Kaip reta sėkmingas mėnuo! Didžiulė krūva gerų filmų :) Beveik visi filmai aukščiau nei vidutiniški. Mėgaukitės:
SAVAIČIŲ MIELYBĖS:
Babies (2010) – man atrodo, filmų žiūrėtojų visuomenė šiais laikais labai sugadinta. Nes labai daug žmonių šį filmą vertina… vidutiniškai. Kai kurie garsūs kritikai šį filmą vertina… prastai. Tai gal eikite žiūrėti savo terminatorių ir negaiškite laiko? OK, juokauju :) Tiesiog pasirodė labai keista. Nes šis filmas – vienas geriausių dokumentinių filmų matytų per pastaruosius metus. Žiauriai geras. Žiauriai. Neapsakomai patiko. Žiūrėdamas jį galvojau: jis gali nepatikti arba vaikų nekenčiantiems, arba jaunuoliams terminatorių gerbėjams, arba snobams. Pasirodo, yra ir ne šioms žmonių grupėms priklausančių žiūrovų, kurie nesusižavėjo šiuo grožiu. Mano nuomone – šedevras. Žiauriai gražus filmas. Keturi skirtingi kūdikiai, keturi skirtingi jų auginimo būdai, kurių kiekvienas turi labai gerų, vaikui naudingų auginimo papročių, bet kiekvienas taip pat turi ir savų minusų. Ir tik tėvų reikalas nuspręsti, kas jų kūdikiui gerai (nebent tėvai yra durniai ir jiems tik per galvą su kovalda duot reikia, nes nesigaudo realybėje; bet dabar ne apie tai).
Mes su G. beveik kiekviename kadre krykštavom. Juokėmės, kai vaikai darydavo nesąmones, liūdėdavom, kai vaikai verkdavo, baisėjomės, kai amerikietė trankė mamą, bijojom, kai vyresnysis mongolas brolis paliko sesutę tarp gyvulių, pykom, kai japonė mergaitė po truputį augo įnoringa ir išlepinta višta, žvengėm, kai afrikietis bandė žįsti brolio bambą, žavėjomės afrikietės mamos ramybe ir t.t.t.t.t. Manau, kad šis filmas turėtų būti Nr. 1 pramoga besilaukiantiems tėvams – kad pamatytų, jog ir nesterili aplinka vaikui gali nekenkti, kad kartais reikia vaiko užgaidas ignoruoti (kad neišaugtų lepūnas), kad reikia labai atidžiai padalinti dėmesį vaikams ir kad auginimas nėra toks jau paprastas ir neatsakingas dalykas. Geresnės „mokomosios pramogos“ ir negalima būtų sugalvoti. Man įdomu, kiek žmonių baisėjosi, kaip purve auginami afrikiečiai vaikai? Apie tai galvodamas vis prisimenu, kaip baisiuosi vaikų auginimu visiškai sterilioje aplinkoje, kai užaugę jie turi daugybę alergijų, ligų ir silpną imunitetą bakterijoms.
Labai geras filmas. Labai rekomenduoju pažiūrėti. Visiškai ramus, lėtas. Nors ir labai lėtas, bet prabėga momentaliai :) Galėčiau žiūrėti ir žiūrėti ir žiūrėti ir žiūrėti ir žiūrėti.
•
SAVAIČIŲ GĖRIO DOZĖ:
Goodnight Mister Tom (1998) – tik britai gali sukurti pigų, televizinį filmą, kurį pažiūrėjęs gali jaustis labai nuoširdžiai gerai. Nors filmas ir prikimštas ypatingai saldaus gerumo, dažnai net neskoningo, tačiau tai kažkaip… artima. Ir tai nuteikia gerai. Pasakysiu banaliai – tokie filmai parodo, jog gėris pasaulyje dar egzistuoja :)) Iš tiesų šiek tiek juokinga, nes viename filme parodyta tiek visko daug: ir absoliutus gerumas, atsidavimas, pasiaukojimas, žmogaus atsivertimas į gerą net sunkiausiais momentais, meilė, prieraišumas, mandagumas – visos vertybės, kurias turėtų turėti kiekvienas žmogus. Tačiau šalia šių dalykų parodytas ir absoliutus blogis, neapykanta, žiaurus, neapibūdinamai žiaurus elgesys ir kitos šlykštynės.
Giliai viduje man šis filmas man ypatingai patiko dėl to, jog absoliutų gerumą parodo personažas, kurio religiniu tikėjimu galima stipriai abejoti; tuo tarpu absoliutų blogį parodo giliai religingas, dėl religijos išprotėjęs personažas. Nesijuokite – tokia situacija labai dažnai sutinkama realiame pasaulyje.
Tai istorija apie berniuką, kuris karo metu išsiunčiamas į ramesnį kaimą, kur neturėtų kilti bombardavimo pavojus. Berniukas atsitiktinai patenka pas seną vyrą, vienišių, kuris iš pradžių yra labai nepatenkintas berniuko apsireiškimu. Tačiau vėliau viskas pradeda rutuliotis gražesne linkme. Šitas filmas patiks toli gražu ne kiekvienam. Persaldinto gerumo šiame filme apstu, jis lyg šydas, kokiu „aptraukta“ pati kino juosta (toks senumo efektas). Iš tiesų mane net nustebino, kad likau tokios geros nuomonės apie šį filmą. Pačioje pradžioje galvojau, kad užmigsiu. Filmo pradžia buvo panaši į per televiziją savaitgalio rytais rodomus filmus, kurių niekas nežiūri. Bet likau labai patenkintas. Nenoriu daugiau nieko pasakoti, tiesiog noriu rekomenduoti. Perdėm nenatūralus filmas, bet sukeliantis daugybę teigiamų emocijų. Sentimentalus, jautrus ir pripildytas kitų natūralių jausmų, kurie dažnai nepatinka šiuolaikiniams žiūrovams. Bet aš labai rekomenduočiau.
•
SAVAIČIŲ KELIONĖ IR GYVENIMO ISTORIJA:
The Motorcycle Diaries (Diarios de motocicleta) (2004) – šitą filmą kažkada seniai seniai nusipirkau DVD diske, bet taip ir numečiau į spintą. Niekaip neprisiverčiau pažiūrėti. Gal ir gerai, kad išlaukiau – anksčiau neturėjau susiformavusio tvirto kinematografijos skonio, tai galbūt filmas nebūtų patikęs. Pradedu suprasti, kad P. Amerikos filmų industrijos kūriniai – mano vieni mėgstamiausių. Kiekvienas pažiūrėtas tų šalių filmas užkabina, kažkuo sudomina, pasirodo išskirtinis. Gal todėl, kad rodomi visiškai svetimi, nematyti kraštai? Nežinau. Šiame filme tų kraštų galima pamatyti apsčiai. Filmas apie Che Guevaros jaunystę ir jo kelionę, pakeitusią jį visam laikui. Po šios kelionės jis ir tapo tuo, apie kurį žino visas pasaulis (arba bent apsimeta, kad žino). Tiesa, filmas šiek tiek dramatizuotas, pagražintas ir kitaip pritaikytas kino ekranui. Daug visokios dramos, jausmų. Tačiau niekada nesužinosim, ar taip nebuvo tikrame pasaulyje. Dažnai filmuose kaip tik jausmai supaprastinami, drama sumažinama, tik panaudojamos tam tikros priemonės scenos sureikšminimui. Šis filmas – labai natūralus. Toks jausmas, kad jame filmuoti žmonės iš tiesų egzistavo, kad iš tiesų taip gyveno. Aš net neabejoju, kad atvaizduoti to meto ypatumai, žmonių sunkumai, nelaimės. O galbūt visi pavaizduoti dalykai buvo net baisesni, kad privertė žmogų (Che Guevarą) iš paprasto žmogaus tapti revoliucionieriumi, paaukojusiu savo asmeninį gyvenimą vardan įsitikinimų.
