Kadangi nuo paskutinio mano kinoteatro įrašo mano RSS skaitytojų skaičius žymiai paaugo, tai noriu dar kartą pakartoti, kokiu tikslu rašomi šie ilgi ir nuobodūs įrašai (nors dėl laiko stokos paskutiniu metu įrašai sutrumpėjo). Pirmas ir pagrindinis tikslas – mano atmintinė. Jau nuo seno fiksuodavau, kokius filmus pažiūrėjau ir parašydavau apie juos po pastraipą. To man reikia tam, kad visada galėčiau pasitikrinti, ar mačiau filmą, ar dar ne, nes filmų peržiūriu begales, todėl greit pamirštu pavadinimus :) Antras (šalutinis) tikslas – jei kam įdomu, galės susirasti šiuose įrašuose naudingos sau informacijos :) O jei kas randa kažką gero sau – labai smagu! :) Taigi, vėl milijonas kino šedevrų ir šūdevrų:
SAVAIČIŲ ŠEDEVRAS IR NEĮTIKĖTINYBĖ:
The Machinist (2004) – šis filmas – žudo. Stebina, šokiruoja, atima amą. Tarkim siužetas gal ir ne pats tobuliausias, istorija šiek tiek nerišli ir nerealistiška. Nors viso siužeto susiejimas su filmo pabaiga ir visos istorijos išaiškinimas – tikrai nustebinantis ir nepriekaištingas. Bet ne tai yra visa filmo „vinis“. Nuostabiausia šiame filme – VAIDYBA. Po šio filmo be proto pradėjau garbinti „betmeną“ Christian Bale. Jo vaidmuo mane pribaigė, ir, tikriausiai, tai vienas nuostabiausių vaidmenų kino istorijoje (mano nuomone). Įsijautimas į ligą, į nuovargį, į veikėjo santykius su žmonėmis nėra ypatingas dalykas, tai gerai padaryti sugeba daug aktorių. Tačiau Christian Bale ne tik vaidina. Dar niekad nemačiau taip besiaukojančio dėl vaidybos (na, gal ir pinigų) žmogaus. Jo išvaizda šiame filme – absoliučiai šokiruojanti, aš iki šiol netikiu, kad ten buvo jis. Suaugęs vyras, kuris tikriausiai sveria 54 kilogramus. Visiškai sulysęs, vieni kaulai ir oda. Kai pasižiūri jo filmus, negali patikėti, kaip dažnai jis meta ir priauga svorio. Juk tai nežmoniškai kenkia sveikatai. Taip žiauriai jo atrodančio, kaip šiame filme, dar niekur nemačiau.
Daugybė kritikų gerai įvertino filmą dėl Christian pasiaukojimo dėl vaidmens. Keturis mėnesius jis laikėsi griežtos dietos, kai per dieną išgerdavo tik puodelį kavos ir suvalgydavo obuolį arba tuno skardinę. Taip pat visą tą laikotarpį jis labai mažai miegojo, kad visiškai įsijaustų į vaidmenį (veikėjas filme nebesugeba miegoti beveik metus). Po keturių mėnesių kūno kankinimo jis numetė 27 kilogramus ir svėrė 54. Po filmavimo jis atgavo formą tinkamai valgydamas ir sportuodamas, ir taip priaugo 18kg. Rezultatas šiame filme – fantastiškas. Aš tai vadinu profesionaliu kinu, kai veikėjas sukuriamas toks, koks jis turi būti, o ne priklijuojamas veidas prie antrininko. Vaidyba irgi nepriekaištinga – tokio nusivylusio, nelaimingo ir pavargusio veikėjo dar niekad nemačiau nei viename filme, ir tai mane labai stipriai paveikė. Niekada nenorėčiau būti toks nelaimingas, kaip jis. Vienas iš geriausių vaidmenų, matytų 2008 metais, visiškai lygiavertis Džokeriui iš naujojo Betmeno filmo, gal net pralenkiantis. Būtinai pažiūrėkite šį filmą, kad pamatytumėte vieną iš geriausių vaidmens atlikimų ir kad pažiūrėtumėte puikų ir įtraukiantį filmą. Labai gailėjausi, kai filmas baigėsi, nes tokio kokybiško kino niekada nesinori nustoti žiūrėti.
