būtent besaikio vartojimo, žemo darbo našumo ir dykaduonystę skatinančių pašalpų.
Graikijoje kelias dienas nedirbo bankai, nevažinėjo viešasis transportas, o masinėse demonstracijose buvo skanduojama, kad už krizę turi sumokėti turčiai. Deja, ne turčiai privertė imti paskolas, kreditines korteles ir vartoti, vartoti, vartoti.
Kokios riaušių pasekmės? Pirmiausia nemažų nuostolių patyrė paprasti žmonės, kurių turtas buvo suniokotas, verslas negalėjo normaliai funkcionuoti ir gauti pajamų. Vien Atėnuose jau priskaičiuota apie 200 mln. eurų žalos. O tai jau reiškia, kad sumažės įplaukos į biudžetą, iš kurio remiami būtent tie patys studentai ar socialiai remtini žmonės. Tačiau taip jau yra, kad tie, kurie vietoj smegenų linkę naudoti akmenis ar Molotovo kokteilius, nėra linkę mąstyti apie rytdieną. Nebūtų keista, jei nesulaukę pašalpų šiandieniniai riaušininkai vėl išeitų protestuoti.
Straipsnis paimtas iš http://www.alfa.lt/straipsnis/10241123
geras straipsnis!
Aha, perskaičiau šitą straipsnį jau anksčiau, o dabar nustebau, kodėl buržujus tiesiog parašė, kad geras straipsnis. Ir nepakomentavo. Juk jame iš esmės priešingų jo pastebėjimams teiginių rinkinys.
Nuo savęs galiu pasakyt, kad man šitas straipsnis, nors kažkiek ir sutampąs su mano pozicija, visgi pasirodė pernelyg radikalus. Vietom ir tokių abejotinų dalykų parašyta, pvz.:
“Deja, ne turčiai privertė imti paskolas, kreditines korteles ir vartoti, vartoti, vartoti.”
Kaip iš propagandos vadovėlio. Visi turi norom nenorom sutikt su teiginio autorium – juk turčiai tikrai šautuvo žmonėm neįrėmė ir neliepė vartot. Bet pala, ekonomika ir politika ne tokios paprastos. Stambieji pramonininkai, prekybos centrų savininkai ir panašūs šulai paprastai būna turtingi, t.y. ‘turčiai’. Iš kur jų turtai? Iš klientų, kitaip sakant, vartojimo. Kaip manot, ar jie kukliai nudelbę akis nieko nedaro ir laukia, kad žmonės vartotų savaime, ar šiek tiek pasistengia tai paskatinti? Manau, atsakymas aiškus. Nuolaidos, akcijos, lengvatinės sąlygos paskoloms, reklamos, žiniasklaidoje vaizdavimas elitu tų, kurie turi daug materialaus turto, seka madom (kas gali būti vartotojiškiau nei mados – pusmetį panaudoji, išmeti, perki naują). Čia aš paėmęs Lietuvos pavyzdį, bet įdomu, ar Graikijoj kitaip?
tai kad geras straipsnis (tavo pastebėjimai, beje, labai tikslūs), tai ir parašiau. prieštarauja jis daugeliui mano teiginių. bet juk aš jau anksčiau minėjau, jog suprantu, kad visas anarchizmas ir betvarkė vykstanti Graikijoje yra blogai, tačiau impulsyviai aš juos palaikau. o kad juos iš dalies palaikau, tai nereiškia, kad neturiu blaivaus proto :)
Būsim dulkinami ir toliau. Tylus, demokratiškas protestėlis prie seimo niekam nerūpi. Jau viešai, per televiziją klausia – pavogei milijonus? Na pavogiau ir ką. Ne, ne nieko mes tik tarp kitko paklausėm. Visi bijo (aš irgi), kad neteksiu savo menkų, o gal ir nevisai menkų pajamėlių. Jei visus dulkina, ką gi reika kentėti.
esu anarchistas bet ir palaikau protestus su ideja… kai buvau jaunesnis maniau kad jega galima daug padaryti.. dabar suvokiu jog anarchija nera chaosas taciau anarchita dabartineja visuomeneje neimanoma. sutinku kai jega panaudojama tada kai nieko kito nebelieka… o lietuviai megsta skustis bet nedaro nieko… bent pogrindi dziaugiuosi kad atsiranda kas sugeba kazka daryti…