Vis miniu Che Guevarą, bet noriu patikinti, kad filme jo revoliucinės asmenybės mažai. Jei net nebūčiau paskaitęs, jog filmas apie jį, nebūčiau supratęs. Tai tiesiog istorija apie du keliaujančius žmones, kurių kelionė labai įdomi. Tokia išskirtinė istorija, kaip ir pats filmas. Gavęs dėkingą krūvą apdovanojimų. Tikrai verta žiūrėti, nes padeda susipažinti su tuo laikmečiu, su tais kraštais, be to parodo ir atsidavimo ir humaniškumo pavyzdį. Neaišku, kiek to humaniškumo turėjo pats Che Guevara, bet man ir neįdomu. Man įdomu tai, kad filmas tikrai geras ir nesigailiu nė minutės, praleistos jį žiūrint. Buvo įdomu. Kažkuo labai giliai užkabinantis filmas.
Artimiausiu metu – dvigubas filmas apie revoliucionieriaus Che Guevaros gyvenimą – Che. Laukiu nesulaukiu.
•
SAVAIČIŲ IŠGYVENIMAI:
I Am Sam (2001) – nerealūs aktoriai, visi iki vieno! Nerealūs personažai, visi iki vieno! Visiškai nustebinęs filmas. Nors jame aptariama problema tikrai opi – ar gali psichiškai atsilikę žmonės auginti vaikus – tačiau apie ją daug negalvojau. Netgi neturiu nuomonės, kiekvienas atvejis – išskirtinis. Kaip ir šiame filme. Autizmu sergantis vyras lieka vienišas su kūdikiu, ir tuomet atsiranda nuostabioji, JAV labai stipriai veikianti vaikų apsauga. Galėtų dalį savo perdėto veikimo padovanoti Lietuvai – pas mus ta apsauga visiškai neveikia. Taigi, filmas apie autistą, puikiai auginantį savo dukrelę. Dukra laiminga, visi laimingi, o tuomet atsiranda vienintelis blogas dalykas – į asmeninį žmogaus gyvenimą įsiveržia valstybinė įstaiga. Ir šiame siužeto posūkyje aš įžvelgiau tokį ryškų simbolizmą… Juk nuolatos valstybė kišasi į asmeninius žmonių dalykus. Aš suprasčiau, jei tai mergaitei būtų kažkas blogai, jį būtų blogai auginama. Bet šiuo atveju (istorija filme) yra visiškai kitokia – viskas ten buvo gerai. O tada atėjo valstybė ir pamėgino sugriauti žmonių gyvenimus. Ir kiek kartų taip būna? Bijau, kad daug dažniau, nei tada, kai iš tiesų padeda.
Filmas apie jausmus, meilę, tėvo kovą už teisę auginti savo dukrą, kurią ilgai ir sėkmingai augino. Filmas, parodantis kad ir psichiškai išskirtiniai žmonės yra normalūs, smagūs ir gali būti pilnaverčiai visuomenės nariai. Aišku, realiame pasaulyje tokių mažai, tačiau niekada negalima nurašyti visų. O dabar realybėje nurašomi visi. Kartais užtenka pasakyti, jog sergi depresija, kad į tave pradėtų žiūrėti kaip į nesveiką ir pavojingą asmenį. O tokie filmai prašviesina pasaulį. Suteikia kažkokių vilčių. Parodo kažkokį žmogiškumą, kurį taip dažnai norisi matyti televizijoje ir kine, tačiau retai kada randi.
Vaidyba, jau minėjau, puiki. Puikiai atlikti vaidmenys, tiek pagrindiniai, tiek smulkieji. Pagrindinio vaidmens aktorius ilgai stebėjo ir bendravo su autistais ir gilinosi į jų judesius, artikuliaciją. Gal todėl puikiai savo vaidmenį ir atliko. Siužetas – labai gražus, tiek liūdnas, tiek linksmas, užkabinantis. Vienas malonumas tokius filmus žiūrėti. Tikrai rekomenduoju šią gražią istoriją.
•
Once (2006) – tai vienas iš tų filmų, kuris dar suteikia kažkiek vilties, kad kine natūralumas ir paprastumas vis dar vertinami. Filmas apie du muzikantus, vos sugebančius išgyventi – be normalaus darbo, be pinigų. Filmas – nufilmuotas paprastomis, vos ne buitinėmis kameromis, apie visiškai kasdienius žmones, pilnas paprastų žmogiškų jausmų. Aktoriai – visiškai ne-aktoriai, paprasti žmogeliai. Filmas iki tokio lygio natūralus ir artimas realybėje, jog filmuojant pirmąją sceną buvo sužalotas aktorius, vaidinęs vagį – buvo filmuojama iš toli, todėl žmonės nematė kamerų; „vagišiui“ bandant apvogti muzikantą, vienas iš praeivių įspyrė vagišiui-aktoriui į klyną :) Gaila, kad to neparodė filme :)
Tikriausiai niekas iš kūrėjų nesitikėjo tokios sėkmės, tuo labiau patys aktoriai. Suvaidinę vos ne pirmame savo filme, jie oplia! ir laimėjo Oskarą už geriausią dainą. Ką dar kalbėti apie krūvelę kitų padorių apdovanojimų už muziką ir ne tik. Garso takelis tikrai neblogas – filme jis skamba nuostabiai. Filmas uždirbo 130 kartų (!!!) daugiau, negu kainavo jo pastatymas. Net sunku patikėti. Pats filmas lyg jame pasakojama istorija – nuo paprastumo, link sėkmės.
Verta pažiūrėti filmą dėl ten esančių jausmų. Kad suvoktumėm, jog tokie žmonės gyvena aplink mus. Gal meilės-seilės tame filme ir šiek tiek per daug, bet jausmai – tikroviški. Ir istorija labai graži. Ir muzika puiki. Ir apskritai malonus filmas. Tikrai vertas pažiūrėjimo. Kad galbūt surastumėte save, gal nors kokį panašumą į savo patyrimus. Telieka pasidžiaugti, kad tokie filmai vis dar vertinami, ir vis dar kuriami.
•
Dark City (1998) – tamsus, niūrus ir paslaptingas. Išskirtinė filmo atmosfera, kurios dėka niekaip nesugalvoju filmo, į kurį šis kūrinys būtų panašus. Įsivaizduoju, jog dabar šio filmo siužetas nėra toks stiprus, koks buvo prieš 12 metų, tačiau originalumo ir dabar pakanka. Filmas, vėlgi, fantastinis su labai stipriais mistikos elementais. Apie ateivius, jų eksperimentus su žmonija ir vieną filmo herojų, nepasiduodantį ateiviams. Kyla klausimas, ar Matricos kūrėjai, kurdami siužetą, nebuvo neseniai pažiūrėję šio filmo :) Labai lėtas, bet įtraukiantis filmas su neblogai užsuktu siužetu. Verta žiūrėti. Vien dėl tos niūrios ir nejaukios atmosferos.