SAVAIČIŲ PRAMOGA:
Wall-E (2008) – geriau net nebuvo galima įsivaizduoti. Tikėjausi prasčiau, gavosi kaip visada – kiekvieną kartą vis geriau. Pixar kiekvieną kartą sugeba mane nustebinti. Malonus, smagus, juokingas, mielas, įdomus ir visoks kitoks filmas. Jau gal net neverta apie Pixar filmus ką nors rašyti – juos paprasčiausiai reikia pažiūrėti. P.S.: pasirodo Wall-E personažas Pixar’iečių galvoje jau sukosi daugybę metų! Ar pamenat Toy Story filmą 1995 metais? Jau jame viename kadre matosi Wall-E :) Tuo įsitikinti galite pažiūrėję šį video.
Hancock (2008) – o man patiko! Kartais pasižiūriu kokį filmą apie superherojus, tačiau dažniausiai susivemiu ir visiškai nusiviliu tokiais filmais. Na, nebent tai būtų kažkas iš Marvel’o komiksų, kurių beveik visos pastarosios ekranizacijos buvo tikrai neblogos. Šis filmas šiek tiek kitoks, kaip ir superherojus (?) jame. Alkoholikas, neatsakingas, nė kiek nesužavintis vaikų ir dar nusispjovęs ant visko. O Will Smith tokiam vaidmeniui – kaip tik! :) Iš tiesų man patiko ir istorija, ir pateikimas, ir pats pagrindinis veikėjas. Pastarasis gal net yra viso filmo žavesys :) Istorija šiek tiek „seiliška“, bet visai pakenčiama ir tikrai netradicinė :) Tik jau visiškai atsibodo vienas dalykas – kodėl visi superherojai yra amerikiečiai? Negi nepabodo garbinti savo tautos? :) Taigi, jei norite smagaus ir juokingo filmo be jokio sudėtingo siužeto – Henkokas tinka.
Series 7 The Contenders (2001) – žiaurus filmas. Gal ne toks sukrečiantis kaip anksčiau aprašytas Live!, tačiau lygiai toks pat bjaurus. Filmas pateikiamas kaip realybės šou, kai atsitiktinai atrenkami žmonės, kurie dalyvauja išgyvenimo žaidime. Tikslas yra išžudyti kitus dalyvius ir išlikti gyvam. Atrenkami vaikai, senukai, nėščios moterys. Filmas gali pasirodyti juokingas, nes net neįmanoma pagalvoti, kad tai galėtų vykti. Tačiau nenustebčiau, jei kada nors ateityje ištroškusiems žiaurumų žiūrovams bus pasiūlytas ir toks realybės šou. Nes žmonės iškrypėliai, jie tokį šou tikrai žiūrėtų. Filme nepamatysite daug žiaurybių ar kraujo – tiesiog vien pati filmo idėja yra bjauri. Bjauru, kai veikėjai šneka, kaip jie nori išgyventi ir kaip išžudys niekuo dėtus žmonės. Kiti nenori nieko žudyti ir susitaiko su artėjančia mirtimi. Žiūrėdamas vis galvojau, kaip aš elgčiausi? Supratau, kad visuose veikėjuose yra dalis to, koks būčiau aš. Ir nenorėčiau žudyti, ir norėčiau išgyventi, apsaugoti savo artimuosius ir t.t. Neprofesionalus, nepasižymintis naujosiomis kino technologijomis, mažo biudžeto, tačiau stiprus ir paliekantis įspūdį filmas. Žiauru.
Burn After Reading (2008) – geras scenarijus, geriausi aktoriai ir šizofreniškas George Clooney – ko daugiau reikia? Labai įtraukiantis filmas su daugybe įvairiausių personažų, kurių gyvenimai persipina nesuprantamai, kaip daugumoje dabartinių gerų holivudo filmų :) Broliai Coen’ai vis labiau stebina, išleisdami gerus filmus vieną po kito. O Clooney su Pitt‘u džiugina akį sugebėjimu persikūnyti į visiškai kitokius vaidmenis, nei vaidindavo iki šiol. Visgi, tikrai profesionalūs aktoriai. Būtinai pažiūrėkite šį filmą, tik prieš žiūrėdami žinokite, kad čia juodo ir ironiško humoro komedija, todėl jei žiūrėsite filmą rimtai, galite jo ir nesuprasti.
Cyborg Girl (2008) – naivus, niekuo neypatingas, bet ne visiškai prastas filmas apie robotą-merginą. Aišku viskas ten prasideda ir baigiasi meilėmis-seilėmis, todėl nelabai ir įdomu. Nerekomenduoju, nes po savaitės toks filmas pasimiršta.