Mesrine: Killer Instinct (2008) ir Mesrine: Public Enemy #1 (2008) – dvigubas filmas apie garsų 1960-1970 metų Prancūzijos gangsterį Jacques Mesrine. Rimtas, brangus ir labai kokybiškas filmas su geriausiais prancūzų aktoriais. Labai įdomi istorija, kaip gan paprastas žmogus tampa garsiausiu nusikaltėliu šalyje – sukčiauja, žudo, bėga iš kalėjimų. Atlikdamas nusikaltimus, sugeba išprovokuoti ir gerus dalykus – pabėgęs iš kalėjimo ir vėliau jį užpuolęs, priviliojo į tą kalėjimą komisiją, kuri nustatė, kad kaliniai laikomi nehumaniškomis sąlygomis ir su jais žiauriai elgiamasi. Kalėjimas buvo uždarytas. Siužetas puikus, sudomina labai. Pažiūrėję pirmą dalį nedelsdami griebėm ir antrą. Tikrai profesionalus filmas. Vincent Cassel atliko daugiau nei super gerą vaidmenį – gal galima vadinti geriausiu jo vaidmeniu? Galbūt. Dar vienas geras ir įdomus filmas pagal tikrus faktus. Vertas pažiūrėti, nors ir apie blogą asmenį. Kažkokių vertybių nerasite, tačiau kartais reikia ir tokių filmų. Svarbu, kad būtų įdomūs ir gerai pastatyti.
Serenity (2005) – labai įtraukiantis, smagus, geras veiksmo fantastinis filmas. Pastatytas kokybiškai, siužetas geras, viskas padaryta tikrai neblogai. Toks geras geras holivudinis fantastinis filmas. Daug pasišaudymų, pasiskraidymų, įvairių planetų, kosminių laivų ir pan. Neturiu daug ką pasakyti – tiesiog tobulas kūrinys fantastikos mėgėjams. Stipriai lenkia krūvą garsesnių savo žanro kūrinių. Jei norite 100% gero holivudo – pirmyn.
Corpse Bride (2005) – apie Tim Burton nieko sakyti nereikia, šis menininkas žinomas visiems. O tai dar vienas jo animacinis šedevras su tikromis lėlėmis ir dekoracijomis. Jo gerbėjai jau tikriausiai šį filmą matė. Jei dar nesate gerbėja (-as), pats laikas tapti. Ir žiūrėti visus filmus iš eilės. Aš sau leidžiu pasimėgauti, ir visų iškart nežiūriu – vis po vieną, kitą, kad ilgiau malonumas išliktų :) Tad ir nekomentuosiu šio filmo. Tai meno kūrinys, animacinio kino šedevras, vienas iš puikių Tim Burton filmų. Sunku būtų išskirti, kuris iš jo filmų geresnis, nes visi jie savotiškai genialūs. Jei nematėte – pirmyn žiūrėti.
Man on Fire (2004) – Denzel Washington yra toks aktorius, kuris visuose filmuose vaidina identiškai. Keičiasi tik jo atliekami veiksmai, bet ir tai retai. Dažniausiai šaudosi, gaudosi, gyja, pyksta, keršija ir vėl šaudosi. Neįsivaizduoju jo vaidmens, kur jis nebėgtų atkišęs pištaleto. Pats filmas pastatytas gan gražiai, žiūrimas, maloniai atpalaiduoja po sunkios dienos. Pergyveni kartu su personažais, norisi, kad blogiukai kentėtų ir būtų visi pagauti. Norisi laimingos pabaigos. Norisi, kad filmas būtų šieeek tiek trumpesnis. Nes dabar tos 2,5 h prailgo. Pusę valandos žiūrovas pažindinamas su personažu, tačiau galų gale supranti, kad nebuvo ten ko pažindinti – įprastas personažas, nusivylęs gyvenimu dėl kokio nors išgyvenimo, atsiveriantis nekaltam vaikui, atiduodantis visą save vardan kitų gerumo. Tai štai su tokiu personažu filmas ir buvo kuriamas. Ar tai įdomu, priklauso nuo kiekvieno skonio. Filmas neišsiskiria iš daugybės panašių, neblogai pastatytų filmų. Pamenu, jog tokių žiūrėjau dešimtis, tačiau net neprisimenu jų pavadinimų. Taip bus ir su šiuo – jau dabar miglotai prisimenu kai kurias scenas. Bet tą akimirką, kai žiūrėjom, buvo gerai – atpalaidavo, ramiai praleidom vakarą, pakovojom mintyse už teisybę. O taip pat šiek tiek susipažinom su Meksikos kasdienybe, grobiamų žmonių skaičiumi ir eilinį sykį pasitvirtinančiu faktu, kad visur korupcija, korupcija, korupcija. Galima žiūrėti, gražus filmas, pusėtini personažai, neblogas siužetas.
Dawn of the Dead (2004) – vienas geriausių filmų apie zombius? Gali būti :) Apie zombius pristatyta daugybė šlamšto, pigaus šūdelio ir pan. O šis – visai neblogas. Privalomas pažiūrėti prieš žiūrint Shaun of the Dead. Į kolekciją Zombieland. Jei atsitiko taip, kad matėte du pastaruosius, būtinai pažiūrėkite ir šį. Čia labiau ne komedija, o tikras zombiškas siaubiakas, bet yra ir iš ko pasijuokti. Daugiau neturiu ką pridurti, geras kraujaškinis zombių filmas.
The Mechanic (2011) – aš kaip slaptas kvailų bajavykų gerbėjas (puikus dalykas pravalyt smegenims), visada džiaugiuosi, kai pasirodo Jason Statham (išskyrus kelis atvejus, kai filmai buvo žiauriai prasti). Džiaugiausi ir šįkart, nes šiuo metu geriausias mušeika Holivude, šokantis tikrą snukiadaužišką baletą, man visada patinka savo puikiai nufilmuotomis ir gražiai sustyguotomis muštynėmis. Kartais būna tokių filmų, kuriuos verta pažiūrėti tik dėl jo šokių, o ne dėl siužeto ar pan. (pavyzdžiui, trečiasis Transporter). Na, bet kad ir kaip būtų liūdna, savo talento šiame filme jis neatskleidė. Elgėsi šiek tiek ramiau, mušėsi nedaug, ale vis tiek parodė keletą neblogų siurpriziukų. Pats filmas tai toks pusėtinas, bet neblogas. Žinot, kaip būna, kai žiūri filmą ir galvoji: juk visa tai jau seniai rodyta ir prigalvota kituose filmuose, tačiau kažkas visgi yra originalaus, gražiai sugalvoto, įdomaus. Taip ir su šiuo filmu – jis toks pseudo-originalus. Jeigu mėgstate bajavykus, tai būtina pasižiūrėti. Jei mėgstate veiksmo filmus su siužetu – irgi galima žiūrėti. Siužetas tikrai neblogai sulipdytas, vientisas, neperspaustas. Ir dar pabaiga visai smagi. O personažų frazės ir kitokie pasisakymai – verti atskiros knygos, tai tikriausiai geriausias filmo kabliukas. Tikrai. (P.S.: smagiausias dalykas buvo stebėti šio filmo žiūrovus – tai buvo vien tik porelės. Vyrai susidomėję žiūrėjo, o filmo viduryje jų moterys jau pradėjo nuobodžiauti – kalbino, žiovavo, erzino savo antras puses :) Dar kartą pasidžiaugiau savo antra puse – jai šis filmas buvo netgi įdomesnis, nei man :)) )
Manhattan (1979) – nors Woody Allen filmus labai mėgstu, bet šio neįveikiau. Tvirtas personažas, tvirtas charakteris, charizmos yra, siužetas – standartiškai geras, bet neįveikiau. Gal pritrūko skambesnių išsireiškimų ir pasisakymų. Gal jau persižiūrėjau visuomet_tokių_pačių_Woody_personažų. Gal tądien buvo neįdomu nagrinėti žmonių santykius. Visiškai pritariu, kad filmas toks pats geras, kaip kiti jo filmai apie vyrų-moterų santykius ir savęs ieškojimą ilguose ilguose monologuose ir pašnekesiuose. Toks ir šis, niekuo nesiskiriantis nuo kitų jo pusės filmų – daug daug kalbų. Kalbos įdomios, tačiau šįkart neužkabino. Bet pažiūrėti galima. Pasinagrinėti, pamatyti panašumų į savo gyvenimą. Kaip visada jo filmuose :)
Legend Of The Guardians (2010) – kai išgirdau, kad Zack Snyder, vieno geriausių visų laikų filmo 300 režisierius, stato animacinį filmą, pagalvojau, kad bus kažkas nerealaus. Tobulai estetiški ir gražūs vaizdai, o dar padaryti neribotomis kompiuterinėmis galimybėmis – turėtų būti kažkas neapsakomo. Įsijungiau – ir totaliai nusivyliau. Šitam režisieriui skirta statyti tik filmus suaugusiems – kur yra kraujaškų, žudynių ar šiaip gražių vaizdų. Tikrai ne filmus vaikams, tuo labiau animacinius. Buvo keletas scenų, kuriose matėsi režisieriaus stilius – bet labai nežymiai. Juokingiausia tai, kad gyvai filmuotame filme yra daug gražesnių, nerealiai atrodančių vaizdų nei šiame, kompiuteriais kurtame. Apie siužetą net nenoriu kalbėti – labai nuobodu. Nežinau, koks vaikas galėtų ištverti šį filmą. Pradžia labai nebloga ir įdomi, bet kuo toliau, tuo labiau viskas sunuobodėja. Nuo garso takelio galima susivemti. Nesuvokiamai nesiderinantis su vaizdu. Trumpai sakant – labai prastai. Gražūs vaizdai, puiki kompiuterinė grafika, tikrai nepigiai atrodantis filmas – bet jam daug ko trūko. Nemanau, kad ir vaikams labai patiks. Saviškiams – nerodysiu. Toks visiškai vidutinis.
I Love You Man (2009) – filmas iš tų, kur nufilmuotas holivudiniu standartu, scenų išdėstymas ir filmavimo būdas – kaip visad. Viskas steriliai gražiai suklijuota. Personažų santykiai – juokingai nenatūralūs, siužetas – pilnas stereotipų ir tų pačių pasakojimo elementų, kaip krūvoje kitų holivudinių filmų. Bet nieko blogo! Svarbu, kad būtų nors truputį originalu ir nors minutę juokinga. Taip ir su šiuo filmu. Jis tikrai toks, kuris atsidurtų 350-oje vietoje tarp mano rekomenduojamų filmų. Tačiau jame yra ir smagių vietų. Pasakojimas apie vyruką, kuris neturi jokio geriausio draugo ir išsiruošia į tokio paiešką. Randa, susidraugauja, išsidirbinėja, tūsinasi ir pan. Apie tai visas filmas. Nepamirškime visiškai lėkštos pabaigos, kurią šiek tiek pralinksmina personažų dialogas. Nežinau net kaip išsireikšti apie šį filmą. Jis tūkstantį kartų geriau už bet kokį Meet The Fockers, bet tūkstantį kartų blogiau už kokį nors Stranger Than Fiction. Tad rinktis jums – nerekomenduoju, bet tikrai nėra blogai. Toks lengvutis, smegenų nespaudžiantis. Liekamosios vertės neturintis :)
Easy A (2010) – dar vienas tipiškas stereotipinis holivudinis filmas. Nors ir atsibosta vartoti šią frazę, tačiau teks, kol nenustosiu tokių filmų žiūrėti :) American Pie buvo visų tokių filmų protėvis – vieni filmai buvo blogesni už jį, kiti evoliucionavo į geresnius, kaip kad ir šis. Šis – apie merginą, apie kurią mokykloje pasklinda gandai, jog ji prarado nekaltybę ir duodasi su visais. Situacija komiškai perdėta, nes realybėje tokio masto gandų sklidimo niekad nebūna. Tuo labiau pasekmių, kurios pavaizduotos filme. Na bet čia holivudas. Taigi ta mergina naudojasi savo padėtimi, daro komediją, kartais išties priverčia sukikenti. Galų gale – finalas, kur viskas išaiškėja ir viskas baigiasi romantiškai-lėkštai-gražiai. Tikrai nerekomenduočiau žiūrėti šio filmo, nes jis pilnas nuobodžių holivudinių klišių, tačiau jame galima rasti ir šiek tiek neblogų dalykų. Pavyzdžiui, kai kurie personažai: jos tėvai! Kaip mėgstu sakyti: užaugęs norėčiau būti toks :)) Neblogas ir jos mokytojo personažas. Toks macho-rimtas vyras. Apskritai, filmo tema visai nebloga – skatinanti paauglius (kuriems filmas skirtas) mažiau pasitikėti gandais ir juos skleisti. Skatinantis pamąstyti prieš kažką darant. Ir parodantis, kad ne viskas gražu, kas parodyta filmuose. Na bet o tačiau, šie smulkūs dalykėliai nepadaro filmo tokiu, kurį rekomenduočiau. Galima, jei neturite ką veikti, neskaitote mano kinoteatrų arba nenorite žiūrėti nieko verčiančio mąstyti. Nes šitas filmas smegenų bukinimui tinka puikiai :)
The Express (2008) – filmas apie pirmąjį juodaodį sportininką, laimėjusį prestižinį apdovanojimą, spaudusį ranką prezidentui ir šiaip pralaužusį rasizmo ledus. Vienas iš tų garsių žmonių, nutiesusių kelią rasizmo naikinimui. O geriausia tai daryti per sportą. Kiek yra tokių filmų, su labai panašiu siužetu? Daugybė. O palyginus filmavimo stilių, operatorių darbą, spalvas, vaidybą – skaičius patrigubėja. Toks jausmas, kad žiūri daug kartų matytą filmą. Vieną iš svarbių vaidmenų atlieka Dennis Quaid (kurį nuolatos maišau su Harrison Ford) – labai prastas aktorius. Visa tai padaro filmą labai nuspėjamu ir nuobodžiu. Neverta, neįdomu, matyta. Prie šio filmo labai dera TV3 garsintojo balsas – jis yra lyg kažkoks rodiklis, kad filmas skirtas lietuviškosioms televizijoms :) Tai reiškia, kad filmas yra visiškai vidutinis, bet rodomas geriausiu laiku ir pristatomas kaip legendinis arba kultinis :)) Sporto gerbėjams ar pigių melodramų mėgėjams gal ir patiks. Bet tikrai tokių bus nedaug.
13 (2010) – vienas iš bajavykų apie žaidimus su mirtimi. Šįkart rusiškos ruletės atmaina – daug dalyvių, ratukas, visi vieni į kitus šaudo. Lieka 2. Juokingiausia, kad filmo pradžioje pagrindinis veikėjas taip nuosekliai supažindinamas, jog net nekyla abejonių, jog jis per visą žaidimą su mirtimi turi likti gyvas – kitaip filmo nebus. Tai nors žaidimo įtampa šiokia tokia ir jaučiasi, bet žiūrovui – absoliučiai aišku, kad mūsų draugas nebus nušautas. Apskritai, filmas tikrai nėra vienas geresnių. Toks… eilinis. Yra dalykų, kurie išskiria šį filmą iš kitų tokio tipo filmų, bet realybėje toks filmas negali būti įdomus, kai jau yra krūva tokių išleistų. Tik su šiek tiek kitokiais siužetais. Trumpai sakant, jokios intrigos. Nors aktorių šutvė visai smagi, bet nieko labai stipraus neišspausta. Laiką paaukoti galima tikrai vertingesniems filmams.