Running Scared (2006) – labai rimtas, geras ir puikus veiksmo filmas! Nebuvau apie jį girdėjęs, tačiau pažiūrėjęs noriu tik pareklamuoti – jei mėgstate gerus filmus su nenuobodžiu scenarijumi – pirmyn. Įtemptas, nesustojantis, be meilių-seilių, tikras lakstymo grožis :) O ką jau bekalbėti apie daugybės veikėjų veiksmų ir buvimo vietų sutapimų – persipynęs filmas, ir kartais net sunku susigaudyti. Šiek tiek panašu į Tarantino stilių, nors aišku jam neprilygsta. Aktoriai – ne patys geriausi, tačiau savo vaidmenis atlieka puikiai. Ypač dar kartą susižavėjau vaiko vaidmenį atlikusiu Cameron Bright. Jis labai puikiai tinka piktų ar nelaimingų vaikų vaidmenims. Tikrai puikus filmas, kurio pabaiga išvis nužudo. Galima būtų sakyti, kad per daug visko pripinta, tačiau man patiko. Tokie netikėti ir gerai pateikti istorijos vingiai man visada patinka :) Būtinai pažiūrėkit. Gaila, bet tokio tipo veiksmo filmų jau beveik niekas nebestato.
Eastern Promises (2007) – kažko man trūko šiame filme. Tikriausiai vėl buvo mano klaida, nes labai daug tikėjausi iš taip išgirto ir išaukštinto filmo. Filmas tikrai geras, nuostabūs aktoriai, labai gera vaidyba, operatoriaus darbas ir visa kita. Jokių priekaištų neturiu. Tačiau vis tiek, pasibaigus filmui likau ne visai laimingas ir patenkintas :) Iškart kilo klausimas „Tai ką, jau viskas?“. Sakyčiau, kad scenarijus, visi siužeto posūkiai jau šiek tiek atsibodę ir matyti įvairiuose filmuose. Nuo pat pradžių buvo aišku, kas prievartavo tą mergaitę, taip pat iškart supratau, kas blogietis, kas gerietis. Nuo pat pirmos minutės buvo aišku, kad Nikolajus, kurio vaidmenį atliko Viggo Mortensen, yra ir bus geras ir supratingas dėdė. Filmas tikrai gražus, ramus, vertas žiūrėjimo, tačiau man didelio įspūdžio nepaliko ir netgi nebuvo labai įdomus. Nei karto per filmą nebuvau stipriai nustebintas ar sudomintas. Tokia štai mano nuomonė.
Annie Hall (1977) – kai pagalvoji, kaip keista, kad per tiek dešimtmečių žmonės nepasikeičia. Žiūriu šį filmą apie vyro ir moters santykius ir stebiuosi, kad matau tiek daug panašumų su savimi ir savo pažįstamais :) Labai puikus filmas, nerealūs dialogai, dar puikesnis režisierius ir aktorius Woody Allen. Privaloma pažiūrėti kiekvienam, norinčiam dar truputį sužinoti apie vyrų ir moterų santykius ir kai ko išmokti.
Hellboy II: The Golden Army (2008) – labai geras antrasis Hellboy’aus filmas. Dar viena puiki komikso ekranizacija. Nėra net ką pasakoti – įdomus, greitas, juokingas ir nenuviliantis filmas. Vėlgi puikūs personažai ir įdomi istorija (gerai, kad neskaičiau komiksų, tai buvo labai įdomu). Puikios scenos, kai Hellboy’us pasirodo žmonėms – kaip ir tikėjausi, žmonės nepriima jo taip gerai ir draugiškai. Puikūs efektai, gražūs kūriniai ir įdomi istorija – ko daugiau reikia? :) Gal tik nervino daugybė paliktų klaidų filme – pavyzdžiui, pirmame filme ir antrojo pradžioje žmogus-amfibija mieste vaikščiodavo su jam skirta kvėpavimo įranga. O nuo antrojo filmo vidurio ta įranga dingo, ir jis vaikščiojo taip lyg niekur nieko. Labai nesmagi klaida :) Kai filme kalbama vokiškai – kažkoks absurdas, o ne vokiečių kalba :) Ir labai prajuokino, kai aukcione dingo elektra – juk kai dingsta elektra, televizoriai išsijungia, o ne rodo „skruzdėlyną“, o nešiojamieji kompiuteriai turėtų veikti toliau, nes jiems elektros nereikia. Na, bet velniop visas tas klaidas, filmas tikrai geras ir tinkamas žiūrėti :)
14.99 Euro arba 99 Francs (2007) – skaičiau šią knygą paauglystėje ir ji man labai patiko. Tikrai nebloga knyga. Filmas, galvojau, bus daug prastesnis, tačiau prancūzai nenuvylė :) Nors daug kur yra nereikalingų scenų, pavyzdžiui nuogi papai ir pimpalai, nesąmoningos šnekos, tačiau apskritai viskas padaryta labai gerai. Puikiai iš knygos perteiktas jų darbas ir jo ypatumai. Puikiai parinktas aktorius, kuris ne tik panašus į autorių, bet dar ir vaidina labai gerai. Tiesiog gera komedija geram vakarui, kurią žiūrint buvo smagu prisiminti skaitytą knygą. Ši ekranizacija nenuvylė nė kiek.