Saw VII: The Final Chapter (2010) – prieš metus spėliojau 7 dalies siužetą. Kas juokingiausia – atspėjau! :) Tai darysiu prielaidą, kad atspėjau ir ateinančių dalių siužetus. Nes vadovaujantis logika, už metų turėtų pasirodyti Saw VIII – The Final Chapter Part Two, o dar po metų – Saw IX: The Final Final Chapter. Gal net Saw X: The Fucking Final Chapter. Tikriausiai tęsinius nustos kurti tik tada, kai dėka šių filmų atsiras toks pat psichopatas, kuris išžudys visus filmo aktorius filme rodomais būdais. Tiek ir tegaliu pasakyt apie šį filmą. Jaučiuosi praradęs dalelę savęs. Mano gyvenimas niekada nebebus toks pats.
SAVAIČIŲ MEH:
A History of Violence (2005) – skaitau kritikų ir žmonių atsiliepimus apie šį filmą ir negaliu atsistebėti. Bet gal ir galiu – tokių keistų išimčių kartais pasitaiko. Pasitaiko, jog visiškai prastas filmas įvertinamas visai neblogai. Blogiausias dalykas šiame filme – vaidyba. Ji prasta, labai labai labai prasta. Tokia prasta, jog ištvėrėm tik 25 minutes. Tada jungėm lauk. Likusią filmo dalį mačiau epizodais, bet vis tiek galėjau susidaryti nuomonę apie jį. O nuomonė – labai prasta. Išjungdami filmą juokėmės, kad visas siužetas maždaug ir aiškus. Pasirodo, neklydom nė per plauką. Bet grįžkim prie vaidybos – nors Viggo Mortensen nėra labai prastas aktorius, bet šiame filme jo vaidyba, kartu su kitų, buvo visiškai tragiška. Bet sakyčiau, kad čia labiau kaltas režisierius. Visos filmo pirmosios scenos tokios šleikščiai saldžios – tobula šeima, kur paauglys vaikas su tėvais bendrauja kaip su geriausiais draugais; tobulas vyras, mylintis žmoną, bendruomenės pažiba; žmona, kuri daro savo vyrui siurprizus, į kuriuos tas reaguoja kaip trylikametis pienburnis… Visos tos scenos skelbė tik vieną žinutę, kurią turėtų suprasti kiekvienas, matęs daugiau nei 50 filmų: šis filmas bus apie žiaurumus, šis pilietis apsimeta geru žmogeliu, o akivaizdžiai rodomas kryželis ant jo kaklo tik ir sako: tuoj čia bus kraujo. Juokingai saldi filmo pradžia, per daug idiliška, per daug kvaila ir neprofesionaliai padaryta, kad filmas būtų ko nors vertas kino istorijoje. O vėliau prasideda visokios nesąmonės, ale „suktas“ siužetas, kuris aiškus nuo pat pradžių. Tuomet viską vainikuoja pasirodęs Nr. 1 blogiukas. Jis pasirodo toks lėkštas, juokingas ir nebaisus, jog sukelia tik keistą jausmą, todėl visiškai nesupranti, kodėl šitą filmą apskritai kas nors žiūri. Tad užbaigdamas tik noriu pasakyti – tikrai neverta, nežiūrėkite. Tikrai.
SAVAIČIŲ VISIŠKAS NESUSIPRATIMAS:
Buried (2010) – tiesiai šviesiai. Neslėpsiu, jei net ką nors ir įžeisčiau: neįsivaizduoju, kaip toks absurdiškas šlamšto kratinys gali kam nors sukelti nors kokį žavesį. Nežinau net nuo ko pradėti. Šis filmas yra toks baisus absurdas ir nuobodus nelogiškumo kratinys, kad net neturiu žodžių. Galiu pradėti nuo to (nors nežinau, ar verta), kad bet kokie veiksmai filme kertasi su bet kokiais fizikiniais, biologiniais ar kitokiais elementariais faktais. Veikėjas pusantros valandos pakastame karste netaupydamas oro kvėpuoja, rėkia, nervinasi, daug juda. Nepaisant to, jis dar dažnai ir žiebtuvėlį panaudoja. Nepaisant to, jis dar ir laužą sukuria, kad nubaidytų gyvatę!!! Ir oro jam – nepritrūksta… Ir net nepanašu, kad deguonies apskritai būtų sumažėję… Man pritrūko žodžių, kai, visų pirma, pamačiau kažkokią kobrą, iš kažkur išlendančią giliai giliai žemėje. WTF??? O tada pritrūko žodžių, kai personažas sukūrė lauželį, kad ją nubaidytų… Ar reikia ieškoti kitų elementariosios logikos klaidų? Telefono ryšio? Atsiliepusiųjų elgesio? Personažo psichozės? Bombardavimo ir po to sekusių dalykų? Atleidimo dėl apsisaugojimo nuo išmokų? Teroristų youtube filmuko populiarumo? Šitas filmas toks idiotiškas, kad tikrai netveriu matydamas pagyras jam.
Filmas, kuriame nėra visiškai jokio veiksmo ir jis sukurtas ribotoje erdvėje, turėtų turėti kažkokią psichologinę prasmę, turėtų paveikti žiūrovą ne veiksmu, o pshicholiginėmis įmantrybėmis, arba kaip anglakalbiai mėgsta sakyti – „mindufuck’u“. Šiame filme to visiškai nėra. Jame nėra nei veiksmo, nei kažkokios psichologinės įtampos ar mindfuck’o. Nė per plauką. Šis filmas yra absoliutus nulis. Bet „didieji kritikai“ tik ir leipsta, koks tai puikus kūrinys. Juokinga yra tai, kad šitas pasistumdymas 2 metrų ilgio karste kainavo… beveik 2 milijonus dolerių. Neįtikėtina. Tikriausiai jų mobiliojo ryšio operatorius labai brangiai už požeminį ryšį paprašė. Bet net kaina nesvarbi, kai prieš nosį yra toks nelogiškas, kvailas, nuobodus ir liūdesį keliantis filmas, kuriame yra visos įmanomos kino pramonės blogybės. Visos. Tetrūko pigių pigių efektų, kad kokie žali žmogeliukai jam aplink galvą skraidytų. Būtų nė kiek nepamaišę.
Pamenate „Bleiro raganą“? Tuo metu, kai filmas tik pasirodė, irgi visokie „kritikai“ leipo, koks originalus ir puikus filmas. Praėjo kiek laiko, ir dabar Bleiro ragana yra pašaipų objektas – pateikiamas kaip idiotiško filmo pavyzdys. Tikiu, kad toks pats likimas nutiks ir šiam filmui. Nors galiu pasirodyti juokingai šnekantis, tačiau šitas filmas yra dar kvailesnis už Bleiro raganą. Ir daug mažiau originalesnis. Nuoširdžiai nesuprantu, kaip jis galėjo kam nors patikti.
Geros dienos visiems :)
Saw X: The Fucking Final Chapter :DD tai kaiiiii prajuokinai. aš pjūklus žiūrėsiu iki pergalingo galo, nieko nežinau. nežinau, kodėl jie man patinka. nepatinka, bet patinka, ir žiūriu. kaip ir Easy A…
Buried labai ilgai laukiau, atsisiunčiau pirmą dieną kai pasirodė, nuvažiavau pas draugę į Kauną kad kartu žiūrėt ir…užmigau po ~20 min. Draugė nežadino, nes norėjo sutaupyt man gvyenimo :)
kas man įdomu iš tavo kinoteatrų, tai kad tu žiūri TOKIUS skirtingus filmus. o aš dar galvojau, kad mano movie-spektras platus. belieka įmest Burleskos aprašymą ;) tarp kitko – man jis tikrai patiko :D
Kaip pastebėjai ir aš žiūriu Saw… Nesuprantu kodėl, bet žiūriu :)
O spektras – kaip užplaukia. Stengiuosi :) Kaip sakė Valiulis – apie kiną kažką išmanysi tada, kai būsi pamatęs 2000 filmų :) Man dar šiek tiek trūksta…
Dėl Burleskos – gali būti, bet abejoju. Dėl paprastos priežasties – ten yra Cher. O štai Chicago (2002) man labai patiko.
Dėkui už Babies. Tarp kitko, dėl “Goodnight Mister Tom”: žiūriu, aktorius matytas; po to prisiminiau, kad mačiau jį dar nuo “inspektoriaus Morso” laikų. :)
Na, Serenity tai superinio sci-fi serialo (Firefly) persikėlimas į didįjį ekraną. Tokia ne itin fantastiška fantastika, sakyčiau :) Vienas geriausių matytų serialų, ir laimei, neilgas, vos du sezonai. Kartais net gaila, kad nutraukė. Ir pats žanras – space western – intriguoja :)
Dėl Legend of the Guardians – nesuprantu, kuo tu jį išskiri iš kitų filmų vaikams. Eilinis žiūralas, tiesa, su neišvengiama epiškumo doze, kas visai nėra blogai. Siužetas – visiškai standartinis, nei geresnis, nei blogesnis už kitus, kap ir koks How to Tarain Your Dragon. Beje, tiek drakonų treniravimo, tiek pelėdų filmas kurti pagal novelių jaunimui ciklus.
Huh, vėl kažkaip buvo autorystės lauko autocomplete pravalytas.
Tas postas apie Serenity ir pelėdas – mano.
I am Sam – taip galima apibūdinti situaciją, nuo kurios dabar bega Lietuva, deka Dainiaus Pūro (vaikų psichiatro). Jis buvo vienas tų pionierių, kuris pasakė, kad psichinėmis ligomis sergantys vaikai turi likti namuose, tik jų tėvams reikalinga pagalba (slaugant ir pan.).Aš nebegaliu šio filmo žiūrėti, nes emocinis susijaudinimas po to visą vakarą sug(r)a(u)dina.
Kaip ir Man on fire. Šiame filme reikia ypač grožėtis jaunutės D.Fanning aktorystės sugebėjimais. Filmą neseniai mačiau gal 8-ą kartą, tačiau vis dar toks pat įspūdingas. Tiek turiniu, tiek pastatymu, ir absoliučiai vaidyba.
Dėkui, kuo toliau, tuo naudingesnės tavo apžvalgos. Praktiškai visad išgirti filmai yra max vidutiniški, kurių neverta žiūrėt – finale galima sutaupyt nemažai laiko, juos praleidžiant. O apžvalgos įdomios, labai sveika sužinot požiūrį žmogaus, kurio vertybių sistema totaliai kitokia.
Pagaliau :D. Už Buried 10 balų :). Pažiūrėjau ir aš tą visų liaupsinamą “šedevrą”. vienintelis teigiamas aspektas man buvo, kad sukėlė keistą klaustrofobišką jausmą. Giriantiems netikėtą pabaigą, tai paprieštaraučiau, kitokia ji ir negalėjo būti. O tai išvis prasmės nerastum. Herojus nusiplenė tokio galo, už visus logikos liapsusus, tokius gausius visame filme. Serenity matytas dar gudžiais 2006 metais. irgi padarė neblogą įspūdį, panašaus lygio kaip Event Horizon. Nors iki mano šio dešimtmečio sci-fy etalono District 9. netraukia. Saw :D. Baisu. Bet kažkodėl pasižiūrėjau visas dalis…. :D. Girdėjau kad daugiau nebebus, bet jei bus, tai ir toliau pasižiūrėsiu :)). O matei “13” originalą? net nebežinau ar verta žiūrėti. Labai nuvylė: viskas labai nuspėjama, išskyrus kad jis ne vienintelis gi išgyvenęs buvo. Na aišku galas teisingas. tokie moliai, kurie kišasi ne į savo reikalus – must die. Va dėl ko nesutikčiau, tai dėl Man on fire, argumentų nebus, bet man vienas iš must see filmų. Beto Denzelis paskutiniam filme “unstoppable” ne nesapnavo apie jokį ginklą. Ir ganėtinai skaniai suėjęs filmas. Dawn of the Dead – gėris. Man, kaip Zombiadų dideliam gerbėjui, labai padėjo netyčia nesenai atrastas blogas http://kirashorror.blogspot.com/. Na recenzijos hmm.. lieka recenzijom :). Bet pavadinimų tai gerulių susižvejojau. Visiem ateinantiems metams užteks.
“13” gana silpnas 2005 m. originalo “13 Tzameti” rimeikas. Nors, kaip nebūtų keista, jį režisavo tas pats originalo autorius Gela Babluani. Tarsi antrą kartą remiksuodamas savo paties kūrinį kūrėjas turėtų užlopyti skyles ir suraišioti galus, bet gavosi atvirkščiai…
Aidai, lygiai tas pats nutiko su Haneke’ės “Funny Games”. Pats remeikino ir totaliai sugadino vardą.
Satyrikon, District 9 tikrai geresnis. District 9 daug rimtesnis, net šiek tiek kitokio pobūdžio. Kitokį įspūdį palieka, psichologiškai stipresnis. Serenity, tuo tarpu, toks veiksmo pasišaudymas :) O Kirashorror seniai žinomas, bet jo skonis man per tolimas :)
Eimantai, įdomu būtų, jei pareikštum ir savo nuomonę. Nes dabar tik mestelėjai kritikos, bet nepabrėžei nieko konkretaus :)
Nes kartais kritika priverčia antrą kartą apmąstyti filmą, kaip kad šiuo metu nutiko su Man on Fire (Satyrikon ir Giedrės dėka). Dėl tokio požiūrio į filmą suversiu kaltę tos dienos nuotaikai ir nuovargiui. Nors neatsiimsiu nuomonės, kad filmo pabaiga labai jau juokinga herojiška :) O jaunosios aktorės vaidmuo tikrai geras.
Adi, nepatiko man “Guardian’ai”. Iš jo bandyta padaryti tipo labai rimtą ir herojišką filmą. Iš “Train Dragon” daryta pramoga, animacinis pasilakstymas. O kai iš paprastos animacijos spaudžiamas vaškas, gaunasi neišdirbrtas darbas. Todėl ir išskyriau – prie vizualų pasedėta, bet prie siužeto – silpnai.
O tikslas kame? Na suprantu kai amerikiečiai kuria japoniškų filmų adaptacijas, nors ir dažniausiai nevykusias. Bet tas pats režisierius tą patį filmą??? Ir juolab jei gavosi žymiai prasčiau? ? :D. Money money money Always sunny??? :D
Satyrikon, aišku MONEY :) Paprastai tendencija tokia: Azijos, Europos filmai perdaromi JAV rinkai su JAV aktoriais ir JAV filmavimo būdu. Ir tada būna money-honey :)
Įdomu, kodėl gi “Funny Games” remakas sugadino vardą? (Beje, nesupratau, ar paties filmo, ar M.Hanekes)
Nes Funny Games vokiškas originalas buvo ypatingai stiprus psichologinis trileris. Paveikdavo vos ne kiekvieną, žiūrintį. JAV versija… Lėkštas holivudas be jokios įtampos. Be jokio tikro psichologinio smurto. Vardą pagadino filmo, ne režisieriaus, nes Haneke vardas nesugadinamas :))
Drįsčiau suabejoti, ar tai apskritai įmanoma. Man pačiai taip pat labiau patiko austriška (Haneke yra austras, ne vokietis) filmo versija, bet iš tiesų čia jau kalba eina apie kelias filmo subtilybes. Tuo labiau, kad ir pirmasis įspūdis visad yra stipresnis. Tačiau filmas perfilmuotas praktiškai pakadriui, aktoriai parinkti tikrai puikūs, atmosfera išlaikyta, klausimai apie blogio kilmę ir smurtą taip pat keliami, todėl neįsivaizduoju, kaip tai galima imti ir pavadinti tiesiog lėkštu holivudu. Ar čia tiesiog gili nemeilė Amerikai pasireiškia, ar kur šuo pakastas, nes man amerikietiška versija pasirodė paveiki tiek, kiek ir gali būti paveikus remeikas. Daugiau tikėtis tu ir negalėjai, originalas visad išliks paveikesnis.