Get Smart (2008) – esu Gudručio gerbėjas nuo pat mažens, kai jo serialą rodydavo per TV. Nepraleisdavau nei vienos serijos. Neapsakomai laukiau šio filmo ir neapsakomai džiaugiausi, kai jis pasirodė. Ir visiškai nenusivyliau! Tobulai parinktas Gudručio aktorius – jau ir anksčiau džiaugiausi, kad juo bus Steve Carell, kuris tiesiog sutvertas tokiems vaidmenims. Pats filmas irgi geras – gal jame ir yra šiek tiek holivudinio šlamšto, gal efektų per daug, tačiau stipriai nuo senojo Gudručio nenukrypta ir stilius visai išlaikytas. Ir šiaip smagu žiūrėti visai neblogą komediją. Tai tiek. Fanams turėtų patikti, o norintiems komedijos – irgi.
Le Convoyeur (2004) – prancūzų bajavykas apie tėvą, ieškantį kaip atkeršyti. Geras bajavykas, tačiau didelio įspūdžio nepaliko. Jei nėra ką veikti, galite žiūrėti, tačiau kažko ypatingo nesitikėkite. Graži istorija su liūdna pabaiga.
Cinderella Man (2005) – tiesiog puikus laikas žiūrėti šiam filmui apie Didžiąją Depresiją – laikas, kai pas mus prasidėjo krizė (nebijau šio žodžio, nes krizė mane palietė, ir gan stipriai). Juk daug „pranašautojų“ sakė, kad šiais sunkiais laikais pasaulyje bus dar baisiau nei per Didžiąją Depresiją. Pažiūrėjus tokį filmą pasidaro juokinga, nes net negaliu įsivaizduoti savęs taip gyvenančio. Tai pirmasis filmas apie boksą, kuriuo tikrai mėgavausi ir jis man labai patiko. Tikriausiai todėl, kad pagrindinis filmo dalykas – tikrai ne boksas, o tėvo pastangos aprūpinti savo šeimą ir žmogaus, praradusio pasitikėjimą savimi, atgimimas iš naujo. Atlikta puikiai! Taip įsitraukiau į filmą, kad net patikėjau, jog Russell Crowe visa tai patyrė :) Jeigu dar nežinote, tai negaliu pakęsti aktorės Renee Zellweger. Ji tikriausiai patenka į mano nekenčiamiausių moterų dešimtuką (kurio pirmoje vietoje stumdosi Donalda Myžalytė, Rūta Grinevičiūtė ir Miledi Prunckienė). Tačiau šiame filme netgi ji buvo visai pakenčiama ir vaidino tikrai gerai (nors vietomis ir nervindavo). Labai rimtas, labai liūdnas filmas, todėl nežiūrėkite jo, jei nuotaika ne kokia – ji tik dar labiau suges. Nebent jus paveiks pagrindinio veikėjo stiprybė ir nepasidavimas nevilčiai :) Tikrai stiprus ir „griebiantis“ filmas, kurį verta pamatyti, jei dar nematėte.
Eden Lake (2008) – vienas iš tų bjaurių psichologinių siaubiakų, kurių yra begalės ir kurių neverta žiūrėti nei vieno. Šio irgi neverta. Nieko įdomaus. Laksto bėgioja, miršta, išsigelbėja, vėl pakliūna ir vėl laksto ir vėl miršta. Nuobodu gi.