Nemeile JAV neapkaltinsi, jei skaitai mano kinoteatrus :) Mėgstu holivudą, labai mėgstu. Bet ne visada.
Mano nuomonė visiškai kitokia. Tikrai nesprendžiu apie filmą vadovaudamasis vien emocijomis (nors tai sudedamoji vertinimo dalis). JAV versija yra daug silpnesnė savo vaidybos neįtikinamumu. Pameni originalo sceną, kur motina sėdi tyloje kelias minutes, fone matosi kraujuota siena (ten po to esminio įvykio filme)? Ta scena yra viena labiausiai mane sukrėtusių kino scenų gyvenime, kitaip pasakius, labai išimtinais atvejais filmas mane pravirkdo.
Keturis kartus peržiūrėjau tą pačią sceną, tik JAV versijoje. Ji buvo visiškai silpna. Tuomet pažiūrėjau originalo – gal silpnas įspūdis dėl to, kad “matyta”. Bet originalo scena vis tiek prikaustė dėmesį ir sulaikė kvapą.
Tiesiog JAV remeike nėra tos psichologinės terorizuojančios atmosferos. Nėra to visiško nevilties jausmo, kuris jaučiamas originale. Aktorė toli gražu parinkta ne tobuliausia – dažnoje scenoje jos desperatiška vaidyba sukeldavo juoką dėl nenatūralumo.
Holivudo filmuose dažnai keikiamas vaidybos nenatūralumas. Funny Games neišsiskiria niekuo nuo tų keikiamų filmų. Režisuotas jis neblogai, tačiau nenatūralumas jame akivaizdus. Net tie du vyrukai neatrodo tokie realistiškai šiurpūs, kokie atrodo tuoj apsilankys tavo sodyboje.
Filmas buvo pritaikytas JAV rinkai, kur niekas nemėgsta ilgų, tylių scenų, kur be visiškai jokio garselio motina gali sėdėti 4 minutes ir nejudėti. JAV rinka pritaikyta kino teatrams ir po to tokių 4 minučių visa salė pradėtų kosčioti. Nepritari? :) Palygink bet kokį garsų ir populiarų europinį filmą su garsiu ir populiariu JAV filmu. Skirtumai akivaizdūs.
Sorry, išsiplėčiau :)
Aš ir pati sakau, kad austriška versija yra geresnė. Bet tai, kad tau nepatiko kai scena, nes jų išpildymas nebuvo toks geras, kaip originale, nesuteikia tau teisės to vadinti lėkštu filmu, nes čia jau kalba emocijos.
Dėl vaidybos. Nežinau, man asmeniškai tikrai nekliuvo ir negirdėjau, kad kam kliūtų N.Watts vaidyba, na nebent kad gal per graži atitikti tą vidutinę namų šeimininkė.
Labai dažnai, kai patinka orginalas, žmonės savaime atmeta kitas versijas, nes viskas nebuvo taip gerai, kaip jie manė būsiant. Tai natūrali reakcija, nesakau, kad filmas besąlygiškai turi patikti, bet pagalvok, ar tikrai ten taip viskas nerealistiška, netikroviška ir be įtampos? Ar būtum tą patį sakęs nematęs originalo ir kiek tavo ankstesnis suvokimas neleidžia nuo jo atsiriboti, nes pamėgai jį? Čia jau aišku hipotetiniai klausimai, nereikalauju atsakymo, nes ir kištis į kitų suvokimą negaliu, bet prie progos apsvarstyk tą “lėkštas holivudas be jokios įtampos”.
13 originalą labai rekomenduoju, nors kadangi visiškai nesuprantu tavo vertinimo kriterijų, negaliu garantuoti, kad patiks.
ar bepamatysiu kažką nematyto? dar kartą žiūrėdamas 13 “original”?
Jei tikslas žiūrint filmą yra pamatyti kažką naujo, šiuo atveju, kaip suprantu, išvysti nežinomą istoriją ir naują siužetą, tuomet ne, filmo žiūrėti tikrai neverta.
Monika, atrodo aiškiai rašiau, jog remeiką stengiausi žiūrėdamas be nusistatymų. Ir atsiribojau nuo originalo. Tačiau vis tiek tai, ką mačiau, buvo lėkštas holivudinis filmas. Pastatytas neblogai, ale neįtikinantis.
Mano vertinimo kriterijų suprasti nereikia, nes tokių kriterijų nėra. Manau, jog kinas nėra ta sritis, kur turi būti nustatyti kažkokie standartiški vertinimo kriterijai, pagal kurios galėtum dalinti pliusus ir balus. Šitie mano kinoteatrai tai puikiai parodo. Kinas yra meno rūšis. Filmai būna arba verti žiūrėjimo, arba neverti. O “vertumo” skalės aukštis kiekvienam skirtingas, nepaisant to, kad ir kaip norėtų “rimti kino kritikai” tą skalę suvienodinti.
—
P.S.: tau internete dažnai primena, jog esi piktas žmogus?
Tavo argumentas dėl nepaveikios scenos rodo ką kitą.
Ar tai, kad keliu klausimą ir bandau padiskutuoti šia tema, reiškia, kad esu piktas žmogus? Keistas išvadas darai, nelabai smagu tokius dalykus skaityti, o ir skamba piktai (: Bet jei nepatinka, daugiau nekomentuosiu, nieko pikto pasakyti nenorėjau, juo labiau sumenkinti kitų nuomonės. Manau tai paminėjau bent kelis kartus, bet tikriausiai kiekvienas mato tai, ką nori matyti.
Visiškai tau pritariu, Monika! Kiekvienas mato tai, ką nori matyti! Įdomu tai, kad tai veikia įvairiais atvejais.
(P.S.: esame susitikę internete ir anksčiau.)
velniava, paskaičius jūsų diskusiją jaučiuos priversta pažiūrėt Funny Games originalą. Nes sakiau niekada nė už ką nežiūrėsiu, nes tasai “lėkštas nepaveikus holivudinis remeikas” mane taip suerzino, kaip dar nebuvo suerzinęs nė vienas tokio ir panašaus stiliaus filmas (o jų mačiau daug daug), suerzino ne dėl lėkštumo ar nepaveikumo ar prastos vaidybos, bet dėl tos beprasmybės, dėl to skausmo ir bejėgiškumo kuris tekėjo iš ekrano ir man norėjosi užtrenkt laptopą ir dar užtrenkus patrankyt patrankyt patrankyt, galiausiai išjungiau likus kokiom 15-ai minučių ir prakeikiau Hanekės vardą. Po White Ribbon, tiesa, prakeikimą atsiėmiau. neįsivaizduoju, kodėl mane jis taip paveikė, žiauresni, piktesni, “visokesni” filmai nėra paveikę.
sorry už išsiplėtimą, bet esmė ta, kad dabar tikrai pažiūrėsiu originalą ir vėl kentėsiu, tik dar labiau, nes aš, kaip stereotipinis amerikietis, irgi nepakenčių tų keturių minučių tylos.