SAVAIČIŲ „NESUPRATAU“:
Munich (2005) – na, gerai, filmas neblogas, scenos gražios, aktoriai puikūs, sprogdinimai įdomūs (turiu omenyje, kad ne nuobodžios idėjos). Svarbi tema, svarbių istorinių faktų ekranizacija ir geras istorijos pasakojimas. Ir viskas? Filmui to neužtenka. Filmui reikia „dvasios“. Suprantu, kad filmą statė Steven Spielberg ir nesvarbu, ką jis bepastatytų, visi garbins tuos filmus ir vertins teigiamai vien dėl to, kad nesulauktų puolimų iš Spielbergo gerbėjų-fanatikų. Aš kadangi Spielbergo ar šiaip brangių režisierių nesivaikau, tai nesiruošiu ir filmo girti. Nesuprantu, už ką jis buvo nominuotas 5 Oskarams. Tikrai yra daug vertesnių ir geresnių filmų, kuriuos pastato ne tokie brangūs režisieriai. Ar filme buvo norėta parodyti pagrindinio veikėjo persiplėšimą tarp šeimos ir darbo? Ar norėta parodyti, kokie yra blogi religiniai kovotojai? Visa tai jau seniai aišku ir kiekvienas žmogus tai supranta. Nežinau ką ir sakyt, suprantu, kad filmas neblogas, bet jis man visiškai nepatiko. O ir paskubėta jį suklijuoti, nes vietomis reikėjo labai pamąstyti, kaip ten kas įvyko – kartais trūko logikos ir sąryšio tarp tam tikrų epizodų. Pažiūrėti verta, bet aš antrą kartą nežiūrėčiau nė už ką – ir taip vos pirmą kartą ištempiau.
Na su dviem tikrai nesutiksiu Walle man pasirodė nei įdomus nei juokingas, tiesiog kvailas. Tas pats ir su Hell Boy – mėgstu pasakas ir fantastiką, bet tokio paviršutiniškumo ir bukumo seniai nemačiau :)
Dėl 99 Francs man asmeniškai jis iškart tapo vienu mėgstamiausiu filmu.
Anyway manau porą naudingų pavadinimų radau, ačiū :)
wall-e ir neturi būti nekvailas – tai juk paprastas filmukas apie paprastą robotuką :) mane jame labiausiai sužavėjo nupiešimas ir sugebėjimas sukurti tiek personažų charakterių vien tik lemputėmis, atstojančiomis akimis, ir keliais garsais. mane visada žavi pixar kūrybiškumas :)
tas pats ir dėl pragaro vaikio – jis gi neturi būti rimtas filmas su gilia prasme. tai juk filmas, pastatytas pagal žurnaliuką :) pramoga, ir tiek.
Smartą žiūrėjau. Iki serialo dar toloka, bet šiaip tai visai nieko :)
Wall-E absoliuti nesamone, esu kazkur rases savo ispudzius apie ji. Meshlas.
Nezinau kad gali patikti tas filmas. Kazkoks absurdiskas daiktas, ir neaishku kodel kai kurie apie ji atsliliepia teigiamai, o juk ten visiskai nieko nera.
Pradzia be galo kvaila, tesinys kvailas, vidurio nera ka ziureti, o pabaiga is viso vimdanti. Tiesiog negalejau ziureti, nors bandziau pisiversti, bet sunkiai pavyko.
Na liudna, kad turime tokio prasto skonio visuomene :)
čia kaip nusiteiksi ir ko tikiesies iš wall-e. nemanyk, kad tavo skonis geriausias iš visų, o visų kitų – prastas. nes apie šį filmą gerų atsiliepimų daugybė, o blogų – mažuma. tu, kaip matau, iš filmo labai daug tikėjaisi ir žiūrėjai kaip rimtą istoriją.aš kadangi rimto filmo nesitikėjau, todėl ir patiko. pixar rimtų filmų niekada nedaro, visi jų filmai tokie. toks jų stilius, ir tas stilius labai puikus ir nepriekaištingas. pixar niekada nestato kažkokių gilių filmų su fantastiška istorija – jie stato paprastus filmus visai šeimai, kuriuos tiesiog gražu žiūrėti. o yra ten labai daug ko. gal tik nepastebi, nes neigiamai į jį žiūri. be to, vienas iš svarbiausių ten esančių dalykų – animacija, piešiniai, charakteriai, garsai.
Sudominai su The Machinist (2004) Taciau ne vienintelis Bale taip rimtai žiūri į aktorysę. Pasiskaitinėk Roberto De Niro imdb trivia.