PS o Burleskoj Sher vaidmuo yra labai jėga, na nebent tu jos iš esmės nemėgsti, tada negelbės :D
Na va, gėlių puokštė į Monikos daržą, akmuo man :)
Cher iš esmės nepatinka. Kaip kokia Scarlett Johansson. Nors kaip aktorės nesu matęs, gal ir sueis :)
Nu ir krūva filmų, neturi ką veikt :) mačiau I am Sam – patiko, Dark City labai patiko, History of Violence man galiausiai irgi patiko, nors pradžia buvo kažkokia lėva, Dawn of the Dead – labai labai, jeigu patinka zombiai, privaloma pažiūrėt serialą Walking Dead (6 dalys išleistos, antras sezonas, atrodo, rudenį). Motociklisto užrašai toks.. nežinau, tiesą sakant neypatingas. Saw 7 savo nelaimei mačiau kine, Burried nežiūrėjau ir nežiūrėsiu, kitų gal ir nemačiau, o jeigu mačiau, nepamenu – reiškia nieko ypatingo:)
Walking Dead jau guli, laukia, rymo :) Antram sezonui gi atleido visą scenaristų komandą, bo nesąmones rašė, tai gal bus dar kietesnis sezonas.
Walking Dead tiesiai į Recycle Bin :).Kiek buvo geras 1e, tiek blogi likę 5e. :). Aišku tik mano niekinga nuomonė.
Na gal…pasitaisys… a :D.
Satyrikon, blogis buvo scenaristai, kuriuos dabar praspyrė :) Bent tokius gandus skaičiau kažkur.
Satyrikon: na kad pirmas epizodas geriausias, sunku būtų ginčytis:) likę 5 kartais atsibosdavo užtemptom/beprasmėm scenom, bet galiausiai ir jos pasirodė ne tokios baisios, gal kažkiek labiau atmosferą perteikė – nebėra kur skubėt, gyvenimas sulėtėja. Penkta dalis/sezono pabaiga mane suerzino, bet visumoj serialas užskaitomas, ir tikiuosi kad nebus kaip su lost, kur kuo toliau, tuo viskas tik blogiau:)
Nevaryk ant Lostų :) Puikiai išrištas serialas :)
Visada laukiu tavo blogo įrašų, kad žinočiau, ką žiūrėt dabar. ;]
Ir šiaip, niekad neskaičiau tokių filmų recenzijų, su kuriom beveik kievienu žodžiu sutikčiau.
Ziauriai dėkui. :] Ypač už Seth MacFarlane’s Cavalcade of Cartoon Comedy – man gyvenimą iš esmės šitas pagerino.
Bet be rekomendacijų man, turiu ir tau – http://www.imdb.com/title/tt1273235/
Pažiūrėk jei dar nematei, filmas tai tikrai šūdas, bet reikia pažiūrėt. Tiesiog reikia.
Geriausia dovana blogeriui – pagerint kažkam gyvenimą :)) Jėga.
Serbian Film seniai lauktas, kadangi draugė kroatų kalbą mokėsi. Tai kaip ir privaloma bus pažiūrėt :) Tik girdėjau, kad šlykštokas.
d. :) na taip, ligonis dar nebeviltiškas. Lauksim antros stadijos. tikuosi epizodai >6 bus. LOST…..tik pernai pažiūrėjau visus sezonus išeilės. per daug liaupsių buvau prisklausęs. :). Blogis…. 1-2s suėjo kaip su sviestu, vėliau tai dešra papelijus, tai sūris sutoškęs :D. O paskutinis sezonas išvis…..kas kūrėjams sekėsi, tai sukurti vis naujas paslaptis, o atskleisti praktiškai nė vienos, juolab įtikinamai. Fringe žymiai skaniau kramtosi.
Baikit, sakau, varyt ant lostų :D Viskas ten puikiai išaiškinta ir 99% teorijų atskleistos. Jei nesupratot, jūsų bėdos :)))
(3-4 sezonas tikrai dešra buvo…)
Nu jo, šlykštokas tai turbūt švelniausias žodis, kokį būtų galima panaudot.
Ir šiaip, geriau akis išsibesčiau, negu antrąkart žiūrėčiau, bet vis tiek nenorėčiau būt nemačius jo. ;]
Pamatysi, ir suprasi apie ką čia.
Konkretaus? Paskui, perskaitęs tavo recenziją, pabandžiau susidėliot, kodėl, pvz, man patiko ‘History of violence’. Gal dėl to, kad kažkada gyvenau Philadelphia? Gal dėl to, kad pasakojama istorija atrodo visai įtikinanti? Gal dėl idėjos, kad šeima ir tikėjimas jos viduje yra aukščiau, nei įstatymas? Tikriausiai viskas iš karto.
Gali būt, kad ir dėl to, pamatęs filmo recenzijoje ‘Vienas iš tų garsių žmonių, nutiesusių kelią rasizmo naikinimui’ visai nemanau, kad tai pliusas. Greičiau minusas. Teigti, kad žmonių rasė neturi jokios įtakos jų bendravimui – nesąmonė. Mes skirtingi. Ir nereikia žaisti tolerancijos. Na, čia atskira pasaka.
Mechanic – nežinau, ar matei pradinę versiją su mūsų tautiečiu Bronsonu, gal be jos kiek geriau žiūris; antra vertus, Stathamas pasižymi maždaug tokiu subtilumu, kaip vidutinio sudėjimo buldozeris, šitas filmas ne išimtis ir niekaip jis man nepanašus į kiekvieną savo žingsnį suplanuojantį profesionalą. Iki tokio lygio nepanašus, kad žiūri ir pradedi kvailai kikenti ties kiekviena jo padaroma klaida.
Dėl Denzelio Washingtono irgi norėtųsi pasiginčyti, jo vaidmenys ‘American gangster’ ir ‘Training day’ visai neblogi. Ir niekad jam neatleisiu, kad suknisti tolerastai davė jam Oskarą vien dėl to, kad jis negras, ir per jį Oskaro negavo Russel Crow už savo geriausią vaidmenį – ‘Beautiful Mind’.
Išsiplėčiau gal kiek per daug :) Mesrine, zombiai ir nuotaka lavonė ir man labai patiko :) O baigdamas norėčiau padėkot už pastovų požiūrį, labai padeda prisimint, kad kiti mano kitaip, ir yra dalykų, kurie nėra logiški, kurie neįrodomi ir kuriais tiesiog galima tikėt.
Apie Smurto istoriją nuomonės nekeisiu nė per kur. Permąsčiau ir tik sumąsčiau tik dar blogiau.
Apie rasizmą tikrai kad atskira pasaka. Man rodos tau turėtų labai sunku žiūrėti filmus dėl to negalėjimo “nepastebėti” tokių dalykų. Žinok, daug kas, kaip ir aš, rasei neteikia jokios reikšmės ir odos spalvos net nepastebi. Todėl tai nė kiek neįkakoja filmo kokybės.
Tikra tiesa, American Gangster ir Training day – superiniai vaidmenys. Nesakiau, kad jis blogas aktorius – tiesiog labai dažnai vaidina tą patį vaidmenį.
Išsiplėtimas šiame tinklaraštyje – sveikintinas!
Man tai iš viso šito kinoteatro labiausiai patiko beibiai, „I am sam“ ir „Dark city“, kuris man žiauuuuuriai (gal dėl to, kad tu užmigai ir man liko viena didelė tamsi erdvė su tamsiu filmu). Man labai patiko to filmo estetika, man patiko jo idėja, man patiko jo simbolizmas, kurį bent jau aš jaučiau kiekvieną filmo minutę. Garbės žodis, savaitę po to vaikščiojau ir kiekvieną dieną jį atsimindavau. Ir „Mechanikas“ :)) Nu man tiesiog patinka Stathamas ir būtent tokie filmai. Viskas suderėjo ir jokių originalų ar ko ten su lietuviškos kilmės profesionalais nemačiau – o man kas :))